|
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Overijverig? He, pas op he? |
|
quote: Oh ja! (> @ Boldey) [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 27-09-2005 18:13] |
|
quote: Jullie gitaristen zijn ook allemaal hetzelfde... |
|
Als ik ze "live" tegen kom, ga ik er wel heen. Maar ik heb eigenlijk totaal geen gevoel meer bij de muziek. In het begin was ik behoorlijk ge-impwn33rd. Maar nu relativeer ik het met instrument masturbatie. Maarja, ik ben wel vaker negatief. Suck my piss |
|
Sja, bij bands die dit soort technisch geweld tentoonspreiden krijg ik er ook altijd een soort "kijk mij eens ontiegelijk goed op mijn instrument zijn"-gevoel bij. Maar, Necrophagist vind ik ziekelijk technisch én bruut, helemaal goed Veel progmetal bandjes kunnen mij dan weer totaal niet boeien, vaak razend knap, maar ook klinisch/ steriel. |
|
quote: Precies. Necrophagist patst inderdaad wat af op hun instrumenten, maar die Muhammed gozer kan naast idioot pielen op z'n gitaar ook echt nummers en riffs schrijven. |
|
Ik zag ze een paar jaar geleden op Fuck the Commerce en ondanks het "gepiel" kon de band me het gehele concert enorm boeien. Heel veel gitaristen zijn niet in staat goede songs te schrijven ondanks een overdosis aan techniek. Maar deze gast van Necrophagist kan degelijk nummers schrijven. gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com |
|
quote: quote: Deze band en het brein er achter, probeer ik niet "om te duwen". Ook al zou ik dat willen, dit is internet. De muziek staat als een huis! Maar ik moet er wel een gevoel bj krijgen. Trouwens iedereen lult over Mohammed, maar dit is toch een band? Of roep ik nu iets doms... De zang is kut trouwens Suck my piss |
|
Het pats-gehalte bij Necrophagist valt wel mee vind ik. Het is in ieder geval een band die mij blijft boeien, mede door een goede afwisseling. ~ Hysteria at the moment of sudden illumination ~ |
|
De muziek vind ik erg interessant. Het blijft idd boeien, steeds weer kun je nieuwe dingen horen of je verbazen hoe goed het wel niet in elkaar zit, alles klopt! Wat ik wel vind is dat het bij mij geen gevoel oproept, ja ik vind het steengoed wat die lui doen, je kunt horen dat het puur op techniek is gebaseerd, deze muziek. Maar over dat gevoel erbij hebben, dat hoeft ook niet als iets al boeit gewoon omdat het zo goed is! [Dit bericht is gewijzigd door Aphrodite op 10-10-2005 19:11] |
|
quote: Daar heb je andere genres voor... quote: Muhammed is de leadgitarist. Die doet alle "spannende" dingen. De rest doet maar voor spek-en-bonen mee... quote: Moet jij eens proberen, zo gitaarspelen en grunten tegelijkertijd... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: [Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 10-10-2005 19:46] Suck my piss |
|
quote: Muhammed is dé songschrijver achter de band. "Onset of putrefaction" heeft hij bijv. solo gecomponeerd en ingespeeld (met drumcomp). "Epitaph" heeft hij ook op enkele gitaarsolo's en 1 nummer na in zijn ééntje gecomponeerd, vermoedelijk zelfs de drumpartijen zoals hij op "Onset.." ook gedaan heeft. Verschil is dat hij nu een band heeft die die idiote shit kan spelen. Zeker die Hannes is een fucking maniak! Op "Epitaph" hebben zijn bandleden dan ook hun eigen partijen ingespeeld. (imho) Anyway: Muhammed == Necrophagist i.m.s.f.h.o. |
|
Zie je wel meer, 1 brein achter het hele gebeuren van een band. Maar als de muziek goed is en de band live alles goed uitvoert, niks aan de hand mijn inziens. ~ Hysteria at the moment of sudden illumination ~ |
|
quote: die 2e imho is ook die van mij. Daarom poste ik in de eerste plaats die opmerking hehe Ik weet ook hoe die 2 albums tot stand zijn gekomen Ik wil ze zeker live zien. Op cd kan het mij echter, op de lang termijn, niet genoeg boeien. Suck my piss |
|
>Kijk é, ik zie nu zo dikwijls die naam passeren dat ik die cd gewoon ga kopen. Coca Cola effect khoop dat hij even interessant is als Lost Soul's Chaostream signature |
|
quote: jawel, want het "zo goed vinden" is ook een gevoel. Maar ik ben apatisch als die cd weer langskomt. Persoonlijk zie ik de muziek van Necrophagist als klassike muziek, gefilterd door de normen en waarden van deathmetal. En NEE, niet door dat stukje aan het einde van "Only Ash Remains". Eigenlijk is dat toch wel weer een gevoel en mijn manier van interpreteren. Maar hey! ik ben dus niet compleet apatisch als ik er naar luister (blijkbaar) N.a.v. snaacks post; ga ik te ver als ik zeg, muhammed is een componist? Suck my piss |
|
quote: Ik vind van niet. |
|
quote:die band die schrijven alle shit uit samen met muhammed.In overleg worden de nummers stap voor stap opgebouwd.muhammed is dus niet een dictator die alles schrijft en de rest moet t maar spelen.Ze doen t samen.Muhammed is gewoon een soort bandleider ofzo.en de oprichter natuurlijk. [Dit bericht is gewijzigd door san miguel op 11-10-2005 12:49] |
|
quote: Hmmm, maar toen hij het materiaal voor "Epitaph" aan het schrijven was, had hij die band nog niet bij elkaar toch? Op "Epitaph" gaan de schrijf-credits op 1 song na dan ook naar Muhammed, niet naar Necrophagist. Verder geloof ik ook niet dat hij een soort dictator is, maar hij heeft wel net zo lang naar bandleden gezocht tot hij mensen vond die zijn shit kunnen spelen. Wellicht dat er met die gasten nog wat verfijningen in de nummers aangebracht zijn? |
|
quote:Dat weet ik niet.Ik hab alleen met muhammed gepraat en gevraagd hoe ze nummers schrijven e.d.Hij zei dat ze alles samen doen. |
|
Weet iemand of er naast de Hungary (2006) en New York (2003) video's nog andere video-bootlegs rondslingeren van Necrophagist? |
|
quote: Er is zeker nog een.... die van Hungary ken ik niet... NY in een klein zaaltje en ergens op een festival ook rond 2003 (Fuck the Commerce misschien?) Kirkjur Skola Brenna --- http://www.xs4all.nl/~kmachine/ http://www.urdland.com http://twitter.com/gavinspearhead |
|
quote:http://www.neuroticband.com/necrophagist/ @ Muhammed componist enzo : daarvan ben ik nog meer onder de indruk dan het (overigens enorm hoge ) spelniveau. Hij schrijft het uit in powertab (daarvan heb ik wel een nummertje en dat es een beetje geanalyseerd), dat kun je zo gek maken als je wilt en daarna gaan oefenen. Volgens mij doen ze het zo. En als je es goed naar die compositie kijkt/luistert zie je zoveel invloeden uit klassieke muziek. Niet alleen melodisch, maar vooral compositorisch. De instrumenten worden echt als intrumenten op zich gebruikt en niet bv. allemaal samen dezelfde riffs spelen. Dingen als imitatio, contrapunten etc. komen dan bv ook veel voor. En dat in zo'n brute deathmetaluitvoering : echt geniaal. [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 10-02-2006 11:50] |
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |