IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Wie gaat er Zaterdag naar Amsterdam? Vorige pagina | Volgende pagina
0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 01-10-2004 11:40 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 11:39 schreef helmet het volgende:
Nu investeren in het vlottrekken van de economie en in betere tijden niet zo belachelijk veel uitgeven als ten tijde van Paars.


jaja, en hoe ga je werkloosheid oplossen. Juist! Door de lonen te bevriezen, het verhogen ervan creert meer werkloosheid doordat loonkosten stijgen. Maar die stumpers bij de FNV met hun propaganda willen daar niet aan geloven.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 11:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

En waarom laat de regering dan mensen niet eerder stoppen met werken?


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 01-10-2004 11:41 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 1 oktober 2004 11:39 schreef Jenje het volgende:
Nu investeren .. ok .. waar haal jij dat geld vandaan?
Als ik 't voor 't zeggen had zou ik in ieder geval beginnen met het schrappen van de JSF en de Betuwelijn (eh, daar was ik dan nooit aan begonnen).. privatiseer die hap maar (geen hond die daar aan begint). En verder is 't toch deels inderdaad wat schulden creeeren.

Maar m.i. heeft de overheid het voortouw in het aangeven van economische trends. Zolang de overheid blijft roepen dat er bezuinigd moet worden drukt dat op de markt.. moeten ze niet doen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 01-10-2004 11:42 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 11:41 schreef Jenje het volgende:
En waarom laat de regering dan mensen niet eerder stoppen met werken?


Dat kost geld, pensioen e.d. Buiten dat door de aankomende golf ouderen worden de pensioen kosten buitensporig hoog. Dus verhogen ze de leeftijden en laten ze meer mensen werken en dus moeten de lonen ook bevroren worden om dit toe te laten


"This one is older than shit, heavier than time!"


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 01-10-2004 11:43 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 11:41 schreef helmet het volgende:
Als ik 't voor 't zeggen had zou ik in ieder geval beginnen met het schrappen van de JSF en de Betuwelijn (eh, daar was ik dan nooit aan begonnen).. privatiseer die hap maar (geen hond die daar aan begint). En verder is 't toch deels inderdaad wat schulden creeeren.

Maar m.i. heeft de overheid het voortouw in het aangeven van economische trends. Zolang de overheid blijft roepen dat er bezuinigd moet worden drukt dat op de markt.. moeten ze niet doen.


Dat zijn slechts tijdelijke marktwerkingen, het plan van het kabinet is voor langere duur.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 11:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 11:42 schreef 0Tolerence het volgende:
Dat kost geld, pensioen e.d. Buiten dat door de aankomende golf ouderen worden de pensioen kosten buitensporig hoog. Dus verhogen ze de leeftijden en laten ze meer mensen werken en dus moeten de lonen ook bevroren worden om dit toe te laten

En jong afgestudeerden die geen werk kunnen vinden kosten geen geld?

Dat zijn wel de mensen die voor langere tijd geld int laatje kunnen zorgen.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 01-10-2004 11:44 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 1 oktober 2004 11:42 schreef 0Tolerence het volgende:
Dat kost geld, pensioen e.d. Buiten dat door de aankomende golf ouderen worden de pensioen kosten buitensporig hoog. Dus verhogen ze de leeftijden en laten ze meer mensen werken en dus moeten de lonen ook bevroren worden om dit toe te laten


Goed en hoe schep je banen. Juist! Door te investeren. Doe je dit niet dan kan je de bovenstaande strategie in de prullenbak donderen.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 01-10-2004 11:45 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 11:44 schreef Jenje het volgende:
En jong afgestudeerden die geen werk kunnen vinden kosten geen geld?

Dat zijn wel de mensen die voor langere tijd geld int laatje kunnen zorgen.


Ik weet niet waar je dat ineens vandaan haalt uit mijn tekst? Maar idd, zodra loonkosten teveel stijgen zullen studenten ook zeker moeilijker aan een baan gaan komen.


"This one is older than shit, heavier than time!"


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 01-10-2004 11:45 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 11:44 schreef Jebes het volgende:
Goed en hoe schep je banen. Juist! Door te investeren. Doe je dit niet dan kan je de bovenstaande strategie in de prullenbak donderen.


Investeren in wat? lucht, meer loon? Concreet aub?


"This one is older than shit, heavier than time!"


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 01-10-2004 11:45 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 10:07 schreef ghoulliette het volgende:
Sommige mensen werken op Zaterdagen. Waarom zoiets niet op een zondag gedaan wordt..?


Omdat dat de Dag des Heren is!!!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 11:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 11:41 schreef helmet het volgende:
Als ik 't voor 't zeggen had zou ik in ieder geval beginnen met het schrappen van de JSF en de Betuwelijn (eh, daar was ik dan nooit aan begonnen).. privatiseer die hap maar (geen hond die daar aan begint). En verder is 't toch deels inderdaad wat schulden creeeren.
Dit is natuurlijk je reinste bullshit dat weet je toch wel he .. je praat nu achteraf. En privatiseren is niet altijd een goede optie (NS?)

quote:
Maar m.i. heeft de overheid het voortouw in het aangeven van economische trends. Zolang de overheid blijft roepen dat er bezuinigd moet worden drukt dat op de markt.. moeten ze niet doen.
Ik deel je mening dat de mineurstemming op markt en beurs flink aangedikt wordt door de pessimistische houding van de regering.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 01-10-2004 11:46 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 1 oktober 2004 11:43 schreef 0Tolerence het volgende:
Dat zijn slechts tijdelijke marktwerkingen, het plan van het kabinet is voor langere duur.
Nu proberen ze gaten te dichten met geld dat ze niet hebben, dus moeten ze bezuinigen. Als ze 't dan doen kunnen ze de gaten dichten met geld dat ze WEL hebben.

Laat ze eerst maar eens wat doen aan 't ambtenaren-apparaat. Daar hebben ze ook om het hardst om staan roepen toch? Daar zie ik nog weinig veranderen.
(Ja, dat duurt lang)

Het enige waar ik dit kabinet op vind scoren is inderdaad de integratie- en immigratiekwesties.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 11:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 11:45 schreef 0Tolerence het volgende:
Ik weet niet waar je dat ineens vandaan haalt uit mijn tekst? Maar idd, zodra loonkosten teveel stijgen zullen studenten ook zeker moeilijker aan een baan gaan komen.

Ik heb het niet over de lonen maar over het creeren van ruimte op de arbeidsmarkt.



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 01-10-2004 11:47 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 11:46 schreef helmet het volgende:
Nu proberen ze gaten te dichten met geld dat ze niet hebben, dus moeten ze bezuinigen. Als ze 't dan doen kunnen ze de gaten dichten met geld dat ze WEL hebben.

Laat ze eerst maar eens wat doen aan 't ambtenaren-apparaat. Daar hebben ze ook om het hardst om staan roepen toch? Daar zie ik nog weinig veranderen.
(Ja, dat duurt lang)

Het enige waar ik dit kabinet op vind scoren is inderdaad de integratie- en immigratiekwesties.


Geld dat ze dan wel hebben? oja door het nu door de plee te trekken en tevens de afspraken met de EU te negeren?
Nee! Door dat tekort wat ze dan zouden creeren, dat moet ook weer een plus worden. Dus waar gaat het geld dan vandaan komen?


"This one is older than shit, heavier than time!"


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 01-10-2004 11:48 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 11:47 schreef Jenje het volgende:
Ik heb het niet over de lonen maar over het creeren van ruimte op de arbeidsmarkt.




Als de loonkosten te hoog zijn, is er geen ruimte meer op de arbeidsmarkt. Bedrijven zijn op dat soort momenten niet echt geneigd nieuw personeel aan te trekken.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 01-10-2004 11:48 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Hoe wil je gaan investeren als je al een staatsschuld hebt van 230 miljard euro. Dat is 48% van onze BBP


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 01-10-2004 11:48 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 1 oktober 2004 11:46 schreef Jenje het volgende:
Dit is natuurlijk je reinste bullshit dat weet je toch wel he .. je praat nu achteraf. En privatiseren is niet altijd een goede optie (NS?)
Nee, voor de NS vind ik 't ook geen goede oplossing inderdaad. Dat hadden ze beter op kunnen lossen door 't verhuren van rechten op trajecten aan individuele bedrijven terwijl ze de treinkaarten wel onder hun hoede houden.

Maar voor iets als de Betuwelijn zou 't een mooie oplossing zijn. Dan ziet iedereen gelijk wat voor een absurd prestige-project het is geworden. Duitsland heeft nog geen meter spoor liggen aan hun kant en zelfs ALS er ooit een trein gaat rijden is er nu al bekend dat er nooit winst gemaakt gaat worden.

Welk bedrijf zou daarvoor tekenen? Da's toch je eigen graf graven?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 11:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 11:48 schreef 0Tolerence het volgende:
Als de loonkosten te hoog zijn, is er geen ruimte meer op de arbeidsmarkt. Bedrijven zijn op dat soort momenten niet echt geneigd nieuw personeel aan te trekken.


Als oudere medewerkers weggaan, kun je een jongere (en dus goedkopere) aannemen (zelfde functie).


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 01-10-2004 11:50 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 11:48 schreef helmet het volgende:
Nee, voor de NS vind ik 't ook geen goede oplossing inderdaad. Dat hadden ze beter op kunnen lossen door 't verhuren van rechten op trajecten aan individuele bedrijven terwijl ze de treinkaarten wel onder hun hoede houden.

Maar voor iets als de Betuwelijn zou 't een mooie oplossing zijn. Dan ziet iedereen gelijk wat voor een absurd prestige-project het is geworden. Duitsland heeft nog geen meter spoor liggen aan hun kant en zelfs ALS er ooit een trein gaat rijden is er nu al bekend dat er nooit winst gemaakt gaat worden.

Welk bedrijf zou daarvoor tekenen? Da's toch je eigen graf graven?


Als je het nu laat zitten dan ben je echt helemaal dom bezig. Beter afmaken en hopen dat het ooit nog wat wordt ipv. miljarden nu al weg te gooien en er zeker niets voor terug krijgen


"This one is older than shit, heavier than time!"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 11:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 11:48 schreef helmet het volgende:
Nee, voor de NS vind ik 't ook geen goede oplossing inderdaad. Dat hadden ze beter op kunnen lossen door 't verhuren van rechten op trajecten aan individuele bedrijven terwijl ze de treinkaarten wel onder hun hoede houden.

Maar voor iets als de Betuwelijn zou 't een mooie oplossing zijn. Dan ziet iedereen gelijk wat voor een absurd prestige-project het is geworden. Duitsland heeft nog geen meter spoor liggen aan hun kant en zelfs ALS er ooit een trein gaat rijden is er nu al bekend dat er nooit winst gemaakt gaat worden.

Welk bedrijf zou daarvoor tekenen? Da's toch je eigen graf graven?
Nu de betuwelijn privatiseren is geld weggooien, als dat ding eenmaal af is gaat er goed geld aan verdient worden door de staat.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 01-10-2004 11:51 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 11:50 schreef Jenje het volgende:
Als oudere medewerkers weggaan, kun je een jongere (en dus goedkopere) aannemen (zelfde functie).


Ja en wat zei ik nu net, pensioen gaat behoorlijk veel kosten binnenkort. Waar ga je dat geld vandaan halen? En die doorstroming is er altijd, maar door verhoogde loonkosten wel vermindert uiteraard


"This one is older than shit, heavier than time!"


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 01-10-2004 11:52 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 1 oktober 2004 11:45 schreef 0Tolerence het volgende:
Investeren in wat? lucht, meer loon? Concreet aub?


Investeren in onderwijs, investeren in zorg, investeren in het bedrijfsleven. Doormiddel van voordelige regelingen, subsidies of door het starten van overheidsprojecten meer werk en dus meer banen 'scheppen'.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-10-2004 11:53 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 11:51 schreef Jenje het volgende:
Nu de betuwelijn privatiseren is geld weggooien, als dat ding eenmaal af is gaat er goed geld aan verdient worden door de staat.


er zijn toch ook studies die zeggen dat dit absoluut niet het geval is? Voordat die lijn rendabel is moet er nog een hele lange tijd overheen. en een van de aanames voor het rendabel maken van de Betuwelijn was dat de private sector een groot deel van de finaciƫring op zich zou nemen.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 01-10-2004 11:54 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 1 oktober 2004 11:50 schreef 0Tolerence het volgende:
Als je het nu laat zitten dan ben je echt helemaal dom bezig. Beter afmaken en hopen dat het ooit nog wat wordt ipv. miljarden nu al weg te gooien en er zeker niets voor terug krijgen
Oei.. ik hoop dat jij nooit de keuze krijgt over bedrijfsinvesteringen. Geld dat weg is is weg.. pech. Geen sentimenten. Als je vanaf het punt 'nu' berekent dat je verlies gaat lijden: stop je project.

Goh, wie had ooit gedacht dat ik nog eens iets aan m'n economische studie zou hebben


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 11:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 11:51 schreef 0Tolerence het volgende:
Ja en wat zei ik nu net, pensioen gaat behoorlijk veel kosten binnenkort. Waar ga je dat geld vandaan halen? En die doorstroming is er altijd, maar door verhoogde loonkosten wel vermindert uiteraard
Wat kun je veter betalen: pensioen wat door de persoon zelf opgebouwd is, of bijstand wat van anderen afkomstig is?


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen