IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Wie gaat er Zaterdag naar Amsterdam? Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-10-2004 12:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 12:30 schreef Jenje het volgende:
Denk jij dat daar veel mensen zullen lopen met topbanen die niets te vrezen hebben?

nul komma nul. Op wat uitzonderingen na die van de verfrissende regenbui komen genieten die door de regendans van CH. zal uitbarsten.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 01-10-2004 12:35 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Jeah, steel van je kinderen en ga demonstreren!!!!


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 12:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

50% kan op neerslag morgen
1 tot 3 mm .... erg weinig dus Cellie


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-10-2004 12:36 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 12:20 schreef Chelman het volgende:
1.De meeste mensen zeggen uit de zogenaamde solidariteit te demonstreren maar ze demonstreren in feite uit korte termijn egoïstisch belang.


Juischt.

"Sociaal" heh!

quote:
3.Het volk laat zich door de FNV/CNV en consorten opzwepen zonder enig besef te hebben waarover het gaat. Ze beseffen zich niet dat de vakbonden een ordinaire machtsspelletje voeren omdat zij zich in hun positie bedreigd voelen. Ze merken dat hun invloed tanende is en die tij willen ze keren. Ze gebruiken daarvoor 'het volk'


Inderdaad. Honden zijn het.

quote:
Verder wens ik iedereen dat er morgen een enorme wolkbreuk boven Amsterdam plaatsvindt waardoor de helft van de demonstranten niet eens op komt dagen en de andere helft lekker zeiknat wordt.


Eens zien hoe "solidair" de "demonstranten" zijn

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 01-10-2004 12:37]


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 01-10-2004 12:40 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 1 oktober 2004 12:20 schreef Chelman het volgende:
Hehe, wat een humor weer. De gebrek aan feitelijke kennis en de spreekwoordelijke klok en klepel gedijen hier op ZM als vanouds.
Ik kan me niet voorstellen dat ik dingen ter sprake gebracht heb waar jij niet achter staat, afgezien van het welbekende meningsverschil over bezuinigen versus investeren. Maar daar zullen we wel nooit uitkomen

quote:
1.De meeste mensen zeggen uit de zogenaamde solidariteit te demonstreren maar ze demonstreren in feite uit korte termijn egoïstisch belang.
De meeste? Hoe weet jij dat?

quote:
3.Het volk laat zich door de FNV/CNV en consorten opzwepen zonder enig besef te hebben waarover het gaat.
Is het in de politiek OOIT anders?! Het volk liet zich door Fortuyn ook opzwepen zonder enig besef te hebben waar het over gaat. Het volk zal 't een worst wezen waar Zalm het precies over heeft, als 't maar goed klinkt. Het volk snapt toch nooit de tegenargumenten van Halsema.. als ze ze maar goed brengt.

Politiek is nou eenmaal niet veel anders meer dan 't bespelen van 't volk.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 12:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

he twan geeft toe dat hij een schaapje is die zich laat leiden ...

goh ..


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 01-10-2004 12:43 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 1 oktober 2004 12:42 schreef Jenje het volgende:
he twan geeft toe dat hij een schaapje is die zich laat leiden ... goh ..
Ho even, ik heb nooit gezegd dat ik onder 't plebs val!


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 12:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jij hoort toch ook bij het volk?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-10-2004 12:45 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 12:40 schreef helmet het volgende:
De meeste? Hoe weet jij dat?



Je beantwoord de vraag zelf al

quote:
Is het in de politiek OOIT anders?! Het volk liet zich door Fortuyn ook opzwepen zonder enig besef te hebben waar het over gaat. Het volk zal 't een worst wezen waar Zalm het precies over heeft, als 't maar goed klinkt. Het volk snapt toch nooit de tegenargumenten van Halsema.. als ze ze maar goed brengt.

Politiek is nou eenmaal niet veel anders meer dan 't bespelen van 't volk.


"Het volk" is blijkbaar nogal makkelijk te manipuleren. Zeker als het de eigen portemonnaie betreft spitst iedereen de oren.

Ik reken mezelf trouwens niet tot "dat volk" aangezien ik wel enig politiek besef heb.

Principiëel ben ik voor de democratie maar euhm, dat brengt van tijd tot tijd nogal wat ergernis met zich mee


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-10-2004 12:45 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 12:27 schreef Jebes het volgende:
Nou inderdaad zeg


Inderdaad. Wen er maar aan.

quote:

Een aantal mensen zullen best gaan protesteren om 'hun eigen hachie' veilig te stellen (is trouwens individualisme waar een echte kapitalist alleen maar tevreden van zou moeten zijn)



Kapitalisme is een methode om op een productieve en efficiënte manier het economisch verkeer in te richten. Het doet geen uitspraken over zaken als individualisme o.i.d. deze uitspraken zijn van meer sociaal/politieke aard en horen meer bij sociaal/politieke theorieën in thuis zoals het liberalisme of communisme.


quote:

Verder is het van groot belang dat er juist dit soort demonstratie's georganiseerd worden, gelet op de lange termijn strategie van de EU.



Licht toe?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-10-2004 12:48 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 12:45 schreef Snaack het volgende:

Ik reken mezelf trouwens niet tot "dat volk" aangezien ik wel enig politiek besef heb.



definieer "politiek besef" eens. Heeft iedereen die links van het CDA stemt geen politiek besef mogelijk?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-10-2004 12:50 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 12:35 schreef Dunne_Hein het volgende:
Jeah, steel van je kinderen en ga demonstreren!!!!


Kijk. Dit is een wijze uitspraak.

Dit is namelijk wat de demonstranten, bedoeld of onbedoeld, zullen bereiken wanneer zij onverhoopt succesvol zullen zijn in hun protest.

Zij gaan er op vooruit terwijl ze de toekomstige generaties met een juk aan onbetaalbare schulden opzadelen.

Frappant dat veel van de mensen die in discussies roepen dat kredietverstrekking aan onvermogende mensen aan banden gelegd zou moeten worden dezelfde mensen zijn die roepen dat het als staat WEL goed is om permanent op de pof te leven en de kredietpositie structureel te laten verslechteren.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-10-2004 12:52 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 12:50 schreef Chelman het volgende:
Kijk. Dit is een wijze uitspraak.
.


Ik zal het onthouden wanneer we in een toekomst het over het milieu discusiëren. Dan geldt de "steel van je kinderen" opeens niet meer blijkbaar.



[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 01-10-2004 12:53]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 12:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 01-10-2004 12:57 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 1 oktober 2004 12:52 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik zal het onthouden wanneer we in een toekomst het over het milieu discusiëren. Dan geldt de "steel van je kinderen" opeens niet meer blijkbaar.


Ik heb dinsdag gezien dat opmerkingen als "Deze vraag vind ik nu nergens voor nodig." en "Waar is dit goed voor?" ook zeer goed merken in politieke discussies. Daarna kun je namelijk gewoon verder gaan met je relaas en hoef je je tegenstander geen antwoord te geven op de vraag die ze stellen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-10-2004 13:02 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 12:48 schreef attila_de_hun het volgende:
definieer "politiek besef" eens. Heeft iedereen die links van het CDA stemt geen politiek besef mogelijk?


Dat heb ik toch niet gezegd?

Veel mensen zijn gevoelig voor "populistische" uitspraken. Dat geldt zowel voor uitspraken van "linkse" als van "rechtse" partijen.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 01-10-2004 13:03]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 13:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Die populaire uisprake is iets wat uit Amerika is komen overwaaien, zinloze, lege uitspraken om het gros van het volk (wat niet verder kijkt dan die uitspraken) over te halen.

Zo is de LPF aan de macht gekomen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-10-2004 13:05 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 13:03 schreef Jenje het volgende:
Die populaire uisprake is iets wat uit Amerika is komen overwaaien, zinloze, lege uitspraken om het gros van het volk (wat niet verder kijkt dan die uitspraken) over te halen.

Zo is de LPF aan de macht gekomen.


Dus alleen LPF-stemmers zijn gevoelig voor populisme?


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 01-10-2004 13:05 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Ja en Nee, pim fortuin wist wel waar hij het over had en was dus niet zomaar een populistische blaataap.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-10-2004 13:07 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 13:05 schreef Paul het volgende:
Ja en Nee, pim fortuin wist wel waar hij het over had en was dus niet zomaar een populistische blaataap.


Precies.. En hij wist precies wat hij moest zeggen om "het volk" voor zich te winnen, getuige de verkiezingsuitslag in 2002


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 13:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 13:05 schreef Snaack het volgende:
Dus alleen LPF-stemmers zijn gevoelig voor populisme?


Nee, maar door die popualier uitspraken van Pim heeft ie wel veel mensen gewonnen, mensen die het geen reet boeide of die plannen van hem haalbaar waren.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 01-10-2004 13:10 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 1 oktober 2004 13:05 schreef Paul het volgende:
Ja en Nee, pim fortuin wist wel waar hij het over had en was dus niet zomaar een populistische blaataap.
Hij wist donders goed de problemen in de samenleving te herkennen (maar ja, er zijn zat mensen die dat kunnen!) en ze zeer charmant ter sprake te brengen. Het probleem dat ik er in zag was dat meneer ook de nodige oplossingen niet kon bieden of verwezenlijken.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 01-10-2004 13:11 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 1 oktober 2004 12:45 schreef Chelman het volgende:
Inderdaad. Wen er maar aan.



Wennen aan het feit dat jij je zo opstelt moet wel lukken. Een dergelijke houding waarderen gaat me moeilijker lukken


quote:

Kapitalisme is een methode om op een productieve en efficiënte manier het economisch verkeer in te richten. Het doet geen uitspraken over zaken als individualisme o.i.d. deze uitspraken zijn van meer sociaal/politieke aard en horen meer bij sociaal/politieke theorieën in thuis zoals het liberalisme of communisme.


Daar heb je gelijk in. Echter de bijwerkingen van het kapitalisme (uitbuiting van de massa door een kleine groep) is gebaat bij individualisme, zolang de massa zich niet gaan verenigen kan het kapitalisme naar wellust plunderen. Vandaar mijn opmerking.

quote:

Licht toe?


Gezien de Lissabon strategie (die in 2010 de van de Europese economie de meest concurrerende en dynamische kenniseconomie wil maken) zullen er nog meer veranderingen plaatsvinden dan de veranderingen die er nu doorgevoerd gaan worden. Aangezien de veranderingen zich vooral richten op het afbreken van de sociale verworvenheden is het goed dat er tegen elk van deze veranderingen geprotesteerd wordt.

Het beleid van het kabinet is voornamelijk gebaseerd op de Lissabon strategie, het is belangrijk dat dit niet uit het oog verloren wordt en dat tegen deze strategie gestreden wordt. (Hoewel ik denk dat hoogstwaarschijnlijk veel mensen zich niet van deze achtergrond bewust zijn en morgen 'gewoon' protesteren tegen het huidige beleid van het kabinet)


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-10-2004 13:13 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Jebes, benoem die "sociale verworvenheden" in onze maatschappij dan eens, en beargumenteer waarom daar niet aan getornd zou mogen worden?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-10-2004 13:15 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 13:02 schreef Snaack het volgende:
Dat heb ik toch niet gezegd?

Veel mensen zijn gevoelig voor "populistische" uitspraken. Dat geldt zowel voor uitspraken van "linkse" als van "rechtse" partijen.


Dat is waar (en je had dat idd. niet gezegd; vergeef me mijn eigen invulling). Maar ik geloof niet dat de demonstranten weinig benul van de politiek hebben. Het is namelijk een hele "investering" om aan een demonstratie deel te nemen. Dat doe je dus niet zomaar effe. Ik denk dus zelfs dat het merendeel van de aanwezigen zich sterk politiek betrokken voelt.


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen