IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Wie gaat er Zaterdag naar Amsterdam? Vorige pagina | Volgende pagina
grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 01-10-2004 16:25 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 10:18 schreef Paul het volgende:
De koningin is er nou eenmaal, het is hier een monarchie. Dat zal niet snel veranderen. Dat daar kosten bij komen kijken is heel normaal. Daarnaast schijnt de bijlage van de koning al tientallen jaren op hetzelfde bedrag te staan. Er wordt dus door de inflatie al elk jaar minder aan besteedt.

En dat de ministerpresident een hoop geld verdiend vind ik ook niet meer dan normaal. Een hoop verantwoordelijkheid mag best betaald worden. Daarnaast mag het ook best marktconform zijn want dat soort gasten kunnen velen malen meer verdienen in het bedrijfsleven.
Mag ik daar even op inhaken?
De koningin heeft net zo goed de optie om een wetsvoorstel niet te tekenen. Kijk maar naar Juliana. Die weigerde toch ook voorstellen als ze zag dat het niet goed was voor het land? Waarom doet Trix dat niet? Ik heb in de jaren dat zij op die troon zit geen enkel karakter gezien in geen enkele vorm what so ever. Alleen zelfbehoud. Maar om weer terug naar het onderwerp te komen: Ik ga niet al wil ik wel heel graag. Dit moet gestopt worden.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-10-2004 16:42 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 16:25 schreef grindcore het volgende:
Mag ik daar even op inhaken?
De koningin heeft net zo goed de optie om een wetsvoorstel niet te tekenen. Kijk maar naar Juliana. Die weigerde toch ook voorstellen als ze zag dat het niet goed was voor het land?


De Koningin ondertekent inderdaad wetsvoorstellen, maar dat is meer een ceremoniële functie, een ritueel dat bij het hebben van een monarchie hoort.

Het is dan ook hoogst uitzonderlijk als de monarch de invoering van een wet verhindert, immers zou diegeen dan de democratie tegenwerken.

Immers: het wetsvoorstel is ingediend door de coaltitie die samen een meerderheid in de 2e kamer hebben gekregen en vertegenwoordigt dus de meerderheid van de stemgerechtigde Nederlanders.

quote:
Waarom doet Trix dat niet? Ik heb in de jaren dat zij op die troon zit geen enkel karakter gezien in geen enkele vorm what so ever. Alleen zelfbehoud.


Zie boven.

quote:
Maar om weer terug naar het onderwerp te komen: Ik ga niet al wil ik wel heel graag. Dit moet gestopt worden.


Wat is dat nou, heb je geen ruggegraat soms? Miet.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 01-10-2004 16:51 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 16:42 schreef Snaack het volgende:
De Koningin ondertekent inderdaad wetsvoorstellen, maar dat is meer een ceremoniële functie, een ritueel dat bij het hebben van een monarchie hoort.

Het is dan ook hoogst uitzonderlijk als de monarch de invoering van een wet verhindert, immers zou diegeen dan de democratie tegenwerken.

Immers: het wetsvoorstel is ingediend door de coaltitie die samen een meerderheid in de 2e kamer hebben gekregen en vertegenwoordigt dus de meerderheid van de stemgerechtigde Nederlanders.
Als een merendeel van NL niet ermee eens is. En de coalitiepartijen zijn doof voor dergelijke geluiden vind ik dat het niet pausibel zou zijn om dergelijke voorstellen te tekenen ook al heeft ze een ceremoniële functie. En wat dan nog als ze niet tekent,
wordt ze dan ontslagen? Wordt zij dan gekort? Krijgt zij geen prepensioen meer?




Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 16:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Meerendeel?
Gaan er morgen meer dan 8.000.000 mensen komen?

Don't think so Tim


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 01-10-2004 16:56 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 1 oktober 2004 16:55 schreef Jenje het volgende:
Meerendeel?
Gaan er morgen meer dan 8.000.000 mensen komen?
Don't think so Tim
Eh, je hebt ergens wellicht een goed argument, ware het niet dat je voor die vergelijking uit moet gaan van de stemgerechtigde inwoners van ons landje, niet alle inwoners


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 16:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dan nog ...
als er een keer 100.000 mensen komen is het al veel ... maar dan ist nog geen meerderheid


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-10-2004 17:07 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 16:51 schreef grindcore het volgende:
Als een merendeel van NL niet ermee eens is. En de coalitiepartijen zijn doof voor dergelijke geluiden vind ik dat het niet pausibel zou zijn om dergelijke voorstellen te tekenen ook al heeft ze een ceremoniële functie. En wat dan nog als ze niet tekent,
wordt ze dan ontslagen? Wordt zij dan gekort? Krijgt zij geen prepensioen meer?






Ik vraag me af hoe je zou reageren op een wetsvoorstel die de uitkeringen met 50% verhoogt en waarbij de koningin zou zeggen: 'Wij vinden dat dit slecht is. Wij tekenen niet.'

Zou je dan nog vinden dat het van karakter getuigt? Of zou je posten dat dit misbruik van de macht is omdat in Nederland de 2e Kamer de wet dient voor te schrijven?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-10-2004 17:20 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 16:51 schreef grindcore het volgende:
Als een merendeel van NL niet ermee eens is. En de coalitiepartijen zijn doof voor dergelijke geluiden vind ik dat het niet plausibel zou zijn om dergelijke voorstellen te tekenen ook al heeft ze een ceremoniële functie.


Waar haal je dan vandaan dat het merendeel van de Nederlanders het niet met de kabinetsplannen eens is?

Er mekkeren wat mensen maar dat is een normaal verschijnsel bij hevige bezuinigingen.

Mensen die het met de plannen eens zijn zie je niet op het nieuws of in de kranten.

Zoals altijd levert dat een vertekend beeld op.

quote:
En wat dan nog als ze niet tekent,
wordt ze dan ontslagen? Wordt zij dan gekort? Krijgt zij geen prepensioen meer?


Dat zal haar door haar adviseurs sterk ontraden worden, maar als ze het toch doet zijn daar imho geen consequenties aan verbonden.


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 01-10-2004 17:21 by robbemans Wijzig reactieProfiel van robbemansQuote dit berichthttp://www.snakes-reptiles.com

quote:
Op 1 oktober 2004 17:20 schreef Snaack het volgende:





HOMEAUH


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 01-10-2004 17:28 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 17:21 schreef robbemans het volgende:
HOMEAUH


Robbemans onderscheid zich van het gepeupel door gevatte replies op hoog niveau.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 01-10-2004 17:35 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Ik hou me maar weinig bezig met de politiek in Nederland.
De echte power zit in BRUSSEL!! Daar gebeurt de belangrijke shit!
Misguided serfs.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 17:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 17:35 schreef Mikeee het volgende:
Ik hou me maar weinig bezig met de politiek in Nederland.
De echte power zit in BRUSSEL!! Daar gebeurt de belangrijke shit!
Misguided serfs.
En in Nederland gebeurt het in Den Haag, en dan gaan ze in Amsterdam demonstreren. Kansloos dus


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 01-10-2004 17:52 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 17:47 schreef Jenje het volgende:
En in Nederland gebeurt het in Den Haag, en dan gaan ze in Amsterdam demonstreren. Kansloos dus


is dat keurmerk legaal?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 17:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

kan best .. kan ook zo maar van niet .. boeit me eigenlijk weinig


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 01-10-2004 18:07 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 17:20 schreef Snaack het volgende:
Waar haal je dan vandaan dat het merendeel van de Nederlanders het niet met de kabinetsplannen eens is?

Er mekkeren wat mensen maar dat is een normaal verschijnsel bij hevige bezuinigingen.

Mensen die het met de plannen eens zijn zie je niet op het nieuws of in de kranten.

Zoals altijd levert dat een vertekend beeld op.

Peilingen mogen nog steeds gezien worden als een geldig middel. En die zijn staan gewoon als een huis. En daar uit mag ik wel degelijk opmaken dat er ongeveer 54% er niet mee eens is.

(screw you)

[Dit bericht is gewijzigd door grindcore op 01-10-2004 18:15]


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 01-10-2004 18:09 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 17:35 schreef Mikeee het volgende:
Ik hou me maar weinig bezig met de politiek in Nederland.
De echte power zit in BRUSSEL!! Daar gebeurt de belangrijke shit!
Misguided serfs.
Klopt, maar hier wordt bepaald in welke mate het gebeurt. Dus het heeft wel degelijk zin lijkt me.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 01-10-2004 18:10 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 1 oktober 2004 18:07 schreef grindcore het volgende:
Peilingen mogen gezien worden als een middel om de mening te peilen.
Joh?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-10-2004 18:21 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 18:07 schreef grindcore het volgende:
Peilingen mogen nog steeds gezien worden als een geldig middel. En die zijn staan gewoon als een huis. En daar uit mag ik wel degelijk opmaken dat er ongeveer 54% er niet mee eens is.

(screw you)


Oh ja?

quote:

Opvallend is dat ondanks de grote weerstand nu 58 procent (eerst was dat 51 procent) van de ondervraagden vindt dat ingrijpende bezuinigingsmaatregelen nodig zijn.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=419635&c=36


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-10-2004 18:22 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Ik hoop dat het morgen echt onwijs hard gaat regenen in Noord-Holland.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-10-2004 18:23 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 18:22 schreef Greycloak het volgende:
Ik hoop dat het morgen echt onwijs hard gaat regenen in Noord-Holland.




quote:
Op 1 oktober 2004 12:20 schreef Chelman het volgende:
Verder wens ik iedereen dat er morgen een enorme wolkbreuk boven Amsterdam plaatsvindt waardoor de helft van de demonstranten niet eens op komt dagen en de andere helft lekker zeiknat wordt.





KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-10-2004 18:28 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Ah ok, vind je het erg dat ik niet de moeite nam het hele topic door te lezen?



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 18:31 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Morgen 50% kans op regen en moglijk neerslag zal tussen 1 en 3 mm zijn ...


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-10-2004 18:32 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 18:31 schreef Jenje het volgende:
Morgen 50% kans op regen en moglijk neerslag zal tussen 1 en 3 mm zijn ...
Da's niet genoeg Jenje.

Harder je best doen.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 18:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

dan moeten jullie allemaal flink wild plassen .. dan wil het misschien


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-10-2004 18:55 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 18:21 schreef Chelman het volgende:
Oh ja?


http://www.nu.nl/news.jsp?n=419635&c=36


wat bedoel je met deze post? dat peilingen niks betekenen ofzo?

Als dat nameljk wel zo is vraag ik me het volgende af. Ik las in een post van jou een tijdje geleden dat je overwoog naar de VS of Polen te verhuizen omdat het rode gevaar(of iets van die strekking) mogelijk de macht over zou nemen in Nederland. Waar is dat dan op gebaseerd? Vermoedelijk op peilingen toch?

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 01-10-2004 19:06]


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen