IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Wie gaat er Zaterdag naar Amsterdam? Vorige pagina | Volgende pagina
Orion
Usericon van Orion
Posted 01-10-2004 11:54 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

ben aanwezig , gratis treinkaartje daarna even lekker shoppen met vriendin.


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 01-10-2004 11:54 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 11:52 schreef Jebes het volgende:
Investeren in onderwijs, investeren in zorg, investeren in het bedrijfsleven. Doormiddel van voordelige regelingen, subsidies of door het starten van overheidsprojecten meer werk en dus meer banen 'scheppen'.


Ja dat kost allemaal geld, leuk en aardig. Maar bij de overheid moet zoiets ook gedekt worden. Waar haal je dus dat geld vandaan en subsidieren klinkt leuk, maar zoals het er nu uit ziet is daar geen ruimte voor. Er wordt trouwens al veel teveel gesubsidieerd


"This one is older than shit, heavier than time!"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 11:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 11:53 schreef attila_de_hun het volgende:
er zijn toch ook studies die zeggen dat dit absoluut niet het geval is? Voordat die lijn rendabel is moet er nog een hele lange tijd overheen. en een van de aanames voor het rendabel maken van de Betuwelijn was dat de private sector een groot deel van de finaciëring op zich zou nemen.


De regering zal naar constructies op zoek moeten gaan waardoor die lijn per km meer op gaat brengen. Ze zouden eens een goede innovatieve zakenman aan moeten nemen daar ...


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 01-10-2004 11:56 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 11:54 schreef helmet het volgende:
Oei.. ik hoop dat jij nooit de keuze krijgt over bedrijfsinvesteringen. Geld dat weg is is weg.. pech. Geen sentimenten. Als je vanaf het punt 'nu' berekent dat je verlies gaat lijden: stop je project.

Goh, wie had ooit gedacht dat ik nog eens iets aan m'n economische studie zou hebben


Nee, zoiets wordt wel in afweging gedaan van gemaakte kosten en toekomstige inkomsten.


"This one is older than shit, heavier than time!"


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 01-10-2004 11:57 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 11:54 schreef Jenje het volgende:
Wat kun je veter betalen: pensioen wat door de persoon zelf opgebouwd is, of bijstand wat van anderen afkomstig is?


Pensioen betaal je ook niet direct zelf, dit is ook verdeelt in een pot. En minder mensen laten werken kost zoals je zelf al zegt, meer geld door bijstand. Dus my point is made


"This one is older than shit, heavier than time!"


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 01-10-2004 11:57 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

quote:
Op 1 oktober 2004 11:54 schreef Jenje het volgende:
Wat kun je veter betalen: pensioen wat door de persoon zelf opgebouwd is, of bijstand wat van anderen afkomstig is?
Ze houden het geld wat jij virtueel opbouwt heus niet voor jou vast, dat wordt gebruikt om de oudere mensen van nu mee te betalen. Dus dat kan zo op zijn.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 01-10-2004 11:57 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 1 oktober 2004 11:54 schreef 0Tolerence het volgende:
Ja dat kost allemaal geld, leuk en aardig. Maar bij de overheid moet zoiets ook gedekt worden. Waar haal je dus dat geld vandaan en subsidieren klinkt leuk, maar zoals het er nu uit ziet is daar geen ruimte voor. Er wordt trouwens al veel teveel gesubsidieerd


Tuurlijk kost dat geld, maar je creërt er banen mee en dat levert ook geld op. Nu niet investeren zal echt niet betekenen dat over een aantal jaar het economisch wel goed zal gaan. De economie leeft op investeringen, dat moge toch wel duidelijk zijn. En als bedrijven niet in staat zijn te investeren dan zal je als staat zijnde moeten bijspringen.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-10-2004 11:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 11:55 schreef Jenje het volgende:
De regering zal naar constructies op zoek moeten gaan waardoor die lijn per km meer op gaat brengen. Ze zouden eens een goede innovatieve zakenman aan moeten nemen daar ...


Ja. Maar geldt dat beleid niet voor de hele linie? Is het beste innovatieve beleid gewoon altijd bezuinigen, bezuinigen, bezuinigen? Moeten de regering soms niet meer lef tonen wat betreft investeringen? Hoe was het ook alweer wat Chelman aangaf voor de Vs-methode: Shoot, Aim .... etc? Misschien zou die beandering toch wat meer door JP en Zalm moeten worden toegepast


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 01-10-2004 11:59 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 1 oktober 2004 11:56 schreef 0Tolerence het volgende:
Nee, zoiets wordt wel in afweging gedaan van gemaakte kosten en toekomstige inkomsten.
Shit! Hebben verdorie al mijn doctoren en professoren aan de universiteit het fout gehad!


I'm not being rude. You're just insignificant.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 01-10-2004 11:59 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 11:57 schreef Jebes het volgende:
Tuurlijk kost dat geld, maar je creërt er banen mee en dat levert ook geld op. Nu niet investeren zal echt niet betekenen dat over een aantal jaar het economisch wel goed zal gaan. De economie leeft op investeringen, dat moge toch wel duidelijk zijn. En als bedrijven niet in staat zijn te investeren dan zal je als staat zijnde moeten bijspringen.


Ja dat snap ik heel goed, maar als je geen geld heb, kan je niks. En maar geld blijven uitgeven wil niet automatisch betekenen dat je er wat voor terug krijgt. Er zijn buiten dat regels waar je aan moet houden als het om staatschuld e.d. gaat met de EU.


"This one is older than shit, heavier than time!"


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 01-10-2004 12:00 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 11:59 schreef helmet het volgende:
Shit! Hebben verdorie al mijn doctoren en professoren aan de universiteit het fout gehad!


Heb jij de cijfers onder ogen gehad? Ik sowiezo niet, maar er zal genoeg reden zijn om het nu door te zetten. Anders was het allang van de baan gegaan


"This one is older than shit, heavier than time!"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 12:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 11:57 schreef 0Tolerence het volgende:
Pensioen betaal je ook niet direct zelf, dit is ook verdeelt in een pot. En minder mensen laten werken kost zoals je zelf al zegt, meer geld door bijstand. Dus my point is made
Je laat niet minder mensen werken ... je haalt alleen mensen uit de bijstand en ww die dan de banen van de gepensioneerden overnemen.

Nu blijven die mensen allemaal nog een jaarof 4/5 zitten, die mensen willen niet meer werken, doen hun werk dus minder goed, dus bedrijven gaan minder presteren en zijn veel geld kwijt en lambakken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 12:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 11:57 schreef Paul het volgende:
Ze houden het geld wat jij virtueel opbouwt heus niet voor jou vast, dat wordt gebruikt om de oudere mensen van nu mee te betalen. Dus dat kan zo op zijn.
Like duh, maar het is wel een systeem waarbij men zelf meebetaalt en hun eigen toekomst, bij bijstand is dat niet.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 01-10-2004 12:03 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 1 oktober 2004 11:59 schreef 0Tolerence het volgende:
Ja dat snap ik heel goed, maar als je geen geld heb, kan je niks. En maar geld blijven uitgeven wil niet automatisch betekenen dat je er wat voor terug krijgt. Er zijn buiten dat regels waar je aan moet houden als het om staatschuld e.d. gaat met de EU.



Theoretisch gezien wel ja, ik vind het alleen vrij hypocriet om op dit soort punten strak aan de regels vast te houden terwijl talloze regels door een veelvoud van lidstaten geschonden worden.

De EU begint steeds zwaarder te drukken op de verschillende lidstaten, zeker gezien nu er in rap tempo de verschillende zaken die vastgelegd zijn in 'de strategie van Lissabon' doorgedrukt worden. Beangstigend gewoon


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 12:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dat zou NL moten doen: uit de EU, kost bakken met geld.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-10-2004 12:08 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 12:04 schreef Jenje het volgende:
Dat zou NL moten doen: uit de EU, kost bakken met geld.


en dan?

Ik denk dat NL zich serieus in de voet zal schieten met uit de EU stappen. Europa staat als economische macht tegen bijv de VS, CHine etc. waarschijnlijk veel sterker bij samen werking. We zijn gewoon veel te klein. Een belangtrijk punt in ons land is de haven in Rotterdam. En als België wel in de EU zit en wij niet doen ze toch gewoon alles via Antwerpen (of Hamburg)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 12:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Eruit stappen is idd ook niet slim, maar momenteel kost het erg veel geld imho.


BasBoot
Ultima Ratio Regum
Usericon van BasBoot
Posted 01-10-2004 12:19 by BasBoot Wijzig reactieProfiel van BasBootQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 12:04 schreef Jenje het volgende:
Dat zou NL moten doen: uit de EU, kost bakken met geld.


quote:
Op 1 oktober 2004 12:11 schreef Jenje het volgende:
Eruit stappen is idd ook niet slim, maar momenteel kost het erg veel geld imho.


Jij veranderd snel van mening.


A narrow view sees better.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-10-2004 12:20 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Hehe, wat een humor weer. De gebrek aan feitelijke kennis en de spreekwoordelijke klok en klepel gedijen hier op ZM als vanouds.

Als ik tijd en zin heb dan ga ik vanavond uitgebreid op het een en ander in.

Wel wil ik drie punten op jullie loslaten:

1.De meeste mensen zeggen uit de zogenaamde solidariteit te demonstreren maar ze demonstreren in feite uit korte termijn egoïstisch belang.

2.De overheid schept geen banen met toegevoegde waarde. Ze kunnen hoogstens de voorwaarden tot banencreatie vanuit het bedrijfsleven enigszins (dus niet veel) beïnvloeden.

3.Het volk laat zich door de FNV/CNV en consorten opzwepen zonder enig besef te hebben waarover het gaat. Ze beseffen zich niet dat de vakbonden een ordinaire machtsspelletje voeren omdat zij zich in hun positie bedreigd voelen. Ze merken dat hun invloed tanende is en die tij willen ze keren. Ze gebruiken daarvoor 'het volk'


Verder wens ik iedereen dat er morgen een enorme wolkbreuk boven Amsterdam plaatsvindt waardoor de helft van de demonstranten niet eens op komt dagen en de andere helft lekker zeiknat wordt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 12:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

En waar haalt Chelman alle kennis vandaan dan?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-10-2004 12:23 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 12:11 schreef Jenje het volgende:
Eruit stappen is idd ook niet slim, maar momenteel kost het erg veel geld imho.
De kosten van de EU zijn hoog. De baten van de EU zijn echter vele male hoger. Toegenomen handel en enorm verminderde handelskosten tussen de landen van de EU bedragen veel meer dan de EU bijdragen.

Wel betaalt Nederland m.i. een te hoge bijdrage in vergelijking met bijvoorbeeld de Fransen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-10-2004 12:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 12:20 schreef Chelman het volgende:
Hehe, wat een humor weer. De gebrek aan feitelijke kennis en de spreekwoordelijke klok en klepel gedijen hier op ZM als vanouds.



Maar gelukkig hebben we jou om de zaak weer recht te trekken.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 12:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2004 12:23 schreef Chelman het volgende:
De kosten van de EU zijn hoog. De baten van de EU zijn echter vele male hoger. Toegenomen handel en enorm verminderde handelskosten tussen de landen van de EU bedragen veel meer dan de EU bijdragen.

Wel betaalt Nederland m.i. een te hoge bijdrage in vergelijking met bijvoorbeeld de Fransen.
Op dat laatste doel ik met name ... en het gegeven dat EU voor een aantal landen (ik zeg duitsland/frankrijk) niet dwingend genoeg is (3%-regel)


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 01-10-2004 12:27 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 1 oktober 2004 12:23 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar gelukkig hebben we jou om de zaak weer recht te trekken.




Nou inderdaad zeg

Een aantal mensen zullen best gaan protesteren om 'hun eigen hachie' veilig te stellen (is trouwens individualisme waar een echte kapitalist alleen maar tevreden van zou moeten zijn) Verder is het van groot belang dat er juist dit soort demonstratie's georganiseerd worden, gelet op de lange termijn strategie van de EU.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2004 12:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Denk jij dat daar veel mensen zullen lopen met topbanen die niets te vrezen hebben?


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen