|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ik probeer een lekkere schelle distortion te krijgen uit mijn elementen, maar ik wil het geluid wel gedefinieerd houden, dus ook met veel middle wil ik zo'n lekker schel vervormd geluid krijgen als de old school swedish death bands zoals dismember enzo. Wat voor elementen raden jullie mij aan? En waarom klinken de humbuckers in de neck positie altijd zo laag en (naar mijn mening) klote met veel distortion? Waarom zit daar nooit een schelle distortion in die je bij brugelementen wel vaak ziet? Heeft het geluid van het element eigenlijk te maken met de positie van het element? Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: D'uh |
|
quote: Dus een element in de neck positie zal nooit zo kunnen klinken als de gitaren bij dismember enzo, en als ik dat geluid wil krijgen moet ik dus gewoon de brughumbucker vervangen? En waarin dan? Had een keer iets gelezen hier van Bill Lawrence dingen die erg goed en ook vrij goedkoop waren? Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: Yeah als je bv de snaar dichter bij de brug aanslaat klinkt ie ook met meer hoog omdat je meer boventonen in je geluid hebt. hoe dichter bij de hals hoe minder boventonen des te 'ronder' het klinkt. En idd die bill lawrence l500(XL) zit lekker veel hoog en strakheid in (Pantera bv..). Neckpositie humbucker met veel hoog is bv DiMarzio's Humbucker from Hell.. wel minder gain, gaat meer richting SC qua sound maar super helder. (Paul Gilbert bv.) http://www.seymourduncan.com/ Hier kun je alle humbuckers van seymour duncan bv. es vergelijken met soundclips. Voor een indicatie. |
|
Ik heb een heel aantal L 500 XL's in de ene gitaar smoken ze en in de andere klinken ze kut....heel apart. ook opletten bij L 500's dat je ze koopt bij www.billlawrence.com de andere stew mac klinken nergens naar! Ik ben zelf erg gecharmeerd van de DiMarzio Super Distortion, super 2 of X2N voor de brug en de Paf of Super Distortion voor de nek. Duncans vind ik stukken minder heb weliswaar nog 1 gitaar met een invaderf erin maar over het algemeen klinken ze veel ieler dan DiMarzio's. Ik heb ook nog een gitaar met EMG's die zijn ook best leuk maar klinken op een bezemsteel nog hetzelfde je hoort iig vrij weinig "gitaar" bovendien hebben ze een fizzy top end. Maar ze klinken zeker voor een extra track in de studio niet verkeerd en hebben flink wat punch. |
|
Kan het aan de snaren liggen wanneer je een snaar niet meer fatsoenlijk gestemd krijgt? Of ligt het dan aan het stemmechaniekje? En waarom zijn de snaren eigenlijk nooit bij de kop vastgezet bij een vaste brug? Zoals dat bij floyd rose bruggen wel gebeurd? Er is toch niets negatiefs aan de snaren vastzetten of wel? Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Op een moment is je snaar gewoon gaar, dan kan je stemmen wat je wilt, maar na een bend of 2 kan je weer aan de draai. |
|
Afgelopen zatedag eindelijk weer eens snaren ingekocht. Ik gebruik nu 11-14-18-38-48-56-68. 11 t/m 48 uit een Ernie Ball setje, de 56 is een losse d'addario en de 68 een elixer. Klinkt bizar, maar dit zijn de ideale diktes voor mij. Die elixer is alleen niet los te krijgen, dus ik koop een heel setje alleen voor die ene snaar (de rest uit dat setje is allemaal niet de dikte die ik gebruik..) en zover ik weet de enige bariton snaar (extra lang) in die dikte. Kortere snaar past er gewoon niet op bij mij. Ach ja, ik kan weer een jaar vooruit met snaren |
|
wat leg je daar voor neer? |
|
Ik ben nog steeds het meest gecharmeerd van GHS Boomers voor mij 7 strings(010 t/m 0.60) Alleen jammer dat de goedkopere leveranciers zoals Lord of The Strings ze niet verkopen But there is no real me: only an entity, something illusory................ |
|
quote: Dan zal dat het geval wel zijn... de snaren liggen er dan ook al op vanaf dat ik de gitaar kocht in november 2002 Kan je me nou trouwens ff toevoegen op msn? Want ik had gehoord dat jij me de nummers van enfeeble zou laten zien? Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: ernie ball setje 11 - 58 voor 7 snaar 6,70 losse daddario 56 voor 2,40 setje elexier bariton 12 - 68 voor 15 (!) Voordeel is wel dat die elixersnaren extreem lang meegaan door een special coating. De snaar die ik erop had, lag er al vanaf september op en die klinkt op zich nog wel ok. Heb nu wel alles vervangen maar die 68 heb ik erl bewaard als reserve (liever een dooie snaar dan geen snaar zeg maar). Ik weet het, het is een belachelijke contructie maar voor mij op dit moment de enige manier. |
|
quote: wahaha, ja, dan zou ik ze maar even vervangen |
|
quote: Je vervangt je snaren maar eens per jaar, als ik het goed begrijp? |
|
quote: Ik heb die 0.60 er ook op gehad maar die vind ik echt te dun voor mij. Te weinig weerstand bij het stevige riffwerk. Heeft GHS tegenwoordig ook 7 string setjes? |
|
quote: Nee vaker. Afhankelijk van hoeveel ik speel. Ik vervang wel vaker de rest, maar die 068 laat ik wat langer zitten. |
|
aha, op die manier. Ik vervang ongeveer eens in de twee maanden. Laatst had iemand het over platte snaren, wat moet ik me daar bij voorstellen? |
|
quote: Flatwound ja. Ik heb er geen ervaring mee, maar ze zijn niet rond maar wat afgeplat. Wat daar de filosofie achter is weet ik niet. |
|
lijkt me kut met bends ed. |
|
quote: Ja met 0.56 of 0.60 als dikke B, voor mij perfecte snaren,blijven lang goed en breken bij mij bijna nooit. (onlangs de eerste maar dat setje zat er ook al een half jaar op( But there is no real me: only an entity, something illusory................ |
|
Flatwounds op gitaar? Ik ken alleen flatwounds voor basgitaar, voor op bijv. fretloze bassen. Speelt een stuk soepeler t.o.v. roundswounds, maar ze klinken een stuk doffer en gaan (veel) minder lang mee. |
|
Hybrid slinky - Ernie ball!!! 0.09, 0.11, 0.16, en dan 0.26, 0.36, 0,46............. [Dit bericht is gewijzigd door ratje op 21-02-2005 12:53] |
|
Op mijn JEM D'Addario light (0.09) (in e gestemd) Op mijn Jackson D'Addario medium (0.10) (in d gestemd) Op mijn 72er Thinline D'Addario heavy (0.11) (in e gestemd) Op mijn RG2077XL D'Addario medium (0.10) (in B gestemd) |
|
@ Ratje: dun! ik gebruik 0.10 heavy bottom. Exacte dikte weet ik niet uit m'n hoofd. de dikste is iig 0.52 [Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 21-02-2005 13:01] Bruce Banner |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |