IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Gitaar Topic IV Vorige pagina | Volgende pagina
Daops
Usericon van Daops
Posted 04-05-2005 12:12 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 3 mei 2005 9:09 schreef goblinjester het volgende:
Gisteren kon ik het niet meer laten. Ik moest en zou een nieuwe gitaar kopen. En ja dan kom je er één tegen die helemaal bij je past. De kleur is iets anders dan deze hieronder. Maar mij kan de kleur eigenlijk niks boeien. Het gaat vooral om het geweldige geluid en het speelgemak. Over de hotrails ben ik nog aan het twijfelen. Iemand misschien suggesties?

Ik heb zelf een Seymour Duncan in mn strat zitten waar ik erg tevreden over ben. Waar heb je de gitaar gekocht? Ben zelf op zoek naar een reserve strat voor een leuke prijs namelijk. Mag ook best een mexicaan zijn

www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."

goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 04-05-2005 12:46 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 4 mei 2005 12:12 schreef Daops het volgende:
Ik heb zelf een Seymour Duncan in mn strat zitten waar ik erg tevreden over ben. Waar heb je de gitaar gekocht? Ben zelf op zoek naar een reserve strat voor een leuke prijs namelijk. Mag ook best een mexicaan zijn

Om eerlijk te zijn is het ook een mexicaan. Maar dat mag de pret niet drukken. Het is een geweldige gitaar. Ik heb hem gekocht bij de Stand-By in Utrecht. Het was de laatste voor een ontzettend lage prijs.
Heb je die Hotrails erin zitten? Ik zit er echt over na te denken om op de plek van het brug element een Seymour erin te zetten. Iets meer punch zou wel geinig zijn voor Iron maiden achtige stukken. Maar een HotRails is gelijk wel heel bruut.
De andere wil ik wel orgineel houden. Mede doordat hij een mooi geluid heeft.

Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-05-2005 12:49 by Snaack Profiel van Snaack

Ik ga zo eens kijken of ik mijn Jackson (zie signature ) in kan ruilen voor een Guitarport + Rifftracker.

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 04-05-2005 12:51 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 4 mei 2005 12:49 schreef Snaack het volgende:
Ik ga zo eens kijken of ik mijn Jackson (zie signature ) in kan ruilen voor een Guitarport + Rifftracker.

suk6 heee!!

en anders weet je me te vinden.....

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-05-2005 12:52 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 4 mei 2005 12:51 schreef ratje het volgende:
suk6 heee!!

Ze zullen me vast super weinig voor dat ding geven, maar goed, ik raak hem echt niet kwijt

quote:
en anders weet je me te vinden.....

Yeah! Bedankt voor je geduld

Ding staat nu al 3 maanden te koop, ben hem dus nog niet kwijt. I give up, dan maar de makkelijke manier.

Daops
Usericon van Daops
Posted 04-05-2005 16:23 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 4 mei 2005 12:46 schreef goblinjester het volgende:
Om eerlijk te zijn is het ook een mexicaan. Maar dat mag de pret niet drukken. Het is een geweldige gitaar. Ik heb hem gekocht bij de Stand-By in Utrecht. Het was de laatste voor een ontzettend lage prijs.
Heb je die Hotrails erin zitten? Ik zit er echt over na te denken om op de plek van het brug element een Seymour erin te zetten. Iets meer punch zou wel geinig zijn voor Iron maiden achtige stukken. Maar een HotRails is gelijk wel heel bruut.
De andere wil ik wel orgineel houden. Mede doordat hij een mooi geluid heeft.

Ja, ik heb de Hotrails (SHR-1b) erin zitten. Ik gebruik hem het meeste voor de maiden-tribute waarin ik speel. Dus ik kan je uit ervaring zeggen dat ie daaraan wel besteed is .
Je kunt er allerlei sounds mee maken. Heel erg bruut, maar dus ook wat meer open-rockend zoals de Maiden sound. Kwestie van goede afstelling: pre-amp, eq en zo.

www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-05-2005 17:28 by Snaack Profiel van Snaack

Goed, mijn Jackson dus ingeruild voor een Guitarport en nog wat dingetjes.

WAT EEN KRANKJORUM GAAF APPARAAT!!!

Ik zal vanavond ff een paar MP3-tjes posten.

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 04-05-2005 18:52 by aerodis Profiel van aerodis

quote:
Op 4 mei 2005 17:28 schreef Snaack het volgende:
Goed, mijn Jackson dus ingeruild voor een Guitarport en nog wat dingetjes.

WAT EEN KRANKJORUM GAAF APPARAAT!!!

Ik zal vanavond ff een paar MP3-tjes posten.

okay, ben benieuwd, heb nog niks aangeschaft nl.

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 04-05-2005 20:33 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 4 mei 2005 18:52 schreef aerodis het volgende:
okay, ben benieuwd, heb nog niks aangeschaft nl.

POD XT Live kopen????

c.hultermans@home.nl

Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 04-05-2005 22:20 by Bintmeister Profiel van Bintmeister

quote:
Op 4 mei 2005 20:33 schreef ratje het volgende:
POD XT Live kopen????

c.hultermans@home.nl

zie mail

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 04-05-2005 22:25 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 4 mei 2005 22:20 schreef Bintmeister het volgende:
zie mail

hehe, ok ik hou m ff vast!!!

goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 05-05-2005 9:52 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 4 mei 2005 16:23 schreef Daops het volgende:
Ja, ik heb de Hotrails (SHR-1b) erin zitten. Ik gebruik hem het meeste voor de maiden-tribute waarin ik speel. Dus ik kan je uit ervaring zeggen dat ie daaraan wel besteed is .
Je kunt er allerlei sounds mee maken. Heel erg bruut, maar dus ook wat meer open-rockend zoals de Maiden sound. Kwestie van goede afstelling: pre-amp, eq en zo.

Iron Maiden gebruikt dacht ik ook Hotrails. Hmmm, het is wel heel verleidelijk. Iron Maiden heeft wel mijn voorkeur geluid. Maar ach de rest kan ik toch allemaal niet betalen. Ik zal toch maar eens goed om me heen kijken. De operatie is bij de Stand-by gratis omdat ik daar mijn gitaar heb gekocht.
Heb jij trouwens wel al je andere elementen oorspronkelijk gehouden, of heb je ze allemaal vervangen?

Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-05-2005 10:32 by Snaack Profiel van Snaack

Goed, gisteravond gezopen met vrienden en dus geen mp3's gemaakt. Vanavond dan maar

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-05-2005 10:33 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Vrienden?
Jij?

Daops
Usericon van Daops
Posted 05-05-2005 10:43 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 5 mei 2005 9:52 schreef goblinjester het volgende:
Iron Maiden gebruikt dacht ik ook Hotrails. Hmmm, het is wel heel verleidelijk. Iron Maiden heeft wel mijn voorkeur geluid. Maar ach de rest kan ik toch allemaal niet betalen. Ik zal toch maar eens goed om me heen kijken. De operatie is bij de Stand-by gratis omdat ik daar mijn gitaar heb gekocht.
Heb jij trouwens wel al je andere elementen oorspronkelijk gehouden, of heb je ze allemaal vervangen?

Klopt, Dave Murray gebruikt ze in ieder geval ook. Ik heb verder de oorspronkelijke elementen behouden.
Verder is de Maidensound behoorlijk basic, gewoon een kwestie van je oren gebruiken en uitproberen. Hoeft geen dure grap te zijn

Om je een indruk te geven van de verschillende sounds die ik met dezelfde gitaar gebruik:
Maiden-sound: http://www.uptheirons.nl/merchandise.htm voor wat mp3 fragmentjes en een video trailer van onze dvd.

Eigen (meer metal) sound: http://www.thedustconnection.com/music.php (klik op de track Desert Sessions voor de strat)

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-05-2005 12:41 by Snaack Profiel van Snaack

Zo, flink zitten klooien met die Guitarport.

BIj deze een (niet geweldig afgemixte) sample:

Sample.ogg

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 06-05-2005 12:56 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 6 mei 2005 12:41 schreef Snaack het volgende:
Zo, flink zitten klooien met die Guitarport.

BIj deze een (niet geweldig afgemixte) sample:

Sample.ogg

Wow ruig stuk! Gaaf man!! Best behoorlijk vet gitaargeluid ook hey.

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-05-2005 13:01 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 6 mei 2005 12:56 schreef FRNK het volgende:
Wow ruig stuk! Gaaf man!! Best behoorlijk vet gitaargeluid ook hey.

Thnx kerel, heb zomaar maar wat zitten pielen, hehe, maar die guitarport is zooo leuk

Tempo instellen, drumstijl kiezen en met een grote grijns op me bek lekker spelen

Dit zijn trouwens allemaal standaard geluiden, heb er nog geen EQ/ compressor etc overheen gegooid. Alleen een noisegate en een galmpje.

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 06-05-2005 15:35 by Shredhead Profiel van Shredhead

klinkt lekker!

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-05-2005 15:41 by Snaack Profiel van Snaack

heb nog een sample maar mijn webspace is op :/

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-05-2005 15:42 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 6 mei 2005 15:35 schreef Shredhead het volgende:
klinkt lekker!

Thhnx0rrr!!

EDITHOER: andere webspace gevonden met nog plek, hehe

Een ideetje voor een nummer van den metaalband: Gothenburg-dingetje

Vind het rhythm geluid hier nog wat vetter, gedefiniëerder.

De solo is een beetje brak, on the fly geímproviseerd. Maar goed, het is dan ook maar een schets en geen definitieve versie.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 06-05-2005 15:51]

SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 06-05-2005 15:54 by SiQDiZ Profiel van SiQDiZ

Snaax0rr@W#%@!#%WEQRFWFSADF

hoe speelt je nieuwe dinges?

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-05-2005 16:00 by Snaack Profiel van Snaack

Die guitarport heerscht in het kwadraat, echt de leukste en nuttigste gitaaraanschaf in lange tijd

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 06-05-2005 16:55 by aerodis Profiel van aerodis

die drumshit eronder wordt ook gaaf gegenereerd zeg

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-05-2005 18:12 by Snaack Profiel van Snaack

Ja, scheelt veel gemiereneuk. Erg handig als je snel wat op wilt nemen.

Nadeel: ritmes zijn optimzed voor 4/4. Andere maten kan het progje wel aan, maar dan lopen de drums gewoon door (ergo: 4 3/4 maten worden "gedrumt" als 3 4/4 maten)

Maar goed, je kan niet alles hebben.

Aan de andere kant kan je wel add-on packs kopen met andere drumloops, dus wie weet komt er wel een Derek Roddy blast pack of een Gene Hoglan groove pack

Enne: je kan die Guitarport ook gebruiken in "echte" multitrack recording progjes (Protools, Cubase VST, Cakewalk etc..).

Als je het echt wilt kan je dan met bijv. Drums from hell superior zelf gave drumritmes proggen en daar overheen spelen met je guitarport.

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com