|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Binnenkort btw hopelijk een nieuwe amp aanschaffen... Ik twijfel nog tussen 19" spul (JMP1 + Mesa simulclass 2:90) of een ENGL Powerball/ Koch Powertone II |
|
quote: Ik heb er één keer over mogen spelen. Alleen al het clean geluid uit die amp is goddelijk Verder zijn er qua vermogen nog belachelijkere opties, haha. VHT heeft zelfs een 2*150 watt eindtrap van KT88 buizen, hahahaha quote: Klinkt nu toch al erg vet hoor, heersch! |
|
quote: Daar zijn die boogies sowieso wel goed in ja Overigens vindik die 2:90 en ook de nieuwe serie 50/50 erg GEIL om te zien. Hoewel 'men' beweert dat de nieuwe 50/50 serie 'minder goed' zou zijn dan de oudere series. Overigens wel eens een triaxis over een 50/50 gehoord? [edit[ o ja, thanks. Hij klinkt ook vet vind ik. Kwa karakter en kleur moet ie ook zo blijven, alleen wat strakker. [Dit bericht is gewijzigd door Shredhead op 25-02-2005 23:26] |
|
quote: Ik speelde over 2 4*12 Mesa kasten, echt te indrukwekkend dat geluid, hehe. En slecht voor mijn portemonnaie Mijn god, wat mooi! quote: Hmmm, dus er zijn ook 19" apparatuur vintage freaks, haha Sja, als ik die amps een keer kan a/b-en kan ik er zelf een oordeel over vellen. Ik vertrouw nog het meest op mijn eigen oren en niet op het oordeel van anderen, over het algemeen. quote: Nope.. Zeker helemaal onaards |
|
quote: Hehe, ik had een koptelefoon op m'n kop. |
|
quote: Een vriend van me heeft vrijwel dezelfde setup als ik. Hij heeft alleen vintage 30 speakers in zijn cabinet en ipv een JMP1 een Triaxis. GODDAMN! wat een sound! Later als ik groot ben... Maar je hebt zeker gelijk. Altijd eerst zelf proberen, zeker als het om zulke bedragen gaat |
|
quote: Haha Aan de ene kant vind ik het mooi hoor, zo'n mega setup met 10.000.000 mogelijkheden.. Aan de andere kant weet ik dat ik toch nooit alles ga gebruiken en kies ik liever voor een vette top met 3 goede geluiden, en een paar goede losse pedaaltjes. Vandaar mijn twijfel tussen 19" spul of een een goede top.. quote: Absoluut.. Zelfs 2e hands gaat het nog over een fors bedrag.. |
|
Mesa 50/50 staat nu voor 650 (vraagprijs) op gitaarmarkt en een JMP1 voor 350 (vraagprijs) dus voor 800-900 euro kan het voor jou zijn |
|
quote: Wel vaak Engl Savage's of Savage SE's in de verkoop.. marktplaats, ebay of gitaarmarkt.nl n shit.. voor mooie prijsjes Een maat heeft net een Savage SE erbij gescoord voor weinig.. [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 27-02-2005 2:25] |
|
Op de Petrucci site kun je alvast wat samples horen van z'n eerste soloCD......... lekkurrrrrrrrrrrrrrrr |
|
quote: lekker!!! Tof apparaat hee!!!! |
|
|
|
lol, stomme jappanners |
|
Ik ben op zoek naar een boek/site over gitaartechniek. Heeft iemand suggesties? |
|
quote: Sweet! Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Wat voor technieken? Je hebt heel wat boeken over snelheid, maar je kan beter een wat algemener boek nemen. Maar probeer eens John Petrucci Rock Discipline. Het is geen boek maar een instreuctie DVD. Technieken die o.a aan bod komen: Alternate picking; Sweep picking; String skipping; Snelheid trainen; etc. Enige basiskennis zoals toonladders is wel nodig. Of een van mijn favoriete is Joe Satriani's Guitar Secrets. Zit vol met goede oefeningen om o.a je techniek, kennis en gehoor te trainen. [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 08-03-2005 10:57] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
hehe, thanks. Ik doelde echter meer op de elektronische techniek van de gitaar zelf. |
|
quote: Bedoel je dan hoe elementen werken, verschillende aansluitmogelijkheden van elementen etc??? |
|
yeah, precies. Ik heb (nog) helemaal geen verstand van hoe een gitaar werkt, en aangezien ik later zelf aanpassingen wil doen aan mijn gitaar lijkt het me handig om daar dingen over te weten. |
|
Ik denk dat je daar op het forum van guitargeek wel een aantal leuke draadjes over kan vinden. http://guitargeek.com/chat/ Een erg toffe, informatieve gitaarsite |
|
thanks Snaack |
|
Ik ga mijn Conklin upgraden: heb 7 sperzel locking tuners besteld, ik krijg nieuwe zadels op de brug (die niet roesten..) en een nieuwe kam van been. |
|
wát voor tuners? |
|
Sperzel is een merk en locking tuners zijn stemmechanieken die je 'op slot' kunt zetten. Zo blijft je instrument beter/langer gestemd. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |