|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Klinkt heel erg gaaf. Alleen het gitaargeluid heb jij gespeeld? De rest is gewoon aanklikken en invoegen? Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote: Lachen zeg dat je toevallig net in een tribute band speelt van Iron Maiden. Wist ik niet eens. Het Iron Maiden geluid van de Hotrails is zeker erg gaaf. Leuke filmpjes en muziek trouwens. Komen jullie ook een keer naar de Chipolata in Houten Het geluid van Dessert Session is wel heel erg humbucker achtig. Op zo'n moment mis ik een beetje het echte strat geluid. Trouwens wel een heel vet nummer. Gaaf gespeeld en een zeer goeie zanger. Ik kan erg zeuren, ik weet het. Misschien ga ik maar voor een iets rustiger element. Iets van een noiseless geval ofzo en de rest hou ik dan hetzelfde. Ach alle tijd om meningen te lezen en informatie in te winnen. [Dit bericht is gewijzigd door goblinjester op 06-05-2005 19:14] Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote: Klopt Super makkelijk, dat progje heb je echt binnen 1 minuut door Deze sample trouwens al gehoord? quote: |
|
Heerst weer eens Snaack toch weer een tijdje geleden dat ik wat van jou gitaarspel had gehoord. Zo te horen moet dat vaker gebeuren |
|
Thnx Bintje |
|
Wat ik me trouwens altijd afvraag, wat is jullie geheim achter het krijgen van dat geluid??!? Als ik wat opneem klinkt het altijd zo schel en scherp |
|
ik zal ff kijken of ik binnenkort ff een stukje kan posten |
|
quote: Erg lachen. Het lijkt echt alsof er een hele band is. Had ik maar een goeie computer waarop dit soort dingen ook werken. Ik speel op het moment vaak samen met GP3 of 4. Op die manier heb ik al een beetje het idee dat ik met meer speel. Zeer goed voor mijn ritme, die is namelijk heel slecht. Trouwens erg vet nummer. En de solo vind ik ook erg bruut. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote: da klinkt VETTTTTTTTTT Snaackie!!! |
|
quote: Ja, dat vind ik dus ook super, echt inpluggen en je kan met een "band" meespelen En dan heb ik niet eens basgitaar ingespeeld quote: De specs vallen best mee, draait op een PIII 800 volgens mij. Check www.guitarport.com quote: GuitarPro?? Jammer alleen dat die MIDI-gitaartjes zo nep als de pest klinken Als je je ritmegevoel wilt ontwikkelen kan je imho het beste én met metronoom oefenen voor de strakheid, én met nummers meespelen die je gaaf vind. Wat tof is aan die guitarport btw, is dat je het tempo van bestaande nummers kunt halveren om het instuderen te vergemakkelijken als het tempo te hoog ligt. quote: Thnx Die solo ga ik nog opnieuw inspelen, dit was puur een basisstructuur. Heb hem nu al wat meer uitgewerkt. quote: Thnx ker0l Nog een ideetje (ik stop niet met spelen sinds ik die guitarport heb ) Gothenburg dingetje 2 En nu weer aan de slag! |
|
quote: |
|
quote: |
|
Ey vent, verzin eens wat funeral doom/khanate achtige meuk |
|
De instantdrummer gaat niet zo traag |
|
Opnemen en dan paar keer over tempo halveren Kan met dat windows dingetje zelfs |
|
hey snaack, zijn die effecten en amps erop ook nog te pruimen, ziet er verder wel gaaf uit, wordt denk ik tijd om er 1 aan te schaffen . OBSCURIS BREAKS LOOSE SOON! |
|
Heerschende stukkies, Snaacksel. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
quote: Ik kan dat nummertje helaas niet op deze computer luisteren. Dus dat zal ik thuis wel even doen. Volgens mij heb ik thuis niet eens een PentiumIII, dus ik probeer het maar niet. Dat ding van mij is echt mega oud. GuitarPro is niet echt geweldig maar wel grappig voor bepaalde dingen. Het is alleen jammer dat de tracks geen tempo wisselingen aankunnen. Eigenlijk moet ik nog steeds met een metronoom oefenen. Maar iedereen weet wel hoe saai dat is. Je gaat zo op het tikken letten dat je het idee hebt dat hij niet goed loopt. De laatste tijd probeer ik wel zoveel mogelijk met CD's en met guitarpro mee te spelen. Bij guitarpro kan je mooi de gitaar uitzetten. Dan lijkt het net alsof 'ik' de gitaarheld ben Met Guitarpro kan je trouwens ook halveren. Dat is wel erg handig om bepaalde ritme's uit te zoeken. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
Ik zat eraan te denken om één van mijn elementen van mijn strat te vervangen voor een noiseless of een kleine humbucker. Ik wil namelijk af en toe ook stukjes clean spelen zonder bijgeluiden. Nu las ik dat een noise gate ( pedaal ) dit ook doet. Welke optie zouden jullie kiezen? Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
Zorg eerst dat je bron in orde is, je gitaar dus. |
|
quote: Op zich heb je daar wel gelijk. Maar het lijkt me dat je bij, in mijn geval, een strat niet één element kan vervangen voor een noisless. Ik vraag me dan vooral af hoe het klinkt wanneer je een combistand doet tussen noiseless en geen noiseless. Alle drie de elementen vervangen is dan gelijk een hele dure operatie. En tevens ben ik dan het echte strat brommetje helemaal kwijt. In mijn geval is het dus niet voor podium gebruik maar alleen voor lekker thuis te pingelen. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
Een nadeel van (passieve) single coils is dat ze licht "brommen", tijdens de zoektocht daar vanaf te komen is volgens mij zelfs de humbucker uitgevonden. In jouw geval zou ik voor een simpele noisegate gaan, een 2e hands Boss NS2 of een Rocktron Hush. Dan ben je voor een eurootje of 50 bromvrij |
|
godverdekankertering doordat ik mijn bas niet goed heb neergezet en hij schuin weggleed en ergens tegen aankwam is nu mijn nek waarschijnlijk verbogen, mijn E snaar is iig een stuk hoger vanaf me fretboard ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
wat ben je dan? |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |