|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
|
|
Unearth is gewoon wannabe posermetal... heeft niets te zoeken in een hardcore-topic... We don't take it, we just fake it... |
|
quote: Ik heb er niet zo heel veel verstand van en weet dus niet precies of en zo ja, hoe oldschool het precies is, maar ik vind Merauder in ieder geval heel vet. (Maar die ken je vast al, toch?) Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Merauder is niet echt old school nee Master Killer blijft een klassieker van ze imho |
|
quote: ja, alhoewel ik er geen cd's van heb. schijnbaar is hun eerste cd erg goed. |
|
quote:Niet zo moeilijk, is toch duidelijk zwakste hatebreed album. |
|
quote: smaken verschillen nu eenmaal. ik heb de adoratie van deze cd nooit gesnapt. redelijk saai en eentoning en ik heb elk sterkere riffs gehoord op andere cd's. maar goed ik vind machinehead ook kut (dit in tegenstelling tot de rest van de mensheid blijkbaar) dus het zal wel aan mij liggen. |
|
Ik zeg Neuk! Disko Disko Partizani |
|
quote:Ken jij Profound Effect dan? Zit redelijk wat Merauder in, maar ik vind hem artistiek gezien beter .... nummers horen echt bij elkaar, ze gebruiken een nekele riff of zin als rode draad. Wel erg musclehardcore |
|
quote:Vet is dat he? "Dood ga je toch.. dus wat fok je nou " Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: nee, ken ik niet. zal het zeker eens uitsjekken. van mij mogen nummers best (heel) weing) riffs hebben en repetatief gebruikt worden, als de riffs maar goed zijn (zie ook de ramones bijv. of de "vining-style" bathory om maar eens wat anders te noemen) |
|
quote: Dan moet je toch ook eens Return To Reason checken!! www.myspace.com/returntoreason Misschien wat meer metalcore maar zeker een geweldige band! |
|
quote: "Waarom mollen jullie niks! Alles is nog heel, en jullie zijn met zoveel. Waaaarom mollen jullie niks!" Absoluut te gek! Disko Disko Partizani |
|
quote: Ok, om die lacune in mijn algemene kennis eens op te vullen: Wat zijn dè voorbeelden van oldschool metalcore? Dan ga ik eens op onderzoek uit. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote:Moet je effe wat terugbladeren naar een post van Heiden, maar check iig oude Integrity en oude Ringworm. |
|
quote: ik zelf vind band zoals DRI, Crumbsuckers, oude ST, agnostic front. Maar waarschijnlijk bedoel je vooral op band met een biohazard-achtige groove. dan is biohazard dus (jaja) de pionier |
|
Oh enne... Ik zeg Mihoen! Disko Disko Partizani |
|
quote:Oude Pro-Pain! wat jij noemt is imho ook meer hardcore dan metalcore ... ST zie ik al helemaal niet als metalcore ... |
|
vroegah was ik echt leip van Pro-pain.. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Thanks. Of het metalcore of hardcore is, maakt niet zo heel veel uit. Van metalcore ken/heb ik weinig en van hardcore eigenlijk helemaal niks. Dus aan beide moet ik nog werken. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: nou, biohazard was toch al langer actief dan pro-pain imho. en "vroeger" noemde men bands als DRI ook "metalcore" of crossover. |
|
quote: herstel, metalcore is toch een meer recente term denk ik nu. maar crossover was een veelgebruikte term van bands als cryptic slaughter via biohazard tot suicidal tendencies (en nog veel en veel meer) |
|
quote:DRI ben ik niet bekend mee, maar ik kan me eigenlijk niet anders herinneren dat Biohazard NYHC genoemd werd ... soms zeurde men wat over het hiphopgehalte maar ach .. |
|
quote: mensen moeten altijd wat te zeuren hebben. ik vond (vind) het oude biohazard werk zeer goed en hun materiaal toendertijd echt een enorme impact. vooral het debuut vind ik nog steeds super NYHC was denk ik de wat meer "echte" hardcore bands maar die term werd later ook een soort popiejopie term. Zelfs anthrax liep er mee pronken (of dan ten minste SOD dan). en alle bestaande bands op de aarde zijn door DRI beinvloed [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 24-07-2006 11:06] |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |