IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Het grote spellings- en grammaticacorrectietopic Vorige pagina | Volgende pagina
Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 07-12-2006 12:11 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2006 9:51 schreef Skyggesang het volgende:
Ja, ik heb om die reden ook jaren "het topic" gezegd... maar je leert nog eens wat op ZM


Leer dan direct dat het zowel 'de' als 'het' mag zijn volgens het groene boekje.....


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 02-02-2007 22:06 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

Valt me zojuis op:



“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 02-02-2007 22:50 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Ze schakelden een duits vertalingsbureau in.



Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 02-02-2007 23:01 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Dit viel me op in Bergen:



Wat voorn vertaalbureau zou dit zijn Mike?



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 28-02-2007 16:27 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Kwam ook in Zweden zoiets tegen, in een museum. Véél erger nog dan dat zelfs, hehe.


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 28-02-2007 16:28 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

Het is een joods complot!


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


Herr von Wolfenstein
Mweh!..
Usericon van Herr von Wolfenstein
Posted 28-02-2007 16:29 by Herr von Wolfenstein Wijzig reactieProfiel van Herr von WolfensteinQuote dit berichthttp://www.cultesdesgoules.nl.nu/

quote:
Op 28 februari 2007 16:28 schreef Digerdoden het volgende:
Het is een joods complot!



ik zeg een Pools complot!



Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 27-06-2007 19:56 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht




WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-06-2007 20:24 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 27 juni 2007 19:56 schreef Tenderstrike het volgende:
http://www.spatiegebruik.nl/



Leuke site inderdaad, ik heb er wel eens rondgekeken. Ze slaan echter zo nu en dan een beetje door, als ik het me goed herinner.
De regels met betrekking tot samenstellingen luiden als volgt:
Als er klinkerbotsing optreedt tussen twee woorden uit een samenstelling, plaatst men een koppelteken. (Met andere worden: bij [au], [ei], [ie] etc.)

Máááár; het is niet fout om een koppelteken tussen twee woorden uit een samenstelling te plaatsen, ook al treedt er geen klinkerbotsing op. Het is in principe aan de auteur om te kiezen voor een koppelteken, zo zou je dat aan de doelgroep kunnen laten liggen. Als je te maken hebt met lageropgeleiden of mensen met taalproblemen, zou het verstandig kunnen zijn om een woord als 'beleidsambtenarenafspraken' op te delen door middel van (een) koppelteken(s).


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 27-06-2007 20:26 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 27 juni 2007 20:24 schreef WhiteRider het volgende:
Leuke site inderdaad, ik heb er wel eens rondgekeken. Ze slaan echter zo nu en dan een beetje door, als ik het me goed herinner.
De regels met betrekking tot samenstellingen luiden als volgt:
Als er klinkerbotsing optreedt tussen twee woorden uit een samenstelling, plaatst men een koppelteken. (Met andere worden: bij [au], [ei], [ie] etc.)

Máááár; het is niet fout om een koppelteken tussen twee woorden uit een samenstelling te plaatsen, ook al treedt er geen klinkerbotsing op. Het is in principe aan de auteur om te kiezen voor een koppelteken, zo zou je dat aan de doelgroep kunnen laten liggen. Als je te maken hebt met lageropgeleiden of mensen met taalproblemen, zou het verstandig kunnen zijn om een woord als 'beleidsambtenarenafspraken' op te delen door middel van (een) koppelteken(s).


Op ZM dus altijd koppel-tekens gebruiken.



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-06-2007 20:26 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ah, dat zeggen ze inmiddels zelf ook:

http://www.spatiegebruik.nl/regels.html

Dat was een paar jaar terug nog niet zo.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-06-2007 20:27 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 27 juni 2007 20:26 schreef Tenderstrike het volgende:
Op ZM dus altijd koppel-tekens gebruiken.

Inderdaad, haha.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-10-2008 21:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

mannen , help es

kun je zowel zeggen : "ik ben gewonnen" als "ik heb gewonnen" ?


Er is nog geen enkele vrouw die de wedstrijd heeft gewonnen

of kun je ook zeggen : er is nog geen enkele vrouw gewonnen in deze wedstrijd


signature


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 08-10-2008 21:45 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2008 21:21 schreef Hypnos het volgende:
mannen , help es

kun je zowel zeggen : "ik ben gewonnen" als "ik heb gewonnen" ?


Er is nog geen enkele vrouw die de wedstrijd heeft gewonnen

of kun je ook zeggen : er is nog geen enkele vrouw gewonnen in deze wedstrijd


Hangt ervan af of die vrouw deelnemer is of de prijs.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-10-2008 21:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

das de uitleg idd!


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-10-2008 21:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

vraagje


de solide wagen

het solide glas


maar een ... glas ?


solide? solied? sollied?


signature


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-10-2008 21:19 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Solide.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-10-2008 21:19 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2008 21:16 schreef Hypnos het volgende:
vraagje


de solide wagen

het solide glas


maar een ... glas ?


solide? solied? sollied?


Het woord is gewoon "solide", dus simpelweg "een solide glas".


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-10-2008 21:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

dat klinkt toch niet?


signature


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-10-2008 21:27 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ja, dat klinkt niet. En nu?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 22-10-2008 21:28 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

De hele Nederlandse taal klinkt eigenlijk voor geen meter.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 22-10-2008 21:38 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2008 21:20 schreef Hypnos het volgende:
dat klinkt toch niet?


Klinkt prima. Heel solide.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-10-2008 21:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2008 21:27 schreef M. het volgende:
Ja, dat klinkt niet. En nu?



waarom ben je zo hard


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 22-10-2008 21:40 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Waarschijnlijk in het foto-topic zitten kijken

[edit]On-topic: punt aan het einde van je zin.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 22-10-2008 21:41]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 22-10-2008 22:00 by Ziona Wijzig reactieProfiel van ZionaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

Is hier eigenlijk de 'matras'-discussie al een keer voorbijgekomen?


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen