IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Het grote spellings- en grammaticacorrectietopic Vorige pagina | Volgende pagina
Tongerloft
Usericon van Tongerloft
Posted 01-12-2005 12:12 by Tongerloft Wijzig reactieProfiel van TongerloftQuote dit berichthttp://www.baumstrunk.org/joensuu

quote:
Op 1 december 2005 8:38 schreef altx het volgende:
Leuk he, zo'n discussie zonder einde...

Niet mekkeren, je doet er zelf aan mee.

Ik heb die streepjeregeltjes hier ook voor me liggen hoor. Ik vind topic gewoon geen ingeburgerd woord, Van Dale m'n dikke reet.
Als je bij de gemeente staat ingeschreven ben je ook niet automisch 'ingeburgerd'.


Back to the Baumstrunk


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 01-12-2005 12:22 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2005 12:12 schreef Tongerloft het volgende:
Niet mekkeren, je doet er zelf aan mee.

Ik heb die streepjeregeltjes hier ook voor me liggen hoor. Ik vind topic gewoon geen ingeburgerd woord, Van Dale m'n dikke reet.
Als je bij de gemeente staat ingeschreven ben je ook niet automisch 'ingeburgerd'.


Moet je vooral de rolleyes-smiley weghalen, dan blijkt het sarcasme helemaal niet meer...

Maar "ik vind", "m'n dikke reet" en zijn inderdaad heel goede argumenten om je standpunt kracht bij te zetten. Nee, daar zal ik het toch wel tegen af moeten leggen...

ff voor de duidelijkheid: Het gaat er NIET om wat jij vindt. Het gaat erom wat de consensus is.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 01-12-2005 22:31 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ahhh, verdeeldheid, haat en nijd, uitstekend gedaan heren!

quote:
Op 1 december 2005 21:21 schreef slome het volgende:
Die maat van me waar ik het in mijn vorige post over had is zowiezo (is dit de juiste spelling M.?) eng, dus in zijn geval doet het er niet toe.

Volgens mij is het "sowieso" (het is een barbarisme uit het duits), dus niet met de letter z.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-12-2005 22:32 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2005 22:31 schreef M. het volgende:
Ahhh, verdeeldheid, haat en nijd, uitstekend gedaan heren!


Volgens mij is het "sowieso" (het is een barbarisme uit het duits), dus niet met de letter z.
Stimmt.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 01-12-2005 22:33 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Wat is het:

- noord Europees
- Noord-Europees
- noord-Europees

om een gebied dat in het noorden van Europa ligt aan te duiden?


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 02-12-2005 0:46 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

Ik gok optie 2, ik ben er echter niet geheel zeker van.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-12-2005 1:09 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Het is 'sowieso' en volgens mij is het ook 'Noord-Europees'.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-12-2005 1:13 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 december 2005 22:33 schreef Iskariot het volgende:
Wat is het:

- noord Europees
- Noord-Europees
- noord-Europees

om een gebied dat in het noorden van Europa ligt aan te duiden?

Scandinavië

whoeps maak zelf een fout

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 02-12-2005 1:14]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-12-2005 1:15 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik wilde het net al posten, sletje.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 02-12-2005 1:23 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2005 1:13 schreef ElitE het volgende:
Scandinavië


Neen, fout.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-12-2005 1:28 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Scandinavies?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 02-12-2005 1:33 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2005 22:33 schreef Iskariot het volgende:
Wat is het:

- noord Europees
- Noord-Europees
- noord-Europees

om een gebied dat in het noorden van Europa ligt aan te duiden?

Ik meen zelfs "noord-europees" als het midden in een zin staat.
Ik kan me nog herinneren van de middelbare school dat bijvoeglijke naamwoorden m.b.t. landen en regio's altijd met kleine letter geschreven worden. Bijv. "amerikaans".



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 02-12-2005 8:33 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2005 1:33 schreef Mikeee het volgende:
Ik meen zelfs "noord-europees" als het midden in een zin staat.
Ik kan me nog herinneren van de middelbare school dat bijvoeglijke naamwoorden m.b.t. landen en regio's altijd met kleine letter geschreven worden. Bijv. "amerikaans".


Ik kan me zoiets herinneren (of het precies zo was weet ik niet), maar sinds de nieuwe spelling hebben ze het wat consequenter gemaakt (dat bijvoeglijke naamwoorden m.b.t. landen en regio's ook gewoon met hoofdletters zijn).

Dus als het goed is, is het gewoon Noord-Europees.

Wat by the way ook veranderd is, is dat het ooit Noordhollands was (aan elkaar geschreven), maar nu is dat dus ook Noord-Hollands. Dit om de schrijfwijze consequenter te maken.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 02-12-2005 8:33 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2005 1:28 schreef ElitE het volgende:
Scandinavies?


Dan zou het wel "Scandinavisch" zijn...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


FabioLione
Krachtmetaal
Usericon van FabioLione
Posted 02-12-2005 8:49 by FabioLione Wijzig reactieProfiel van FabioLioneQuote dit bericht

OK, nu heb ik wat gemeens gevonden...
Waarom schrijf je vioolspelen aan elkaar, maar gitaar spelen los? (Dat schijnt zo te zijn... wat is Nederlandse grammatica ook een grote partij onzin eigenlijk)


Remember proud brothers, everything is possible when you let the mystic power of the dragonflame burn in your heart...


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 02-12-2005 9:34 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2005 8:49 schreef FabioLione het volgende:
Nederlandse grammatica

Yup, net zoiets als 'vierkante wiel'.



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-12-2005 10:24 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2005 9:34 schreef Mikeee het volgende:
Yup, net zoiets als 'vierkante wiel'.

Je bedoelt een contradictio in terminis?

Een werkende neger, lekker ruikende dreadlocks?

Maar ik kan mij herinneren juist geleerd te hebben dat als met de naam van een regio of land ernaar verwijst, of iets wat er uit afkomstig is, jet het met een hoofdletter schrijft. Misschien leuk die regels eens op te zoeken.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 02-12-2005 10:28]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 02-12-2005 10:25 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2005 10:24 schreef kwelgeest het volgende:
Je bedoelt een contradictio inter minis?

Een werkende neger, lekker ruikende dreadlocks?

Maar ik kan mij herinneren juist geleerd te hebben dat als met de naam van een regio of land ernaar verwijst, of iets wat er uit afkomstig is, jet het met een hoofdletter schrijft. Misschien leuk die regels eens op te zoeken.


Bijna goed... Schuif die tweede spatie ietsjes naar links...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-12-2005 10:27 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2005 10:25 schreef altx het volgende:
Bijna goed... Schuif die tweede spatie ietsjes naar links...
Je hebt gelijk. Donders, dacht ik 'm eindelijk spontaan goed gespeld te hebben.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 02-12-2005 10:30 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2005 8:49 schreef FabioLione het volgende:
OK, nu heb ik wat gemeens gevonden...
Waarom schrijf je vioolspelen aan elkaar, maar gitaar spelen los?
Da's dikke bullcrap volgens mij.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 02-12-2005 10:31 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2005 10:25 schreef altx het volgende:
Bijna goed... Schuif die tweede spatie ietsjes naar links...
Het is 'ietsje' zonder -s.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 02-12-2005 10:35 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2005 10:30 schreef NecRobert het volgende:
Da's dikke bullcrap volgens mij.


Ik heb het Van Dale ff geraadpleegd, maar "vioolspelen" staat er wel in en "gitaarspelen" niet, dus ik denk dat er nog wel eens een kern van waarheid in zou kunnen zitten.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 02-12-2005 10:38 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2005 10:35 schreef altx het volgende:
Ik heb het Van Dale ff geraadpleegd, maar "vioolspelen" staat er wel in en "gitaarspelen" niet, dus ik denk dat er nog wel eens een kern van waarheid in zou kunnen zitten.
hmm ik heb een wat minder uitgebreid woordenboekje hier, daar staat vioolspelen niet in...zou kunnen dan.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 02-12-2005 10:39 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2005 10:38 schreef NecRobert het volgende:
hmm ik heb een wat minder uitgebreid woordenboekje hier, daar staat vioolspelen niet in...zou kunnen dan.


Bewijsstuk #1:
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=vioolspelen


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 02-12-2005 10:42 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 2 december 2005 10:30 schreef NecRobert het volgende:
Da's dikke bullcrap volgens mij.


'bullcrap' is geen correct nederlands! Schaam u diep!


Zenial


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen