IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Formule 1 Seizoen 2006 Vorige pagina | Volgende pagina
cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 01-08-2006 2:24 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

mja, ze mogen natuurlijk nieuwe soort banden gebruiken volgende race, maar mogen dus pas uitgetest worden op de vrijdag van het raceweekend

Faustian Spirit of the Earth

DecomposingBitch
Schwa
Usericon van DecomposingBitch
Posted 01-08-2006 12:26 by DecomposingBitch Wijzig reactieProfiel van DecomposingBitchQuote dit bericht

Ik hoop dat Ferrari en Schumacher winnen dit jaar. Zou een mooi afscheidsfeestje kunnen zijn voor Michael. Stoppen op het hoogtepunt.

"Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was."

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-08-2006 13:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Schumi

lol, wat een gedoe om Alonso voor Fisicella te krijgen

leuke race, veel fights

signature

Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 01-08-2006 14:44 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Dit seizoen wordt het meest saaie seizoen in de historie van de F1 qua actie op de baan, wordt hoog tijd voor een brandstof limiet.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-08-2006 14:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

F1 wordt idd steeds saaier ... FIA moet eens wat meer pit in het spel brengen i[pv het eruit te halen

Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 01-08-2006 15:04 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2006 14:59 schreef Jenje het volgende:
F1 wordt idd steeds saaier ... FIA moet eens wat meer pit in het spel brengen i[pv het eruit te halen

Dan moeten ze Mosley weg trappen, want sinds zijn aantreden in '91 is het bergafwaarts gegaan en door zijn onkunde zijn Senna en Ratzenberger verongelukt.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-08-2006 15:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

meer Japanners, meer teams, oil-sprayers,

ofwel zoals in DTM met extra-gewicht werken
+10 kilo vr de winnaar
+5 vr 2de
+3 vr 3de

signature

Ferluci666
Usericon van Ferluci666
Posted 01-08-2006 15:08 by Ferluci666 Wijzig reactieProfiel van Ferluci666Quote dit berichthttp://www.myspace.com/damnedbytheholyfucker

Onee he.....krijgen we dit weer hahaha

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 01-08-2006 15:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2006 15:05 schreef Hypnos het volgende:
meer Japanners, meer teams, oil-sprayers,

ofwel zoals in DTM met extra-gewicht werken
+10 kilo vr de winnaar
+5 vr 2de
+3 vr 3de
meer banen, alle teams zelfde motor ..

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-08-2006 15:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2006 15:11 schreef Jenje het volgende:
meer banen, alle teams zelfde motor ..

daar gaat de interesse van autoconstructeurs...
ik zie ze nog geen chassis bouwen om te rijden met andersmans motor
en als je kijkt naar F3/F3000 of hoe dat nu ook noemt... echt veel inhaalacties zie je niet. Ondanks zelfde motor
Champcars tegenwoordig ook niet meer trouwens

signature

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 01-08-2006 15:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Of geef ze een basismotor waar ze aan mogen sleutelen ... saaie zit em in de te grote verschillen ..

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-08-2006 15:27 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

verschillen zijn noodzakelijk. Probleem is dat de verschillen dikwijls niet groot genoeg zijn. Een Sauber met bijna lege tank zou een volle Ferrari moeten kunnen voorbijvlammen, maar die raakt er gewoon niet voorbij. Met halve seconden op een ronde kom je nergens

En dat ze die auto's eens wat steviger maken, na een duel moeten ze gewoon kunnen doorrijden

signature

Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 01-08-2006 16:03 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

De GP2 klasse is trouwens behoorlijk spectaculair.

Om de F1 weer op rails te krijgen moeten ze een brandstof limiet invoeren van 100 L voor een hele race, geen tankstops meer.

De reden dat F1 zo saai is komt omdat de aerodynamische grip te hoog is, maakt het inhalen veels te moeilijk, daarom wordt er haast alleen maar ingehaald via de pits.

De snelheden in de bochten liggen nu ook veels te hoog, door de hoeveelheid brandstof te beperken verdwijnen ook allemaal die kleine kut vleugeltjes en de achtervleugel zal ook minder 'upwash' veroorzaken, omdat meer downforce meer verbruik is, met als gevolg dat er weer fatsoenlijk kan worden ingehaald en geslipstreamd.

Verder een vrije motorkeuze, toestaan van energierecuperatie en benutting van restwarmte uit de uitlaat, standaard ECU, geen LC en TC, gestandaardiseerde achtervleugel met één liggende vleugel element, het op beperkte schaal toestaan van ground-effect, manuele versnellingsbak (onkoppelingspedaal voor starts en met het terug schakelen), brede slicks banden qua formaat medio jaren '80, verbreden van het chassis, het kunnen kopen van andermans chassis, geen limiet voor het aantal motoren dat per seizoen mag worden gebruikt, wel een verbod op kwalificatie motoren, een puntentelling van 9 6 4 3 2 1, pole position en de snelste race ronde een extra wk punt, kwalificaties op de vrijdag en de zaterdag van 1 uur met 'lege' tanks, minimaal 12 ronden, 13 teams toestaan op de grid, zijn er meer dan 13 teams die mee willen doen aan de wedstrijd dan een pre-kwalificatie houden.

Hmmm... dit was het zo beetje in hoofdlijnen wat er moet gebeuren om de F1 weer zijn glorie te geven.

Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 01-08-2006 16:11 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2006 15:27 schreef Hypnos het volgende:
En dat ze die auto's eens wat steviger maken, na een duel moeten ze gewoon kunnen doorrijden

De auto's niet, maar de ophangingen, de ophangingen moeten weer van staal worden zoals het nog in begin jaren 80 het geval was.

Nu liggen ze al na één tikje in gruzelementen.

Trouwens de remmen mogen ook wel weer van staal worden, komt daardoor ook meer driver skills bij kijken.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-08-2006 16:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

das waar

ze zijn gewoon bang dat de assen en de ijzeren stangen het niet houden of door de helm gaan zoals bij Senna.

Er is teveel fitjefak aan de auto's
net zoals wielrennen meer over farmaceutica gaat tegenwoordig, gaat formule 1 teveel over aerochemica en van die stoten

signature

cataclysm child
Posted 02-08-2006 1:03 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Robert Kubica vervangt Villeneuve in Hongarije
[01 augustus - 22:20]

Robert Kubica zal tijdens de GP van Hongarije zijn teamgenoot Jacques Villeneuve vervangen.

Jacques Villeneuve, die zondag tijdens de race van de baan vloog bij het opkomen van het rechte stuk, zou onvoldoende hersteld zijn van de crash.

Teambaas Mario Theissen: "Jacques heeft ons laten weten dat hij niet klaar is om te racen na zijn crash van afgelopen weekeinde. We zijn daarnaast onder de indruk van de prestaties die Robert heeft laten zien tijdens de tests en de vrijdagtrainingen. We hebben geen besluit genomen over wie de wagen de rest van het seizoen of in het komende jaar zal besturen."

Ook Robert Kubica zelf, 21 jaar, kijkt uit naar zijn nieuwe uitdaging.
"Ik had mezelf voorbereid op een heel jaar werken zonder te racen en dus ben ik nu nog meer tevreden om deze kans te krijgen. Ik ben ook trots dat het BMW Sauber F1 Team zoveel vertrouwen in mij heeft. Ik wil hen zeker niet ontgoochelen."

Of Villeneuve na de GP van Hongarije terug in de wagen zal plaats nemen is nog zeer de vraag.

cataclysm child
Posted 03-08-2006 1:50 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Rosberg en Wurz racen bij Williams in 2007
[02 augustus - 18:18]

Frank Williams bevestigde vandaag dat Nico Rosberg en Alexander Wurz de racecoureurs zullen zijn in 2007. Mark Webber moet dus na twee seizoenen het Britse team verlaten.

"Vorige week maakten we bekend dat we volgend seizoen met Toyota-motoren zullen rijden. We wilden dan ook zo vroeg mogelijk de fundamenten leggen voor een succesvol team. Alexander Wurz is een heel ervaren coureur met een uitstekende technische input en die bovendien heel vlot communiceert met onze ingenieurs. De beslissing om het contract met Nico te verlengen verliep van een leien dakje. Er bestaat geen twijfel dat hij heel getalenteerd is en er is nog een grote groeimarge," vertelt Frank Williams.

Alexander Wurz is verheugd met de boodschap: "Ik ben heel blij dat ik opnieuw word aangesteld als racecoureur. Het racen zit in mijn bloed. Ik ken het team ondertussen al goed en ik kijk enorm uit naar volgend seizoen."

De jonge Duitser Nico Rosberg kijkt uit naar de samenwerking met Wurz: "Continuïteit en stabiliteit zijn belangrijke factors in mijn ontwikkeling als coureur. Het feit dat ik me niet meer druk moet maken voor een contract zal er voor zorgen dat ik zonder al te veel druk kan groeien en rustig de raceweekends benaderen. Hopelijk voldoe ik volgend seizoen aan de verwachtingen van Williams."

- en Ross Brawn (technisch directeur Ferrari) neemt in 2007 een sabbatjaar

cataclysm child
Posted 05-08-2006 2:22 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Alonso bestraft door de stewards
[04 augustus - 19:34]

De kans dat regerend wereldkampioen Fernando Alonso dit weekend de overwinning zal behalen in Hongarije is enorm geslonken nadat de stewards de Renault-rijder twee straffen hebben gegeven omwille van het racegedrag van de Spanjaard tijdens de vrije oefensessies.

De stewards riepen Fernando Alonso en Red Bull-tester Robert Doornbos bijeen nadat Alonso zijn vuist uitstak naar de Nederlander en daaropvolgend een remtest uitvoerde in de eerste bocht.

Omwille van die reden zal er bij elke tijd die Alonso in de kwalificatiesessies op de Hungaroring rijdt twee seconden worden bijgeteld. De eerste seconde is omwille van - citerende de stewards - "onnodig, onaanvaardbaar en gevaarlijk" rijgedrag, terwijl de tweede seconde het gevolg is van het inhalen onder gele vlaggen.

z'n verdiende loon

dat provocerend gedrag van hem ook telkens

Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 05-08-2006 3:23 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Eindelijk gerechtigheid. Laat Alonso zijn Spaanse paellavingers alstublieft aan het stuur houden i.p.v. ermee rond te zwaaien naar personen die voor hem rijden. Op dit moment ben ik eerder voor Michael dan voor die arrogante kwal van een Alonso!

the only pleasure is pain

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-08-2006 12:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

IDD!

oververhitte Spanjaarden ruiken naar tapas en die staan niet met een helm

signature

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-08-2006 12:59 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2006 3:23 schreef Vampire_girl het volgende:
Eindelijk gerechtigheid. Laat Alonso zijn Spaanse paellavingers alstublieft aan het stuur houden i.p.v. ermee rond te zwaaien naar personen die voor hem rijden. Op dit moment ben ik eerder voor Michael dan voor die arrogante kwal van een Alonso!

Want Schumacher doet dat soort dingen nooit.

Schumacher --> Wandelend kankergezwel

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 05-08-2006 15:42 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2006 12:59 schreef Chelman het volgende:
Want Schumacher doet dat soort dingen nooit.

Schumacher --> Wandelend kankergezwel

Juist.

En meneer zelf kent ook de regeltjes nog niet blijkbaar. Mooi dat ook hij 2 seconden tijdstraf heeft gekregen.

Er is geen rijder die zo veel smeerlapperige streken heeft uitgehaald als Schumacher.

..."Hate can only create more hate"...

ravenheart
Usericon van ravenheart
Posted 05-08-2006 17:21 by ravenheart Wijzig reactieProfiel van ravenheartQuote dit bericht

helemaal mee eens,
vooral de spandoeken de volgende race : mijn oma kan nog beter parkeren dan jij

kimi weer vooraan
ditmaal hopelijk wat minder licht

en knap van kubica!

Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 05-08-2006 18:27 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Wat Fernando deed was al dom, maar dat uitgerekend Schumacher ook zoiets doet maakt hem nog dommer zelfs.

cataclysm child
Posted 06-08-2006 1:31 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

idd, zeer dom, maar straf is buiten proportie vind ik

alonso: Braketest, provoceren, inhalen onder gele vlag = 2 sec straftijd

schumi: inhalen onder rode vlag = 2 seconden straftijd

logisch

Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com