![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik hoop dat Ferrari en Schumacher winnen dit jaar. Zou een mooi afscheidsfeestje kunnen zijn voor Michael. Stoppen op het hoogtepunt. "Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was." ![]() |
|
Schumi ![]() lol, wat een gedoe om Alonso voor Fisicella te krijgen ![]() leuke race, veel fights signature ![]() |
|
Dit seizoen wordt het meest saaie seizoen in de historie van de F1 qua actie op de baan, wordt hoog tijd voor een brandstof limiet. ![]() |
|
F1 wordt idd steeds saaier ... FIA moet eens wat meer pit in het spel brengen i[pv het eruit te halen ![]() |
|
quote: Dan moeten ze Mosley weg trappen, want sinds zijn aantreden in '91 is het bergafwaarts gegaan en door zijn onkunde zijn Senna en Ratzenberger verongelukt. ![]() |
|
meer Japanners, meer teams, oil-sprayers, ofwel zoals in DTM met extra-gewicht werken +10 kilo vr de winnaar +5 vr 2de +3 vr 3de signature ![]() |
|
Onee he.....krijgen we dit weer hahaha ![]() ![]() |
|
quote:meer banen, alle teams zelfde motor .. ![]() |
|
quote: daar gaat de interesse van autoconstructeurs... ik zie ze nog geen chassis bouwen om te rijden met andersmans motor en als je kijkt naar F3/F3000 of hoe dat nu ook noemt... echt veel inhaalacties zie je niet. Ondanks zelfde motor Champcars tegenwoordig ook niet meer trouwens signature ![]() |
|
Of geef ze een basismotor waar ze aan mogen sleutelen ... saaie zit em in de te grote verschillen .. ![]() |
|
verschillen zijn noodzakelijk. Probleem is dat de verschillen dikwijls niet groot genoeg zijn. Een Sauber met bijna lege tank zou een volle Ferrari moeten kunnen voorbijvlammen, maar die raakt er gewoon niet voorbij. Met halve seconden op een ronde kom je nergens En dat ze die auto's eens wat steviger maken, na een duel moeten ze gewoon kunnen doorrijden signature ![]() |
|
De GP2 klasse is trouwens behoorlijk spectaculair. Om de F1 weer op rails te krijgen moeten ze een brandstof limiet invoeren van 100 L voor een hele race, geen tankstops meer. De reden dat F1 zo saai is komt omdat de aerodynamische grip te hoog is, maakt het inhalen veels te moeilijk, daarom wordt er haast alleen maar ingehaald via de pits. De snelheden in de bochten liggen nu ook veels te hoog, door de hoeveelheid brandstof te beperken verdwijnen ook allemaal die kleine kut vleugeltjes en de achtervleugel zal ook minder 'upwash' veroorzaken, omdat meer downforce meer verbruik is, met als gevolg dat er weer fatsoenlijk kan worden ingehaald en geslipstreamd. Verder een vrije motorkeuze, toestaan van energierecuperatie en benutting van restwarmte uit de uitlaat, standaard ECU, geen LC en TC, gestandaardiseerde achtervleugel met één liggende vleugel element, het op beperkte schaal toestaan van ground-effect, manuele versnellingsbak (onkoppelingspedaal voor starts en met het terug schakelen), brede slicks banden qua formaat medio jaren '80, verbreden van het chassis, het kunnen kopen van andermans chassis, geen limiet voor het aantal motoren dat per seizoen mag worden gebruikt, wel een verbod op kwalificatie motoren, een puntentelling van 9 6 4 3 2 1, pole position en de snelste race ronde een extra wk punt, kwalificaties op de vrijdag en de zaterdag van 1 uur met 'lege' tanks, minimaal 12 ronden, 13 teams toestaan op de grid, zijn er meer dan 13 teams die mee willen doen aan de wedstrijd dan een pre-kwalificatie houden. Hmmm... dit was het zo beetje in hoofdlijnen wat er moet gebeuren om de F1 weer zijn glorie te geven. ![]() |
|
quote: De auto's niet, maar de ophangingen, de ophangingen moeten weer van staal worden zoals het nog in begin jaren 80 het geval was. Nu liggen ze al na één tikje in gruzelementen. Trouwens de remmen mogen ook wel weer van staal worden, komt daardoor ook meer driver skills bij kijken. ![]() |
|
das waar ze zijn gewoon bang dat de assen en de ijzeren stangen het niet houden of door de helm gaan zoals bij Senna. Er is teveel fitjefak aan de auto's net zoals wielrennen meer over farmaceutica gaat tegenwoordig, gaat formule 1 teveel over aerochemica en van die stoten signature ![]() |
|
Robert Kubica vervangt Villeneuve in Hongarije [01 augustus - 22:20] Robert Kubica zal tijdens de GP van Hongarije zijn teamgenoot Jacques Villeneuve vervangen. Jacques Villeneuve, die zondag tijdens de race van de baan vloog bij het opkomen van het rechte stuk, zou onvoldoende hersteld zijn van de crash. Teambaas Mario Theissen: "Jacques heeft ons laten weten dat hij niet klaar is om te racen na zijn crash van afgelopen weekeinde. We zijn daarnaast onder de indruk van de prestaties die Robert heeft laten zien tijdens de tests en de vrijdagtrainingen. We hebben geen besluit genomen over wie de wagen de rest van het seizoen of in het komende jaar zal besturen." Ook Robert Kubica zelf, 21 jaar, kijkt uit naar zijn nieuwe uitdaging. "Ik had mezelf voorbereid op een heel jaar werken zonder te racen en dus ben ik nu nog meer tevreden om deze kans te krijgen. Ik ben ook trots dat het BMW Sauber F1 Team zoveel vertrouwen in mij heeft. Ik wil hen zeker niet ontgoochelen." Of Villeneuve na de GP van Hongarije terug in de wagen zal plaats nemen is nog zeer de vraag. Faustian Spirit of the Earth ![]() |
|
Rosberg en Wurz racen bij Williams in 2007 [02 augustus - 18:18] Frank Williams bevestigde vandaag dat Nico Rosberg en Alexander Wurz de racecoureurs zullen zijn in 2007. Mark Webber moet dus na twee seizoenen het Britse team verlaten. "Vorige week maakten we bekend dat we volgend seizoen met Toyota-motoren zullen rijden. We wilden dan ook zo vroeg mogelijk de fundamenten leggen voor een succesvol team. Alexander Wurz is een heel ervaren coureur met een uitstekende technische input en die bovendien heel vlot communiceert met onze ingenieurs. De beslissing om het contract met Nico te verlengen verliep van een leien dakje. Er bestaat geen twijfel dat hij heel getalenteerd is en er is nog een grote groeimarge," vertelt Frank Williams. Alexander Wurz is verheugd met de boodschap: "Ik ben heel blij dat ik opnieuw word aangesteld als racecoureur. Het racen zit in mijn bloed. Ik ken het team ondertussen al goed en ik kijk enorm uit naar volgend seizoen." De jonge Duitser Nico Rosberg kijkt uit naar de samenwerking met Wurz: "Continuïteit en stabiliteit zijn belangrijke factors in mijn ontwikkeling als coureur. Het feit dat ik me niet meer druk moet maken voor een contract zal er voor zorgen dat ik zonder al te veel druk kan groeien en rustig de raceweekends benaderen. Hopelijk voldoe ik volgend seizoen aan de verwachtingen van Williams." - en Ross Brawn (technisch directeur Ferrari) neemt in 2007 een sabbatjaar Faustian Spirit of the Earth ![]() |
|
Alonso bestraft door de stewards [04 augustus - 19:34] De kans dat regerend wereldkampioen Fernando Alonso dit weekend de overwinning zal behalen in Hongarije is enorm geslonken nadat de stewards de Renault-rijder twee straffen hebben gegeven omwille van het racegedrag van de Spanjaard tijdens de vrije oefensessies. De stewards riepen Fernando Alonso en Red Bull-tester Robert Doornbos bijeen nadat Alonso zijn vuist uitstak naar de Nederlander en daaropvolgend een remtest uitvoerde in de eerste bocht. Omwille van die reden zal er bij elke tijd die Alonso in de kwalificatiesessies op de Hungaroring rijdt twee seconden worden bijgeteld. De eerste seconde is omwille van - citerende de stewards - "onnodig, onaanvaardbaar en gevaarlijk" rijgedrag, terwijl de tweede seconde het gevolg is van het inhalen onder gele vlaggen. z'n verdiende loon dat provocerend gedrag van hem ook telkens ![]() Faustian Spirit of the Earth ![]() |
|
Eindelijk gerechtigheid. Laat Alonso zijn Spaanse paellavingers alstublieft aan het stuur houden i.p.v. ermee rond te zwaaien naar personen die voor hem rijden. Op dit moment ben ik eerder voor Michael dan voor die arrogante kwal van een Alonso! the only pleasure is pain ![]() |
|
IDD! oververhitte Spanjaarden ruiken naar tapas en die staan niet met een helm signature ![]() |
|
quote: Want Schumacher doet dat soort dingen nooit. ![]() Schumacher --> Wandelend kankergezwel KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote: Juist. En meneer zelf kent ook de regeltjes nog niet blijkbaar. Mooi dat ook hij 2 seconden tijdstraf heeft gekregen. Er is geen rijder die zo veel smeerlapperige streken heeft uitgehaald als Schumacher. ..."Hate can only create more hate"... ![]() |
|
helemaal mee eens, vooral de spandoeken de volgende race : mijn oma kan nog beter parkeren dan jij ![]() kimi weer vooraan ![]() ditmaal hopelijk wat minder licht ![]() en knap van kubica! ![]() |
|
Wat Fernando deed was al dom, maar dat uitgerekend Schumacher ook zoiets doet maakt hem nog dommer zelfs. ![]() |
|
idd, zeer dom, maar straf is buiten proportie vind ik alonso: Braketest, provoceren, inhalen onder gele vlag = 2 sec straftijd schumi: inhalen onder rode vlag = 2 seconden straftijd logisch ![]() Faustian Spirit of the Earth ![]() |
![]() |
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |