IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws, hoe boeiend ook ... Vorige pagina | Volgende pagina
Schaep
Usericon van Schaep
Posted 23-04-2006 0:11 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 21 april 2006 16:17 schreef kwelgeest het volgende:
Nogmaals; Mij pak je niet op mijn studie.


Nee, maar verder...


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 23-04-2006 0:18 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 22 april 2006 14:30 schreef Y Draig Goch het volgende:
Finse 'satansband' naar Europese songfestival
door Rolien Créton
HELSINKI - In Finland heeft de twijfel toegeslagen na de bekendmaking van de band, Lordi, die het land bij het Europese songfestival op 18 mei in Athene zal vertegenwoordigen. Deze heavy metal band uit Noord-Finland staat bekend om de spraakmakende live-optredens.

De bandleden flirten met kannibalisme door middel van teksten over " motorzaagbuffets" en brandend vlees, er wordt gillend met bloed gespoten en er worden babypoppen opgeblazen. Veel Finnen zijn bovendien achterdochtig vanwege de mystiek rondom de bandleden, die weigeren om hun maskers af te zetten.

Laatse woord

Nadat Finland bij het Europese songfestival jaar in, jaar uit onderaan was geëindigd, kreeg de Finse omroep een idee. Dit jaar zouden de Finse kijkers in plaats van een deskundige jury het laatste woord krijgen.

De voorzanger van Lordi, die bekend staat als Mister Lordi, hoefde niet lang na te denken toen zijn band werd gevraagd om mee te doen. Hij startte een campagne waarbij heavy metal fans in het hele land via tv-spotjes gemobiliseerd werden om bij hoge uitzondering naar het songfestival te kijken. Tot verbijstering van veel kijkers kreeg de band uiteindelijk de meeste stemmen. Mr. Lordi was zelf ook verbaasd. "Veel mensen hadden liever een saaie en traditionele musicus zien winnen dan een stel freaks. Ze stikten dan ook bijna in hun ontbijt toen ze in de krant lazen dat wij Finland vertegenwoordigen."

Volgens muziekrecensent Ilkka Mattila heeft Lordi gewonnen omdat Finland bij het Europese songfestival bijna altijd slecht scoort. "Er zijn veel Finnen die vinden dat ze daarom niets meer te verliezen hebben." Tegelijkertijd heeft de band een storm van protesten uitgelokt.

Critici vinden dat deelnemers aan het songfestival verplicht zijn om hun gezicht te laten zien. Volgens christelijke organisaties zou de band jongeren tot satanisme aanzetten. En er is zelfs een protestbeweging in het leven geroepen die eist dat de Finse president Tarja Halonen Lordi verbiedt om deel te nemen. Het nationale songfestival leidde zelfs tot verschillende samenzweringstheorieën. Zo zouden de leden eigenlijk KGB-agenten zijn, die door de Russen zouden zijn ingehuurd om Finland te destabiliseren. Daarom weigeren ze hun maskers af te doen.

Maar Mr. Lordi heeft een andere verklaring: "We geven geen interviews omdat we als monsters dan niet meer geloofwaardig overkomen."

http://www.telegraaf.nl/prive/songfestival/38912131/Finnen_bezorgd_over_deelname_songfestival.html





Haha, volgend jaar Goddess of Desire voor Nederland?



Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 23-04-2006 0:21 by Carnagath Profiel van Carnagathhttp://carnalleftovers.com

quote:
Op 23 april 2006 0:18 schreef blonde rockgod het volgende:
Haha, volgend jaar Goddess of Desire voor Nederland?


Eerder Within Temptation



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 23-04-2006 0:31 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 23 april 2006 0:21 schreef Carnagath het volgende:
Eerder Within Temptation




Schaep
Usericon van Schaep
Posted 23-04-2006 0:38 by Schaep Profiel van Schaep

Within Temptation slecht vinden is hip.


Nameless shadow
Usericon van Nameless shadow
Posted 23-04-2006 1:07 by Nameless shadow Profiel van Nameless shadowhttp://jeroendekker.com

maar onhip zijn is deze zomer hip! Ik hoorde het bij een hip tv programma.
Dus... Vond hun optreden op Wacken best ok



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-04-2006 11:57 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun


Metro-columniste Ebru Umar mishandeld

Metro-columniste en schrijfster Ebru Umar is vrijdagmiddag mishandeld in haar woonplaats Amsterdam. Ze kreeg een vuistslag in haar gezicht van twee jongens met een Noord-Afrikaans uiterlijk. Dit gebeurde nadat ze was herkend als columniste en deelneemster aan tv-debatten over de multiculturele samenleving. Dat schrijft De Telegraaf zondag.

"Ik liep vanaf het Westerpark mijn eigen buurt De Baarsjes in. Een Surinaamse mevrouw groette me met 'dag bekende mevrouw van de tv' en ik groette terug. Achter me hoorde ik twee Marokkaanse jongens tegen elkaar zeggen 'dat is d'r' en ik merkte dat ze achter me aan liepen", aldus Umar.

Nadat ze had geprobeerd de jongens af te schudden, ging het alsnog mis. "Ik dacht dat ze wegliepen, maar toen ik voor mijn eigen huisdeur stond, waren ze plotseling achter me. Ik kreeg een enorme klap in mijn gezicht, een vuistslag waardoor ik tegen de muur viel. Daardoor heb ik aan twee kanten van mijn hoofd nare verwondingen."

De columniste heeft aangifte van het incident gedaan bij de politie. Die kan echter nog geen uitspraken doen. "Volgens een richtlijn van burgemeester Cohen mogen wij niets over dergelijke zaken zeggen", aldus een woordvoerder.

Umar werd vooral bekend door haar columns op de website van Theo van Gogh. In november vorig jaar, een jaar na de moord op Van Gogh, nam ze zijn plaats als columnist in de Metro over.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-04-2006 11:59 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Nee tuurlijk mogen ze van die NSBer van een Cohen niets zeggen. Hoog tijd dat hij eens flinke klappen krijgt.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-04-2006 12:04 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 23 april 2006 11:59 schreef kwelgeest het volgende:
Nee tuurlijk mogen ze van die NSBer van een Cohen niets zeggen. Hoog tijd dat hij eens flinke klappen krijgt.


I agree. (en dat gebeurt niet vaak fat ik dat tegen jou zeg )

loopt de spuigaten uit met dat noord-afrikaans tuig.


[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 23-04-2006 12:05]


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 23-04-2006 14:16 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Geen Nederlands meer op VMBO en MBO


Op veel mbo-scholen verdwijnt het vak Nederlands volgend jaar uit het lesprogramma. Op het vmbo gebeurt dit gedeeltelijk. Het ministerie van Onderwijs wil de taalles aan bod laten komen in de praktijkvakken zelf.

In dit zogeheten competentiegerichte onderwijs moeten de praktijkdocenten letten op de taalvaardigheid van de leerlingen. Wie de taal onvoldoende beheerst, krijgt vervolgens bijles van docenten Nederlands.

Deskundigen vrezen dat door dit plan een groeiend aantal leerlingen straks niet meer correct kan schrijven, lezen en spreken in de Nederlandse taal. Op dit moment heeft een kwart van leerlingen in het vmbo en 30 procent van de mbo-leerlingen al een taalachterstand. Door het nieuwe systeem zullen deze percentages alleen maar toe gaan nemen denken zij.

http://www.nieuwszicht.com/nieuws/23/04/2006/geen-nederlands-meer-op-vmbo-en-mbo

*zucht*



Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 23-04-2006 14:18 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Ja, laat ze fijn Marokkaans leren; daar hebben ze tenminste iets aan.


Bruce Banner


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-04-2006 14:34 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 23 april 2006 14:16 schreef Oud Vuil het volgende:
Geen Nederlands meer op VMBO en MBO


Op veel mbo-scholen verdwijnt het vak Nederlands volgend jaar uit het lesprogramma. Op het vmbo gebeurt dit gedeeltelijk. Het ministerie van Onderwijs wil de taalles aan bod laten komen in de praktijkvakken zelf.

In dit zogeheten competentiegerichte onderwijs moeten de praktijkdocenten letten op de taalvaardigheid van de leerlingen. Wie de taal onvoldoende beheerst, krijgt vervolgens bijles van docenten Nederlands.

Deskundigen vrezen dat door dit plan een groeiend aantal leerlingen straks niet meer correct kan schrijven, lezen en spreken in de Nederlandse taal. Op dit moment heeft een kwart van leerlingen in het vmbo en 30 procent van de mbo-leerlingen al een taalachterstand. Door het nieuwe systeem zullen deze percentages alleen maar toe gaan nemen denken zij.

http://www.nieuwszicht.com/nieuws/23/04/2006/geen-nederlands-meer-op-vmbo-en-mbo

*zucht*
Zo een bericht is toch niet te geloven zeg?????


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-04-2006 14:36 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 23 april 2006 14:18 schreef Lainedil het volgende:
Ja, laat ze fijn Marokkaans leren; daar hebben ze tenminste iets aan.

Nou, die taal spreken ze juist WEL vloeiend...(of papoeamento of turks, of...).

Achterlijk idee in ieder geval. En het gaat al zo goed met de niveau van het onderwijs (ironisch bedoeld vanzelfsprekend)


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 23-04-2006 15:44 by Iskariot Profiel van Iskariot

Wonderen zijn de wereld nog niet uit:

Vaticaan: aids-patiënten mogen condooms gebruiken

Uitgegeven: 23 april 2006 14:18
Laatst gewijzigd: 23 april 2006 14:26
ROME - Het Vaticaan staat binnenkort het gebruik van condooms voor aids-patiënten toe. De leiding van de Rooms-Katholieke kerk werkt aan een document daarover, dat binnenkort openbaar wordt gemaakt. Dat zei curiekardinaal Javier Lozano Baragán - de Vaticaanse minister van Gezondheid - in een interview met de Italiaanse krant La Repubblica van zondag.

De voormalige bisschop van Milaan, kardinaal Carlo Maria Martini, zei vrijdag dat hij vindt dat het gebruik van condooms ter bescherming tegen het hiv-virus moet worden toegestaan.

Het standpunt van de kardinaal, dat hij uiteenzette in een vraaggesprek met het Italiaanse tijdschrift L'Espresso dat vrijdag is verschenen, staat recht tegenover de officiële politiek van de Rooms-Katholieke Kerk, die nu dus kennelijk wordt aangepast.



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-04-2006 16:50 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 23 april 2006 14:36 schreef attila_de_hun het volgende:
...papoeamento...


hehe...


Je moeder.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 23-04-2006 17:09 by Mikeee Profiel van Mikeee

Komt dat uit Papoea?



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-04-2006 8:55 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Gelukkig is er in Zweden wel echt nieuws!!




Zweedse w eindelijk voor vol aangezien

Uitgegeven: 23 april 2006 23:43
Laatst gewijzigd: 23 april 2006 23:50

AMSTERDAM - De letter w was altijd een ondergeschoven kindje in het Zweeds, maar heeft nu zijn eigen sectie in het meest toonaangevende Zweedse woordenboek gekregen.

Zweedse taalkundigen zagen de w lange tijd als het kleine broertje van de v: de twee letters klinken in het Zweeds hetzelfde. De weinige Zweedse woorden waarin een w voorkomt zijn meestal overgenomen uit andere talen. Denk aan watt, walkie-talkie en World Wide Web. In Zweedse woordenboeken waren ze altijd te vinden onder de v.


Dubbel-v

De Zweedse Academie, die de Nobelprijs voor de literatuur uitreikt en wier leden worden beschouwd als autoriteiten op het gebied van de Zweedse taal, heeft beslist dat het zo niet langer kan. Het wordt tijd dat de w, in het Zweeds dubbel-v genoemd, uit de schaduw van de v komt.

W-sectie

Daarom heeft de nieuwe, dertiende editie van het toonaangevende woordenboek dat de Academie uitbrengt een eigen w-sectie. Het Zweeds heeft vanaf nu, in ieder geval volgens de Academie, 29 in plaats van 28 letters.



Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 24-04-2006 14:16 by Heiden Profiel van Heiden

Alweer iemand doodgeschoten in Brunssum, daar word wat afgeschoten voor een uit de kluiten gewassen dorp met 30.000 inwoners.
Het zal zijn omdat ik er ben geboren ende getogen, er hangt gewoon een kwaadaardige wolk van haat boven Brunssum.

"BRUNSSUM - Bij een schietpartij voor een woning aan de Akerstraat in Brunssum is zondagavond een 36-jarige man om het leven gekomen. Dat meldde de politie. De schietpartij deed zich even voor 23.00 uur voor. De man werd op de oprit voor zijn woning neergeschoten.

Volgens de politie zijn daarbij meerdere schoten gelost. De dader vluchtte onmiddellijk daarna te voet weg in onbekende richting. De politie heeft geen idee wie de dader is en wat het motief is.

De grote, vrijstaande woning van het slachtoffer is zwaar beveiligd, onder meer met camerabewaking. Na het schietincident verzamelden zich groepen mensen in de buurt van de woning. Daarbij deden zich emotionele taferelen voor toen de politie een getuige wilde horen.

Verhoor

De politie wist de gemoederen uiteindelijk tot bedaren te brengen. De politie heeft enkele getuigen voor verhoor meegenomen naar het bureau.

Een deel van de Akerstraat in de omgeving van de woning is afgezet. De technische recherche stelt een onderzoek in. Maandag houdt de politie een buurtonderzoek.

Drugsmilieu

De politie wil niet zeggen of het slachtoffer eerder in aanraking is gekomen met justitie. Volgens buurtbewoners gaat het om een afrekening in het drugsmilieu."

Alweer een vijandige overname in het drugswereldje.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-04-2006 17:43 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Piramide in Bosnië ontdekt

Amateur archeoloog Semir Osmanagic heeft recentelijk bekend gemaakt dat een heuvel in de stad Visoko in Bosnië een oude door mensen gemaakte structuur is.

Woensdag zei Osmanagic dat hij en zijn team grote, geslepen stenen blokken gevonden hebben aan één van de zijdes van de heuvel, die het uiterlijk vormen van een grote piramide.

"Dit zijn de eerste uitgegraven muren van de piramide". zei Osmanagic tegen de pers. "Het oppervlak van de stenen is perfect glad. Het is zo duidelijk dat het oppervlak van deze stenen door mensen is bewerkt. Dit is in materieel opzicht cruciaal bewijs voor de aanwezigheid van een piramide".

De ontdekking kwam aan het begin van een zes maanden durende opgraving van de plaats. De in Bosnië geboren Osmanagic hoopt dat de opgraving zijn theorie bevestigd dat een prehistorisch volk de 220 meter hoge piramide daar gebouwd heeft zo'n 12000 jaar geleden.

Vorige week is het team, samen met geologen en reddingwerkers van een kolenmijn vlakbij, begonnen met het in kaart brengen van een tunnel onder het gebied. Toen ze uit de tunnel kwamen vertelden ze dat de tunnel zeker door mensen gemaakt is.

Half mei krijgt het onderzoeksteam versterking van twee piramide-experts uit Egypte. "Het wordt een zeer opwindende archeologische lente en zomer", verwacht Osmanagic.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-04-2006 21:36 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Bomexplosies Egypte: tientallen doden

Drie explosies in de Egyptische badplaats Dahab aan de Golf van Akaba hebben vele slachtoffers gemaakt. Al Jazeera spreekt van 22 doden en 150 gewonden. Een bron van het Franse persbureau AFP binnen de politie zegt dat er tien doden en negentig gewonden zouden zijn.

Een van de ontploffingen zou volgens Al Jazeera, die zich op de reddingsdiensten baseert, hebben plaatsgevonden bij een hotel. Deze hotels zitten in verband met een feestdag erg vol.

Bewoners van de badplaats verklaarden tegen persbureau Reuters dat ze lichaamsdelen en puin zagen liggen op de stragen. "Er komt rook uit het gebied en mensen rennen alle kanten op", aldus ooggetuigen. Andere bewonders hadden het over een ontploffing in een toeristenrestaurant.

CNN meldt op dit moment 90 doden. Meer info volgt.


gaat weer goed daar....


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 24-04-2006 22:23 by RrroooaaarrR Profiel van RrroooaaarrR

quote:
Op 24 april 2006 21:36 schreef attila_de_hun het volgende:
Bomexplosies Egypte: tientallen doden

Drie explosies in de Egyptische badplaats Dahab aan de Golf van Akaba hebben vele slachtoffers gemaakt. Al Jazeera spreekt van 22 doden en 150 gewonden. Een bron van het Franse persbureau AFP binnen de politie zegt dat er tien doden en negentig gewonden zouden zijn.

Een van de ontploffingen zou volgens Al Jazeera, die zich op de reddingsdiensten baseert, hebben plaatsgevonden bij een hotel. Deze hotels zitten in verband met een feestdag erg vol.

Bewoners van de badplaats verklaarden tegen persbureau Reuters dat ze lichaamsdelen en puin zagen liggen op de stragen. "Er komt rook uit het gebied en mensen rennen alle kanten op", aldus ooggetuigen. Andere bewonders hadden het over een ontploffing in een toeristenrestaurant.

CNN meldt op dit moment 90 doden. Meer info volgt.


gaat weer goed daar....



Vorige week zat ik ook nog in Dahab. Ik ben afgelopen dinsdag terug gekomen.

Toen in oktober 2004 bommen ontploften in Taba (+/-80 km noordelijker) zat ik ook in Dahab.

In juni 2005 was ik voor de tweede keer in Dahab en ook in Sharm el-Sheikh en een maand later ontploften de bommen in Sharm.

Vorige keren ging ik twee weken naar Dahab om te duiken. Dit keer slechts een week.

Gisteren dacht ik nog... goh, toch wel jammer dat ik niet twee weken ben gaan duiken.
Nu ben ik toch wel blij thuis te zitten en niet daar.
Kennissen van mij zitten nog wel in Dahab...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-04-2006 22:32 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Nederlandse patrouille beschoten

Uitgegeven: 24 april 2006 20:02
Laatst gewijzigd: 24 april 2006 20:28

DEN HAAG - Een patrouille van tien Nederlandse mariniers is maandag in de Noord-Afghaanse provincie Baghlan door onbekenden onder vuur genomen. Volgens een woordvoerder van Defensie zijn zeker veertig tot vijftig schoten gelost.

De schoten zijn gelost op vier voertuigen van de eenheid, maar niemand raakte gewond. Aan vijandelijke kant is mogelijk wel iemand geraakt door tegenvuur van de mariniers. De Afghaanse politie doet samen met de Koninklijke Marechaussee onderzoek naar het vuurgevecht.


De mariniers raakten even na het middaguur in gevecht met tegenstanders van de aanwezigheid van de Internationale Veiligheidsmacht (ISAF) in de omgeving van de route tussen de Nederlandse basis in Pol-e Khomri en Kunduz. De patrouille voerde verkenningen uit in een omgeving waar de bouw van een nieuwe brug gepland is.


Meteen terugtrekken, soldaten die beschoten worden is te gevaarlijk ...


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 24-04-2006 22:37 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

LOL @ Jenje!

Vooral Mariniers, die zijn niet vies van een robbertje knallen.
Anyways, wel suf dat volgende week een oude dienstmaat van me die kant opgaat met betaalde werkvakantie.

:-/

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 24-04-2006 22:37]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-04-2006 22:49 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ja stel je voor, straks schiet een Nederlander terug, en god behoede hem als ie zo;n geitenneuker raakt ... wordt ie aangeklaagd ... en dan kan Chaossje weer raaskallen over geweld en imperialisme enzo ...

Leuk, nu al zin in.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 24-04-2006 22:53 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

We hadden dan ook nóóit de Militaire Rechtbank moeten wegdoen en "dat soort zaken" proberen uit te leggen aan burgerrechters.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen