IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Films die binnenkort te zien zijn (tv/bios/etc) part II Vorige pagina | Volgende pagina
De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 15-07-2010 22:45 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 15 juli 2010 22:37 schreef Sjaakie het volgende:
Ja, ik kan niet zo goed tegen dingen met ogen, om het zachtjes uit te drukken, dus dat liep niet zo goed hier, hehe.

Speciaal voor jou een klassieke scene uit zombi 2 van Fulci, je moet wel inloggen.

<- 1 oog.

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 15-07-2010 23:25 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 15 juli 2010 21:56 schreef Mortis Rex het volgende:
Reken maar!!! Beide nieuwe trailers beloven veel goeds:

En die originele trailer was al goed!

Ik zou trouwens een full-lenght van Nailed by Nikita ook toejuichen: briljante trailer; wat vind jij ervan?

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 16-07-2010 2:21 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 15 juli 2010 22:24 schreef WMP het volgende:
Het enige wat de film nog een beetje kwaliteit geeft is het camerawerk, maar meer dan een goedogende Z-film is dit niet, ondanks dat velen anders willen doen laten geloven. .

Gelukkig weet jij het zoveel beter dan vele anderen, de idioten, wat denken ze wel niet!

Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...

Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 16-07-2010 2:29 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 15 juli 2010 23:25 schreef Mutilator het volgende:

Ik zou trouwens een full-lenght van Nailed by Nikita ook toejuichen: briljante trailer; wat vind jij ervan?

Ik heb die trailer niet gezien. Is dat de Nederlandse bijdrage op een van die Grindhouse dvd's? Het Nederlands Filmfonds geeft alleen maar geld uit aan drama's, het liefst oorlogsdrama's. Dit soort projecten zijn hier jammer genoeg niet mogelijk. Ik zal de trailer even opzoeken sowieso.

Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 16-07-2010 2:31 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 15 juli 2010 22:45 schreef De Tegenpartij het volgende:
Speciaal voor jou een klassieke scene uit zombi 2 van Fulci, je moet wel inloggen.

<- 1 oog.

Meesterlijke montage in die scene

Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 16-07-2010 2:38 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

Om de dampende hoop stront die "A Serbian Film" heet nog verder te hypen, hier een overzichtje van wat reviews;

At Fearnet.com Scott Weinberg writes: "I think the film is tragic, sickening, disturbing, twisted, absurd, infuriated, and actually quite intelligent. There are those who will be unable (or unwilling) to decipher even the most basic of 'messages' buried within A Serbian Film, but I believe it's one of the most legitimately fascinating films I've ever seen. I admire and detest it at the same time. And I will never watch it again. Ever."

At The Temple of Ghoul, Dejan Ognjanović asserts: "A Serbian Film is the most shocking film you're likely to see this year--or any year soon. And the most shocking thing about it is how well made, well acted and poignant it is."

Here at Twitch, Todd Brown concurs: "A Serbian Film is one of the most incredibly raw and transgressive films I have ever seen. This is a film that left me feeling dirty and assaulted, a film that will surely spark protest and deservedly so. A film that contains a flurry of genuinely shocking imagery sure to spark genuine horror and revulsion from its audience. Spasojević is always going to be the man responsible for that film.

"There is, however, another part of [me] that feels an overwhelming admiration for Spasojević and what he has done here. A Serbian Film is one of the most assured and technically accomplished debut films I have come across in some time. More importantly, as raw as the imagery may be it is never without a point. As extreme as it gets this is no mere exploitation film. No, this is a satire as sharp and pointed and genuinely shocking as was Jonathan Swift's A Modest Proposal when it first appeared on the scene suggesting that the poor sell their children as food. A Serbian Film is an astoundingly bold piece of work, one that will not just trigger a firestorm of criticism--any fool with bad taste can do that--but one that also has the substance and purpose to withstand it. And Spasojević is always going to be the man responsible for that film."

By contrast, Alison Willmore's purposely spoiler-laden review at IFC protests that "while Serbian Film absolutely has aspirations beyond exploitation, they feel applied after the fact. Most of the graphic sequences, which are grouped near the end, don't come across as specific to the commentary on the Serbian national mindset toward which the film makes occasional gestures. They're more like live-action recreations of guro's greatest hits" [NSFW link!] and she concludes: "Movies can use transgressive topics and imagery toward great artistic resonance.... They can also just use them for pure shock/novelty/boundary-pushing, which is where I'd group Serbian Film. That it comes from a country that's spent decades deep in violent conflict, civil unrest, corruption and ethnic tensions makes it tempting to read more into the film than I think it actually offers--ultimately, it has as much to say about its country of origin as Hostel does about America, which is a little, but nothing on the scale its title suggests."

As reported by Eric Kohn to the Wall Street Journal, Spasojević was quick to jump to his own defense, explaining to his stunned Alamo Drafthouse audience at the film's SXSW premiere that A Serbian Film is framed as an angry reaction to the country's rampant censorship laws. "This is a diary of our own molestation by the Serbian government," he said. "We're giving this back to you." As of its SXSW screening, A Serbian Film had not yet been seen in Serbia though--according to the film's website--it recently premiered there in mid-June. "In the past 10 to 15 years," Spasojević explained, "the only films made in Serbia have no connection to Serbian reality." This is suggested straight off in the film's opening title credits where a deceptively charming title replete with ethnic accordion music is interrupted and slammed with a violent substitution. According to Spasojević, A Serbian Film is "about the monolithic power of leaders who hypnotize you to do things you don't want to do. You have to feel the violence to know what it's about."

In perhaps the least qualified review of the bunch, Harry Knowles at Ain't It Cool News deems the film "brilliant" and "handsome" and predicts: "I would fully expect this film to be shortened by a minute or two for domestic distribution. I completely get this situation because in its current state, there are a handful of theaters in the United States that would have the chutzpah to show the film that was shown at Midnight at the Alamo Drafthouse South in Austin. That's not a false praise, it is a reality. This is a film that when the prints were made ... twice, the film developer burned those prints because they didn't understand what they were looking at. This is a film that without breaking any major rules ... seems to, but again if you take a very reasoned look at what you are seeing at any given moment, you realize what you are not seeing onscreen at the same time."

All the more reason to honor the bravery of Holehead's programmers George Kaskanlian and Eric Ringer and their Roxie Film Center venue for allowing San Franciscan audiences to experience the film on its own merits and on their own terms. At least a handful, I know--myself included--felt A Serbian Film worthy to view twice, irrespective of Scott Weinberg's qualifications. I don't know if we benefited from the advance ballyhoo but the Roxie audience cheered on this masterpiece of depravity. If--as mythologist Joseph Campbell has suggested--the transgressive is part and parcel of the heroic, Srđjan Spasojević's A Serbian Film heroically wrestles with the visceral power of the projected image, raising the serious specters of prurience, voyeurism, and the staged distance of horror as entertainment, which--in many ways--comes off morally bankrupt by comparison to the raw and honest engagement presented in Spasojević's accomplished debut. I'm reminded of the philosophy behind Antonin Artaud's Theatre of Cruelty. I'm reminded of Max Renn's conflicted fascination in David Cronenberg's Videodrome. I was kept on edge by Wikluh Sky's droning industrial score punctuated by singular notes struck on a triangle that felt like a ball peen hammer was striking my nerves directly. I was fully riveted by the powerhouse performances of Srđan Todorović as A Serbian Film's unwitting protagonist Miloš and Sergej Trifunović as its maniacal antagonist Vukmir. And I was reminded most of all of the Buddha in his "fear-dispelling" and "boon-bestowing" mudrā, aware that somewhere inbetween these attitudes, fear itself becomes the gift.

[Dit bericht is gewijzigd door Mortis Rex op 16-07-2010 2:39]

WMP
Usericon van WMP
Posted 16-07-2010 2:38 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 16 juli 2010 2:21 schreef Mortis Rex het volgende:
Gelukkig weet jij het zoveel beter dan vele anderen, de idioten, wat denken ze wel niet!

Ah, de argumentum ad populum. Ik dacht al, wanneer zal hij mij er mee om de oren komen slaan. Sterk hoor.

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 16-07-2010 2:38 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 16 juli 2010 2:29 schreef Mortis Rex het volgende:
Ik heb die trailer niet gezien. Is dat de Nederlandse bijdrage op een van die Grindhouse dvd's? Het Nederlands Filmfonds geeft alleen maar geld uit aan drama's, het liefst oorlogsdrama's. Dit soort projecten zijn hier jammer genoeg niet mogelijk. Ik zal de trailer even opzoeken sowieso.

Yep dit is de winnende trailer:

Echt te gek, ook omdat die woordgrappen perfect passen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 16-07-2010 2:43]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 16-07-2010 2:45 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 16 juli 2010 2:38 schreef WMP het volgende:
Ah, de argumentum ad populum. Ik dacht al, wanneer zal hij mij er mee om de oren komen slaan. Sterk hoor.

Het heeft weinig nut een discussie aan te gaan met iemand die zijn mening als feit presenteert. Daarnaast is een meningsverschil over een film ook niet de moeite waard wat mij betreft. Ik zie er iets in, jij niet, so what!?

[Dit bericht is gewijzigd door Mortis Rex op 16-07-2010 2:48]

WMP
Usericon van WMP
Posted 16-07-2010 2:47 by WMP Profiel van WMP

Nu weer een jijbak:

quote:
Op 15 juli 2010 21:52 schreef Mortis Rex het volgende:
Dit is zonder enige twijfel de meest extreme film ooit gemaakt!

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-07-2010 2:47 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Zo kennen we er nog een. Misschien wel een paar.

Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 16-07-2010 2:50 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 16 juli 2010 2:47 schreef WMP het volgende:
Nu weer een jijbak:

Noem mij dan alsjeblieft een film die nog verder gaat dan deze. Ik ken hem niet namelijk

WMP
Usericon van WMP
Posted 16-07-2010 3:00 by WMP Profiel van WMP

'Verder' is op zoveel manieren te inpreteren. Bedoel je qua ideeën of explicieter in beeld gebracht? Qua ideeën vind ik een film als Vase de Noces ook behoorlijk op de grens, qua beelden is met AU: Mordum wel vergelijkingen te trekken. Of deze films 'verder' gaan dan A Serbia Film is bijzonder subjectief, en niet zo duidelijk als jij -als feit- stelt dat dit de meest extreme film ooit is.

Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 16-07-2010 3:02 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

Que!?

[Dit bericht is gewijzigd door Mortis Rex op 16-07-2010 3:25]

Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 16-07-2010 3:06 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 16 juli 2010 3:00 schreef WMP het volgende:
'Verder' is op zoveel manieren te inpreteren. Bedoel je qua ideeën of explicieter in beeld gebracht? Qua ideeën vind ik een film als Vase de Noces ook behoorlijk op de grens, qua beelden is met AU: Mordum wel vergelijkingen te trekken. Of deze films 'verder' gaan dan A Serbia Film is bijzonder subjectief, en niet zo duidelijk als jij -als feit- stelt dat dit de meest extreme film ooit is.

Beiden gezien en minder extreem dan A serbian Film bevonden. Maar dat is inderdaad slechts mijn mening. Naar alle waarschijnlijkheid is dit de meest extreme film ooit gemaakt, zo had ik het inderdaad beter kunnen stellen.

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-07-2010 3:10 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 16 juli 2010 3:02 schreef Mortis Rex het volgende:
Zet jij jezelf anders even voor lul door niet met een extremere titel op de proppen te kunnen komen dan A Serbian Film. Je weet niet eens waar we het over hebben

Ik had het over personen die hun mening presenteren als feiten...

[Dit bericht is gewijzigd door Slechtheid op 16-07-2010 3:10]

WMP
Usericon van WMP
Posted 16-07-2010 3:11 by WMP Profiel van WMP

Mortis Rex doet volgens mij graag een wedstrijdje 'wie kan de meest extreme film noemen', Slechtheid. Een variant van 'wie heeft de grootste'. Als jij 'm dus niet laat zien, ben je af.

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-07-2010 3:14 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 16-07-2010 3:21 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 16 juli 2010 3:11 schreef WMP het volgende:
Mortis Rex doet volgens mij graag een wedstrijdje 'wie kan de meest extreme film noemen', Slechtheid. Een variant van 'wie heeft de grootste'. Als jij 'm dus niet laat zien, ben je af.

Je weet je er bijna omheen te lullen maar net niet. Het gaat er nu dus om of A Serbian Film de extreemste film ooit gemaakt is of niet. Ik mocht dat niet als feit presenteren van jou, weet je nog? (note: terwijl je zelf met vele "would be facts" strooit) Vervolgens slaag je er niet in om een extremere film te noemen en begin je verhalen af te steken over hoe subjectief dat wel niet is en penisnijd (zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten?). Kom je nog met een betere titel dan een of andere pseudo snuff film of een film over een gast die verliefd is op zijn varken of hoe zit dat?

[Dit bericht is gewijzigd door Mortis Rex op 16-07-2010 3:23]

Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 16-07-2010 3:22 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 16 juli 2010 3:10 schreef Slechtheid het volgende:

Ik had het over personen die hun mening presenteren als feiten...

Sorry dude!

WMP bijvoorbeeld

[Dit bericht is gewijzigd door Mortis Rex op 16-07-2010 3:39]

Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 16-07-2010 3:34 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

@ WMP: Ik ben ondertussen wel benieuwd waarom je vind dat deze film geen shock-value heeft en niks voorstelt. Ik kan mij geen extremere film dan deze bedenken en verbaas mij erover dat jij dit niet shockerend vond.

[Dit bericht is gewijzigd door Mortis Rex op 16-07-2010 3:45]

Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 16-07-2010 11:09 by Naturens Galleri Profiel van Naturens Galleri

Koester de posts van WMP maar ipv ze meteen in twijfel te trekken.

headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 16-07-2010 11:12 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Lekker boeiend trouwens hoe extreem of shockerend die film is. Is het een goede film?

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-07-2010 11:26 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 juli 2010 3:21 schreef Mortis Rex het volgende:
Je weet je er bijna omheen te lullen maar net niet. Het gaat er nu dus om of A Serbian Film de extreemste film ooit gemaakt is of niet. Ik mocht dat niet als feit presenteren van jou, weet je nog? (note: terwijl je zelf met vele "would be facts" strooit) Vervolgens slaag je er niet in om een extremere film te noemen en begin je verhalen af te steken over hoe subjectief dat wel niet is en penisnijd (zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten?). Kom je nog met een betere titel dan een of andere pseudo snuff film of een film over een gast die verliefd is op zijn varken of hoe zit dat?

Extreem om het extreem zijn vind ik anders weinig aan en in die zin ook weinig extreem. Ik kan dan wel zien dat het een zeer extreem iets is wat op het beeld getoverd wordt, maar het doet me dan -relatief- weinig. Zo is het denk ik ook voor jou met deze film, omdat je al toegeeft dat het jou beduidend minder deed dan anderen. Zelf heb ik hem niet gezien hoor, maar als ik het allemaal zo lees ga ik er weinig mee kunnen, ondanks dat het schijnbaar daadwerkelijk goed gefilmd is. Ik onthoud het wel, in ieder geval, misschien wil ik een keer m'n maag testen Is er echt een diepere laag in het verhaal? En dan niet van die onzin dat het een protest is jegens censuur :') Daar heb ik namelijk niks mee te maken.

Wat ik veel extremer vind is als er eerst een band wordt opgebouwd met de karakters en er dan iets geweldadigs (lichamelijk of geestelijk) gebeurt. Ergens tegen het einde van Mystic River bijvoorbeeld, helemaal geen extreme film eigenlijk, als doordringt hoe onmenselijk Jimmy (Sean Penn) eigenlijk is en hoe extreem slechte dingen worden goedgepraat met goede intenties; dat grijpt me aan, dat vind ik echt écht extreem en niet alleen maar extreem shockerend.

Ik heb het zelfs een keer met een boek gehad (uit de series Malazan Books of the Fallen), werd een (zeer goed en waarschijnlijk door velen geliefd) karakter doodgetrapt. Vrij grafisch beschreven, maar niet echt lang en vrij feitelijk. Het deel waarbij zijn hoofd ingetrapt wordt is misschien 1 of 2 regels, maar daar draaide m'n maag gewoon van om.

Dus, wat mij betreft haalt WMP een valide punt aan. Het is maar wat je extreem vindt. Gore, incest, etc. is allemaal wel extreem maar het zijn maar plaatjes en voor mij kan het met veel minder middelen veel harder en dieper aankomen als het emotioneel wat beter wordt uitgewerkt en dat is voor mij pas echt extreem.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 16-07-2010 11:27]

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

WMP
Usericon van WMP
Posted 16-07-2010 11:40 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 16 juli 2010 3:34 schreef Mortis Rex het volgende:
@ WMP: Ik ben ondertussen wel benieuwd waarom je vind dat deze film geen shock-value heeft en niks voorstelt. Ik kan mij geen extremere film dan deze bedenken en verbaas mij erover dat jij dit niet shockerend vond.

Zoals Zelthor het al goed omschreven heeft: grafische extremiteiten doen mij weinig, psychologische des te meer. Geef mij maar psychologisch terreur, zoals in bijvoorbeeld Combat Shock.
En je blijft maar hameren dat niemand een extremere film op kan noemen, maar dat is nu net mijn punt: het is subjectief wat extreem precies is. Jij kijkt blijkbaar niet verder dan grafische extremiteiten. Is je goed recht, maar ik heb die puberfase achter me gelaten.

quote:
Op 16 juli 2010 3:21 schreef Mortis Rex het volgende:
Kom je nog met een betere titel dan een of andere pseudo snuff film of een film over een gast die verliefd is op zijn varken of hoe zit dat?

Jij wilt persé de grootste hebben, nietwaar? Weet je knul, van mij mag je. A Serbian Film is de allerextreemste film ooit gemaakt en ik viel bijna flauw toen ik al die viezigheden op het beeldscherm zag. Poehee.

Wel vreemd trouwens dat je een film die bestaat uit special effects (dus nep) extremer vindt dan een film waarin dieren worden gedood.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 16-07-2010 11:44]

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com