IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Obscura {Progressieve Duitse Death/Black} Vorige pagina | Volgende pagina
negert
Usericon van negert
Posted 09-02-2009 13:38 by negert Wijzig reactieProfiel van negertQuote dit berichthttp://-

Ik begrijp de hype wel. Cosmogenesis bevat veel meer dan alleen maar technische death metal riffs, en kennelijk is de technische death metal liefhebber nu ook op zoek naar het atmospherische en dynamische karakter in de muziek dat sterk naar voren komt op dit album. The Faceless vind ik ook een goed voorbeeld en is misschien qua composities nog wel interessanter dan Obscura.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-02-2009 14:31 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Wat mij aanstaat op dit album na 1 luisterbeurt is de volle bassound met z'n slides en de simpele, catchy songstructuren, idd gecombineerd met sfeer.
Ook erg gaaf dat ze de bij Cynic zo verguisde vocoder vocalen in ere hersteld hebben


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 09-02-2009 15:16 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2009 14:31 schreef Mutilator het volgende:
Wat mij aanstaat op dit album na 1 luisterbeurt is de volle bassound met z'n slides en de simpele, catchy songstructuren, idd gecombineerd met sfeer.
Ook erg gaaf dat ze de bij Cynic zo verguisde vocoder vocalen in ere hersteld hebben

De invloeden van Cynic zitten er niet al te dik op, Death-invloeden des te meer en daar is helemaal niets mis mee. Iets meer eigen smoel mag van mij trouwens wel.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


MH
Usericon van MH
Posted 09-02-2009 21:23 by MH Wijzig reactieProfiel van MHQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2009 14:31 schreef Mutilator het volgende:
Ook erg gaaf dat ze de bij Cynic zo verguisde vocoder vocalen in ere hersteld hebben


Helemaal mee eens! En weer een mooie recensie gevonden..


OBSCURA’S COSMOGENESIS: DEUTSCHLAND, DEUTSCHLAND, ÜBER TECHNICAL

The best thing about getting advance copies of CDs for review is knowing that you might be the ONLY person in the world listening to that particular album at any given moment. A few weeks ago I was blasting Obscura’s second disc, Cosmogenesis, over headphones at the gym. As the fluid sweep-picking intro to “Universe Momentum” erupted into its opening brainmelt riff, I looked around to see if anyone else looked as happily stupefied as I did. Nope. Clearly, Obscura had an audience of one at Bally Total Fitness.

To follow the workout metaphor, Obscura are like one of those dudes with -5% body fat that can go top speed on the elliptical on level 20 for an hour straight, then do 1000 crunches in five minutes and bench press an elephant all without breaking a sweat. Riffs and counter-riffs ripple through Cosmogenesis like undulating muscles. Drummer Hannes Grossman flings precision blastbeats and poly-grooves through shifting time signatures with the casual flexibility of a yoga master. Inhuman guitar solos slide and sparkle across the surface, thin capillaries running through the music’s alabaster-smooth skin. Obscura’s German provenance feels about right: this band represents the tech-death equivalent of the Übermensch, and Cosmogenesis the sound of death metal virtuosity transcending itself.

While the planetary explosions of the Cosmogenesis artwork and metaphysical slant of Obscura’s lyrics suggest cosmic coldness, their music feels warm and firmly grounded. Obviously a band with two ex-members of Necrophagist and a former member of Pestilence will make music that tests the limits of musicianship, but Cosmogenesis rules beyond expectation because it feels alive despite each song’s technical precision. “The Anticosmic Overload” and “Noospheres” humanize their Atheist and Death-influenced riffing with skintight Gothenburg hooks. Just as important is the influence of fretless bassist Jeroen Paul Thesseling on Obscura’s overall sound. His inventive pops and slides - mixed way up front, given solo space on two tracks - add a sensuality that death metal usually lacks. Save for Intronaut’s Joe Lester, nobody is redefining the role of the bassist in death metal quite this brazenly.

If there’s anything to complain about here, it’s that Steffen Kummerer’s vocals don’t match the rest of the band’s range. The Cynical vocoder work on “Choirs of the Spirits” and the filtered vocal melodies on “Infinite Rotation” are nice touches, but pretty needless - when your band can weave tall harmonies and acoustic guitars into a phenomenal death metal song without any words at all (“Orbital Elements”), vocals are gonna be an afterthought. We’re not here to be sung to, anyway. We’re here to listen to death metal continuing to evolve, far beyond the endpoints that ultimate brutality and ultimate chops have set. Yeah, Cosmogenesis is that good.


4,5 out of 5 - Satan Rosenbloom, MetalSucks


JPT
Usericon van JPT
Posted 10-02-2009 15:53 by JPT Wijzig reactieProfiel van JPTQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2009 10:56 schreef Hirogen het volgende:
Tering, Jeroen, wat een onmeunig gave cd hebben jullie gemaakt.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. De promo draait hier overuren.

Thanks Pat, dat is erg tof om te horen!


negert
Usericon van negert
Posted 10-02-2009 22:35 by negert Wijzig reactieProfiel van negertQuote dit berichthttp://-

quote:
Op 9 februari 2009 14:31 schreef Mutilator het volgende:
Wat mij aanstaat op dit album na 1 luisterbeurt is de volle bassound met z'n slides en de simpele, catchy songstructuren, idd gecombineerd met sfeer.

Mee eens, en dit lees je ook in de meeste reviews. Ik kijk er naar uit om die gasten live te zien spelen! Het is de vraag of ze die sfeer dan ook kunnen neerzetten.



"Death Metal" staat er op het begeleidende kartonnetje geschreven, maar daarmee wordt deze plaat toch behoorlijk tekort gedaan. OK, je wordt dan wel bedolven onder de blastbeats, grunts en snijdende gitaarriffs, maar wat Obscura op 'Cosmogenesis' laat horen gaat toch even net wat dieper dan die simpele genreduiding.

Obscura bestaat onder meer uit ex-leden van legendarische bands als Necrophagist en Pestilence en zit daarmee gelijk al goed in de technische virtuozen. Natuurlijk is het nog maar de vraag hoe dat in de praktijk uitpakt en tijdens openingstrack 'Anticosmic Overload' lijkt het nog geen al te gekke vormen aan te nemen, al is het gelijk duidelijk dat hier metal op het hoogste niveau wordt gemaakt.

Maar op 'Universe Momentum' beginnen de eerste fretloos glijdende baslijnen al meer en meer op te vallen en zoekt Obscura steeds meer uitdaging in het experimenteel oprekken van hun stijl. Fusionachtige intermezzo's met akoestische gitaren, melodieuze vervormde zangpartijen en af en toe gewoon simpel rockende stukken worden opgevoerd als welkome balans in het extremere gitaargeweld.

Met zoveel technische hoogstandjes en hoorbare drang naar progressie is het eigenlijk een wonder dat het op geen enkel moment te geforceerd of uitgedacht klinkt. In tegendeel, de plaat klinkt als geheel extreem solide en bedient zowel de perfectionistische freaks als de liefhebbers die gewoon een plaat met stalen ballen willen horen. Helaas duurt het nog tot 2 maart voor de plaat uitkomt, maar op de MySpace van de band kun je alvast warmlopen voor deze prachtplaat.

Martijn Koetsier - Spinner


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-02-2009 12:42 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2009 14:31 schreef Mutilator het volgende:
Ook erg gaaf dat ze de bij Cynic zo verguisde vocoder vocalen in ere hersteld hebben

Als in: dat heeft niemand meer gedaan sinds Cynic en dus is Obscura heel goed bezig?

of

Als in: Obscura is band nummer 385 die in de afgelopen jaren de vocoder weer eens boven heeft gehaald?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-02-2009 16:07 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 11 februari 2009 12:42 schreef ZelThoR het volgende:
Als in: dat heeft niemand meer gedaan sinds Cynic en dus is Obscura heel goed bezig?

of

Als in: Obscura is band nummer 385 die in de afgelopen jaren de vocoder weer eens boven heeft gehaald?


Geen van beide, maar als jij dan dus meerdere technische deathmetalbands kent die vocoder vocalen gebruiken, houd ik me aanbevolen!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-02-2009 16:38 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

De laatste Faceless heeft het ook


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


MH
Usericon van MH
Posted 11-02-2009 17:36 by MH Wijzig reactieProfiel van MHQuote dit bericht

De vocoder stamt ergens uit het Boney M tijdperk..


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 11-02-2009 17:51 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Hopelijk zijn de vocoder vocalen op de nieuwe Obscura niet zo nadrukkelijk aanwezig als op het Focus album van Cynic, want dat verpestte het hele album.


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 11-02-2009 17:55 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2009 17:51 schreef Lionheart het volgende:
Hopelijk zijn de vocoder vocalen op de nieuwe Obscura niet zo nadrukkelijk aanwezig als op het Focus album van Cynic, want dat verpestte het hele album.

Nog eentje met stront in z'n oren.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 11-02-2009 17:57 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Nee, joodje.


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 11-02-2009 17:58 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2009 16:07 schreef Mutilator het volgende:
Geen van beide, maar als jij dan dus meerdere technische deathmetalbands kent die vocoder vocalen gebruiken, houd ik me aanbevolen!

Terminal Function, maar volgens mij ken je die al.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-02-2009 18:02 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2009 16:07 schreef Mutilator het volgende:
Geen van beide, maar als jij dan dus meerdere technische deathmetalbands kent die vocoder vocalen gebruiken, houd ik me aanbevolen!

Wat bedoel je dan wel?

Ik vind het zelf ook erg gaaf, mits niet te vaak toegepast Een nummertje hier en daar per album is wel genoeg.

Gojira heeft het ook en inderdaad the Faceless. The Monolith Deathcult ook, maar dat zou ik niet direct technische DM noemen. Als ik nog dingen tegenkom zal ik het je melden. Let ook op als ik ergens de opmerking plaats dat "Soundwave" meedoet, dat is een hint

Overigens past Weeping Birth (met album Anosognosic Industry of the I) ook wel mooi in het rijtje Obscura/the Faceless en in mindere mate Gojira en TMDC. Technische DM met wat moderne tintjes (helaas geen vocoder ), erg bruut (mede dankzij drumputer) maar nog aardig luisterbaar.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 11-02-2009 18:47 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

vocoder kent iedereen van cynic maar dat wil niet zeggen dat als anderen het ook gebruiken het van cynic komt idd (duh). en al helemaal niet uit de metal lijkt me. als't cool klinkt, klinkt het cool

ik vind de plaat trouwens helemaal te gek! van megatechy melodieus tot echt sicke stukken/sfeer/spel, veelzijdigheid alom, goeie strot etc. En dat van die hype... obscura pakt het gewoon goed aan.. vette band bij mekaar krijgen, vette plaat maken, logischerwijs passende recensies, goeie tour + clip etc regelen en logisch dat het dan aandacht krijgt. ik vind het iig niet gehyped. gewoon hard werk met verdiende resultaten > goed bezig, mooi voorbeeld aan te nemen

quote:
Op 10 februari 2009 22:35 schreef negert het volgende:
..

Martijn Koetsier - Spinner
Tinus!

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 11-02-2009 18:47]


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-02-2009 20:50 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Een vocoder is zelfs niet eens modern

Maar hype, misschien was dat een verkeerde woordkeuze


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-02-2009 22:57 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 11 februari 2009 18:02 schreef ZelThoR het volgende:
Wat bedoel je dan wel?


Tsja..precies zoals ik al zei, maar ik formuleer het dan ff anders: bij Cynic -daarom noem ik ze ook- is me opgevallen dat ze zeer vaak om de vocoder vocalen zijn afgekraakt, omdat men het niet vindt passen bij metal of omdat het volgens mensen teveel gebruikt is op Focus.

quote:
Ik vind het zelf ook erg gaaf, mits niet te vaak toegepast Een nummertje hier en daar per album is wel genoeg.


Hier formuleer je het vriendelijk, maar vaak zijn/waren reacties echt vernietigend agressief, zoals toen in 1993/1994. Ik vraag me wel eens af of men beseft wat men op zo'n manier kan kapotmaken; ik heb wel eens videoopnames gezien waar Cynic tijdens het optreden werd uitgejouwd, geen wonder dat ze uit elkaar gingen met zulk publiek, ondertussen 'groeit' de plaat uit tot een genreklassieker en de laatste paar jaar komt -eindelijk- de 'grote' herwaardering voor zulke bands dan alsnog. Voor mij het bewijs dat een toen -door de meesten- onbegrepen band gewoon zijn tijd vooruit was. Cynic is een van de sprekendste voorbeelden, maar er zijn/waren er meer..

quote:
Gojira heeft het ook en inderdaad the Faceless. The Monolith Deathcult ook, maar dat zou ik niet direct technische DM noemen. Als ik nog dingen tegenkom zal ik het je melden. Let ook op als ik ergens de opmerking plaats dat "Soundwave" meedoet, dat is een hint

Overigens past Weeping Birth (met album Anosognosic Industry of the I) ook wel mooi in het rijtje Obscura/the Faceless en in mindere mate Gojira en TMDC. Technische DM met wat moderne tintjes (helaas geen vocoder ), erg bruut (mede dankzij drumputer) maar nog aardig luisterbaar.


Gaaf! Thanks voor de tips!!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-02-2009 13:04 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2009 22:57 schreef Mutilator het volgende:
Tsja..precies zoals ik al zei, maar ik formuleer het dan ff anders: bij Cynic -daarom noem ik ze ook- is me opgevallen dat ze zeer vaak om de vocoder vocalen zijn afgekraakt, omdat men het niet vindt passen bij metal of omdat het volgens mensen teveel gebruikt is op Focus.

Dan begreep/begrijp ik het 'in ere hersteld' niet zo goed, maar nu begrijp ik wel wat je bedoeld Dank je wel.

Ik moet dat Cynic nog eens goed gaan beluisteren, merk ik al.
quote:
Hier formuleer je het vriendelijk, maar vaak zijn/waren reacties echt vernietigend agressief, zoals toen in 1993/1994. Ik vraag me wel eens af of men beseft wat men op zo'n manier kan kapotmaken; ik heb wel eens videoopnames gezien waar Cynic tijdens het optreden werd uitgejouwd, geen wonder dat ze uit elkaar gingen met zulk publiek, ondertussen 'groeit' de plaat uit tot een genreklassieker en de laatste paar jaar komt -eindelijk- de 'grote' herwaardering voor zulke bands dan alsnog. Voor mij het bewijs dat een toen -door de meesten- onbegrepen band gewoon zijn tijd vooruit was. Cynic is een van de sprekendste voorbeelden, maar er zijn/waren er meer..

Metal in het algemeen en death metal nog wat extra gaat gebukt onder de bizarre tweespalt dat het alleen heeft ontstaan door de drang van mensen om grenzen op te zoeken en nieuwe oncomfortabele gebieden van muziek te betreden maar dat tegelijkertijd er een hele grote aversie is tegen het verder gaan met die evolutie. Beetje tof vrijgevochten lopen doen op dat kleine stukje extreem afwijkende muzikale landschap maar o wee als er iemand het waagt om daar net buiten te stappen. Tegenwoordig wordt dat wel wat minder heb ik het idee, maar het blijft veel voorkomen.

Dat iemand meer van old-school houdt, prima, dat is je goed recht maar dat mensen dan op zo'n manier als jij hierboven beschrijft met een band omgaan; waanzin.

quote:
Gaaf! Thanks voor de tips!!

Succes


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-02-2009 13:09 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2009 18:47 schreef FRNK het volgende:
En dat van die hype... obscura pakt het gewoon goed aan.. vette band bij mekaar krijgen, vette plaat maken, logischerwijs passende recensies, goeie tour + clip etc regelen en logisch dat het dan aandacht krijgt. ik vind het iig niet gehyped. gewoon hard werk met verdiende resultaten > goed bezig, mooi voorbeeld aan te nemen

OK, hype is misschien een iets te hard woord. Ze hebben er sowieso goed voor gewerkt, dus wat dat betreft hebben ze het inderdaad gewoon verdiend.

Alleen op dat punt vette plaat vind ik dat ze gehyped worden, omdat ik die plaat niet zo vet vind als uit alle reviews zou blijken (best goede CD hoor, maar genoeg op aan te merken en geen meesterwerk). Nou ja, dan is hype eigenlijk nog steeds een te hard woord, maar je begrijpt wat ik bedoel

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 12-02-2009 13:10]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 12-02-2009 13:29 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2009 18:02 schreef ZelThoR het volgende:
Wat bedoel je dan wel?

Ik vind het zelf ook erg gaaf, mits niet te vaak toegepast Een nummertje hier en daar per album is wel genoeg.

Gojira heeft het ook en inderdaad the Faceless. The Monolith Deathcult ook, maar dat zou ik niet direct technische DM noemen. Als ik nog dingen tegenkom zal ik het je melden. Let ook op als ik ergens de opmerking plaats dat "Soundwave" meedoet, dat is een hint

Overigens past Weeping Birth (met album Anosognosic Industry of the I) ook wel mooi in het rijtje Obscura/the Faceless en in mindere mate Gojira en TMDC. Technische DM met wat moderne tintjes (helaas geen vocoder ), erg bruut (mede dankzij drumputer) maar nog aardig luisterbaar.
Nu je het zegt, die Weeping Birth moet ik nog checken

Verder zou ik Tholus nog willen noemen in deze discussie. Volgens mij nog niet bij velen bekend:

http://www.zwaremetalen.com/recensie/8259/Tholus-Constant.html

http://www.myspace.com/tholus1

Ook van die "buitenaardse" death metal.

En Mithras uiteraard:

http://www.zwaremetalen.com/recensie/8466/Mithras-Behind-the-Shadows-Lie-Madness.html

http://www.myspace.com/domainofmithras


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-02-2009 13:42 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2009 13:09 schreef ZelThoR het volgende:
OK, hype is misschien een iets te hard woord. Ze hebben er sowieso goed voor gewerkt, dus wat dat betreft hebben ze het inderdaad gewoon verdiend.

Alleen op dat punt vette plaat vind ik dat ze gehyped worden, omdat ik die plaat niet zo vet vind als uit alle reviews zou blijken (best goede CD hoor, maar genoeg op aan te merken en geen meesterwerk). Nou ja, dan is hype eigenlijk nog steeds een te hard woord, maar je begrijpt wat ik bedoel
Dat komt natuurlijk ook deels door de line-up, sommige mensen gaan daar van lekken


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-02-2009 13:48 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2009 13:42 schreef spectre het volgende:
Dat komt natuurlijk ook deels door de line-up, sommige mensen gaan daar van lekken

Ja, dat sowieso.

Maar goed, het zijn dan ook goede muzikanten.
quote:
Op 12 februari 2009 13:29 schreef NecRobert het volgende:
Tholus
Mithras

Als in: ook vocoder of ook in het moderne technische/brute DM straatje?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-02-2009 14:10 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2009 13:48 schreef ZelThoR het volgende:
Ja, dat sowieso.

Maar goed, het zijn dan ook goede muzikanten.

Dat is waar


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 12-02-2009 14:20 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2009 13:29 schreef NecRobert het volgende:
Nu je het zegt, die Weeping Birth moet ik nog checken

Verder zou ik Tholus nog willen noemen in deze discussie. Volgens mij nog niet bij velen bekend:

http://www.zwaremetalen.com/recensie/8259/Tholus-Constant.html

http://www.myspace.com/tholus1

Ook van die "buitenaardse" death metal.

En Mithras uiteraard:

http://www.zwaremetalen.com/recensie/8466/Mithras-Behind-the-Shadows-Lie-Madness.html

http://www.myspace.com/domainofmithras

Die Tholus is stront en Mithras is minder technisch echter meer richting Morbid Angel. Vergelijkingen die derhalve kant noch wal raken.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen