IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Obscura {Progressieve Duitse Death/Black} Vorige pagina | Volgende pagina
NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 12-02-2009 14:30 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2009 14:20 schreef Naturens Galleri het volgende:
Die Tholus is stront en Mithras is minder technisch echter meer richting Morbid Angel. Vergelijkingen die derhalve kant noch wal raken.
Ik maakte ook niet direct een vergelijking met Obscura ofzo. Maar sorry voor het offtopic zijn dan...

Oh en die Tholus is gaaf man. Krijg smaak


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 12-02-2009 14:35 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2009 14:20 schreef Naturens Galleri het volgende:
Die Tholus is stront en Mithras is minder technisch echter meer richting Morbid Angel. Vergelijkingen die derhalve kant noch wal raken.


Nog eentje met stront in z'n oren.


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 12-02-2009 14:38 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2009 14:35 schreef Lionheart het volgende:
Nog eentje met stront in z'n oren.

Leg eens uit, ranzige boer.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


negert
Usericon van negert
Posted 13-02-2009 20:33 by negert Wijzig reactieProfiel van negertQuote dit berichthttp://-

Und noch ein Resenzion:


OBSCURA - Cosmogenesis

OBSCURA ist ein Name, der vor nicht allzu langer Zeit im Death-Metal-Bereich relativ unbekannt war, und noch vor anderthalb Jahren sah es nicht gut aus um diese aufstrebenede Band: Ihr Debüt "Retribution" ließ zwar aufhorchen, erschien aber mit zweijähriger Verspätung und musste auf einem eigens gegründeten Label veröffentlicht werden. Nicht zuletzt dadurch stand Sänger und Gitarrist Steffen Kummerer plötzlich ohne Band da. Doch er bewies ein glückliches Händchen bei der Auswahl neuer Mitmusiker: So holte er mit Christian Muenzner und Hannes Grossmann zwei ehemalige NECROPHAGIST-Mitglieder ins Boot, und für den Bass konnte er Jeroen Paul Thesseling (Ex-PESTILENCE) verpflichten. Und, was noch entscheidender war: Zusammen begann man, neue Stücke zu schreiben. Diese liegen nun in Form des zweiten Albums "Cosmogenesis" vor, und gehen in die Richtung Technical Death Metal, wie ihn bereits ATHEIST, CYNIC und DEATH zelebriert haben.

Wegmarken, die schon einiges über die Fähigkeiten der Musiker aussagen, jedoch nur einen kleinen Hinweis über die Qualitäten der Tracks geben. Und die sind einfach nur groß. OBSCURA haben es geschafft, sich nicht (nur) in Frickelorgien zu ergehen, sondern ganz klassische Songs zu schreiben, bei denen mehr als einmal ein Chorus vorkommt. Der eingängige Opener "Anticosmic Overload" wurde ja bereits vorab veröffentlicht, und ein Song wie "Universe Momentum" glänzt nicht nur durch seine genialen Bassläufe und seine melodischen Gitarrensoli. "Incarnated" wiederum beginnt mit einem Riff aus dem Metal-Lehrbuch, während einen der düstere Chorus mit den Fretless-Bass-Einlagen bis in den Schlaf verfolgt. Auf der anderen Seite vermeiden es die vier Musiker, die vorhandene Progressivität und Eingängigkeit gegeneinander auszuspielen – selbst bei einem instrumentalen Stück wie "Orbital Elements". Zudem sind die Stücke unglaublich hart: Ein ums andere Mal schroten die Gitarren über überschallschnellen Drumpatterns, während Steffen Kummerer seiner Kehle tiefstes Grunzen entlockt. Und nur selten gibt es technische Spielereien (wie Gesangseinlagen, die durch Einsatz eines Vocoders verfremdet wurden).

Bassisten könnten sich das Album alleine wegen des feinen Bassspiels von Jeroen Paul Thesseling kaufen, während die Gitarrenarbeit und die Drumpatterns ebenso offene Münder hinterlassen dürften. Die Musiker verlieren sich aber nicht in selbstgefälligen und endlosen Instrumentalspielereien oder nervigen Fingerübungen. Vielmehr ist der Wiedererkennungswert der einzelnen Stücke erstaunlich hoch: "Cosmogenesis" enthält nachvollziehbare Songstrukturen, Spannungsbögen und eine Fülle von Stimmungen, Farben und Melodien. Kurz: Dieses Album ist kompromisslos gut.


OBSCURA ist ein Name, der vor nicht allzu langer Zeit im Death-Metal-Bereich relativ unbekannt war, und noch vor anderthalb Jahren sah es nicht gut aus um diese aufstrebenede Band: Ihr Debüt "Retribution" ließ zwar aufhorchen, erschien aber mit zweijähriger Verspätung und musste auf einem eigens gegründeten Label veröffentlicht werden. Nicht zuletzt dadurch stand Sänger und Gitarrist Steffen Kummerer plötzlich ohne Band da. Doch er bewies ein glückliches Händchen bei der Auswahl neuer Mitmusiker: So holte er mit Christian Muenzner und Hannes Grossmann zwei ehemalige NECROPHAGIST-Mitglieder ins Boot, und für den Bass konnte er Jeroen Paul Thesseling (Ex-PESTILENCE) verpflichten. Und, was noch entscheidender war: Zusammen begann man, neue Stücke zu schreiben. Diese liegen nun in Form des zweiten Albums "Cosmogenesis" vor, und gehen in die Richtung Technical Death Metal, wie ihn bereits ATHEIST, CYNIC und DEATH zelebriert haben.

Wegmarken, die schon einiges über die Fähigkeiten der Musiker aussagen, jedoch nur einen kleinen Hinweis über die Qualitäten der Tracks geben. Und die sind einfach nur groß. OBSCURA haben es geschafft, sich nicht (nur) in Frickelorgien zu ergehen, sondern ganz klassische Songs zu schreiben, bei denen mehr als einmal ein Chorus vorkommt. Der eingängige Opener "Anticosmic Overload" wurde ja bereits vorab veröffentlicht, und ein Song wie "Universe Momentum" glänzt nicht nur durch seine genialen Bassläufe und seine melodischen Gitarrensoli. "Incarnated" wiederum beginnt mit einem Riff aus dem Metal-Lehrbuch, während einen der düstere Chorus mit den Fretless-Bass-Einlagen bis in den Schlaf verfolgt. Auf der anderen Seite vermeiden es die vier Musiker, die vorhandene Progressivität und Eingängigkeit gegeneinander auszuspielen – selbst bei einem instrumentalen Stück wie "Orbital Elements". Zudem sind die Stücke unglaublich hart: Ein ums andere Mal schroten die Gitarren über überschallschnellen Drumpatterns, während Steffen Kummerer seiner Kehle tiefstes Grunzen entlockt. Und nur selten gibt es technische Spielereien (wie Gesangseinlagen, die durch Einsatz eines Vocoders verfremdet wurden).

Bassisten könnten sich das Album alleine wegen des feinen Bassspiels von Jeroen Paul Thesseling kaufen, während die Gitarrenarbeit und die Drumpatterns ebenso offene Münder hinterlassen dürften. Die Musiker verlieren sich aber nicht in selbstgefälligen und endlosen Instrumentalspielereien oder nervigen Fingerübungen. Vielmehr ist der Wiedererkennungswert der einzelnen Stücke erstaunlich hoch: "Cosmogenesis" enthält nachvollziehbare Songstrukturen, Spannungsbögen und eine Fülle von Stimmungen, Farben und Melodien. Kurz: Dieses Album ist kompromisslos gut.

Punkte: 9/10, Eckart - Metal.de


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 13-02-2009 22:34 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 12 februari 2009 13:04 schreef ZelThoR het volgende:
Dan begreep/begrijp ik het 'in ere hersteld' niet zo goed, maar nu begrijp ik wel wat je bedoeld Dank je wel.

Ik moet dat Cynic nog eens goed gaan beluisteren, merk ik al.


Wat mij betreft is Focus een ijkpunt in die stijl muziek..

quote:
Metal in het algemeen en death metal nog wat extra gaat gebukt onder de bizarre tweespalt dat het alleen heeft ontstaan door de drang van mensen om grenzen op te zoeken en nieuwe oncomfortabele gebieden van muziek te betreden maar dat tegelijkertijd er een hele grote aversie is tegen het verder gaan met die evolutie. Beetje tof vrijgevochten lopen doen op dat kleine stukje extreem afwijkende muzikale landschap maar o wee als er iemand het waagt om daar net buiten te stappen. Tegenwoordig wordt dat wel wat minder heb ik het idee, maar het blijft veel voorkomen.

Dat iemand meer van old-school houdt, prima, dat is je goed recht maar dat mensen dan op zo'n manier als jij hierboven beschrijft met een band omgaan; waanzin.
...


Interessante observatie; naast die tweespalt heb je een groep die allebei gaaf vindt, als metal brak klinkt kan het gaaf zijn, als metal perfect afgemeten klinkt kan het ook gaaf zijn; het spectrum is mi daarom juist in metal extra breed in vergelijking to andere muziekstijlen imo.

Dan kom ik meteen op nog een groepje om toe te voegen; mensen die neerbuigend doen over metal om zo extra kritisch/elitair over te komen; positief doen is minder cool lijkt het soms wel..


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


MH
Usericon van MH
Posted 14-02-2009 10:54 by MH Wijzig reactieProfiel van MHQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2009 20:33 schreef negert het volgende:
Und noch ein Resenzion:


Review Metalfan.nl

Zolang het geniale Necrophagist niet met een nieuwe plaat op de proppen komt, is het prima toeven met Obscura. Godverdomme zeg, wat leveren deze Duitsers een bruut death metalalbum af met dit Cosmogenesis. Wat een portie kwaliteit komt er voorbij in vijftig heerlijke minuten.

Luister toch eens even naar die geniale opener. Anticosmic Overload doet zelfs denken aan bands als Atheist, Death en Cynic in hun beste dagen. De naam Cynic doemt nog vaker op als referentie, omdat ook Obscura af en toe een computerstem in de strijd gooit. De hele plaat is gevuld met beenharde riffs die de meest magistrale composities vormen (vooral het magnifieke Centric Flow). Dan is het weer hakken geblazen zoals Meshuggah dat doet, maar het volgende moment duiken er weer van die schitterende melodieuze gitaarlijnen op. Echt, je weet niet wat je hoort. De productie is dan ook nog is zo vet als een varken, waardoor elk detail loepzuiver de speakers uit komt druipen.

We treffen op basgitaar dan ook nog een bekende naam aan in de persoon van Jeroen Paul Thesseling, onder andere bekend van Pestilence. Ook deze jongen levert beestachtige partijen af. Het mooie is dan dat Obscura niet vervalt in hoogstaand geneuzel, maar dat de cd tot de nok toe gevuld is met daverende nummers. Nummers die allemaal schitterend versierd zijn met briljante gitaarsolo's die meermaals doen denken aan Necrophagist. De fans van technische death metal kunnen na het laatste meesterwerk van Cynic weer gerust toeslaan. Als Necrophagist dan ook nog een nieuwe plaat uitbrengt binnenkort, dan is 2009 alvast een topjaar voor death metal. Nu al kandidaat voor de jaarlijst!


Score: 92 / 100 - Metalfan.nl




spectre
Usericon van spectre
Posted 14-02-2009 18:15 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2009 22:34 schreef Mutilator het volgende:
als metal brak klinkt kan het gaaf zijn, als metal perfect afgemeten klinkt kan het ook gaaf zijn; het spectrum is mi daarom juist in metal extra breed in vergelijking to andere muziekstijlen imo.

Metal is muzikaal breder dan andere muziekstijlen omdat je aan de ene kant brakke rammelblek hebt aan de andere kant perfect ingespeeld det?

Mag ik zeggen dat ik het daar totaal niet mee eens ben, ik vind het namelijk niet en buiten dat vind ik andere muziekgenres veel verder, experimenteler, muzikaler en breder zijn dan het genre waar dit forum over gaat.

quote:

Dan kom ik meteen op nog een groepje om toe te voegen; mensen die neerbuigend doen over metal om zo extra kritisch/elitair over te komen; positief doen is minder cool lijkt het soms wel..
haha, ja daarom doen we het

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 14-02-2009 18:17]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-02-2009 18:17 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2009 22:34 schreef Mutilator het volgende:
als metal brak klinkt kan het gaaf zijn, als metal perfect afgemeten klinkt kan het ook gaaf zijn; het spectrum is mi daarom juist in metal extra breed in vergelijking to andere muziekstijlen imo.

Metal is muzikaal breder dan andere muziekstijlen omdat je aan de ene kant brakke rammelblek hebt aan de andere kant perfect ingespeeld det?

Mag ik zeggen dat ik het daar totaal niet mee eens ben, ik vind het namelijk niet en buiten dat vind ik andere muziekgenres veel verder, experimenteler, muzikaler en breder dan het genre waar dit forum over gaat.

quote:

Dan kom ik meteen op nog een groepje om toe te voegen; mensen die neerbuigend doen over metal om zo extra kritisch/elitair over te komen; positief doen is minder cool lijkt het soms wel..
haha, ja daarom doen we het


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


negert
Usericon van negert
Posted 15-02-2009 10:06 by negert Wijzig reactieProfiel van negertQuote dit berichthttp://-

Er wordt wel vaker negatief gereageerd op die vocoder. Jona Rovers (3VOOR12) heeft het hier over 'zeikerige stemmetjes' en 'teveel Cynic'. Persoonlijk vind ik dat dat nog wel mee valt..


JONA ROVERS DRAAIT: Obscura - Cosmogenesis (album, Relapse Records)

Het geheel is in dit geval precies zoveel als de som der delen. Het Duitse Obscura gooide hoge ogen door de all-star­ geleding en bijzondere promo (zie mijn draait van week 18) en kreeg dan ook verschillende platendeals aangeboden. De keus viel op Relapse, en volgende week zal Cosmogenesis het daglicht zien. Het is een mooie, spannende, professionele en ongelofelijk knappe CD geworden. Zoals gezegd wel een optelsom van de hedens en verledens van de bandleden (Necrophagist, Pestilence en Defeated Sanity onder andere), maar op de sporadische zeikerige stemmetjes na - teveel Cynic! - een werkelijke mijlpaal in de (progressieve) death metal.


[Dit bericht is gewijzigd door negert op 15-02-2009 10:07]


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 15-02-2009 17:56 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

Dan zal de vocoder bij Led Astray buiten gebruik blijven

Nog een paar dagen tot Cosmogenesis


10.10.1942 - 20.11.2011


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 15-02-2009 18:23 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 15 februari 2009 17:56 schreef attematic het volgende:

Nog een paar dagen tot Cosmogenesis


Noem 15 dagen maar een paar
Wel lekker positief ingesteld.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-02-2009 12:28 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2009 22:34 schreef Mutilator het volgende:
Wat mij betreft is Focus een ijkpunt in die stijl muziek..

Hehehe, ik heb bepaalde grote lacunes in mijn metal-kennis zoals je merkt Vooral wat ouder werk betreft.
quote:

Interessante observatie; naast die tweespalt heb je een groep die allebei gaaf vindt, als metal brak klinkt kan het gaaf zijn, als metal perfect afgemeten klinkt kan het ook gaaf zijn; het spectrum is mi daarom juist in metal extra breed in vergelijking to andere muziekstijlen imo.

Uiteraard zijn er mensen die allebei waarderen, maar zo'n verschil in productie maakt voor de stijl niet echt breder. Als er bewust voor een productie gekozen wordt om de muziek meer mee te geven is dat wel een verbreding, maar een brakheid uit onkunde of onwil geeft dat naar mijn idee niet echt. (Maar het kan natuurlijk ook dat uit toeval iets moois uit brakheid ontstaat.) Zelfs bij een gekozen strakke productie levert het in 90%-99% van de gevallen ook niet echt wat nieuws op omdat iedereen elkaar maar nadoet. Metal loopt van de ene mode-gril in de andere wat dat betreft.

Het gaat dus erg om de gedachte die achter de muziek en de gemaakte keuzes zit die voor verbreding kan zorgen. En relatief weinig bands zijn actief bezig met grenzen verleggen. Nu hoeft dat ook niet altijd, ik kan standaard dingen mits goed uitgevoerd ook erg waarderen, maar het genre als geheel... moeilijk te zeggen hoe breed dat nu echt is. En moeilijk te zeggen of het breder is dan andere genres... als dat zo is het meer door massa die wel een groot gebied in moet nemen dan door spreiding.

Uiteraard is er door de gigantische hoeveelheid subgenres en bands wel een bepaalde breedte en er zijn een beperkt aantal bands wat zeer bewust bezig is grenzen te verleggen maar die lijst is toch wel beperkt. Ik blijf dus wat sceptisch, al ben ik al erg tevreden met de juweeltjes die uit de uithoeken komen.
quote:

Dan kom ik meteen op nog een groepje om toe te voegen; mensen die neerbuigend doen over metal om zo extra kritisch/elitair over te komen; positief doen is minder cool lijkt het soms wel..

Hehehe, ik weet niet aan wie je precies refereert maar ik voel me niet in negatieve zin aangesproke.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MH
Usericon van MH
Posted 17-02-2009 4:56 by MH Wijzig reactieProfiel van MHQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2009 17:56 schreef attematic het volgende:
Nog een paar dagen tot Cosmogenesis

Vandaag in ieder geval de US release van Cosmogenesis!



Review Sunyata:

If I were 18 years old, this would be my favorite album of the year. Obscura are "progressive death metal," meaning they play painfully complex riffs at high speeds in odd time signatures while gargling marbles and soloing constantly. This could go one of two ways. The album could be a soulless wank-fest, or it could rule. Surprisingly, Cosmogenesis leans towards awesomeness.
I seem to have drifted away from this kind of music in my old age. I couldn't even get into the latest Cynic album. Somewhere out in the "Noospheres," though, Chuck Shuldiner is banging his head in approval. The vocals seem to come in three varieties. Guttural growling is interspersed with a voice that channels ole' Chuck himself. Some sparse and tastefully placed clean vocals appear, highly synthesized (think Focus) but melodic nonetheless. There is much fine riffage to be found here, and an Individual Thought Patterns vibe rules the day. Still, I think it would lack soul were it not for some more melodic Gothenburgness that takes the edge off. Jeroen Paul Thesseling (Ex-Pestilence) massages his fretless bass all over the mix, adding some special sauce and ensuring that sound dynamics actually exist. Speed, thankfully is not always the object. There is a nice swing at times, and some sweet grooves. Lastly, the lyrics seem to be about, um, astrophysics. Or something. That's cool in my book.


82/100, Atanamar - Sunyata


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 17-02-2009 16:28 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Besteld


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Hirogen
Usericon van Hirogen
Posted 17-02-2009 22:09 by Hirogen Wijzig reactieProfiel van HirogenQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2009 16:28 schreef Metalhead22 het volgende:
Besteld


+1


Heads I win, tails you lose


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 18-02-2009 13:03 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 15 februari 2009 18:23 schreef Marcel H. het volgende:
Noem 15 dagen maar een paar
Wel lekker positief ingesteld.


Ik krijg net de bevestiging dat 'ie verzonden is, morgen dus in huis


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 18-02-2009 13:20 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 18 februari 2009 13:03 schreef Metalhead22 het volgende:
Ik krijg net de bevestiging dat 'ie verzonden is, morgen dus in huis


Waar heb je hem dan besteld?


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 18-02-2009 13:21 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Displeased.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 18-02-2009 13:32 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 18 februari 2009 13:21 schreef Metalhead22 het volgende:
Displeased.


Misschiene hebben die de Amerikaanse versie want daar schijnt ie net uit te zijn, Volgens de promo zal Europa pas 2 maart volgen.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 18-02-2009 13:36 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Ja, daar zat ik dus ook naar te kijken.
Straks sturen ze me Retribution op


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 18-02-2009 13:38 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Hij is hier in zijn geheel te streamen:

http://www.obscuracosmogenesis.com


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


WMP
Usericon van WMP
Posted 18-02-2009 13:51 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Vorige week besteld bij Relapse, vanmorgen op de mat geploft. Geweldige cd!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-02-2009 21:08 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 20-02-2009 22:37 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Zit nu de eerste track te luisteren, staat ook op de demo, en ik denk dat ik heel blij ga worden van de rest.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


frontpage
Usericon van frontpage
Posted 20-02-2009 23:16 by frontpage Wijzig reactieProfiel van frontpageQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/frontpage2

Geweldige band, CD binnenkort is bestellen.


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen