|
Dit topic is 36 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 |
||||
Auteur: |
|
|
Toch is dat makkelijk te controleren. Via GPS kun je zo in de gaten ouden waar iemand is. Moet je wel zorgen dat de vrouw/vriendin van de renner in kewstie dat niet kan bijhouden, dan krijg je were hele andere problemen |
|
Hoe staan jullie tegenover het idee om weer landenteams in te voeren in de Tour de France? |
|
Wat je zegt Mark is dat, renners eigenlijk te kostbaar zijn voor de ploeg om alleen te laten? Dat je ze eigenlijk overal in moet begeleiden, althans meer op de huid moet zitten zodat ze hun zaken goed voor elkaar hebben. Daar zit misschien wel wat in, dan hadden we nu wellicht een andere gele truidrager gehad. |
|
Het hele ploegartsensysteem zou op de schop moeten. Eigenlijk zou de UCI (of de organisatie van een nieuwe profkalender) onafhankelijke artsen moeten inhuren, die de medische begeleiding en controle van de renners onder hun hoede nemen en die ook elkaars taken afwisselen, zodat de controle vrij groot is. Op die manier kunnen renners niet zomaar op eigen houtje gaan lopen aanklooien en lopen ze vrij snel tegen de lamp als ze toch wat proberen, uiteraard op voorwaarde dat er veel gecontroleerd wordt en bloedspiegels centraal worden bijgehouden. Ook dit systeem is natuurlijk niet waterdicht, maar wel transparanter dan wat er nu gebeurt. |
|
Nou ja, het zijn toch professionele sportmensen en een wielrenner in een ploeg als de Raboploeg zal, voor sportbegrippen, toch zeker niet onaardig verdienen dunkt me (weliswaar geen voetbal- of basketbalsalaris, maar je snapt wat ik bedoel hoop ik). Als ik een werknemer had waarvan ik verwacht dat hij op een international podium optreedt met veel media-aandacht en een grote sponsor die zich positief wil profileren, dan probeer je toch zeker elke schijn van wanpraktijken te voorkomen. Het kan toch niet zo zijn dat je als ploegleider roept van: "Train maar lekker en over een half jaartje zie ik je wel aan de start van de Ronde van Zwitserland. Tot kijk!" She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Iban Mayo is betrapt op het gebruik van epo. De Spanjaard van Saunier Duval testte positief op de tweede rustdag, tussen de tweede en derde Pyreneeenrit, zo heeft de UCI bekendgemaakt. Saunier Duval heeft Mayo direct geschorst. Mayo werd zestiende in het eindklassement van de Tour de France. In de achtste etappe eindigde hij als tweede, achter Michael Rasmussen die na een solo de dagzege greep, alsmede de gele trui en bergtrui. In de Giro testte Mayo ook al positief, op synthetisch testosteron. Later bracht de UCI echter naar buiten dat hij geen dopingregels had overtreden. Mayo won de negentiende etappe in de Giro. De Spanjaard is bezig aan zijn eerste seizoen bij Saunier Duval. Daarvoor reed hij voor Euskaltel. --------------------------------------------------------------------------------------- Astana ontslaat Vinokourov Door Sjors (Sj0rSz) op maandag 30 juli 2007 17:10 Bron: Telesport Alexandre Vinokourov is niet langer in dienst van Astana. De wielerploeg heeft de Kazach ontslagen. Na de dertiende etappe in de Tour de France werd de renner namelijk betrapt op het gebruik van doping. Op verzoek van de organisatie van de Tour trok uiteindelijk het hele team zich terug. Inmiddels is bekend geworden dat ook de B-staal van Vinokourov positief was. Dat is ook de reden waarom de Kazach met onmiddellijke ingang is ontslagen. "We hebben informatie ontvangen dat Alexandre Vinokoerov's B-staal niet negatief was", was de verklaring van Astana. "Als gevolg daarvan is de Kazachstaanse renner met onmiddellijke ingang ontslagen." Ondanks alle aantijgingen blijft Vinokourov volhouden dat hij geen gebruik heeft gemaakt van verboden middelen. Mocht het zo zijn dat de Kazachstaanse renner alsnog schuldig wordt bevonden, dan wacht hem een schorsing voor de duur van twee jaar. Daarnaast moet hij ook een jaarsalaris inleveren. Dit is het gevolg van het ondertekenen van de anti-dopingverklaring die alle renners hebben getekend. Naast Vinokourov waren er in de afgelopen Tour de France nog meer renners die zich schuldig maakten aan het gebruik van doping. Christian Moreni werd namelijk in de kraag gevat toen hij testosteron had gebruikt. Verder werd Michael Rasmussen ontslagen door Rabobank. De Deen zou namelijk gelogen hebben over zijn verblijfplaats tijdens trainingen. Bovendien kreeg hij, in aanloop naar de Ronde van Frankrijk, ook een aantal waarschuwingen en een boete, omdat hij dopingcontroles had gemist. |
|
quote: Wat een verrassing Faustian Spirit of the Earth |
|
quote: "Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer |
|
:') |
|
Sinkewitz ziet af van de contra-expertise. |
|
En is ontslagen door T-Mobile. |
|
Okai Tour de France boeit me echt geen reet. Ik doe liever andere dingen dan naar 'dopingdrama's' kijken. Mijn krullebol met uber zonnebril en geweldige ogen <3 |
|
Okai bedankt. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Graag gedaan? Mijn krullebol met uber zonnebril en geweldige ogen <3 |
|
quote: Mevrouw zit ook niet aan de drugs en drinkt alleen bier. Weet je dat ook vast. [Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 31-07-2007 23:16] |
|
quote: Goede zaak Ontkennen heeft in dat geval toch geen zin meer. Faustian Spirit of the Earth |
|
Even wat dopingnieuws Andrei Kashechkin (Astana) heeft zijn voormalige kopman (Vino) gevolgd ... hij is dus ook betrapt op bloeddoping Faustian Spirit of the Earth |
|
Hij is pas nadat Astana uit de tour gezet is betrapt "Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer |
|
Klopt, maar dat verandert het feit dat hij een domme aap is helemaal niet Faustian Spirit of the Earth |
|
Discovery Channel stopt ermee eind dit jaar en ook ploegleider Johan Bruyneel stapt uit het wielrennen. Contador, Leipheimer en co mogen op zoek naar een nieuw team. Faustian Spirit of the Earth |
|
quote: Contador, Gusev, Popovych en Devolder mogen best naar Rabobank van mij |
|
Zou Leipheimer niet terugkeren? Rabobank zit nu toch zonder echte kopman? Faustian Spirit of the Earth |
|
Dat mag ik niet hopen. Leipo wordt ook een dagje ouder... |
|
kopmannen zouden moeten meer koersen ipv zich alleen te concentreren op de tour + de giro als voorbereiding..net als vroeger. |
Dit topic is 36 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |