![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Heeft hier iemand eigenlijk Dèmoni 2: L'incubo ritorna (demons 2) van bava gezien en zo ja, hoe is die? En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. ![]() |
|
Jullie moeten absoluut ook End of the Line even een kans geven. Hier de trailer dan maar alvast even; http://www.youtube.com/watch?v=DWh1VlYWYpw Ik kijk het meest uit naar Trick 'r Treat. Volgens velen de beste horrorfilm van het jaar. Vanaf dertien Oktober te huur. http://www.youtube.com/watch?v=0jh0DwJZjz8&feature=fvst Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt... ![]() |
|
quote:Heb hem al neergehaald, deze week maar even kijken ja. Boeiender ![]() |
|
Vet! En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. ![]() |
|
quote: Minder leuk dan het eerste deel maar alsnog wel de moeite waard. Je moet wel uitkijken voor dat zogenaamde derde deel Demons 3: The Ogre. Dat is een verschrikkelijk saaie "in name only sequel" en heeft dus niks met de vorige delen te maken. De film was gemaakt voor tv (dus niet te eng of geweldadig) en was getiteld The Ogre. Om meer video's en dvd's te verkopen hebben ze de film maar omgedoopt tot Demons 3. En ja, ik ben er destijds ingetrapt ![]() Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt... ![]() |
|
quote: Ha, ok dan. Zometeen amusement maar kijken, iets in de hostel/saw traditie. Mja, ik kon niets beter vinden in de videotheek. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. ![]() |
|
Ik zelf gister trouwens de film Chanbara Beauty gekeken en die is wel erg slecht. Goedkope Japanse zombiefilm die duidelijk een graantje probeert mee te pikken van het succes van films als Machine Girl en Tokyo Gore Police. Superlelijke computereffecten zijn hier de grootste boosdoener. Samurai Princess (van de mensen achter Machine Girl/TGP) komt op dezelfde dag uit en dat ziet er wel tof uit. http://www.youtube.com/watch?v=0jh0DwJZjz8&feature=fvst Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt... ![]() |
|
quote: Hm. Vreemde film tig verhaallijnen en uiteindelijk komen ze wel bij elkaar, maar goed is anders. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. ![]() |
|
Beetje droog ook, of niet? Ik heb gister Train gezien. De imdb beschrijfing is redelijk goed; Hostel on a train. Meer heeft de film ook niet te bieden. Middelmatige film. Vanavond Antichrist van Lars von Trier maar eens kijken. Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt... ![]() |
|
Binnenkort Let the Right One In eens kijken. ![]() |
|
Mwoah, hij was gewoon niet zo heel boeiend. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. ![]() |
|
Dan laat ik die lekker liggen. Ik zie al genoeg kutfilms ![]() George A Romero's Survival of the Dead is laatst vertoond in Toronto en de reacties zijn gemengd. Hoopgevend is het feit dat de negatieve reacties voornamelijk uit de hoek van de mainstream pers lijken te komen terwijl de eerste recensie op een horrorsite, Fangoria in dit geval, meteen zeer positief is. Survival of the Dead: "To call George A. Romero’s latest zombie thriller a horror movie is only half right. Certainly, this sixth entry in his 40-year-old series details what happens when the dead return, armed with a blind instinct to rip the soft parts of the living to shreds—but, as any serious scholar of these pictures knows, none of Romero’s DEAD films are alike. The first was a gritty, black-and-white exercise in nihilistic nightmare logic; the second, a day-glo action/satire epic with a brash, bass-heavy prog-rock score courtesy of Italian supergroup Goblin. The third entry trapped its characters in a profane, sexist ticking-time-bomb tomb, mining claustrophobia to sweaty effect while the zombie dregs bit at their doors. The higher-budgeted fourth feature detailed the effects of capitalists foolishly trying to use commerce to control the corpse problem, and the fifth was a low-budget, experimental musing on media manipulation. Which brings us to SURVIVAL OF THE DEAD (which just played the Toronto Film Festival and will be screened soon at Austin, TX’s Fantastic Fest), and yeah, as you might have heard through the gory grapevine, it’s a Western. Specifically, the film is a direct quote from William Wyler’s sprawling 1958 melodrama THE BIG COUNTRY, starring Burl Ives, Charlton Heston and Gregory Peck. And though SURVIVAL OF THE DEAD—for the first time in the series—carries over one character from the previous film, it’s as alien to DIARY OF THE DEAD as DIARY is to DAWN is to NIGHT is to DAY. It’s a stand-alone…and, really, it stands alone. Off the coast of Pennsylvania lies Plum Island, a remote, widescreen-friendly Shangri-La that unfortunately has not escaped the grip of the undead virus. The two chief forces vying for supremacy on Plum are O’Flynn (brilliantly realized by TWIN PEAKS’ Kenneth Welsh) and Muldoon (a solid Richard Fitzpatrick), childhood rivals who now, as old men and patriarchs of their respective clans, find themselves at war with each other, the fates of the escalating zombie population hanging in the balance. DIARY’s Alan Van Sprang returns as Crockett, the rogue National Guardsman who leads his motley gaggle of mercenaries to Plum in hopes of escaping the horror that has enveloped the land. Instead, they find themselves wedged in the middle of the O’Flynn/Muldoon battle, and many skulls get kissed by bullets, even more intestines are liberated from their tummies and none of it ends particularly well. The fact that the two protagonists are named O’Flynn and Muldoon—with both Welsh and Fitzpatrick affecting heavy, cartoonish Irish brogues—should immediately tip you off that SURVIVAL is Romero in full-on DAWN OF THE DEAD playtime mode. This is pure, old-fashioned pulp, breezy and designed to entertain and filled to the bursting point with bizarre, outlandish plot twists and buckets of sloppy, gruesome splatter. Which is not to say it lacks for eerie, disturbing moments. An opening conflict over the fates of two zombie children is chilling, and scenes of a dead girl galloping on horseback are abstract enough to achieve a kind of dream-state lyricism. The film is as much RIO LOBO as it is Fiddler’s Green, and those who fail to grasp the comic-book cheekiness of it all simply aren’t getting the gag (witness the recent, post-Venice Film Fest review from Variety for a particularly obtuse analysis). By now, loyal DEAD fans expect the world-collapsing-within-itself climaxes of these pictures, where the barely contained zombie menace explodes into a feeding frenzy and the last few remaining characters are culled and cannibalized. We want this, and Romero knows we want it. In the case of SURVIVAL, Canadian FX maestro Francois Dagenais really earns his keep, supplying scene after scene of wholesale flesh-ripping carnage that truly delivers the goods. If you’re familiar with Italian magic realist Federico Fellini’s landmark self-reflective masterpiece 8 1/2, these violent, latex-and-syrup-soaked finales always remind me of the climax of that picture, where Fellini literally lets his movie careen into carnival chaos and every major and minor character just explodes into frame, literally marching the picture into the fadeout. Am I being too “film school” by saying that? Perhaps. But really, at this point in his career, Romero can be seen as a sort of riff on Marcello Mastroianni in 8 1/2: He’s a similarly beloved director who keeps trying to make these personal pictures while his backers demand populist product—but in this case, he has to deal with those pesky walking corpses that follow him around the world, infiltrating his sets and taking over. I get the feeling Romero is often trying to outrun the dead. He resists their influence and—in SURVIVAL especially—you feel that pull somewhat, as Romero tries to set up a faithful throwback to the brawny adventures he loved as a youth, and those damned ghouls just keep clawing their way in. Eventually, he simply accepts them, throws up his hands and literally allows them to chew up the scenery. It’s glorious and rewarding to see him surrender… That’s why, no matter what picture he’s crafting, no matter how hard mainstream critics and tunnel-visioned fanboys try to jam him into the knothole of “master of horror,” Romero refuses to be pigeonholed. At the ripe old age of 69, he’s still impossible to properly contextualize and refuses to behave or bow down entirely to what is expected of him. Sure, this almost punk-rock chip of defiance pisses of journalists who seek to put an easily identifiable box around his efforts. No easy task, that. If SURVIVAL OF THE DEAD has a flaw, it’s the same one that has marked all three of his “Toronto” zombie films in that the score is invisible, forgettable. In NIGHT we got those terrifying needle-drop cues; DAWN showcased the more humorous library tracks plus that great Goblin rock; and in DAY we had John Harrison’s eerie, sad calypso synth stuff. SURVIVAL’s score is a mash of ominous doom and screeching string gooses that do the austere imagery (Arv Greywal’s budget-cheating production design is impressive, as are Alex Kavanagh’s effectively redneck zombie getups) little emotional service. Bring back “The Gonk,” George, and all will be forgiven. Ultimately, this is a rollicking, rambunctious, often hilarious, frequently revolting inversion of genres that could only come from Romero. Is it scary? Well, that’s subjective. Is it the work of a filmmaker who successfully manages to have it all ways, to make the movies he wants to make, to tell the tales he wants to tell and still remain the king of his own orbit? Absolutely. Seen as a stand-alone movie, SURVIVAL OF THE DEAD is a great, eccentric, tightly paced and unconventional film. Viewed as a piece of Romero’s ongoing cinematic puzzle, it’s essential." 3,5/4 Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt... ![]() |
|
kom maar op met die nieuwe Romero, zit wel snor denk ik ![]() maar eerst Trick r Treat! waarom de fuck staan alleen de extras op de blu-ray ?! ![]() ![]() Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. ![]() |
|
Gisteren Frontieres gezien, was cool! ![]() |
|
Mortis rex ik heb nog ff wat goede tips nodig, alleen hele gave graag ![]() Wat me erg kon bekoren tot nu toe: Martyrs Aftermath Frontieres Let The Right One In Salo Irrevisible Hostel Eden Lake etc maar je weet wel ongeveer wat ik vet vind! ![]() |
|
Inside/A L'interieur http://www.youtube.com/watch?v=ldUsz12kSQU Haute Tension http://www.youtube.com/watch?v=cCP0nHopT7Y C'est Arrive Pres de Chez Vous http://www.youtube.com/watch?v=18jmo26MGHQ The Children http://www.youtube.com/watch?v=1Xy7ksmdc_I Mum&Dad: http://www.youtube.com/watch?v=ctfsELU3TSU Tras el Cristal/In a Glass Cage: http://www.youtube.com/watch?v=OhA_Q5e3qL0 Subconscious Cruelty: http://www.youtube.com/watch?v=3Bj2EjWKQYs Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt... ![]() |
|
Te gek bedankt! ![]() |
|
Gisteren dan eindelijk dead snow gekeken. Eigenlijk een film die niet kan: snelle zombies en veel humor. En daar hou ik niet zo van in een horrofilm. Toch was ie te gek. Heel duidelijk een film die gemaakt is door fans voor fans, leuke verwijzinkjes naar klassiekers, braindead shirtje. En over de top. En echt erg grappig op bepaalde momenten. Met dank aan mortis rex! ![]() En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. ![]() |
|
Ik moest zo lachen om die molotov cocktail of hoe iemand z'n hoofd uit elkaar getrokken werd ![]() ![]() |
|
quote: In de fangoria magazine is te lezen dat de regiseur ook liever langzame zombies had gewild. Het probleem was echter dat i.v.m. de vrieskou het nepbloed e.d. snel bevroor. In die omstandigheden was het onmogelijk voor de crew en acteurs om langzame zombies te hebben. Top filmpje. ![]() bub ![]() |
|
quote:Errug vette aanrader. ![]() What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit ![]() |
|
Een oudje maar blijf hem super vinden. Ginger snaps ( eerste 2 ) i am not an angel, i am not a god, i am just me.. ![]() |
|
quote: Aha. Nou ja, hij heeft dan tenminste een goede reden om voor snelle zombies te kiezen, hehe. Eergisteren trouwens eden lake op blu-ray gekeken. Ik had er niet zo'n hoge verwachting van, maar de film viel me reuze mee. De baas van dat stelletje etters kan btw zo de rol van alex overnemen, mocht er een remake van a clockwork orange gemaakt worden, wat een naar hoofd! En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. ![]() |
|
Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje ![]() ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |