IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Presidentsverkiezingen V.S. 2008 Vorige pagina | Volgende pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 03-11-2020 15:58 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Voor de functie van een rechter zou zijn/haar politieke voorkeur toch geen rol mogen spelen.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 03-11-2020 17:15 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Je zou het denken, maar we spreken hier over een bananenrepubliek - een moedwillig derdewereldland.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 03-11-2020 17:15]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 03-11-2020 17:16 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Daar heb je wel een punt.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 03-11-2020 17:47 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:

Vier jaar lang murw gebeukt door inwendig gekeerde en alsmaar escalerende domheid. Op Twitter leeft de verkiezing wel, maar dat is vooral de internationale gemeenschap.



Murw wil ik niet zeggen, maar ik merk dat mijn persoonlijke drempel voor verbazing wel verlegd is de afgelopen 4 jaar.

Dat gezegd hebbende, ik zit vannacht zoals altijd op meerdere schermen de shitshow live te volgen. Het blijft enorm interessant en mateloos fascinerend, zeker nu.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 03-11-2020 17:48]



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 03-11-2020 17:57 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 3 november 2020 17:47 schreef Negatieveling het volgende:
Murw wil ik niet zeggen, maar ik merk dat mijn persoonlijke drempel voor verbazing wel verlegd is de afgelopen 4 jaar.

Dat gezegd hebbende, ik zit vannacht zoals altijd op meerdere schermen de shitshow live te volgen. Het blijft enorm interessant en mateloos fascinerend, zeker nu.

Ja he?

Als ik voor mezelf spreek, ik weet veel beter hoe de Amerikaanse politiek (Huis van Afgevaardigden, Senaat, gouverneurs, filibusters etc.) in elkaar zit dan de Europese, laat staan de Duitse.

En toch blijft die Amerikaanse trekken.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 03-11-2020 18:03 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Absoluut, ik denk zelfs dat ik misschien wel beter weet hoe het Amerikaanse systeem in elkaar steekt dan het Nederlandse.

Sinds Gore VS Bush in 2000 volg ik het behoorlijk fanatiek, en het is op een vreemd manier verslavend. Dat komt denk ik door het theatrale element en het feit dat er één winnaar en één verliezer is en vervolgens geen getob met coalities en dergelijke. Dat maakt het systeem niet beter, maar de verkiezingsrace wel spannender.



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 03-11-2020 18:09 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2020 18:03 schreef Negatieveling het volgende:
Sinds Gore VS Bush in 2000 volg ik het behoorlijk fanatiek, en het is op een vreemd manier verslavend. Dat komt denk ik door het theatrale element en het feit dat er één winnaar en één verliezer is en vervolgens geen getob met coalities en dergelijke. Dat maakt het systeem niet beter, maar de verkiezingsrace wel spannender.


Dat het een gefabriceerd spektakel is, staat buiten kijf. Daarmee bedoel ik niet te zeggen dat ik de uitslag van de verkiezingen in twijfel trek, maar dat het een beetje aanvoelt zoals de sportwedstrijden daar. Karakterloos, commercieel en overlijk theatraal. Van het niveau parachutes met Popeyes kipburgers die uit de lucht het stadion in regenen. En dan nog een scheutje geforceerd patriottisme, "all rise for the national anthem...".


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 03-11-2020 18:52 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2020 18:09 schreef iPim het volgende:
Dat het een gefabriceerd spektakel is, staat buiten kijf. Daarmee bedoel ik niet te zeggen dat ik de uitslag van de verkiezingen in twijfel trek, maar dat het een beetje aanvoelt zoals de sportwedstrijden daar. Karakterloos, commercieel en overlijk theatraal. Van het niveau parachutes met Popeyes kipburgers die uit de lucht het stadion in regenen. En dan nog een scheutje geforceerd patriottisme, "all rise for the national anthem...".


Absoluut, ik ben me er volledig van bewust dat er parallellen zijn met WWE en dergelijke. Maar toch... de uitkomst van dit theater is wel degelijk van belang voor de wereldorde, en die combinatie is toch aardig onweerstaanbaar voor me.



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 03-11-2020 22:28 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Echt wakker voor blijven ook?

Erg benieuwd wie het gaat worden. Trump, Biden of uiteindelijk toch die mevrouw die nr 2 staat. Biden, dat gaat toch niet zo heel lang meer duren, denk ik dan.

Toch veel mensen daar die op Biden stemmen, om Trump maar weg te krijgen, heb ik het idee.

Heeft Trump het nou echt zo slecht gedaan? Tsja, de meningen zijn verdeeld, zoals altijd. Ik héb familie in New Mexico. USA wonen en die zijn nogal anti Trump, hehe. En behoorlijk fel ook. Dat zie ik vaker.

Wel weer spannend. Amerika. Super leuk om op vakantie te zijn. Ik zóu er graag willen wonen, maar ik zou me dood ergeren aan de politiek aldaar. Maar ja, ik vind het hier ook een bananen republiek, zo af en toe. Dat gelek aan de media van van alles, ik erger me er dood aan.

Goed, en doorrr...




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 03-11-2020 23:16 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 3 november 2020 22:28 schreef F.Jacobse het volgende:
Wel weer spannend. Amerika. Super leuk om op vakantie te zijn. Ik zóu er graag willen wonen, maar ik zou me dood ergeren aan de politiek aldaar.


Ja, "nice place to visit" inderdaad. Sterker nog, über gaaf. Maar om te wonen... de ruimte, de mensen, het is te gek. Maar bv. de gezondheidszorg, brrr... Als er daar iets mis met je gaat ben je gewoon drie dubbel en dwars de sjaak.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 03-11-2020 23:17]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 04-11-2020 0:24 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2020 23:16 schreef M. het volgende:
Maar bv. de gezondheidszorg, brrr... Als er daar iets mis met je gaat ben je gewoon drie dubbel en dwars de sjaak.


In februari aldaar geopereerd voor een gebroken arm. Claims bij de zorgverzekeraar kwamen in de buurt van 45.000 euro.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 04-11-2020 4:30 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Trump op voorsprong in Florida. Met 94% geteld Trump 51 en Biden 48.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 04-11-2020 6:17 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Het ziet er niet goed uit in de meeste swingstates. Tenzij de mail-in ballots de boel nog omgooien.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 04-11-2020 6:18 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht



KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 04-11-2020 8:29 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 3 november 2020 22:28 schreef F.Jacobse het volgende:


Erg benieuwd wie het gaat worden. [...] of uiteindelijk toch die mevrouw die nr 2 staat. Biden, dat gaat toch niet zo heel lang meer duren, denk ik dan.





Ja, nou, dat.
Trump komt ook niet scherp over. Serieus mijn twijfels over de gesteldheid, mentale gezondheid, en leeftijd van die man, maar qua dat oogt hij stabieler dan Biden. Biden komt echt niet over of hij nog vier jaar heeft, laat staan zo'n baan aankan.
Was destijds een heel gedoe, de leeftijd van McCain: dat kon echt niet, dat was een stem op Palin, die viel na twee weken dood neer!
Ik heb het net nagekeken. McCain was toen 70; Biden is 78. Dat betekent dat als McCain had gewonnen, en daarna een tweede termijn had gekregen, hij dan pas daarna net zo oud was geweest als Biden nu.
Blijkbaar doet leeftijd er niet toen wanneer jouw politieke kleur die van CNN en het leeuwendeel van de Nederlanders is.



Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 04-11-2020 8:58 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Dat is nogal zwart-wit gesteld he. Ik denk dat veel mensen die vanuit Europa liever Biden zien winnen de leeftijd van hem absoluut wel een probleem vinden. Het is echter een kwestie van de pest of de cholera. Het probleem dat Trump zich consequent gedraagt als een nietsontziende narcistische psychopaat wordt door veel van die mensen als een heel wat groter probleem gezien. Getuige zijn speech van een half uur geleden.

Als ik voor mezelf spreek ben ik absoluut geen Bidensupporter, maar Trump is gevaarlijk voor een groot deel van de Amerikaanse bevolking en bij uitbreiding voor de mensheid in zijn geheel. Dan is de keuze snel gemaakt.

[Dit bericht is gewijzigd door Ktulu op 04-11-2020 9:24]


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 04-11-2020 8:58 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Onderdeel van het plan he. Biden kiept om en dan heb je meteen een dubbele inclusiviteitscombo: woman of color president.

En als ze dan ook meteen uit de kast komt!


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 04-11-2020 9:13 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 4 november 2020 8:58 schreef powertieke het volgende:
Onderdeel van het plan he. Biden kiept om en dan heb je meteen een dubbele inclusiviteitscombo: woman of color president.

En als ze dan ook meteen uit de kast komt!
Ik heb wel ergens de theorie gelezen dat Biden Clinton als running mate zou kiezen, om dan, na een korte regeerperiode, gedwongen door de democratische partij, illuminatie en Soros, zichzelf unfit for/labiel te laten verklaren, zodat eindelijk Clinton president kon worden. (':



Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 04-11-2020 11:54 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Georgia (16 kiesmannen): 103.000 stemmen achterstand met nog 300.000 stemmen te tellen
Michigan (16 kiesmannen): 200.000 stemmen achterstand met nog 960.000 stemmen te tellen
North Carolina (15 kiesmannen): 78.000 stemmen achterstand met nog 350.000 stemmen te tellen
Pennsylvania (20 kiesmannen): 700.000 stemmen achterstand met nog 3.000.000 stemmen te tellen

Als Wisconsin en Nevada goedvallen (hij staat daar nu voor en die geven samen 16 van de benodigde 32), heeft Biden aan Georgia, Michigan of Pennsylvania genoeg. Pennsylvania lijkt de achterstand te groot, maar Georgia en Michigan zijn zeker speelbaar. Hopen op de mail-in ballots!

Intussen probeert Donnie als een stampvoetende kleuter de rechtsstaat in de reet te neuken. De ultieme test; als de supreme court meegaat in zijn voorlopig ongegronde beschuldigingen is de VS officieel een bananenrepubliek.

[Dit bericht is gewijzigd door Ktulu op 04-11-2020 11:54]


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-11-2020 12:01 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 november 2020 11:54 schreef Ktulu het volgende:
Georgia (16 kiesmannen): 103.000 stemmen achterstand met nog 300.000 stemmen te tellen
Michigan (16 kiesmannen): 200.000 stemmen achterstand met nog 960.000 stemmen te tellen
North Carolina (15 kiesmannen): 78.000 stemmen achterstand met nog 350.000 stemmen te tellen
Pennsylvania (20 kiesmannen): 700.000 stemmen achterstand met nog 3.000.000 stemmen te tellen

Als Wisconsin en Nevada goedvallen (hij staat daar nu voor en die geven samen 16 van de benodigde 32), heeft Biden aan Georgia, Michigan of Pennsylvania genoeg. Pennsylvania lijkt de achterstand te groot, maar Georgia en Michigan zijn zeker speelbaar. Hopen op de mail-in ballots!

Intussen probeert Donnie als een stampvoetende kleuter de rechtsstaat in de reet te neuken. De ultieme test; als de supreme court meegaat in zijn voorlopig ongegronde beschuldigingen is de VS officieel een bananenrepubliek.
Bah, knip-en-plakwerk van een extreem-linkse user op e.o.a. obscuur metalforum.


When your people matter, menstrual health matters


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 04-11-2020 12:16 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Een vuile communist is het!


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-11-2020 12:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

'Murica

why bother?


signature


Silence
Usericon van Silence
Posted 04-11-2020 16:30 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2020 11:54 schreef Ktulu het volgende:
Georgia (16 kiesmannen): 103.000 stemmen achterstand met nog 300.000 stemmen te tellen
Michigan (16 kiesmannen): 200.000 stemmen achterstand met nog 960.000 stemmen te tellen
North Carolina (15 kiesmannen): 78.000 stemmen achterstand met nog 350.000 stemmen te tellen
Pennsylvania (20 kiesmannen): 700.000 stemmen achterstand met nog 3.000.000 stemmen te tellen

Als Wisconsin en Nevada goedvallen (hij staat daar nu voor en die geven samen 16 van de benodigde 32), heeft Biden aan Georgia, Michigan of Pennsylvania genoeg. Pennsylvania lijkt de achterstand te groot, maar Georgia en Michigan zijn zeker speelbaar. Hopen op de mail-in ballots!


Michigan gaat nu richting Biden.

Ik begrijp niet zo goed hoe mensen op Trump stemmen, zeker vrouwen of mensen van kleur of mensen die in klimaatverandering geloven niet. Zoveel racisten, Q'anon aanhangers en landarbeiders?


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 04-11-2020 16:36 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2020 16:30 schreef Silence het volgende:
Ik begrijp niet zo goed hoe mensen op Trump stemmen, zeker vrouwen of mensen van kleur of mensen die in klimaatverandering geloven niet. Zoveel racisten, Q'anon aanhangers en landarbeiders?


Onder de Latino's worden veel Cubanen geschaard die als de dood zijn voor alles wat riekt naar linksheid. Een belangrijke factor voor waarom Florida rood is.

Nevada, Arizona, Michigan en Wisconsin zouden precies goed zijn voor 270 zetels. Het is niet ondenkbaar dat Biden ook minstens één van Pennsylvania, North Carolina en Georgia pakt.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 04-11-2020 16:43 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

Ik denk niet dat Trump (nog) voorbij de 267/268 kiesmannen komt. De kansen in Wisconsin en Michigan lijken wel echt gedraaid. Al ligt het stemmentellen in Nevada met 64% en maar 8000 stemmen voorsprong voor Biden nu stil.

Punt si dat wij in Nederland een niet reëel beeld van van de VS hebben. Mede door de bias van onze media. Er wordt hier gedaan alsof alleen blanke losers, hyperrijken en religieuze gekken Republikeins stemmen, maar dat is natuurlijk een karikatuur.
Wat (ook0 vaak even vergeten wordt is dat veel hispanics nogal katholiek met bijbehorende family values over ongeboren elven e.d. hebben. Zij stemmen niet allemaal langs de raciale partijlijn op de democraten.
En dat "Grab'm by the pussy", iets vergelijkbaars heeft hij deze campagne niet gezegd, en is behoorlijk uit de context getrokken. Hij zei het descriptief, niet prescriptief. Hij omschreef een type vrouw. Mag en kan je nog steeds van alles van vinden, hoor, maar het was niet wat er van gemaakt is.

Overigens vind ik het verbazingwekkend dat iemand die zo overduidelijk niet weet waar hij mee bezig is (hij snapt niets van buitenland/geopolitiek of van rechtstatelijke, democratische en liberale instituties, hij snapt niets van waarheid/wetenschap/epistemologie) , met zo'n 'campagne', terwijl een economie en werkloosheid onder druk van een pandemie tegen hem pleiten, dit weet te presteren.




Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen