IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Een derde Intifada op komst? Het Israel/Palestina conflict Vorige pagina | Volgende pagina
Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 29-12-2008 10:18 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 28 december 2008 15:23 schreef Gemene Lepel het volgende:
Pff alsof een politieke discussie met Rotzak interessant is. Hij luistert geen metal uit Israël omdat hij vind dat het land geen bestaansrecht heeft; ik denk dat je al ziet welke kant dit opgaat .


Lang vergeten tijden, ik hou me niet bezig met politiek ik vind zelfs dat iedereen recht heeft op een stuk land etc. maar wel eerlijk, en niet door het onderdrukken van andere volkeren/bewoners.

En zelfs ik heb een cd'tje van Orphaned Land, want in dat topic kwam dat ter sprake volgens mij.

[Dit bericht is gewijzigd door Rotzak op 29-12-2008 10:18]


Against God and Government


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 29-12-2008 10:45 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Mooi zo, want het is vette muziek.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


strix40
Usericon van strix40
Posted 29-12-2008 11:39 by strix40 Wijzig reactieProfiel van strix40Quote dit bericht



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 29-12-2008 12:24 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 29 december 2008 10:18 schreef Rotzak het volgende:
En zelfs ik heb een cd'tje van Orphaned Land, want in dat topic kwam dat ter sprake volgens mij.
Stom toevallig kwam daar ook net een nummer van voorbij hier toen in huis toen ik dit topic vannacht voor het eerst las..

Anyway: het blijft me verbazen dat zo'n klein stukje aarde voor zoveel ellende in de wereld zorgt. En dat ook de internationale gemeenschap alles maar toestaat terwijl er aan de lopende band VN-resoluties en mensenrechten geschonden worden. Daar mag ook weleens wat aan gedaan worden. Geen van beide volken zijn ubermenschen ook al denken ze dat wel van zichzelf.



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 29-12-2008 13:03 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2008 11:39 schreef strix40 het volgende:
http://www.myspace.com/amaseffer


Dat dan weer niet.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


strix40
Usericon van strix40
Posted 29-12-2008 13:10 by strix40 Wijzig reactieProfiel van strix40Quote dit bericht

Wel israelisch


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-12-2008 13:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-12-2008 13:22 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 december 2008 12:24 schreef Judge M. het volgende:
Stom toevallig kwam daar ook net een nummer van voorbij hier toen in huis toen ik dit topic vannacht voor het eerst las..

Anyway: het blijft me verbazen dat zo'n klein stukje aarde voor zoveel ellende in de wereld zorgt. En dat ook de internationale gemeenschap alles maar toestaat terwijl er aan de lopende band VN-resoluties en mensenrechten geschonden worden. Daar mag ook weleens wat aan gedaan worden. Geen van beide volken zijn ubermenschen ook al denken ze dat wel van zichzelf.


Opzich wel slim om de VN juist niet zomaar te laten ingrijpen in het middden oosten omdat je daar toch wel een soort botsing hebt van het westen tegen de arabisch/islamitische wereld. Loopt het daar uit de hand en krijgen partijen bondgenoten dan kan het gewoon uitlopen tot wereldoorlog.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


GRINDBASHERS
Old grindcores never die!!!
Usericon van GRINDBASHERS
Posted 29-12-2008 16:11 by GRINDBASHERS Wijzig reactieProfiel van GRINDBASHERSQuote dit berichthttp://myspace.com/herrierecordsinc

Tja... het beloofde land noemen ze 't toch? Beloofd verder weinig goeds blijkt wel weer.

[Dit bericht is gewijzigd door GRINDBASHERS op 29-12-2008 16:13]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-12-2008 17:43 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Het volk israël kwam vanaf de 9e eeuw voor Christus vooral in aanraking met vreemde goden doordat hun koningen met buitenlandse vrouwen trouwden (bijvoorbeeld Achab en Izebel). Deze namen hun goden mee. Er werden voor die goden tempels gebouwd. Tempels waren in die tijd ook centra van belastingen. Priesters leefden daarvan. Het kwam hen slecht uit dat zij de belastingen moesten delen met priesters van andere tempels. Zo ontstond de "Eén Heer beweging". Profeten riepen het volk op zich te bekeren tot één God. (quote van dr. Tromp)
Vandaar dat er in het Oude Testament ook zo vaak andere goden voorkomen, maar dat er vooral wordt opgeroepen om deze goden niet te aanbidden en slechts de enige god, jaweh, te aanbidden. Aldus onstond het monotheïsme. En daarmee begon de ellende.
Later gingen namelijk mensen geloven dat er maar één god was, en claimden ze daarbij dat hun god de enige en ware was. De joden hadden hun jaweh, maar een joodse sekte als het christendom werd ook een wereldgodsdienst en die aanbaden de profeet jezus en zeiden zelfs dat die de zoon van god was in mensenvorm. Zo'n zeshonderd jaar daarna ontstond ook nog eens de islam, waarvan de aanhangers beweerden dat mohammed de enige ware profeet was, en dat hij het ware geloof in hun enige god allah via de koran heeft verspreid.
De pest is nu dat de twee grootste wereldgodsdiensten, en het jodendom dat vaak de sympathie van het christendom heeft, allemaal zo'n beetje hetzelfde heilige boek hebben, in ieder geval komt het oude testament er in min of meer dezelfde vorm in voor. Hierdoor menen ze alledrie aanspraak te maken op het heilige land, of in ieder geval de belangrijke plaatsen die in hun boeken voorkomen. En zoals dat vaak gaat met mensen die denken dat ze het enige ware geloof en de ware god hebben, gunnen ze daarbij de aanhangers van andere geloven het licht in de ogen niet. Hieruit komt eigenlijk alle ellende rond de staat Israël voort, ook de toewijzing van het stuk land in 1948 aan de joden.
Bovendien zijn er in februari in Israël nieuwe verkiezingen, en de Likoedpartij loopt vooruit in de peilingen. Daarom is het voor de huidige regering van Israël heel belangrijk om een duidelijk statement te maken en daarmee de stemmen van fanatieke joden te winnen. Nadeel is dat het Hamas ook alleen maar populairder maakt, omdat het alleen maar de kwaadwillendheid van Israël lijkt te bevestigen. Het conflict in deze streek zal dus eeuwig blijven voortduren, niet in de laatste plaats omdat de kinderen van de palestijnen en die van de joden niet anders gewend zijn dan deze tweestrijd.
Ik denk dat de VN en andere landen zich de handen niet durven te branden aan het conflict in Israël/Palestina. Er zijn namelijk twee godsdiensten met twee miljard en één miljard aanhangers aan verbonden. Bovendien heeft de handel in grondstoffen voor de wereldeconomie er ook nog eens nauw betrekking mee.
De enige uiteindelijke oplossing zal toch een wereldoorlog blijken te zijn. Er zijn gewoon te veel mensen die allemaal aanspraak op bepaalde stukken land blijven maken. Als de wereldbevolking ineens met miljarden vermindert, is er ook weer meer ruimte voor minder mensen, zodat ze elkaar daarover niet dwars hoeven te zitten.




[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 29-12-2008 17:49]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 29-12-2008 18:13 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

Hierbij dus even totaal voorbijgaand dat de egyptenaren enkele honderden jaren eerder het monoteisme hadden uitgevonden.


Maar waarom mensen ruzie willen maken over een onvruchtbaar stukje grond is toch wel het meest merkwaardige ooit.

Als er nou dergelijke strijd was over nederland (dankzij onze drooglegkunsten en het zijn van een rivierdelta in een gematigd klimaat waardoor een grote humuslaag kon ontstaan het meest vruchtbare gebied op aarde) kon ik er misschien nog inkomen.


O, wacht ik ging hier niet meer posten.

In that case, do please erase everything you have just read from you mind or put in in the idiotic or unimportand opinions section of you mind.

[Dit bericht is gewijzigd door Pandora op 29-12-2008 18:16]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-12-2008 18:15 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2008 18:13 schreef Pandora het volgende:
Hierbij dus even totaal voorbijgaand dat de egyptenaren enkele honderden jaren eerder het monoteisme hadden uitgevonden.


Pardon?
quote:
Op 29 december 2008 18:13 schreef Pandora het volgende:
In that case, do please erase everything you have just read from you mind or put in in the idiotic or unimported opinions section of you mind.

Als je dan toch zo nodig dingen in het Engels meent te moeten zegggen: your & it & unimportant & your.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 29-12-2008 18:16]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 29-12-2008 18:19 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2008 18:15 schreef ZelThoR het volgende:
Pardon?

Als je dan toch zo nodig dingen in het Engels meent te moeten zegggen: your & it & unimportant & your.


Vrij simpel.
Op een gegeven moment heeft een farao gezegd dat hij de levende god was en dat er geen andere goden bestonden. Iedereen in zijn land(toendertijd het meest invloedrijke rijk op aarde) moest dit aanvaarden en hem vereren als de enige god.

Toen de joden uit egypte wegvluchten namen zij het geloof in die ene god dus mee naar israel.


Maar het monotheisme hebben we dus te danken aan een farao en niet aan de joden.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-12-2008 18:21 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2008 18:19 schreef Pandora het volgende:
Vrij simpel.
Op een gegeven moment heeft een farao gezegd dat hij de levende god was en dat er geen andere goden bestonden. Iedereen in zijn land(toendertijd het meest invloedrijke rijk op aarde) moest dit aanvaarden en hem vereren als de enige god.

Toen de joden uit egypte wegvluchten namen zij het geloof in die ene god dus mee naar israel.


Maar het monotheisme hebben we dus te danken aan een farao en niet aan de joden.

Hmm, OK.

Ik vraag me af het inderdaad zo simpel/simplistisch is, maar goed. Het is in ieder geval interessant


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 29-12-2008 18:23 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2008 18:19 schreef Pandora het volgende:
Vrij simpel.
Op een gegeven moment heeft een farao gezegd dat hij de levende god was en dat er geen andere goden bestonden. Iedereen in zijn land(toendertijd het meest invloedrijke rijk op aarde) moest dit aanvaarden en hem vereren als de enige god.

Toen de joden uit egypte wegvluchten namen zij het geloof in die ene god dus mee naar israel.

Maar het monotheisme hebben we dus te danken aan een farao en niet aan de joden.


Correctie. Die enige god was Aton, de zonneschijf (tot dan toe een minder belangrijk aspect van de zonnegod Amon-Ra) en niet de farao (in dit geval Akhenaten). Feit blijft wel dat hij het monotheïsme vermoedelijk heeft uitgevonden in de veertiende eeuw vóór Christus. Na zijn dood hebben de Egyptenaren de oude leer terug aangenomen en alle sporen van Akhenatens bestaan trachten uit te wissen. Dat dan weer wel.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 29-12-2008 18:26 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2008 18:23 schreef Count Usher het volgende:
Correctie. Die enige god was Aton, de zonneschijf (tot dan toe een minder belangrijk aspect van de zonnegod Amon-Ra) en niet de farao (in dit geval Akhenaten). Feit blijft wel dat hij het monotheïsme vermoedelijk heeft uitgevonden in de veertiende eeuw vóór Christus. Na zijn dood hebben de Egyptenaren de oude leer terug aangenomen en alle sporen van Akhenatens bestaan trachten uit te wissen. Dat dan weer wel.


Ahh, check, ik wist wel dat ik wat foutjes daarin had zitten. Dank u voor het rechtzetten. Cheers, nu kan ik volgende keer tenminste iets zeggen wat daadwerkelijk ergens op slaat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-12-2008 18:34 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2008 18:13 schreef Pandora het volgende:
Hierbij dus even totaal voorbijgaand dat de egyptenaren enkele honderden jaren eerder het monoteisme hadden uitgevonden.


Ah excuus. Maar mijn punt was dus dat het onstaan van de grote monotheïstische godsdiensten en de conflicten die dit met zich meebrengt oorzaak zijn van de Israël/Palestina-situatie. En dat deze situatie niet op te lossen is daardoor. Leuk trouwens dat je weer meediscussiëert, vind ik. Leer ik weer eens wat nieuwe dingen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 29-12-2008 18:35 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 29 december 2008 18:26 schreef Pandora het volgende:
Ahh, check, ik wist wel dat ik wat foutjes daarin had zitten. Dank u voor het rechtzetten. Cheers, nu kan ik volgende keer tenminste iets zeggen wat daadwerkelijk ergens op slaat.


Anders zoek je het voortaan vooraf even op voordat je met misinformatie komt. Ik bedoel, je zit achter internet, google is slechts een muisklik weg.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 29-12-2008 18:36 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2008 18:34 schreef bastianus het volgende:
Ah excuus. Maar mijn punt was dus dat het onstaan van de grote monotheïstische godsdiensten en de conflicten die dit met zich meebrengt oorzaak zijn van de Israël/Palestina-situatie. En dat deze situatie niet op te lossen is daardoor. Leuk trouwens dat je weer meediscussiëert, vind ik. Leer ik weer eens wat nieuwe dingen.

Dank u.

Ik ook.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 29-12-2008 18:41 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2008 18:35 schreef Ralph het volgende:
Anders zoek je het voortaan vooraf even op voordat je met misinformatie komt. Ik bedoel, je zit achter internet, google is slechts een muisklik weg.


Hoezo, dit is toch veel sneller.

Het idee van en discussie is toch het uitwisselen van informatie, delen van meningen en hierdoor het uitbreiden van kennis en misconcepten in je eigen kennis te ondervangen en zo te vervangen door juiste informatie.

Als je van anderen kunt leren in plaats van alles zelf op te moeten zoeken is dat dan niet veel waardevoller?
Is dat niet de reden dat wij taal hebben en mensen technologisch de verst gevorderde wezens op aarde zijn. Juist het met elkaar communiceren en het delen van kennis zorgt ervoor dat niet iedereen zichzelf alles wat al door anderen geleerd is weer zichzelf moet leren en dus dat de menselijke kennis zich kan blijven uitbreiden.

Dingen opzoeken als je medemensen hebt die je veel sneller terecht kunnen wijzen en voorzien van de juiste informatie is zinloos en tijdverspilling.

Taal en communicate is een mooi en wonderlijk iets en het is er om gebruikt te worden, niet om vermeden te worden.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 29-12-2008 18:42 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Vreemde logica. Als ik wéét dat er fouten in mijn verhaal zitten neem ik de moeite het even op te zoeken. Scheelt weer een hoop discussie om de brij heen waardoor je je gewoon tot de kern van de zaak kunt richten.

Anyhow, terug on topic want we dwalen zo wel erg af.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-12-2008 18:48 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Die monotheisme-link tussen Egyptenaren en Joden, hè. Dat lijkt niet zo'n heel sterk bewezen theorie, vooralsnog kan ik alleen vinden dan Freud daar een mooi verhaal over had gemaakt.

Ook was die Aknenaten niet de eerst farao die zoiets flikte.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 29-12-2008 18:54 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2008 18:48 schreef ZelThoR het volgende:
Die monotheisme-link tussen Egyptenaren en Joden, hè. Dat lijkt niet zo'n heel sterk bewezen theorie, vooralsnog kan ik alleen vinden dan Freud daar een mooi verhaal over had gemaakt.

Ook was die Aknenaten niet de eerst farao die zoiets flikte.


Er is ook bar weinig bewijs voor.
Feit is wel dat de egyptenaren als eerste monotheisme hebben uitgevonden.
En dat de joden uit egypte zijn weggevlucht, dus oorspronkelijk egyptenaren waren.

Hoeveel meer informatie heb je nodig om de link te kunnen leggen?

Maar vooralsnog is er volgens mij idd nog niet heel veel bewijs, dat het direct aangeeft.

Dat het logisch is/zou zijn betekent inderdaad niet dat het bewezen is.

@Ralph, gelukkig denkt niet iedereen er zo over en zijn er voldoende mensen die met elkaar communiceren terwijl ze maar het halve plaatje kennen en zo een heel plaatje maken. Hoe dacht je anders dat wetenschap bedreven werd? Door alles in je eentje uit te zoeken? De meeste wetenschappers discusieren oeverloos met elkaar over allerlei mogelijke onderwerpen en komen zo tot inzichten die zij wel gezamelijk maar niet in hun eentje kunnen bereiken.



Maar ok, nu dwaal ik van het onderwerp af.

Het ging hier over de palestina kwestie meen ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-12-2008 18:56 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

De koning van Egypte,
die had een ding dat wipte.
Tussen zijn benen en onder zijn gat.
Rara, wat is dat?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 29-12-2008 18:59 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 29 december 2008 18:54 schreef Pandora het volgende:
De meeste wetenschappers discusieren oeverloos met elkaar over allerlei mogelijke onderwerpen en komen zo tot inzichten die zij wel gezamelijk maar niet in hun eentje kunnen bereiken.


Ja, als het niet om bewezen feiten gaat. Hier presenteer je een verhaal wat gebaseerd op vaststaande gegevens. Lijkt me een kleine moeite om die dan te verifiëren. Die vergelijking van je slaat in deze context toch volledig dood?


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen