IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Een derde Intifada op komst? Het Israel/Palestina conflict Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-01-2009 12:17 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 1 januari 2009 23:41 schreef Pandora het volgende:
Als het goed is mag je in een democratie ook protesteren en je verzetten tegen het gevoerde beleid. Waar dit in een dictatuur niet word getolereerd.

Dat hangt af van de gekozen/ontstane invulling van democratie. Het recht op protesteren is misschien in onze democratie zo geregeld, maar dat hoeft niet.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 02-01-2009 13:45 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ik heb anders geen enkele indicatie tot dusverre dat als de Israeli's of de Palestijnen zich tegen hun leiderschap keren, die regeringen met geweld zullen terugslaan. De oppositiepartijen worden daar ook niet de mond gesnoerd zoals in sommige andere zelf-verklaarde 'democratieen'. Dus het werkt daar in principe wel.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-01-2009 16:41 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/



hehe


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 02-01-2009 16:57 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2009 13:45 schreef Mark het volgende:
Dus het werkt daar in principe wel.


Palestina is absoluut geen volwaardige democratie. Check anders maar even www.freedomhouse.org


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-01-2009 17:16 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2009 16:41 schreef ElitE het volgende:


hehe
Tsja.

Zo is het wel...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 02-01-2009 17:31 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2009 16:41 schreef ElitE het volgende:


hehe


Doet me denken aan de kinderwagen boobytraps uit fallout 3. De eerste keer trapte ik daar echt keihard in .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 02-01-2009 17:43 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2009 17:16 schreef Greycloak het volgende:
Tsja.

Zo is het wel...


even so, who is the bastard shooting at little kids?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-01-2009 17:43 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2008 11:40 schreef Greycloak het volgende:
Ze leven nu ook al in een zandbak. En aangezien elke zandabk ten noorden, oosten en zuiden van de Gazastrook vól zit met volken die het volledig eens zijn met de Palestijnen (op papier althans, irl is er geen land die die mensen wil hebben om Allah-weet-welke-reden) en een verhuizing in mijn bekrompen optiek eenvoudiger is dan te blijven proberen de Israëli's van je gelijk te overtuigen... Laat ze eens met Syrië gaan praten, ruimte zat!
En of je het ermee eens bent of niet, je kan lang lullen en kort lullen of Israël nu rechtmatig aan de Israëli's toebehoort, ze gaan er toch niet weg. Face it. Ga bezig met je toekomst in plaats van je bezig te houden met het verleden. Leer ervan, zorg dat het niet weer gebeurt. Los je probleem op in plaats van... dit.

Je praat hier wel bijzonder bagatelliserend over wat er daar gebeurd is, zeg. Je gebied, welke al door een macht van een halve wereld verderop gecontroleerd wordt, wordt opeens aan een volk overgegeven wat al jaren en jaren naar dat gebied aan het verhuizen is. En dat zou je dan opeens moeten slikken? Ja, dahaag.

De analogie is natuurlijk niet helemaal eerlijk, maar je zegt toch ook niet tegen een juwelier dat hij maar eens aan de toekomst moet gaan denken in plaats van de politie lastig te vallen met de vraag om de overvallers te pakken? En vind jij het dan eigenlijk ook verspilde moeite dat Nederland weer bevrijd is? Europa had ook lekker aan de toekomst kunnen gaan werken, dan maar met een paar staten minder!

De vraag of Israel rechtmatig aan wie dan ook toebehoort is inderdaad volslagen irrelevant. Ten eerste omdat het überhaupt bullshit is om iets met zulke oude claims te doen. We kunnen we de hele wereld wel aan de Afrikanen geven, want daar komen we immers toch allemaal vandaan... Ten tweede is het onmenselijk om wie dan ook op welke grond dan ook te verdrijven uit hun woongebied!

Als de Joden de Palestijnen lekker in hun huisjes hadden laten zitten was het probleem nooit zo groot geworden als het nu was. Zal alsnog uiteraard gedonder geweest zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat het de huidige proporties had kunnen bereiken. Zeker niet omdat voor de feitelijke stichting van de staat Israel de verschillende volkeren aardig samen leefden.

Ik weet niet hoe dat destijds ging maar "de internationale gemeenschap" heeft er behoorlijk in gefaald om die staat echt te laten werken, waardoor we nu met een volk en amalgaam van allerlei volken zitten die lijnrecht tegenover elkaar staan en beiden verschrikkelijke dingen met elkaar uithalen. Wie hier erger in is of elke keer weer begint maakt me geen reet uit, vanuit alle kanten is het begrijpelijk wat er gedaan wordt en tegelijkertijd ofwel averechts (zelfmoordaanslagen P) ofwel schofterig (muren I).

Het woord post-koloniaal gedrocht of iets in die strekking is al gevallen en daar kan ik me volledig in vinden. Als "het Westen" ooit nog eens besluit ergens de macht te grijpen om een gebied beter te maken hoop ik dat ze dat eens goed doen (fat chance natuurlijk, dat kunnen we nog steeds niet) of gewoon nooit meer de controle aan anderen teruggeven.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-01-2009 18:09 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2009 17:43 schreef Pandora het volgende:
even so, who is the bastard shooting at little kids?
Je hebt geen flauw idee hoe goed het Israëlische leger is hè?
Dan nog, wie is de grootste bastard? Degene die zich veilig waant achter een kinderwagen of degene die dat ding juist probeert te beschermen?
P.S. if the Israeli would be shooting at little kids, the little kids ought to drop that gun immediately.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 02-01-2009 18:10]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 02-01-2009 18:15 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2009 18:09 schreef Greycloak het volgende:
Je hebt geen flauw idee hoe goed het Israëlische leger is hè?
Dan nog, wie is de grootste bastard? Degene die zich veilig waant achter een kinderwagen of degene die dat ding juist probeert te beschermen?
P.S. if the Israeli would be shooting at little kids, the little kids ought to drop that gun immediately.



Tuurlijk weet ik dat wel.
Enige leger ter wereld waar vrouwen als gelijken van mannen worden behandeld. Ze hebben zelfs een speciale vechttechniek ontworpen (maar gezien ik dat geheid fout ga spellen doe ik het lekker niet spellen) die speciaal gebaseerd is op het fyziek minder sterk zijn dan je tegenstander, waarmee deze dus uitermate geschikt is voor vrouwen.
Maar behalve dat is het israelisch leger behoorlijk goed ja. En toch he, zijn ze in mijn ogen een verloren oorlog aan het voeren, eentje die ze nooit kunnen winnen en ook nooit konden winnen. Hetzelfde geld voor de palestijnen.

Voor twee culturen die gastvrijheid hoog in het vaandel hebben zijn ze verbazingwekkend intolerant tegenover elkaar.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-01-2009 18:18 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Dan weet je blijkbaar dus wél wie er op de little kids aan het knallen is. Zie link eerder door mij genoemd.



Voor de rest hoor ik erg veel geschiedenislessen en mensen die de krant blijkbaar goed genoeg lezen om te weten wat er gaande is en zelfs mensen die partij kiezen aan de hand van de geschiedenis of van de redelijk eenzijdige media...

Maar kom op lui, oplossingen..?

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 02-01-2009 18:19]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-01-2009 19:31 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 januari 2009 18:15 schreef Pandora het volgende:
Tuurlijk weet ik dat wel.
Enige leger ter wereld waar vrouwen als gelijken van mannen worden behandeld. Ze hebben zelfs een speciale vechttechniek ontworpen (maar gezien ik dat geheid fout ga spellen doe ik het lekker niet spellen) die speciaal gebaseerd is op het fyziek minder sterk zijn dan je tegenstander, waarmee deze dus uitermate geschikt is voor vrouwen.
Maar behalve dat is het israelisch leger behoorlijk goed ja. En toch he, zijn ze in mijn ogen een verloren oorlog aan het voeren, eentje die ze nooit kunnen winnen en ook nooit konden winnen. Hetzelfde geld voor de palestijnen.

Voor twee culturen die gastvrijheid hoog in het vaandel hebben zijn ze verbazingwekkend intolerant tegenover elkaar.


krav maga?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-01-2009 19:42 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2009 19:31 schreef ElitE het volgende:
krav maga?

Dat is niet op vrouwen toegespitst.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-01-2009 11:10 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-01-2009 12:08 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Maar kom op lui, oplossingen..?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-01-2009 12:13 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Dat zou mooi zijn. En in dit stukje wordt belicht hoe zeer de Palestijnen werken aan wat zij zien als "oplossingen".



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-01-2009 12:30 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

...redelijk eenzijdige media...


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-01-2009 12:40 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Lijkt me uitstekend voor het totaalbeeld.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-01-2009 12:41 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Spitsnieuws dan maar:

Israël weigert Rode Kruis toegang
De Israëlische autoriteiten weigeren al sinds vrijdag een medisch noodhulpteam van het Rode Kruis toe te laten tot de Gazastrook. Dat heeft het Internationale Comité van het Rode Kruis dit weekeinde laten weten.


Het team van het Rode Kruis wil de medewerkers van het Shifa ziekenhuis in Gaza helpen bij gecompliceerde operaties bij mensen die gewond zijn geraakt door de bombardementen op de Gazastrook. Het Rode Kruis liet weten dat andere humanitaire organisaties de grensovergang Erez tussen Gaza en Israël mochten passeren. Het Rode Kruis wachtte zaterdag echter nog altijd op toestemming voor het betreden van de Gazastrook.


Hamas: Gaza begraafplaats Israël
De Gazastrook zal een 'begraafplaats' worden voor het Israëlische leger. De militairen die het Palestijnse gebied zijn binnengevallen, lopen in een val van Hamas-strijders. Dat stelt de Islamitische Verzetsbeweging Hamas in een verklaring.

Israël zal een 'hoge prijs' betalen voor de invasie van de Gazastrook. Dit zei Hamas in een eerste reactie op het binnentrekken van Gaza door Israëlische grondtroepen.

De verbannen Hamasleider Khaled Meshaal had eerder al met een bloedbad gedreigd als Israëlische grondtroepen Gaza zouden bezetten. "Wat betreft jullie, de soldaten van de vijand, jullie moeten weten dat verdoemenis jullie wacht en dat jullie zullen worden vermoord, verwond en gevangen genomen."

"Als de vijand in Gaza komt, zullen onze mensen van de ene straat tot de andere, van het ene huis tot het andere, vechten. Op elke centimeter van het land."


Tientallen doden door invasie
Door de Israëlische invasie in de Gazastrook zijn al tientallen Palestijnen om het leven gekomen. Dit is zaterdagavond vernomen van een Israëlische militaire bron die anoniem wil blijven.

"Tientallen terroristen zijn gedood en tientallen anderen zijn gewond. Er zijn geen verliezen aan Israëlische kant", aldus de bron. Eerder had een Hamas-functionaris gezegd dat tijdens de gevechten enkele Israëlische militairen zijn gedood.

Volgens de plaatsvervangend minister van Volksgezondheid van Hamas, Hasan Yalaf, zijn binnen twee uur twintig doden en meer dan vijftig gewonden binnengebracht in Palestijnse ziekenhuizen in de Gazastrook.
De behandeling van de gewonden wordt bemoeilijkt door het gebrek aan stroom: "Israël heeft de elektriciteit afgesneden in de hele Gazastrook en heel Gaza ligt compleet in het donker."

Allemaal tuig dus.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 04-01-2009 12:42]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-01-2009 12:43 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2009 12:40 schreef Greycloak het volgende:
Lijkt me uitstekend voor het totaalbeeld.

Maar je doet dus niets anders dan waar je zelf commentaar op geeft. Zeg daar dan niets over en blijf gewoon de andere kant belichten.

Met je pedante "maar kom op lui, oplossingen".


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Vardek
Duf...
Usericon van Vardek
Posted 04-01-2009 12:54 by Vardek Wijzig reactieProfiel van VardekQuote dit bericht

Israel vecht met de modernste wapens tegen een hoopje rebellen in lemen huisjes.
Ik had iets gelezen over bunkerbusterbommen. Vroeger waren die veel te zwaar en groot en kon je maar 1 op een vliegtuig plaatsen.
Nu heb je bunkerbuster raketten. Nu kunnen ze 8 van die jongens meenemen en op een afstand van 100 km afvuren.
Dat krijg je dus als je vriendjes bent met Amerika.
Een poort naar het Midden-Oosten in ruil voor de nieuwste wapentechnologie. Zo kan Israel de boel daar plat murwen zodat de Amerikanen het gemakkelijker hebben om Iran binnen te vallen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-01-2009 13:08 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2009 12:54 schreef Vardek het volgende:
Een poort naar het Midden-Oosten in ruil voor de nieuwste wapentechnologie. Zo kan Israel de boel daar plat murwen zodat de Amerikanen het gemakkelijker hebben om Iran binnen te vallen.

Eh, hoe moeilijk is het om vanuit Irak (waar de Yanks al zitten) naar Iran te trekken? Waarom zou dat via Israël en dan dwars door óf Syrië óf Jordanië als je daarna alsnog in Irak uitkomt?
En hoe groot acht je de kans dat Obama Iran opeens in de nek springt?
quote:
Op 4 januari 2009 12:43 schreef ZelThoR het volgende:
Maar je doet dus niets anders dan waar je zelf commentaar op geeft. Zeg daar dan niets over en blijf gewoon de andere kant belichten.

Met je pedante "maar kom op lui, oplossingen".
Is het zoeken naar een oplossing slecht dan? Ik zeg niet dat geschiedenis herkauwen slecht is of dat het slecht is om vanuit welke hoek dan ook naar de huidige situatie te kijken, maar ik heb (tenzij ik eroverheen gekeken heb natuurlijk) nog niemand iets van een oplossing zien posten.

Met je pedante "ja maar jij doet het zelf ook".


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Vardek
Duf...
Usericon van Vardek
Posted 04-01-2009 13:10 by Vardek Wijzig reactieProfiel van VardekQuote dit bericht

Je weet maar nooit met die Obama.
Nu kan het een en al braaf zijn maar later misschien niet meer.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-01-2009 13:11 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2009 13:08 schreef Greycloak het volgende:
Is het zoeken naar een oplossing slecht dan? Ik zeg niet dat geschiedenis herkauwen slecht is of dat het slecht is om vanuit welke hoek dan ook naar de huidige situatie te kijken, maar ik heb (tenzij ik eroverheen gekeken heb natuurlijk) nog niemand iets van een oplossing zien posten.

Tuurlijk is dat niet slecht, het staat er alleen als een ongelooflijk zwaktebod. Alsof je opeens heel hard een excuus nodig hebt om niet meer op commentaar op jouw posts in te gaan.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-01-2009 13:11 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2009 13:10 schreef Vardek het volgende:
Je weet maar nooit met die Obama.
Nu kan het een en al braaf zijn maar later misschien niet meer.
Dan spreken we elkaar over 4 jaar wel weer. Het enige wat die man wil doen is de V.S. weer een beetje vlot trekken en met een oorlog tegen Iran (ik zou zo geen goede reden weten maar hey, ik ben Bush niet) gaat het eerder de andere kant op.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen