IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Death Metal Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-07-2003 18:41 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2003 18:39 schreef B6R6A6M het volgende:
Heeft iemand hier meer informatie over Terrorizer? Ik heb er wel eens een nummer van gehoort maar zou graag meer over deze band te weten komen. Ik geloof dat er leden van Morbid Angel inzaten maar weet het niet zeker.

Terrorizer = grindcore project, één CD uitgebracht, 'World Downfall'. Van Morbid Angel Pete Sandoval op drums en Dave Vincent op bas/vocals, verder Jesse Pintado van Napalm Death op gitaar, en Oscar Garcia (ken ik verder niet) die ook vocals doet geloof ik.

Machtige plaat.

Kopen.

Nu.


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 15-07-2003 18:46 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2003 18:41 schreef Dwaallicht het volgende:
Terrorizer = grindcore project, één CD uitgebracht, 'World Downfall'. Van Morbid Angel Pete Sandoval op drums en Dave Vincent op bas/vocals, verder Jesse Pintado van Napalm Death op gitaar, en Oscar Garcia (ken ik verder niet) die ook vocals doet geloof ik.

Machtige plaat.

Kopen.

Nu.


Bedankt! De cd stond al op het lijstje met de cd's die ik nog moet kopen, dus dat komt goed.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-07-2003 18:49 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2003 18:46 schreef B6R6A6M het volgende:
Bedankt! De cd stond al op het lijstje met de cd's die ik nog moet kopen, dus dat komt goed.

Krijg je geen spijt van denk ik zo, maar in feite is het nou niet bepaald death metal heh Wel ontzettend vet, en erg snel. Één van de weinige bands uit die tijd die ook op snelheid nog de boel strakhielden, zeg maar. Onverstaanbare vocals, een dikke, gruizige gitaarsound, goed baswerk en uiteraard supersnel drumwerk (nog voordat Sandoval z'n lichaam en hersens begon te vernietigen met speed).


Blizzard Strike
Usericon van Blizzard Strike
Posted 15-07-2003 18:55 by Blizzard Strike Wijzig reactieProfiel van Blizzard StrikeQuote dit bericht

Death Metal?

Probeer:

Onslaught - Power from hell
Possessed - Seven Churches & Beyond the gates
Celtic Frost - Morbid Tales
Death - Demo's + Scream bloody gore
Necrovore - Demos
DesExult - Demos
Repugnant - Hecatomb + Split with pentacle + Demos
Pentacle - Exalted Journey, Fifth Moon, Rides the moonstorm
Asphyx - Embrace the death, the rack
Soulburn - Feeding on angels
Morbid Angel - Altars, Blessed
Treblinka - Demos (Wel de juiste, pre-Tiamat zeg maar)
Messiah - Extreme cold weather en hymns..
Rigor Mortis - Rigor Mortis, Freaks (vooral de lyrics)
Slaughter - Strappado of die compilatie

Dit zijn echt prachtige platen, een voor een.

[Dit bericht is gewijzigd door Blizzard Strike op 15-07-2003 18:57]


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 15-07-2003 18:57 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik heb er nooit wat aangevonden in die tijd(1990/91). Zat ik in mijn grindcore tijd en Terrorizer vond ik toendertijd veels te netjes geproduceerd en te strak. Ik heb het ook al 12 jaar niet meer gehoord dus. Maar ik denk dat het voor de DM-liefhebbers wel erg koel is.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Blizzard Strike
Usericon van Blizzard Strike
Posted 15-07-2003 19:02 by Blizzard Strike Wijzig reactieProfiel van Blizzard StrikeQuote dit bericht

Terrorizer is een goede band. Probeer zeker ook Repulsion. "Horrified" is erg goed!! Terrorizer maar dan interessanter (en rommeliger).

Ook een erg goede stevige death metal plaat is Incubus - Serpent Temptation.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-07-2003 19:03 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2003 19:02 schreef Blizzard Strike het volgende:
Terrorizer is een goede band. Probeer zeker ook Repulsion. "Horrified" is erg goed!! Terrorizer maar dan interessanter (en rommeliger).

En vooral veel ouder -- Terrorizer maakte een plaat à la 'zo moet het volgens ons in de grindcore'; Repulsion was één van de eersten...


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 15-07-2003 19:05 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2003 19:02 schreef Blizzard Strike het volgende:
Terrorizer is een goede band. Probeer zeker ook Repulsion. "Horrified" is erg goed!! Terrorizer maar dan interessanter (en rommeliger).

Ook een erg goede stevige death metal plaat is Incubus - Serpent Temptation.


Repulsion heerschte inderdaad wel, maar we hebben het nu over zaken die in een topic over oude grind-core horen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Blizzard Strike
Usericon van Blizzard Strike
Posted 15-07-2003 19:06 by Blizzard Strike Wijzig reactieProfiel van Blizzard StrikeQuote dit bericht

Zeker weten, 't is ook niet weggelegd voor iedereen denk ik. Terrorizer maakte een inderdaad wat meer geperfectioneerde plaat, maar ik vind Repulsion interessanter aangezien het meer 'levend' klinkt, meer natuurlijk zeg maar.

Desalnietemin vind ik Terrorizer ook erg tof. Maar toch vind ik platen uit bovengenoemd lijstje die echt in de categorie (old school) death metal vallen toffer. Ik ben gek op dat ouderwetse, agressieve, bonkende maar vooral woeste geluid. Er gaat niets boven een plaat van Possessed!

Sadistic Intent is overigens wel een goede band voor fans van oude morbid angel en andere, duistere death metal! Toffe, obscure band!!


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 15-07-2003 19:19 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

Ja Sadistic Intent is zeer gaaf. Ik ben op zoek naar de cd "Resurrection", dus wie 'm kwijt wil; ik hou me aanbevolen!

Ook zeer lekkere deathmetal: Diabolic, Incantation, etc.


11.45: restate my assumptions


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-07-2003 20:16 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2003 18:41 schreef Dwaallicht het volgende:
en Oscar Garcia (ken ik verder niet) die ook vocals doet geloof ik.

Machtige plaat.

Kopen.

Nu.


Ocar garcia zit nu (of heeft gezeten in) Nausea LA. Die band heeft een cd uit die klinkt als een mix tussen terrorizer en Voivod. Niet zo strak geproduceerd als terrorizer (eigenlijk niet geproduceerd denk ik) maar klinkt wel lekker "underground". Ik zou zeggen:

machtige plaat


kopen

nu!!!



B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 16-07-2003 0:51 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Dat het geen death metal is wist ik wel, maar dit topic stond op de pagina toen ik naar Terrorizer zocht en het leek me wel een geschikte plek om dit te vragen.

Wat Heiden zei kan nog wel eens kloppen. Ik ben meer een death metal dan een grindcore liefhebber en vond wat ik van Terrorizer gehoort heb stukken gaver dan de andere grindcore die ik ken.

Naar Repulsion en Nausea LA ben ik nu wel nieuwschierig geworden dus ik zal eens kijken of ik er wat van kan vinden.

Bedankt!


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 16-07-2003 7:39 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2003 19:02 schreef Blizzard Strike het volgende:
.....
Ook een erg goede stevige death metal plaat is Incubus - Serpent Temptation.


Gisteren had ik nog Opprobrium (spelling?)- discernig forces opstaan in de auto

(voor de volledigheid: Dit is Incubus, maar die gasten hebben ooit hun naam moeten veranderen ofzo)


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 16-07-2003 8:05 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

Wel, probeer eens de 7" van de Mexicaanse Incubus te bemachtigen (uitgebracht in 1990/1991 door Nuclear Blast). Minder gestructureerd dan de Amerikaans/Braziliaanse Incubus, maar goed chaotisch en in elk geval een stuk duivelser dan de meeste death releases van nu.

Rauw is ook Ravager met hun Storm of Sin. De CD is nogal onderbelicht geweest, maar geheel ten onrechte. Hun death neigt naar Abhorrence/Krisiun, maar dan met betere riffs. Helaas is de productie van Storm of Sin aan de magere kant, maar dat kunnen we toch niet kwalijk nemen van die gore, arme vuilnisboeren uit Mexico?


Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com


Gheraert Den Duyvel
Usericon van Gheraert Den Duyvel
Posted 16-07-2003 19:15 by Gheraert Den Duyvel Wijzig reactieProfiel van Gheraert Den DuyvelQuote dit berichthttp://www.throneofabsence.tk

ABHORRENCE ANASARCA FLESHTIZED LUST OF DECAY DEVOURMENT SECT OF EXECRATION BRODEQUIN INFESTATION EXCOMMUNION THRONEAEON DEFACED CREATION RAVAGER DAMNATION MORTEM DISSENTER BEHEADED MONOLITH ILL FARES THE LAND EVILUTION MORTAL DECAY FLESHCRAWL en bands op UNIQUE LEADER


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 16-07-2003 19:19 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

Dude, gebruik ander komma's ofzo.

Moribund van Anasarca is een heerschplaat.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Gheraert Den Duyvel
Usericon van Gheraert Den Duyvel
Posted 16-07-2003 19:32 by Gheraert Den Duyvel Wijzig reactieProfiel van Gheraert Den DuyvelQuote dit berichthttp://www.throneofabsence.tk

quote:
Op 16 juli 2003 19:19 schreef No Nonsense het volgende:
Dude, gebruik ander komma's ofzo.

Moribund van Anasarca is een heerschplaat.


hehe, had idd komma's kunnen gebruiken, Godmachine van ANASARCA is trouwens ook de max


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-07-2003 16:40 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 20 mei 2003 13:46 schreef TNightmare het volgende:
In het boekje van de remastered versie van Leprosy kun je iig lezen dat toen Chuck enorme problemen had om Death opgestart te krijgen, Possessed de beginnende death metal scene al onbetwist regeerde.


Chuck had toen allang flink naam gemaakt in de scene met de demo's die hij uitbracht; hij is niet zomaar gevraagd om bij Slaughter te komen; het probleem lag em in z'n band die steeds uit elkaar viel; muzikaal had ie zich allang bewezen.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 17-07-2003 16:42 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 16 juli 2003 19:32 schreef Gheraert Den Duyvel het volgende:
hehe, had idd komma's kunnen gebruiken, Godmachine van ANASARCA is trouwens ook de max


Hey, daar heb ik nog nooit van gehoord ik dacht altijd dat Moribund de enige schijf was die ze uitgebracht hadden.
Hmm, ik zal is op onderzoek uitgaan!
thnx.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Gheraert Den Duyvel
Usericon van Gheraert Den Duyvel
Posted 17-07-2003 18:53 by Gheraert Den Duyvel Wijzig reactieProfiel van Gheraert Den DuyvelQuote dit berichthttp://www.throneofabsence.tk

quote:
Op 17 juli 2003 16:42 schreef No Nonsense het volgende:
Hey, daar heb ik nog nooit van gehoord ik dacht altijd dat Moribund de enige schijf was die ze uitgebracht hadden.
Hmm, ik zal is op onderzoek uitgaan!
thnx.


zou niet zo moeilijk mogen zijn want er is trouwens net een re-release (samen met OUIJA) uitgebracht


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 17-07-2003 19:21 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 18:53 schreef Gheraert Den Duyvel het volgende:
zou niet zo moeilijk mogen zijn want er is trouwens net een re-release (samen met OUIJA) uitgebracht


Ik zal zo is op hun site gaan kijken.

Ik meende trouwens dat Displeased voor een tijdje terug die cd van Anasarca in hun verkoop had, ik kan hem niet weer vinden iig.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 17-07-2003 20:03 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

tips:

Amon Amarth
Arch Enemy
At The gates
Vomitory
Morbid angel
Hate eternal


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 17-07-2003 20:13 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 20:03 schreef Tormented soul het volgende:
tips:

Amon Amarth
Arch Enemy
At The gates
Vomitory
Morbid angel
Hate eternal


Bloodbath
Blood Red Throne
Dying Fetus
Decapitated
Skinless
Psycroptic
Obscenity
Aborted
Avulsed
En nog veeeeel meer.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Pyrexia
Usericon van Pyrexia
Posted 17-07-2003 21:28 by Pyrexia Wijzig reactieProfiel van PyrexiaQuote dit bericht


Checkout de band 'Solstice', Über-deathmetal, aargh!


[Dit bericht is gewijzigd door Pyrexia op 17-07-2003 21:29]


A black heart can only find beauty in darkness.


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 18-07-2003 0:37 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 21:28 schreef Pyrexia het volgende:
Checkout de band 'Solstice', Über-deathmetal, aargh!



Vertel er is wat over. (om belangstelling te wekken.)


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen