IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Death Metal Vorige pagina
zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 15-06-2007 20:45 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

Hmm, deathmetal is nooit helemaal mijn ding geweest, maar bepaalde olschooldeathmetalgeorienteerde bands hebben altijd mijn volledige aandacht gehad.
Iemand goeie tips qua bands die klinken als Obituary, Cancer (eerste twee), Entombed (als Left Hand Path) en Morbid Angel (eerste twee) of Jumpin' Jesus?


Nog zo stoere internet warrior.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-06-2007 20:55 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik zou de eerste twee cd's van death zeker uitsjekken
(scream bloody gore en leprosy).


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 15-06-2007 20:58 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Dismember - Like An Everflowing Stream is ook een aanrander.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 15-06-2007 20:59 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

EN de eerste 2 van Dismember kun je ook wel even luisteren dan, Pieces en Like an everflowing stream.

Probeer anders ook even Celtic Frost's To mega therion, Morbid Tales en into the pandemonium.

En check Autopsy en de oudere Carcass anders ook even.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 15-06-2007 21:04 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 11 november 2003 14:47 schreef daholygoat het volgende:

Terzijde: wat ik erg cool vind aan Death Metal is dat de meeste van die bands niet in een sprookjeswereld leven, zoals je dat vaak ziet bij blackmetal/gothic etc. Je hebt geen beelden van jurken en zwaarden nodig om je in de muziek te kunnen verplaatsen. Ik word tegenwoordig stapelgek van al die zgn. gothic mensen. Get real



Hmz BM gaat volgens mij toch over de harde waarheid (die misschien dan wel weer geromantiseerd kan worden) ipv een sprookjeswereld. En eh.. 'get real'? Heb jij elke dag met bloed en dood (etc) te maken dan? Niet dat ik zelf zoveel op heb met gothic, maar ik begrijp je behoefte om DM met gothic te vergelijken niet zo. DM is toch veel cooler.


~ By the fallen one I shall arise ~


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 15-06-2007 21:27 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

gister en vandaag weer Necrophagist op flink volume gedraaid. Blijft geniaal!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 15-06-2007 22:34 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 16-06-2007 0:45 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

Bedankt voor de relatief snelle reacties hier, maar Death en de eerdere Celtic Frost en Dismember heb ik nooit qua waarde juist kunnen inschatten, wellicht ondermijn ik een stukje metalgeschiedenis, maar de bekende namen heb ik al geregeld beluisterd.
Ik zit meer op tips als Grave en Nihilist te wachten.


Nog zo stoere internet warrior.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 16-06-2007 1:05 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Kwa Death Metal heb ik er weer een geweldige band bij : Waco Jesus, man, wat een geniale bak herrie is dat.en met songs als War on Women en mass Pussy Obliteration en fag basher kun je bij mij weinig fout doen hahaha.


Fuck the world and fuck you


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 16-06-2007 1:05 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 16 juni 2007 1:05 schreef mental het volgende:
Kwa Death Metal heb ik er weer een geweldige band bij : Waco Jesus, man, wat een geniale bak herrie is dat.en met songs als War on Women en mass Pussy Obliteration en fag basher kun je bij mij weinig fout doen hahaha.

Live gezien op Fuck The Commerce, check het verslag op de frontpage, gave band ja



mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 16-06-2007 1:08 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2007 1:05 schreef Audiophile het volgende:
Live gezien op Fuck The Commerce, check het verslag op de frontpage, gave band ja
Ze spelen verdomme op Obscene Extreme. Ik kan er niet heen jammer genoeg maar een maat van me gaat wel, heb hem meteen maar opdracht gegeven om de cds en een hoody en een shirt voor me aan te schaffen hahaha. En ja, uiteraard geef ik hem daar geld voor.


Fuck the world and fuck you


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 16-06-2007 8:56 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2007 0:45 schreef zakkenvuller het volgende:
Bedankt voor de relatief snelle reacties hier, maar Death en de eerdere Celtic Frost en Dismember heb ik nooit qua waarde juist kunnen inschatten, wellicht ondermijn ik een stukje metalgeschiedenis, maar de bekende namen heb ik al geregeld beluisterd.
Ik zit meer op tips als Grave en Nihilist te wachten.


Carnage


spelfout weggehaald...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-06-2007 11:28 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2007 22:34 schreef Mutilator het volgende:
http://www1.webng.com/ghost/deathmetalvideo.html




"Immolation elevated NYDM by crafting powerful albeit pop-like songs that deal with christianity on albums such as "From Here After" and "Close To A World Below"

Pop-like!? WTF!

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 16-06-2007 11:28]


Doomhead
Usericon van Doomhead
Posted 16-06-2007 13:02 by Doomhead Wijzig reactieProfiel van DoomheadQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2007 0:45 schreef zakkenvuller het volgende:
Bedankt voor de relatief snelle reacties hier, maar Death en de eerdere Celtic Frost en Dismember heb ik nooit qua waarde juist kunnen inschatten, wellicht ondermijn ik een stukje metalgeschiedenis, maar de bekende namen heb ik al geregeld beluisterd.
Ik zit meer op tips als Grave en Nihilist te wachten.


Probeer de volgende bands eens zou ik zeggen. Carnage, Morgoth, Mass Psychosis, Autopsy, Interment.


diaboli
Usericon van diaboli
Posted 16-06-2007 15:52 by diaboli Wijzig reactieProfiel van diaboliQuote dit bericht

Oude deat-metal zoals morbid angel in z'n beginjaren, dat is lekkere meestamp-muziek. jammer dat dat niet veel meer gemaakt word.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 23-01-2009 21:22 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Wakker worden allemaal! De nieuwe Cattle decapitation is uit en hij is GOED!
Hij heet The harvest floor en hij ziet er zo uit:



Het eeste dat me op viel is dat het technische niveau op dit nieuwe album erg hoog ligt. In de eerste instantie was ik bang dat C.D. de zoveelste band zou zijn die gevoel op zou offeren voor technisch vernuft. Maar dat had ik goed mis, zo bleek na een wat langere luistersessie. De death/grinders hebben nog nooit zo donker, smerig en verbeten geklonken.
En voor dat beetje extra gevoel hebben ze Jarboe (Swans) ingeschakelt om op het titel nummer mee te komen zingen.

Checken die handel!


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-01-2009 21:28 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Jarboe (Swans)

Héé! Dat maakt het interessant..
Ze is een "myspace-vriend" van me, en typte onlangs nog dat ze w.s. binnenkort voor een optreden naar A'dam wil komen. Ik ga die cd zeker uitchecken, zelfs al is ie technisch.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 23-01-2009 21:47 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Edit: oeps verkeerde topic

[Dit bericht is gewijzigd door Alterprince op 23-01-2009 21:48]


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-01-2009 21:56 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2009 21:22 schreef XnegativeX het volgende:
Wakker worden allemaal! De nieuwe Cattle decapitation is uit en hij is GOED!
Hij heet The harvest floor en hij ziet er zo uit:



Het eeste dat me op viel is dat het technische niveau op dit nieuwe album erg hoog ligt. In de eerste instantie was ik bang dat C.D. de zoveelste band zou zijn die gevoel op zou offeren voor technisch vernuft. Maar dat had ik goed mis, zo bleek na een wat langere luistersessie. De death/grinders hebben nog nooit zo donker, smerig en verbeten geklonken.

Eerste kennismaking met Cattle Decapitation voor mij, het bevalt. Kijken of dit een blijverdje is edit: ik vind het soms wel iets té technisch gefreak, maar dat went misschien nog.
quote:
En voor dat beetje extra gevoel hebben ze Jarboe (Swans) ingeschakelt om op het titel nummer mee te komen zingen.

Beetje lafjes nummer is dat, Jarboe niet voldoende uitgebuit ook!

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 23-01-2009 22:19]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 23-01-2009 23:07 by Filth Lucre Wijzig reactieProfiel van Filth LucreQuote dit bericht

Erg gave hoes zeg !
Ik ga deze ook zeker effe uitchecken !


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 15-06-2022 16:23 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487



"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


OnderAndere
Usericon van OnderAndere
Posted 15-06-2022 16:31 by OnderAndere Wijzig reactieProfiel van OnderAndereQuote dit bericht


Waaaaaattt. Kun je vertalen kan geen Engels


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 16-06-2022 1:03 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Dat Chuck en Max Cavalera grote liefhebbers waren/zijn van het album 7 Churches was al lang bekend.
Is 7 Churches nog heavy thrashmetal leunend tegen wat later dan death metal zou moeten gaan heten is het debuutalbum van Death een trap verder en de definitie death metal zeer zeker waard.
Dikke vrienden waren Chuck en Kam Lee al lang niet meer ik weet nog vanuit een interview hoe pissed off Kam Lee op Chuck was omdat hij zijn Massacre line up had weggekaapt en daarmee het Leprosy album mee ging opnemen.


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 17-06-2022 21:56 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

Seven Churches heeft een aantal elementen die Death ook nog niet heeft zoals die geharmoniseerde riff van The Exorcist... Dat zie je pas later terug bij Morbid Angel enzo.

Fixeren op 1 uitvinder van death metal is zinloos... Als Master's eerste album gewoon in 85 was uitgekomen hadden we het ook veel meer over hun gehad.



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-06-2022 22:34 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen