IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Death Metal Vorige pagina | Volgende pagina
TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 07-05-2002 16:28 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Ik heb death metal een tijdje nogal genegeerd, een grunt kon me totaal niet bekoren. Daarna heb ik ontdekt dat ik de death metal muziek (stem negeren) wel geweldig vond en ging op zoek naar wat death metalbands met acceptabelere grunt (niet al te diep). En ik denk vooral dankzij Nile live op X-Mass (meerdere factoren, maar deze was wel errug belangrijk) ben ik me nu helemaal aan het verdiepen in death metal. Mede dankzij dit topic enorm veel goeds tegengekomen! Nu is het wachten op de 20e...


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 07-05-2002 16:34 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

20ste???
WTF is er dan en waar?


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 07-05-2002 17:13 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2002 8:41 schreef Styhn het volgende:
Probeer eens:

- Regurgitate
- Brodequin



Inderdaad. Daar probeer ik Jenje onder andere ook al aan te krijgen, maar op de één of andere manier wil ie het van mij niet aannemen...


Dead things grow from deep inside...


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 07-05-2002 17:30 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Jenje, luister naar Shera en Brodequin.


Anarchist
Usericon van Anarchist
Posted 07-05-2002 17:44 by Anarchist Wijzig reactieProfiel van AnarchistQuote dit bericht

Hoewel ikzelf meer op doom georienteerd ben is er behoorlijk wat death metal dat mij boeit. Een aantal bands:

Death (mijn favoriet in dit genre)
Bolt Thrower
Obituary
Vomitory

wel dan, mijn eerste post op dit forum!!


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 07-05-2002 18:28 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

quote:
Op 7 mei 2002 17:13 schreef SheRa het volgende:
Inderdaad. Daar probeer ik Jenje onder andere ook al aan te krijgen, maar op de één of andere manier wil ie het van mij niet aannemen...


gewoon vastbinden naast een cd-speler... na een uurtje of 4 zal ie het vast wel gaan waarderen



11.45: restate my assumptions


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 07-05-2002 19:00 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2002 17:44 schreef Anarchist het volgende:
...wel dan, mijn eerste post op dit forum!!


Welkom!

We hebben een topic voor nieuwe users om een beetje voor te stellen etc. Als u wilt zal een bijdrage en wat info enzow zeer gewaardeerd worden.

http://www.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=3653



Dead things grow from deep inside...


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 07-05-2002 19:00 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2002 18:28 schreef Styhn het volgende:
gewoon vastbinden naast een cd-speler... na een uurtje of 4 zal ie het vast wel gaan waarderen




Goed idee. Gaat uitgeprobeerd worden.


Dead things grow from deep inside...


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 07-05-2002 19:02 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

sex op NILE moet ik ook nog steeds een keer uitproberen. Dat moet een speciale ervaring worden

[Dit bericht is gewijzigd door rajackar op 07-05-2002 19:03]


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 07-05-2002 19:21 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

BASH THEIR FACES!


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 07-05-2002 20:45 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2002 16:34 schreef MBMarduk het volgende:
20ste???
WTF is er dan en waar?



Stufi en loonbetaling .

Waar? Op mijn gewillige girorekeningetje!

[Dit bericht is gewijzigd door TNightmare op 07-05-2002 20:46]


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 07-05-2002 20:48 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

De enige Death Metal band waar ik naar luister is Morbid Angel. De rest van het genre boeit me allerminst. Of het moet Melodic Death zijn, zoals In Flames, Dark Tranquility en At The Gates enzo. Dat vind ik wel gave muziek.

[edit] Possessed schijnt ook onder de noemer Death te worden gevangen, dus die zet ik er voor de volledigheid even naast Morbid Angel. [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door DimmuChild op 07-05-2002 21:14]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-05-2002 21:02 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2002 19:02 schreef rajackar het volgende:
sex op NILE moet ik ook nog steeds een keer uitproberen. Dat moet een speciale ervaring worden
'Masturbating the war god' kan prima in je eentje hoor (en nee ik ga niet zeggen of ik dat wel of niet geprobeerd heb).

Mensen die teveel new school death metal luisteren moeten maar eens POSSESSED, CELTIC FROST en die zooi checken... mensen die teveel old school luisteren moeten hetzelfde doen met SUFFOCATION en CRYPTOPSY


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 07-05-2002 21:07 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Suffocation


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-05-2002 22:20 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2002 21:02 schreef Dwaallicht het volgende:

mensen die teveel old school luisteren moeten hetzelfde doen met SUFFOCATION en CRYPTOPSY


en "blood red throne"

en ook nog effe autopsy pluggen

GA AUTOPSY LUISTEREN


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-05-2002 22:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm, ik word hier weer wild besproken.

Als iemand wat van Brodequin op de FTP gooit zal ik het downen en keuren. (Zitten er pielsolo's in? zo ja, laat maar!)

*oh dat vastbinden mag zowiezo wel *kiss**

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 07-05-2002 22:24]


Barrrman
Stage-diver
Usericon van Barrrman
Posted 08-05-2002 0:16 by Barrrman Wijzig reactieProfiel van BarrrmanQuote dit berichthttp://www.the-stage.be

Er zijn zoveel goeie deathmetalbands, maar mijn fav. cd is toch zeker wel Covenant van Morbid Angel

verder nog God Dethroned, Obituary, Caducity!!! Impedigon, occult, Deicide, Benediction, ... toch echt wel teveel om te noemen


If you're not a metalhead, you might as well be dead (Piledriver)


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 08-05-2002 22:05 by darkscar Wijzig reactieProfiel van darkscarQuote dit bericht

death metal interreseert me niet zo heel veel, maar zo af en toe hoor ik wel is iets leuks en soms ben ik op een of andere manier in een death metal stemming, mij fova death bands zijn: god dethroned, phlebotomized en stigmatheist

verder vind ik infestdead en the bleeding van cannible corpse ook geweldig


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 08-05-2002 22:06 by darkscar Wijzig reactieProfiel van darkscarQuote dit bericht

ik vergeet vader, stom van me


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-05-2002 12:37 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik hou niet van die botte knip-en-plak death metal à la Cannibal Corpse en dergelijken.

Veel bandjes lijken ook teveel op elkaar; ze zijn allemaal bruut, kunnen goed spelen en hebben een vette productie maar dat is duidelijk niet genoeg. Dat is een kwaaltje waar moderne death metal toch te vaak last van heeft. Ik ga meer voor zaken als:
- Incantation
- Nocturnus
- Vomitory (niet het laatste album )
- Immolation (wel modern)
- Axis of Advance (ook wel modern)
- ouwe Cryptopsy
- Possessed
- en natuurlijk MORBID ANGEL en SUFFOCATION

En aan de technische kant Death & Atheist.

en vast nog wel meer.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 09-05-2002 12:38]


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 09-05-2002 12:41 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

quote:
Op 9 mei 2002 12:37 schreef Dwaallicht het volgende:
- ouwe Cryptopsy



wat vind je dan van bv. Whisper Supremacy?

[Dit bericht is gewijzigd door Styhn op 09-05-2002 12:41]


11.45: restate my assumptions


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-05-2002 12:43 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Goed te doen ('And Then You'll Beg' ook), één brok death metal die aan je voorbijtrekt, maar het oudere materiaal had meer uitstraling en eigenheid dus daarom zeg ik ouwe.
En die zang blijft redelijk slecht, maar daar kan je omheen luisteren. Ik vind 'And Then You'll Beg' trouwens wel een stap vooruit.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 09-05-2002 12:44 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2002 12:37 schreef Dwaallicht het volgende:
...
- Vomitory (niet het laatste album )
...


Qua "sound" iig ben ik met je eens, ik moest toch effe slikken toen ik die hoorde.
Aan de andere kant; toen ik ze zondag voor de 3de maal live zag en de nieuwe nummers hoorde dacht dat ze nog het bruutst ooit waren!!
Waarschijnlijk koop ik die ooit gewoon uit plichtbesef.


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 09-05-2002 12:46 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

quote:
Op 9 mei 2002 12:43 schreef Dwaallicht het volgende:
Goed te doen ('And Then You'll Beg' ook), één brok death metal die aan je voorbijtrekt, maar het oudere materiaal had meer uitstraling en eigenheid dus daarom zeg ik ouwe.
En die zang blijft redelijk slecht, maar daar kan je omheen luisteren. Ik vind 'And Then You'll Beg' trouwens wel een stap vooruit.


Hmhm Lord Worms pastte beter bij Cryptopsy vond ik, luister bv. maar eens naar Slit Your Guts. (None So Vile is echt een geweldige CD trouwens!)


11.45: restate my assumptions


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-05-2002 12:47 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2002 12:44 schreef MBMarduk het volgende:
Qua "sound" iig ben ik met je eens, ik moest toch effe slikken toen ik die hoorde.
Aan de andere kant; toen ik ze zondag voor de 3de maal live zag en de nieuwe nummers hoorde dacht dat ze nog het bruutst ooit waren!!
Waarschijnlijk koop ik die ooit gewoon uit plichtbesef.

Sound boeit me meestal niet zoveel, maar ik ben prima bekend met de eerste drie albums en op de vierde hoorde ik niets nieuws, bovendien was het allemaal wat ongeïnspireerder of zo.
Het is wel een echte liveband inderdaad, op het podium zal het wel beuken denk ik zo.


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen