|
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik ben niet van plan om het te lezen, maar ik ben het helemaal met je eens! Trieste gast |
|
nee je moet het lezen, het is verplichte kost Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com |
|
Ken uw klassiekers! Daarmee bedoel ik dat de meesten er vanuit gaan dat je het kent [want het is klassiek]. Zelf ga ik hier niet vanuit omdat ikzelf veel klassiekers bagger vind [morbid angel]. Maja, live and let die, waar maak je je druk om? |
|
Fuckde anderen zou ik zeggen he, leg zelf ja prioriteiten naar wat je zelf liefst hoort? Is toch normaal. Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
ik heb het wel gelezen en ben het er 100% mee eens! Iedereen zit maar te schreeuwen dat je perse iron maiden en metallica en slayer moet luisteren (en ze verwachten ook nog eens dat je het goed vindt meestal) terwijl ik dat echt helemaal niet wil! Ik heb geen zin om er geld aan uit te geven, awnt ik heb al een deel mp3's van zo'n soort "klassiekers" gehoord, en vond er ronduit geen fuck aan...het zal best wel dat zo'n band ervoor gezorgd heeft dat ik nou deze muziek kan luisteren, maar als ze nou zouden beginnen zouden ze lang niet zo populair zijn geworden...en iedereen die nou nog metallica/slayer cd's gaat kopen terwijl ze zelf zeggen dat het een heel stuk minder is geworden vind ik gewoon dom, of hij/zij moet over heel veel geld beschikken, maar dan is het eigenlijk nog dom. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
Hey n00b cool topic! Ik ben in 1994 naar metal gaan luisteren en ben altijd wel geïnteresseerd geweest in de geschiedenis ervan. En ik ben het eigenlijk wel deels eens met de 'verplichte kost'-school. Het is nl. zo dat nieuwe fans 'beyond ignorant' zijn en meteen een mening hebben over van alles en nog wat. Die denken dat de nieuwe Immortal een fantastische black metal plaat is bv. (gevoelig punt ). Nou, laat ik me over 'fantastisch' niet uitlaten, maar om het nou een black metal plaat te noemen... nou nee. Of van die types die zeggen dat ze death metal fan zijn, maar 'de oude Morbid Angel doet me niet zoveel'. Dat slaat als kut op dirk... de oude Morbid Angel IS death metal, 'Altars of Madness' en 'Blessed Are The Sick' zijn gewoon vitaal geweest voor de ontwikkeling van death metal. Je kunt net zo goed zeggen dat je van metal houdt, maar niet zo van die op riffs gebaseerde nummers, o.i.d. Dat betekent dus niet dat je als n00b een sukkel, een untermensch en een poser bent als je toevallig 'The Key' van Nocturnus niet kent, of 'Bestial Invasion of Hell' van Destruction nog nooit gehoord hebt, maar ik erger mij altijd er wel aan dat nieuwe fans denken van alles en nog wat te weten. Ooit was ik ook een nieuwe fan, en ik ben zonder vooroordeel en zonder dat pedante de metal binnen gestapt. Gewoon een kwestie van doorhebben dat je nog niks van metal weet, en luisteren naar hen die er wel wat van af weten. Pas als je een breed spectrum van metal hebt gehoord, kan je fatsoenlijk een oordeel vormen. Als je daar geen zin in hebt, is dat best, maar dan heb je denk ik in een discussie over metal niets te zoeken... |
|
quote: Ok, maar waar ook ik me aan stoor is het volgende. "Ik vind Slayer echt gaaf!" Slayer? "Wat! Ken je die niet!! Ok, veel mensen vinden Slayer goed [veel = niet allemaal!]. Ik kijk toch ook niet raar op als iemand Sammath niet kent? Een band die ik dan weer wel goed vind. |
|
quote: JUIST! Het is vaak zowat een taboe ( ) om te zeggen dat je Maiden, Slayer, Priest of wie dan ook kut vindt. Of zelfs dat je misschien wel nog nooit naar die muziek geluisterd hebt. (Kan toch????) Dat moet je eigen vrije keuze zijn en fuck iedereen die het daar niet mee eens is. ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
Tja. ik kan me voorstellen dat je je een complete moron kunt voelen als je in recensies een hoop vergelijkingen niet kunt maken. Ik ben zelf al jaren verknocht aan de traditionelere metal en eighties metal. De laatste tijd begin ik ook steeds meer death te draaien als Morbid Angel e.d. Daar heb ik dus hetzelfde probleem bij. Over het algemeen merk ik wel dat iedereen die al jaren death luistert heel behulpzaam is in het geven van luistertips enzo. Echt een probleem vind ik mijn persoonlijke 'onwetendheid' in die hoek dus niet. Ik heb zowiezo een vrij uitgebreide muziekkennis, ook buiten de metal, dus daar zouden ze me niet op kunnen pakken You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!! |
|
quote:Dit is inderdaad een veel gezondere houding. Vergeet ook niet dat mensen graag tips geven (ze zijn ook fan!). |
|
quote:die wat ken je die niet reactie zou ik ook exclameren maar niet met de bijtoon van, jij poser of ignorant, maar eerder van "heh? die zijn nu toch wel een der bekendste metalbands???" Waar Sammath nu ook al geruime tijd in 'het milieutje' rondloopt maar die zijn zo bekend niet bij het grote publiek (met titels an Zwaardbroeder bij de bergengte etcetc spreek je ook niet veel niet-ndlse lui aan) [Dit bericht is gewijzigd door IronGlory op 12-08-2002 17:13] Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
als resensist vind ik wel dat je verplicht moet zijn je te verdiepen in de klassiekers. voor hun dus verplichte kost. en wat voor resensisten ook verplichte kost zou moeten zijn is: spellingscontrole en een talencursus (engels) jonge jonge jonge, vampire magazine stelt enigzins teleur. |
|
quote: Het in hokjes stoppen is tegenwoordig toch flauwekul! Er zijn amper bands over die echt puur black of puur death spelen...het is allemaal maar door elkaar geraakt... Verder vind ik dat ik genoeg van metal weet dat ik erover mee kan discusieren. Ik weet in ieder geval wel redelijk wat over de bands die ik leuk vind, en ik WIL nog niet eens iets weten over heel dat slayer enz.... En waarom zou je naar iemand moeten luisteren die toevallig wel in de tijd van slayer/metallica/enz... naar metal luisterde? Misschien weet zo iemand wel helemaal geen fuck van de nieuwere bands..... Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: Mee eens, maar dat geld voor alle disskussies. Als je niets van het onderwerp afweet, moet je je er niet mee bemoeien. Nieuwe Immortal is naar mijn mening een goede Immortal-plaat, en geen blackmetal-plaat! |
|
Mijn reviews toch niet? Ishtar's houding in de eerdere posts zou ik trouwens in de beste metaltraditie betitelen als 'poser'. Sorry hoor, maar als je metal een beetje serieus neemt verdiep je je juist in de bands die belangrijk zijn geweest voor metal. Gelukkig zijn er ook (relatieve) nieuwelingen zoals DMTR die alleen wat zeggen over zaken waar ze verstand van hebben. Maar laat ik niet verder gaan slijmen... [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 12-08-2002 17:21] |
|
quote: een tijdje geleden is er in een aantal delen mindview de hele rock/metal geschiedenis uit de doeken gedaan. Ik heb ze niet allmaal gelezen, helaas, maar wat er in stond was zeer intressant. Vanaf de blues tot de hedendaagse metal. Van alle genres werden band besproken en uit elke periode stonden een paar cd's die werden aageraden om te luisteren |
|
quote:Ja en als iemand dan een tip geeft doe dan de moeite eens te horen indien mogelijk! zie mijn topic over ballistic, gvd geen mens die er om geeft precies... Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
quote:Sorry dude, maar die eerste alinea zegt al genoeg over je kennis. Dat kan ik natuurlijk niet serieus nemen (doe ik dus ook niet). |
|
quote: nee van ene ralph ofzo, vol spellingsfouten en stijffouten en foute zinconstructies, die zelfs ik er uit kan halen (ik= kampioen slecht in talen zijn) |
|
quote:Die historie trok in feite op niet veel vond ik, veel bands misplaatst en dikwijls kwamen ze niet verder dan het opsommen van bands, de meest populaire in het genre en zo. Neen goeie poging maar ik was er iig niet wild van... Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
Ach mijn mening is gewoon luisteren naar wat je mooi vind, en wat je mooi vind kan je gewoon ontdekken door de verschillende stijlen af te gaan...ik heb nou van ongeveer ieder genre in de metal wel wat gehoord van de bekende bands, en ben blijven hangen in de melodieuze en vooral acoustische black en death metal bands. Dat is de mooiste muziek die ik tot nu toe ooit gehoord heb, en ik kan me echt niet gaan verdiepen in al die klassiekers want ik vind de muziek gewoon geen fuck aan...maar omdat ik niet weet wat metallica nou allemaal uitgebracht heeft en hoe ze zijn begonnen en met wie enz kan ik zeker geen discussie over soilwork ofzo volgen? flikker toch op Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: Laat ik beginnen met te zeggen dat ik vind dat je helemaal gelijk hebt over het feit dat er arrogante figuren rondlopen die denken het allemaal beter te weten. Ik kom hier niet zo erg vaak op het forum, maar ik heb wel het idee dat jij iemand bent die wel die klassiekers kent en verstand van zaken heeft. Dat is meer dan prima en ik ben blij dat die mensen er zijn want van experts kun je leren. MAAR.... Een expert is iemand die veel fouten gemaakt heeft (en daarvan geleerd heeft). Je moet het dus ook andere mensen gunnen om er een mening op na te houden, of die er in jouw ogen nou verstand van hebben of niet. Die 'beginners' hebben net zo goed als jij recht op een mening over de muziek. En als jij, met je kennis, die mening denkt te kunnen weerleggen moet je dat zeker niet laten, maar dan aub wel op een manierdat die ander zich niet compleet imbiciel voelt. Iedereen moet de gelegenheid krijgen om te leren toch? Maar verder heb je helemaal gelijk! ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
quote:precies, dan ken je mooi meeluisteren en dan leer je vanzelf en dan kan je volgende keer wel meelullen zo, dat was mijn beurt dan weer |
|
quote: ik denk dat jij een verkeerde definitie van metal in je hoofd hebt. zeker omdat metal meer is dan alleen muziek. juist in de metal is het voorgaande zeer belangrijk. en om die reden kan het geen kwaad jij in metalgods te verdiepen. zeker omdat je dan ook een hoort of die nieuwe bands van jou wel zo origineel zijn als ze zelf beweren. |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |