IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Verplichte kost Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 12-08-2002 17:21 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2002 17:19 schreef Kramy het volgende:
Ach mijn mening is gewoon luisteren naar wat je mooi vind, en wat je mooi vind kan je gewoon ontdekken door de verschillende stijlen af te gaan...ik heb nou van ongeveer ieder genre in de metal wel wat gehoord van de bekende bands, en ben blijven hangen in de melodieuze en vooral acoustische black en death metal bands. Dat is de mooiste muziek die ik tot nu toe ooit gehoord heb, en ik kan me echt niet gaan verdiepen in al die klassiekers want ik vind de muziek gewoon geen fuck aan...maar omdat ik niet weet wat metallica nou allemaal uitgebracht heeft en hoe ze zijn begonnen en met wie enz kan ik zeker geen discussie over soilwork ofzo volgen? flikker toch op
Je moet ook helemaal geen discussie over Soilwork volgen .

Gelukkig is metal meer dan 'gewoon wat je mooi vindt'.

1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 12-08-2002 17:24 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Interessant topic. Het lijkt erop of er nu daadwerkelijk een echte tweede generatie metals aan het opgroeien is. Een groep jonge metals die te laat geboren zijn om bands als Metallica en Slayer in hun volle glorie te zien en bijvoorbeeld de opkomst van de deathmetal mee te maken.
Waar het voor de eerste generatie nog te doen was om bijna alle metalbands van enige naam te kennen is dat voor de tweede generatie welhaast onmogelijk door de grotere hoeveelheid bands die er inmiddels is. De referentie kaders worden dan ook anders. Waar iemand uit de eerste generatie in een nieuwe metalband duidelijk invloeden van de oude Slayer terug hoort, kan iemand uit de tweede generatie er een origineel geluid in horen, omdat hij of zij de oude Slayer niet kent.
Dat kun je iemand natuurlijk niet kwalijk nemen. Maar ik ben het ook met Dwaallicht eens dat het dan lastig discussieren wordt.

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 12-08-2002 17:24 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 12 augustus 2002 17:20 schreef ghoulliette het volgende:
ik denk dat jij een verkeerde definitie van metal in je hoofd hebt. zeker omdat metal meer is dan alleen muziek. juist in de metal is het voorgaande zeer belangrijk. en om die reden kan het geen kwaad jij in metalgods te verdiepen. zeker omdat je dan ook een hoort of die nieuwe bands van jou wel zo origineel zijn als ze zelf beweren.

wat boeit mij of een band origineel is? Als ze dingen van een of andere klassieker namaken die tegenwoordig bagger maakt dan ben ik blij dat ik die moderne band luister die nog wel verder gaat met fatsoenlijke muziek.

En voor mij is metal gewoon muziek ja! Ik geef (bijna) niets om die lyrics enz...De muziek is gewoon goed vind ik, en daarom luister ik het...en ik kom wel eens op sites en fansites van mijn favoriete bands, en ik lees er wel reviews van enzo, omdat ik die muziek goed vind kan ik me daar ook in verdiepen, anders heb ik daar helemaal geen zin in. En dus vind ik dat ik over die bands ook mee kan praten, en over andere bands zal ik ook niets zeggen...

Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 12-08-2002 17:24 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 12 augustus 2002 17:19 schreef Ishtar het volgende:
Je moet het dus ook andere mensen gunnen om er een mening op na te houden, of die er in jouw ogen nou verstand van hebben of niet. Die 'beginners' hebben net zo goed als jij recht op een mening over de muziek. En als jij, met je kennis, die mening denkt te kunnen weerleggen moet je dat zeker niet laten, maar dan aub wel op een manierdat die ander zich niet compleet imbiciel voelt. Iedereen moet de gelegenheid krijgen om te leren toch?gelijk!

idd, zoal dwaallicht soms dingen over de meningen van anderen zegt, daar denk ik wel eens bij "hmmmm dat zou iets aardiger kunnen"
jij hebt hier op het forum de naam "dat jij alles weet" vandaar soms ook mijn vragen aan jou als ik iets onbekends ben tegen gekomen (NCD heeft het tegedeel bewezen ).

maar misschien zou je de reacties van nieuwelingen in de metal, iets minder hard de grond in kunne boren

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-08-2002 17:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Verplichte kost
Ik bepaal zelf wel wat ik luister.

Markam
Usericon van Markam
Posted 12-08-2002 17:29 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 12 augustus 2002 17:21 schreef Dwaallicht het volgende:
Gelukkig is metal meer dan 'gewoon wat je mooi vindt'.

dit vinnik zo'n eeuwige bullshit discussie.
Waarom luister je metal, omdat je het leuk vin. miscshien ook wel om de gedachte er achter, maar dat is niet de hoofd reden.

Waarom hoort iemand anders graag britney of de spice girls? omdat ze dat leuk vinden, daar zit toch ook niet een hele scene achter?

Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 12-08-2002 17:29 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 12 augustus 2002 17:14 schreef Dwaallicht het volgende:
Mijn reviews toch niet?

Ishtar's houding in de eerdere posts zou ik trouwens in de beste metaltraditie betitelen als 'poser'. Sorry hoor, maar als je metal een beetje serieus neemt verdiep je je juist in de bands die belangrijk zijn geweest voor metal. Gelukkig zijn er ook (relatieve) nieuwelingen zoals DMTR die alleen wat zeggen over zaken waar ze verstand van hebben. Maar laat ik niet verder gaan slijmen...

Poser? Wat is jouw definitie daarvan dan?

Ik zie mezelf als een muziekliefhebber, en ik luister voornamelijk naar metal, maar ook naar klassiek ofzo. Ik heb nooit beweerd dat ik er echt verstand van heb en als ik mijn mening over de muziek geef ben ik me daar ook echt wel van bewust. Ik hoef niet zo nodig ergens bij te horen (daarom spreekt metal mij oa. ook aan) en ik 'ben' ook echt niet 'metal' ofzo; ik waardeer het alleen. Nogmaals, als ik mijn mening over de muziek geef, is het MIJN mening, en geen politiek-correcte metalmening ofzo. Wat een onzin zeg! Mijn mening is gebaseerd op hoe ik de muziek beleef en hoe ik me erbij voel en ik vind dat ik me dan ook totaal niet hoef te verantwoorden daarover.

~ By the fallen one I shall arise ~

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 12-08-2002 17:29 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2002 17:24 schreef Kramy het volgende:
wat boeit mij of een band origineel is? Als ze dingen van een of andere klassieker namaken die tegenwoordig bagger maakt dan ben ik blij dat ik die moderne band luister die nog wel verder gaat met fatsoenlijke muziek.

En voor mij is metal gewoon muziek ja! Ik geef (bijna) niets om die lyrics enz...De [geloel..]

zulke onzin heb ik zelfs niet eens gepost.

lyrics zijn bovendien vaak essentieel voor muziek. echt aaaaaaaaaaaaargh.
nee hier kan ik uit frustratie niet eens fatsoenlijk op reageren. dit is echt te erg.

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 12-08-2002 17:31 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 12 augustus 2002 17:29 schreef Markam het volgende:
Waarom luister je metal, omdat je het leuk vin. miscshien ook wel om de gedachte er achter, maar dat is niet de hoofd reden.

Waarom hoort iemand anders graag britney of de spice girls? omdat ze dat leuk vinden, daar zit toch ook niet een hele scene achter?

mee eens!

Maar veel mensen hier vinden dat je alleen metal mag luisteren als je alle lyrics leest enzovoort, maar ik vind dat helemala niet nodig...als je dat leuk vind, dan doe dat lekker, maar ga dan niet tegen andere zeggen dat hij/zij dat ook moeten doen omdat ze anders geen "echte" metalheads zijn ofzo...

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 12-08-2002 17:31 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:

niet? volgens mij probeerd een grote groep westerlingen zo amerikaans mogelijk te zijn. best wel een scene hoor, misschien onder de 12 jarigen niet, maar dat hippe wereldje. ik zou ze niet onderschatten

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 12-08-2002 17:32 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2002 17:24 schreef Markam het volgende:
idd, zoal dwaallicht soms dingen over de meningen van anderen zegt, daar denk ik wel eens bij "hmmmm dat zou iets aardiger kunnen"
jij hebt hier op het forum de naam "dat jij alles weet" vandaar soms ook mijn vragen aan jou als ik iets onbekends ben tegen gekomen (NCD heeft het tegedeel bewezen ).

maar misschien zou je de reacties van nieuwelingen in de metal, iets minder hard de grond in kunne boren
Sorry, vind ik niet, als het gebruiken van iets gecompliceerds als g00gle (PANIEK) al te moeilijk wordt mag je wat mij betreft een digitale schop onder je reet krijgen. En als je weigert bands die metal gevormd hebben te luisteren, en toch denkt er een gefundeerde mening over te hebben, tja, dat kan ik echt niet serieus nemen hoor. Als mensen met een open, nieuwsgierige houding iets posten geef ik graag info. Maar dat luie en gemakzuchtige kan ik niet tegen.

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 12-08-2002 17:32 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 12 augustus 2002 17:29 schreef Ishtar het volgende:
Poser? Wat is jouw definitie daarvan dan?

Ik zie mezelf als een muziekliefhebber, en ik luister voornamelijk naar metal, maar ook naar klassiek ofzo. Ik heb nooit beweerd dat ik er echt verstand van heb en als ik mijn mening over de muziek geef ben ik me daar ook echt wel van bewust. Ik hoef niet zo nodig ergens bij te horen (daarom spreekt metal mij oa. ook aan) en ik 'ben' ook echt niet 'metal' ofzo; ik waardeer het alleen. Nogmaals, als ik mijn mening over de muziek geef, is het MIJN mening, en geen politiek-correcte metalmening ofzo. Wat een onzin zeg! Mijn mening is gebaseerd op hoe ik de muziek beleef en hoe ik me erbij voel en ik vind dat ik me dan ook totaal niet hoef te verantwoorden daarover.
Noem uzelf dan idd geen metalhead! Ik daarentegen noem mezelf wel metalhead en ben er trots op. Daarom krijg ik de kriebels van mensen die metal maar als 'bijzaak' of 'onderweg' of 'soms' beschouwen

Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk

Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 12-08-2002 17:33 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 12 augustus 2002 17:24 schreef 1i1ith het volgende:
Interessant topic. Het lijkt erop of er nu daadwerkelijk een echte tweede generatie metals aan het opgroeien is. Een groep jonge metals die te laat geboren zijn om bands als Metallica en Slayer in hun volle glorie te zien en bijvoorbeeld de opkomst van de deathmetal mee te maken.
Waar het voor de eerste generatie nog te doen was om bijna alle metalbands van enige naam te kennen is dat voor de tweede generatie welhaast onmogelijk door de grotere hoeveelheid bands die er inmiddels is. De referentie kaders worden dan ook anders. Waar iemand uit de eerste generatie in een nieuwe metalband duidelijk invloeden van de oude Slayer terug hoort, kan iemand uit de tweede generatie er een origineel geluid in horen, omdat hij of zij de oude Slayer niet kent.
Dat kun je iemand natuurlijk niet kwalijk nemen. Maar ik ben het ook met Dwaallicht eens dat het dan lastig discussieren wordt.

Daarom is het denk ik ook des te belangrijker dat er begrip is voor dit soort dingen.

~ By the fallen one I shall arise ~

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 12-08-2002 17:33 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2002 17:31 schreef Kramy het volgende:
mee eens!

Maar veel mensen hier vinden dat je alleen metal mag luisteren als je alle lyrics leest enzovoort,...

natuurlijk hoef je niet alle lyrics in je kop te stampen. maar dat neemt niet weg dat de lyrics onderdeel zijn van de muziek. het is er niet zomaar bij geplakt.

Markam
Usericon van Markam
Posted 12-08-2002 17:33 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 12 augustus 2002 17:29 schreef ghoulliette het volgende:

wat een gezeik ghoull. als een band net zulke muziek maakt die Metallica vroeger maakte en iemand vin dat leuker, dan dat geneuzel wat ze nu doen, dan is dat toch zijn goed recht.

texten zo belangrijk , man bij de meeste band versta je ze niet eens!

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 12-08-2002 17:34 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 12 augustus 2002 17:29 schreef ghoulliette het volgende:

lyrics zijn bovendien vaak essentieel voor muziek. echt aaaaaaaaaaaaargh.
nee hier kan ik uit frustratie niet eens fatsoenlijk op reageren. dit is echt te erg.

Dus je kan volgens jou alleen maar metal mooi vinden als je jezelf kan vinden in de lyrics of iets dergelijks? over onzin gesproken...

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 12-08-2002 17:35 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:

Britney is dan ook overduidelijk inferieur aan metal. Dit punt zou niet eens gemaakt hoeven worden. Britney 'maakt' geen muziek voor de creatieve expressie, maar het is gewoon een marketprodukt.

BTW niemand hoeft zich te verantwoorden uiteraard niet. Dat punt probeer ik ook niet te maken. Niemand vertelt je wat je moet doen. Ik niet, Varg Vikernes niet en god ook niet. Het gaat er gewoon om dat je je wat bewuster wordt van wat je hoort, waarom je het hoort, waar het vandaan komt.

En zoals ik al zei, als je dat niet bewust wordt, is dat niet erg... maar heb je in een metal discussie weinig te zoeken, denk ik (en dat laat ik wel gauw genoeg merken).

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 12-08-2002 17:35 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2002 17:34 schreef Kramy het volgende:
Dus je kan volgens jou alleen maar metal mooi vinden als je jezelf kan vinden in de lyrics of iets dergelijks? over onzin gesproken...

Nee, dat geeft wel een extra dimensie aan de muziek.
Maar dat is niet echt ontopik trouwens.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 12-08-2002 17:35 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2002 17:33 schreef Ishtar het volgende:
Daarom is het denk ik ook des te belangrijker dat er begrip is voor dit soort dingen.

2e generatie, mijn ass gewoon. als we zo bezig gaan. en metal was nog wel de meest bij zijn wortels gebleven van alle stromingen.
echt 2e generatie als we het zo moeten geen bekijken zijn wel al bij de 30ste.

echt niet alles wat de naam metal draagt is metal: NU metal is niet Metal en al helemaal gaan 2e generatie

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 12-08-2002 17:36]

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 12-08-2002 17:36 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 12 augustus 2002 17:32 schreef Dwaallicht het volgende:
Sorry, vind ik niet, als het gebruiken van iets gecompliceerds als g00gle (PANIEK) al te moeilijk wordt mag je wat mij betreft een digitale schop onder je reet krijgen. En als je weigert bands die metal gevormd hebben te luisteren, en toch denkt er een gefundeerde mening over te hebben, tja, dat kan ik echt niet serieus nemen hoor. Als mensen met een open, nieuwsgierige houding iets posten geef ik graag info. Maar dat luie en gemakzuchtige kan ik niet tegen.

Waarom zou ik niets zinnigs over (komt ie weer soilwork kunnen zeggen als ik geen metallica heb geluisterd?

Markam
Usericon van Markam
Posted 12-08-2002 17:36 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 12 augustus 2002 17:32 schreef Dwaallicht het volgende:
En als je weigert bands die metal gevormd hebben te luisteren, en toch denkt er een gefundeerde mening over te hebben, tja, dat kan ik echt niet serieus nemen hoor.

ik weet niet of jullie vinden dat IM de metal o.a. gevormd heeft, maar dat luister ik bijvoorbeeld niet daar ik echt van, zo slecht dat ik het vin

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 12-08-2002 17:37 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2002 17:33 schreef Markam het volgende:
wat een gezeik ghoull. als een band net zulke muziek maakt die Metallica vroeger maakte en iemand vin dat leuker, dan dat geneuzel wat ze nu doen, dan is dat toch zijn goed recht.

ik had het niet over stijl, ik had het over jat werk. zelfde rifjes genruiken enzo. lekker net doen of je ze zelf bedacht hebt

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 12-08-2002 17:38 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2002 17:37 schreef ghoulliette het volgende:
ik had het niet over stijl, ik had het over jat werk. zelfde rifjes genruiken enzo. lekker net doen of je ze zelf bedacht hebt

Beter goed gejat dan slecht bedacht.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 12-08-2002 17:39 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2002 17:36 schreef Markam het volgende:
ik weet niet of jullie vinden dat IM de metal o.a. gevormd heeft, maar dat luister ik bijvoorbeeld niet daar ik echt van, zo slecht dat ik het vin
Mag je vinden, maar het is wel een bijzonder belangrijke band voor metal geweest. Zeker de eerdere platen ('Killers' enzo) hebben toch bijgedragen aan de NWOBHM. Dingen zijn door IM in beweging gezet. Het 'slecht' vinden is vrij irrelevant IMO als het gaat om 'historisch onderzoek'.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 12-08-2002 17:39 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2002 17:34 schreef Kramy het volgende:

zeg ik dat??? nee he, nee. LEZEN.
ik zeg alleen dat lycrics er niets voor niets zijn. (maar jij bent iig geen muzikant ofzo, weet jij wel waarom mensen muziek maken? sommige dan althans)

als je je zelf kunt vinden in alle metal teksten moet je zowiezo mps hebben.

Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com