Faust |
Annoying. |
|
|
|
Posted 15-04-2004 18:35 by Faust |
|
|
quote: Op 12 augustus 2002 17:08 schreef Dwaallicht het volgende:
Hey n00b cool topic!
Ik ben in 1994 naar metal gaan luisteren en ben altijd wel geïnteresseerd geweest in de geschiedenis ervan. En ik ben het eigenlijk wel deels eens met de 'verplichte kost'-school.
Het is nl. zo dat nieuwe fans 'beyond ignorant' zijn en meteen een mening hebben over van alles en nog wat. Die denken dat de nieuwe Immortal een fantastische black metal plaat is bv. (gevoelig punt ). Nou, laat ik me over 'fantastisch' niet uitlaten, maar om het nou een black metal plaat te noemen... nou nee.
Of van die types die zeggen dat ze death metal fan zijn, maar 'de oude Morbid Angel doet me niet zoveel'. Dat slaat als kut op dirk... de oude Morbid Angel IS death metal, 'Altars of Madness' en 'Blessed Are The Sick' zijn gewoon vitaal geweest voor de ontwikkeling van death metal. Je kunt net zo goed zeggen dat je van metal houdt, maar niet zo van die op riffs gebaseerde nummers, o.i.d.
Dat betekent dus niet dat je als n00b een sukkel, een untermensch en een poser bent als je toevallig 'The Key' van Nocturnus niet kent, of 'Bestial Invasion of Hell' van Destruction nog nooit gehoord hebt, maar ik erger mij altijd er wel aan dat nieuwe fans denken van alles en nog wat te weten. Ooit was ik ook een nieuwe fan, en ik ben zonder vooroordeel en zonder dat pedante de metal binnen gestapt. Gewoon een kwestie van doorhebben dat je nog niks van metal weet, en luisteren naar hen die er wel wat van af weten. Pas als je een breed spectrum van metal hebt gehoord, kan je fatsoenlijk een oordeel vormen.
Als je daar geen zin in hebt, is dat best, maar dan heb je denk ik in een discussie over metal niets te zoeken...
94 zei je Dwaal.
Gefeliciteerd dan luister je meer dan tien jaar naar Metal.
Ik kwam in 86 in aanraking met Metal, nou ja Metal Iron Maiden's singel Wasted years.
In 94/95 ontdekte ik Black Metal.
Er zijn geen verplichte kost die je moet kopen om true te zijn. Je moet kopen wat je zelf goed vindt dan ben je pas (t)rue
|