|
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Kut he, dat je je zieligste zielespinsels niet meer hebt Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
hehe klopt maar ze staan nog wel in cd boekjes en tapehoesjes gelukkig Je moeder. |
|
Gelukkig! Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
ja! maar geen zin in overtypen Je moeder. |
|
Het beest in de kelder, is het beest van vuil verlangen Onder vloeren van onze liefde kwam bezit te liggen Bezit om de schoonheid, bezitten van de tijd Het verlangen maakt vuil waar schoonheid is geweest In de kelder ligt het beest. Achter iedere deur hoor ik haar, zij wacht niet en mijn wachten is een vloek Het doek wordt opengetrokken en kind is bijna lijk, schreeuwend teken van een nieuwe geboorte uit pijn Waar zij is daar wil ik zijn, maar waar zij is moet ik niet verblijven Waar zij is glinsteren mijn ogen, maar waar zij is neem ik haar voor bezit Het beest glimlacht in het donker. "Slechts", denkt het beest, "alleen" maar de slechtheid wordt uit jaloezie gewonnen Ongeronnen bloed dwingt de slapeloze voort, als hij man is, zal hij geen bloed verlangen als hij man is, zal hij haar niet bezitten als hij man is, zal hij haar niet eisen als hij man is, zal hij haar niet... als hij man is, zal hij haar niet... als hij man is, geen beest, dan zal hij niet, niet haar, "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
Da's briljant, man. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
Dat is best goed Phriar Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Zeker gaaf, alleen nog wat werken aan de flow/metrum/dictie (pick your favorite!). Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
nee man zeikwijf Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Ja wel man, lul. Dat is wat uiteindelijk een tekst kan maken of breken, de voordracht! Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
en dat je kut voelen ergens zo zijn positieve uitkomst heeft.... in woorden dus. thanks "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
quote: Kunst gedijt wel bij kommer en kwel Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
...als het zwijgen... Ik zal liggen aan je voeten maar ik zal zwijgen als het graf boeten zal ik, boeten - voor wat ik je niet geven kon maar probeerde je te ontnemen - De koude grond, baarde een kind van problemen Abortus was de enige weg Recht is mijn rug nooit geweest, maar zo koud waren jouw ogen dus wel En hoe sneller ik je vergeet, hoe mooier het volgende kind zal zijn Ik zal gelegen hebben aan je voeten, wanneer jij in koude grond begraven bent en je ogen voor mij geen vonken meer zijn; hun koelte mij veel te bekend "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
Een week van weke dieren die de hersenen plezieren en de gaten van de nacht verhullen onder warme dekens. Strijd de strijd en veeg de tekens van het grote zwarte bord waar de algebrasommen staan. Voort en voortgaan onder de hemel die morgen heilig is, een profeet met glazen ogen draagt zijn kinderen naar de rivier. Daar en hier en achter de heuvel hoort men stil gepraat van heilige vrouwen. Tijdens het spelen moest hij kauwen op zijn tong en zijn wangen in een poging tot rust. hij dacht aan de kust en hoe hij kon vluchten, uit alle dagen die hem voor waren gegaan. Nooit had hij bij de vuurtoren stilgestaan zoals die ene avond, nu verleden gedachte. Hij vroeg aan de wachter of hij hem mocht vervangen, maar de man had in stilte veel liefde voor zijn baan. Naar het donkere strand gaan, en de vuren uit de korven zien. Vervagen in de strafwind, zoals dat met donkervuren gaat. Nooit was hij te laat, maar toch nooit op tijd. Hij gaf zijn huis weg aan een zwerver in een nachtmerrie van spijt. Bloed en bloed kleurde zijn ogen, de hoeken die hij voorheen nooit bekeek. Zachtjes, streek hij over zijn baard, zoals zijn vader altijd deed. Slechts een rugzak en herinneringen, schoenen en een pijp. Hij was bereid te leven maar voor sterven had hij geen tijd. Oploskoffie, kranten, televisie en reclame. Spellen, spellen, spellen. Bereid de rellen voor, steek de vuren in de hoofden, van de mensen die vrijheid als een huishoudelijk artikel zien. Achter het scherm vandaan en de weide wereld in. Geen doel dat niet verbogen worden kon. Geen reis die anderen gemaakt hadden. De kans en het lot zouden zich verenigen en bundelen om een onzichtbare leidraad te worden. Stortende regens zouden voor hem geen last meer zijn. Zonder paraplu zou hij iedere bui trotseren. Hij zou slechts wandelen, en leren. reizen en verstaan. geven en ten onder gaan. "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
goeie shit erg toevallig trouwens dat ik het nog niet gelezen had en dit topic op zocht vanwege een eigen tekst. en het meest aparte is dat ik er deels wel paralellen in zie qua onderwerp: Wie weet wie ik ben Wie weet waar ik ben Golven omsingelen mij Waar ik ook ben, ze zijn er, ze lachen me uit Ik ben een hoek Ik mis de gladde vormen die hun zo speciaal maken Die hun zo gewelfd maken en zo vloeiend Die hun… maken Ik ben een constructie Ik ben gemaakt Maar ben ik wel goed in elkaar gezet? Ben ik het schroefje in de IJffeltoren? Het kleine stukje verbintenis, het stukje contact En toch zo misbaar De spil in een geheel? Een spilletje? Al is het nog zo klein als een mus Een mus, rustend op de rand van een wolkenkrabber Zo hoog, zulks een vrijheid En toch, strikt weten wat hem te doen staat Het overleven troef, hij weet niet beter Zittend op de rand van een grote leegte Een vacuüm van ordinaire geluidsgolven Ver van beweging De mieren onder hem, de massa spurt Het gaat hem voorbij, hij weet niet beter De geluiden storen hem, maar toch niet Hij is het gewend, maar waarom? Zo klopt het Zo klopt zijn leven met wat hij denkt te weten Wat hij voelt Wat hij is De onevenredige rust teleurstellend vliegt hij verder Verder met zijn patroon, zijn leven, zijn patroon Zijn vloeiende bewegingen in de lucht Als een geluidsgolf, doordringend in ieders oor Iedereen hoort het maar opmerken is een andere gratie Is gewenning zulks een zwaar goed? Zo gewichtig dat er tonnen in het oor verblijven? Dat complete katoenplantages in de oorschelp lijken te zijn verdwenen? Dat abnormaliteiten veranderen in extreme vergezichten? Ziet niemand dan echt wat hij ziet? Zijn de mogelijke illusies definitief in utopieën opgegaan? Wie wil dit weten? Verzwijgen der realiteit, verdommen der wegwijzers! En weer die prangende vraag, wie wou kunnen dit weten? Je moeder. |
|
Euh, het is Eiffeltoren. www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers |
|
quote: De precieze opzet van je schrijven is mij niet direct duidelijk. Dit kunnen mensen mij ook verwijten, dus til er vooral niet te zwaar aan. Een opeenvolging van vragen leest over het algemeen een beetje vervelend. Het is beter verschillende van die vragen te nemen en er even over door te denken, of je directe ervaringen in een sterkere vorm van stream-of-consciousness schrijven optekenen denk ik. Positief, je beeldspraak is wel leuk en origineel. Het probeert in ieder geval buiten de traditionele paden van wat onder dichten/poëzie wordt verstaan te treden, een bewonderenswaardig streven in een tijd waarin iedereen die een sinterklaasrijm kan maken denkt een lezenswaardig dichter te zijn.... Merci pour le compliment, hier is mijn eigen sinterklaasrijm. Noemt mij maar Jezus, ik ben slechts een der uwen hier Noemt mij maar Judas, en geef mij op zijn minst een bier De ster binnen en het glas beneden licht zullen vanavond onze voeten treden Noemt mij maar Zwever, ik ben slechts wandelaar deze nacht Noemt mij maar Zwerver en geef mij op zijn minst een lach De ster voorbij en het glas geheven zwaar is de weg naar huis al vergeven Noemt mij maar Kluizenaar ik ben gesloten als een open deur Noemt mij maar Leugenaar en vergeef mij mijn eeuwig gezeur De ster gedood en het glas in scherven kom niet dichterbij, ik zal u slechts bederven "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
quote: hehe er klopte al iets niet eraan maar kon het niet vinden Je moeder. |
|
quote: goeie shit doch idd erg educatief hm, mn tekst is ook niet echt met een opzet geschreven, het is geevolueerd naarmate de avond vorderde dus dit beantwoort eigenlijk al je "vragen" (kritiek punten). pure expressie van mijn kant iig Je moeder. |
|
Steek na steek De wond Die na tijden is geheeld. Steek voor steek genezen. Word nu, door jou onbewust weer opengereten. De pijn die ik niet meer wil ervaren word werkelijkheid. Steek voor steek gaat de wond weer open onbewust of niet. Maar wanneer de wond weer op zijn ergst is zal jij er niet meer zijn Genezen zal moeilijker zijn Ik bereid me voor de wond een tweede keer te genezen Steek na steek ------------------------------------------------------- Gedicht over het rouwproces van m'n moeder, die overleden is, en m'n vader die dezelfde ziekte heeft en niet weet wanneer hij zal gaan.. Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip |
|
nouja, nog maar niet te vaak aan denken dan... edit: spelling aids, 13 dagen later [Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 18-11-2006 5:14] Je moeder. |
|
emo tijd! ---- Dromen in een wereld die er niet is Vlucht naar een oord ver weg De oplossing rijdt langs Ik hoor hen komen Vonken spatten eraf als hij passeert En weg is hij Wat trekt me toch zo aan En wat stoot me toch zo af Hij kan me naar m’n oord voeren En tevens kan hij me ontnemen Ontnemen van m’n gedaante Waarom zou hij Waarom zou ik Je moeder. |
|
quote: Het "ontnemen van" klinkt onnederlands... Volgens mij is het meer in de richting van "Hij ontneemt me mijn gedaante"... "Vonken spatten eraf als hij passeert" --> leuke zin. Het eerste stuk, tot en met "en weg is hij, spreekt me het meeste aan en klinkt ook het beste, imho. Ik heb het gevoel dat je op een bepaalde manier in het Engels aan het denken bent terwijl je nederlands schrijft, maar ik kan me vergissen. Het einde is iets te open om er een goed sluitend gedicht van te maken. Don't worry, je hebt wel goede, in gedichten omzetbare gedachten, maar dit zijn slechts wat kritiekpunten. Keep writing! Gisteren kreeg ik plots een deuntje in m'n hoofd, heel simpel, en het voelde een beetje middeleeuws aan om een of andere reden. Zonder echt bewust ervan te zijn ging ik m'n nederlands daarom ook een wat oudere klank meegeven. Ik hoop dat het goed over komt, hoewel het natuurlijk grotendeels zelfverzonnen taal-aanpassingen zijn, niet echt oud-nederlands. End Sie draagte End Sie draagte Oh, Sie draagte sofeel Dat Sie klaagte Dat Sie klaagte " Leven's Hard op d'n Peel" End Sie daagte End Sie daagte Aon Kinders bie Fuur End Sie fraagte End Sie fraagte D'r Man foor die Uur End Hie seide End Hie seide "Froumens d'ris gen Tied" End Hie schreide End Hie schreide Van Ouder Verdriet End Hie saagte End Hie saagte Da sien Frou war nie meer End Hie slaagte End Hie slaagte Sien Ogen moar neer (denk een beetje in schommelend ritme) "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
Heerschende schrijfsels, menschen. De laatste tijd heb ik ook weer aardig wat teksten geschreven. Jammer dat ik zelden verder dan een paar coupletten kom als ik iets schrijf. Deze zinnen een paar weken geleden verzonnen tijdens mijn "verjaardagsdepressie"; -Gapende muilen der jaren -Bloeddorstige vreters van zielen -Klauwen schrapen en scheuren -Onstilbaar en eeuwig hun honger -Diep is de afgrond der tijd -Vallend door de leegte van jaren -Klauwen schrammen en scheuren -Ongrijpbaar en eeuwig mijn ziel Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |