IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Party San 2011 Vorige pagina | Volgende pagina
Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 14-08-2011 17:57 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

Was vette shit. Ik verbaas me er over dat ik vanaf het podium nog zoveel bekenden kon zien in het publiek

[Dit bericht is gewijzigd door Dappere-Speerwerper op 14-08-2011 21:06]

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 14-08-2011 18:06 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Wat een enorm gaaf weekendje. Donderdag was gaaf met Byfrost en Triptikon, kan me van het einde niks meer herinneren hehe. Vrijdag waren Urgehal en 1349 gaaf en Primordial zelfs geniaal!! 's Avonds feestje met Urgehal gehad, is een beetje uit de hand gelopen en kan me van het einde niks meer herinneren. M'n telefoon ook naar de klote daardoor en helaas alle nummers kwijt nu. Zaterdag mega brak en de hele dag als een zombie rondgelopen en niet echt bewust dingen meegemaakt behalve de shows van Taake en Enslaved.
Nu enkele dagen de tijd om bij te komen voordat het weer opnieuw begint

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Sjon
Usericon van Sjon
Posted 14-08-2011 20:59 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

Beste party san tot nu toe, ik ben hard kapot.

De Abba afterparty was geniaal

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-08-2011 9:56 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Aborted

Leuke opener, al is deze band gedoemd om voor eeuwig in de middenmoot te blijven hangen aangezien alles wat ze spelen al jaren hetzelfde klinkt. Voldoende niveau maar uiteindelijk toch saai.

Negura Bunget

Zeer verrassend sterk. Hadden geluk dat ze in de tent konden spelen denk ik anders was hun set waarschijnlijk flink weggewaaid. Ongeveer dezelfde setlist als een tijdje terug in de kade en dat optreden was ook al magistraal.

Darkened Nocturn Slaughtercult

Eén nummer van gezien, standaard black metal uit de lade die ik al jaren nauwelijks meer opentrek.

Decapitated

Enkele stukjes van gezien. Blijft één van de meest overschatte death metal bands die er zijn. Saaie eenheidsworst.

Triptykon

Triptykon was weer subliem. Ik vind de stijl die deze band speelt echt ultragaaf. Zo loodzwaar kom je het gewoon nauwelijks tegen. Unieke band, zowel op CD als live.

Urgehal

Zeer ok optreden van deze vrij standaard Noorse blekcies. Ik zou er geen platen van kopen maar live is het prima te doen.

Absu

Helaas verwaaide het geluid bij Absu volledig. Jammer want Proscriptor was wel degelijk goed bij stem.

Primordial

Primordial had zo mogelijk een nog slechter geluid dan Absu. Het was een grotebrij waarbij eigenlijk alleen de zang (die wel erg goed was) flink te onderscheiden viel. De band was niettemin enthousiast en aangezien ik alle nummers uit mijn hoofd ken toch wel genoten.

Melechesh

Van een afstandje gehoord maar niet echt op gelet. Klonk wel ok.

Belphegor

Zelfde verhaal als Melechesh, maar Belphegor klonk dit keer heel goed. Een van de weinig bands die een goed geluid hadden.

1349

Muzikaal gezien een zaaddodend saaie band maar het optreden was zeker te genieten.

Morbid Angel

Alleen de laatste paar nummers van gezien in de stromende regen. Sfeervol en zeker niet slecht. Niks meegekregen van Radikult en dat soort ongein.

Taake

Meest verrassende optreden wat mij betreft. Taake speelde erg goed en had het geluid redelijk mee. Hoest was bijzonder goed bij stem en de rest van de band had er ook duidelijk zin in. Klein hoogtepuntje.

Exhumed

Exhumed moest mijn aandacht delen met een broodje doner maar kreeg desondanks een flinke voldoende. Ik ben blij deze band eindelijk eens gezien te kunnen hebben al was hun zompige moeras grind/death gebaat geweest bij nog eens 10 graden extra warmte wat mij betreft.

Nachtmystium

Ondanks weer een slecht geluid vond ik dit een van de gaafste optredens van het festival. Met name richting het einde werd de black-en-andere-stijlen-fusie van deze band heerlijk slepend en proggy waar ik enorm van hou. Lekker slow motion bangen op de riffs ipv de drums dus. Super. In Vera of Romein graag dit najaar.

Watain

Helft van gezien. Op zich niet slecht maar ik vind hun muziek ontiegelijk saai en die brandende omgekeerde kruizen ken ik nu ook wel. Deze band neemt het hele trui ende grim gebeuren veel te serieus en zou zich beter eens kunnen focussen op het schrijven van interessante muziek ipv van het combineren van tweederangs Dissection probeersels en derderangs Marduk geneuzel.

Morgoth

Ik kende het niet echt maar Grey en andere oudere Freunden gingen hier bij voorbaat al hard op wegens oldschoolness endezo. Muzikaal gezien zeer uitstekend. Licht technische death met een groovy randje. De zanger was echter behoorlijk kut.

Enslaved

Werelds! Zoals altijd eigenlijk. Helaas ook weer een matig geluid. Niettemin moesten mijn nekspieren er wel weer aan geloven. Qua muziek verreweg de beste band van het festival voor mij natuurlijk. Alleen Primordial komt een beetje in de buurt. Qua optreden echter niet want dat was...

AT THE GATES

Geniaal weer! Net als op Wacken bleek dat deze band ondanks de vele jaren rust in staat is om een waanzinnig gaaf live optreden neer te zetten. Prachtige setlist en een heel goed geluid (relatief gezien). De typische Gothenburg melodeath riffjes komen bij ATG gewoon het allerbeste uit de verf en Tomas Lindberg is nog altijd enorm goed bij stem. Het is eigenlijk net als Bolt Thrower een band die niet meer een plaat hoeft te maken en gewoon om de paar jaar een paar leuke shows moet geven. Dan kunnen ze wat mij betreft nog jarenlang mee. Zeldzaam goede festival afsluiter ook. Zo enorm energiek dat je niet stil kunt blijven staan (vooral niet als je Zillah heet trouwens) en waarbij alle moeheid even tijdelijk je lichaam verlaat. Hoera!

Conclusie: aantal fijne optredens gezien. Sowieso vond ik de line-up erg sterk. Dat was maar goed ook want het geluid op PS is echt ondermaats. Een hele dikke tegenvaller in vergelijking met Summer Breeze vorig jaar waar het geluid juist optimaal is. Verder vond ik beide festivals redelijk vergelijkbaar. Party San is wat tammer en kleiner maar qua sanitair wel heel erg fijn. Summer Breeze heeft een betere metal market maar is qua voorzieningen teveel Wacken-achtig helaas. Wel allebei heel gezellig.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 15-08-2011 10:07 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Leuke recensie

Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.

Hub de Gallier
Posted 15-08-2011 10:12 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2011 9:56 schreef Onweerwolf het volgende:

Conclusie: aantal fijne optredens gezien. Sowieso vond ik de line-up erg sterk. Dat was maar goed ook want het geluid op PS is echt ondermaats. Party San is wat tammer en kleiner maar qua sanitair wel heel erg fijn.
Helemaal mee eens!

Ate
Usericon van Ate
Posted 15-08-2011 12:03 by Ate Wijzig reactieProfiel van AteQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2011 9:56 schreef Onweerwolf het volgende:

Aborted

Juist door die energie die ervanaf straal vond ik het een goed optreden. Misschien kwam het door die tent, daardoor was de sfeer wat intiemer.

Decapitated

Geluid viel erg tegen, en na een paar nummers maar naar buiten. Ook qua presentatie niet erg boeiend.

Triptykon

Ik kende het niet, en na een paar minuten maar afgezet naar de camping.

Urgehal

Live zeker te doen, soort van rock en roll black metal.

Absu

Proscriptor was inderdaad goed bij stem, maar jammer dat die gitarist het meeste zong. Jammer genoeg kende ik de meeste nummers niet die ze speelden(weinig van Tara).
Het beste vond ik Mannanan, als laatste.

Primordial

Wegens drank heb ik niet eens opgemerkt dat het geluid slecht was, ik vond het eigenlijk wel een sterk geluid. Je hoorde de drums, stem en lead gitaar goed. Een van de beste optredens van dit festival.

Belphegor

Zeker een goed geluid! en de setlist was ook best vet. Heb nog gehoord dat er op het eind een naakten vrouw op het podium kwam? Ik heb het niet gezien, ik was aan het headbangen PAAARTYYY SAAAN.....FUUUUCK JOOOEEE! geweldig.

Taake

Erg goede presentatie, maar het geluid was erg slecht. Ik ken alle albums van Taake(behalve die laatste) maar soms had ik nog moeite met het herkennen van nummers. Dan had je in het midden zoiets van: ohja! Hoest' stem was best wel goed.
Die cover van gg alin was echt geniaal haha.

Exhumed

"Exhumed moest mijn aandacht delen met een broodje doner maar kreeg desondanks een flinke voldoende." Idem dito, al moest ik na een paar nummers weg.
En waren die sukkels nou naar Bad Berka gereden?
Ik vond het nogal storend dat Taake opeens een uur eerder moest optreden, ik had ze bijna gemist.

Watain

Alleen het laaste nummer gezien. Ze deden een cover van Bathory.A fine day to die, en dat deden ze eigenlijk verrekte goed! De rest heb ik gemist omdat de vorige 3 optredens die ik gezien heb nogal tegenvielen.(PSOA vorig jaar onder andere).

Morgoth

Die zanger was inderdaad irritant, tussen de nummers door. Zijn ogen gaven groenachtig licht als hij in het midden van het podium stond, dat zag er erg vreemd uit. Ik stond naast een oude duitser die begon te huilen haha. Ik kende Morgoth niet, en ik zou het ook niet aanbevelen. Wel leuke old skool death metal, maar verder.

Enslaved

Geluid was goed. De setlist was erg vet, volgens mij eerst een nummer van het nieuwe album. Toen fusion of sense and earth, ground, as fire swept clean the earth, nog een nummer van vertebrae, nog een van hordanes land, ...., ...
Die leadgitarist kwam erg ego op mij over, hij had zelf een apart verhoginkje van anderhalve meter waar hij dan solerend op ging staan.
Een van de hoogtepunten vond ik.

AT THE GATES

"Geniaal weer!"
Eens. Net zoals 2 jaar geleden. Zo te zien vonden ze het zelf ook erg leuk. Toen het wat begon te miezeren erg weinig mensen gezien die naar binnen gingen En wat, ze speelden ook wel anderhalf uur ofzo? Het was pas half 3 afgelopen. Ze speelden het meeste van 'the brown album' Plus nog een paar oude nummers, en als afsluiter Kingdom Come.

De locatie/camping:
Die nieuwe locatie vind ik minder dan Bad Berka. Ja, er was wel modder maar dat voegde juist erg veel toe. Al was het wegrijden wel makkelijker zo. Verder vond ik dat hek om die camping minder. Net alsof we in een kamp zaten, ik voelde mij nogal opgesloten daar.
En we hadden erg weinig ruimte gekregen voor onze tenten.(1 auto breed, 5 meter lang voor 3 tenten)Het was nogal een kale vlakte zonder bomen en met veel wind. Verder ben ik dit jaar niet in de pit geweest vanwege dat asfalt, geen zit om schaafwonden op te lopen of tanden te verliezen.
Die betaalde wc's en douches waren ook slecht geregeld. Ja, wel schoon, maar je moest eerst 20 minuten in de rij staan. En ik overdrijf niet
En ach, nog wat kleine dingen zoals het gebrek aan licht bij de pisbak op het festivalterrein.

Maar toch, ik ga volgend jaar weer! Leuke sfeer, niet al te groot, niet al te duur.

[Dit bericht is gewijzigd door Ate op 15-08-2011 12:04]

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-08-2011 12:11 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Wij kwamen met twee autootjes aan. Vervolgens heeft Amarantha gevraagd of we wat extra ruimte konden krijgen voor later arriverende vrienden en dat was prima. Uiteindelijk bestond ons kamp uit 4 auto's, 10 tenten en 2 partytenten en met genoeg loopruimte.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

DecomposingBitch
Schwa
Usericon van DecomposingBitch
Posted 15-08-2011 12:15 by DecomposingBitch Wijzig reactieProfiel van DecomposingBitchQuote dit bericht

Het was een prachtig feestje. Niet erg veel van de bands gezien, hier en daar een paar nummers, een enkele band helemaal meegekregen. Maar des te meer van de biertent en bekenden meegekregen...
Dak waait van podium af waardoor alle optredens donderdag in de tent waren. Niemand scheen het erg te vinden geloof ik.
Exhumed die vergeet dat er een nieuwe lokatie is en dus de afslag Bad Berka nam ipv Schlotheim... Taake ineens een uur eerder op het podium...
Meneer de Gallier als een zombie aan de zijkant van het podium zien staan.
Lokatie vond ik prima! Mooi ruim opgezet en het uitzicht was geweldig!
Het weer was ook prima! De weergoden waren tijdens Morbid Angel niet gunstig gestemd, maar ja, dan had MA Ensiferum ook maar niet van het podium moeten jagen.
Lang geleden dat ik zo weinig bands en zoveel bier heb gezien... De hele dag lekker in een soort buzz rondlopen. Mooi.

"Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was."

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-08-2011 12:18 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Het bier op Party San is vies.

DecomposingBitch
Schwa
Usericon van DecomposingBitch
Posted 15-08-2011 12:22 by DecomposingBitch Wijzig reactieProfiel van DecomposingBitchQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2011 12:18 schreef Onweerwolf het volgende:

Als je niet aan de cocktails wilt (ik wil een buzz, niet in coma op het eind van de dag), dan heb je er weinig keus.
Gewoon snel genoeg leeg drinken, als het koud is is het nog wel te doen. En na een paar biertjes proef je het toch niet meer.

"Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was."

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-08-2011 12:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2011 12:18 schreef Onweerwolf het volgende:

beter dan op Occult dacht ik

signature

Hub de Gallier
Posted 15-08-2011 12:27 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Het bier was erg goed te doen! Maar de whiskey en White Russians nog beter

Ate
Usericon van Ate
Posted 15-08-2011 12:30 by Ate Wijzig reactieProfiel van AteQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2011 12:27 schreef Hub de Gallier het volgende:
Het bier was erg goed te doen! Maar de whiskey en White Russians nog beter

Die white russians waren idd erg goed.
Zo'n cuba libre was ook best lekker. En dat idioote munten/beker systeem is veels te onhandig. Het kan ook wel zonder muntjes en dan alleen de bekers terugbrengen.

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 15-08-2011 12:41 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2011 12:03 schreef Ate het volgende:
Exhumed

"Exhumed moest mijn aandacht delen met een broodje doner maar kreeg desondanks een flinke voldoende." Idem dito, al moest ik na een paar nummers weg.
En waren die sukkels nou naar Bad Berka gereden?
Nope, Watain. Exhumed kon gelukkig een uurtje eerder.

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

Woutjinho
Usericon van Woutjinho
Posted 15-08-2011 12:51 by Woutjinho Wijzig reactieProfiel van WoutjinhoQuote dit berichthttp://https://rateyourmusic.com/~Woutjinho

Nope, Exhumed was verkeerd gereden en Taake kon een uur eerder
Of maakte je een grap die ik niet doorhad.

Maar het was trouwens erg gaaf.

Atomization: Bandcamp - Spotify

Hub de Gallier
Posted 15-08-2011 15:19 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Dat was wel kut met Taake....eerst vragen ze of we een uur eerder willen omdat Exhumed er niet was....en daarna willen ze dan wel dat ook nog eens de set word ingekort. Dat was het enige dat niet echt netjes was van de organisatie.

Regeer
! Metalized Blood !
Usericon van Regeer
Posted 15-08-2011 15:24 by Regeer Wijzig reactieProfiel van RegeerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/regeer

Ach... Taake is het deze "zomer" al wel gewend om eerder te moeten spelen dan bedoeld...
Op Metalcamp heb ik ze ook al moeten missen omdat ze ineens veel eerder waren ingepland.

Ate
Usericon van Ate
Posted 15-08-2011 18:19 by Ate Wijzig reactieProfiel van AteQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2011 12:41 schreef Greycloak het volgende:
Nope, Watain. Exhumed kon gelukkig een uurtje eerder.

Taake speelde op het schema om 6 uur, wat 5 uur werd. Ze waren gewoon gewisseld met Exhumed. Watain speelde ook gewoon om 10 uur. Of is dit een grap?

Hub de Gallier
Posted 15-08-2011 18:20 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Enslaved speelde wel al een half uur later dan gepland vanwege het uitlopen bij voorgaande bands.

blackstar666
Usericon van blackstar666
Posted 15-08-2011 19:57 by blackstar666 Wijzig reactieProfiel van blackstar666Quote dit bericht

Tja, Taake wel gemist door die verandering, beetje jammer dus. Verder mooi feestje!

ini
Usericon van ini
Posted 15-08-2011 20:24 by ini Wijzig reactieProfiel van iniQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/Darkest-MIND-357194404369665/

Party San was weer in orde.
Nieuwe locatie vind'k persoonlijk heel goed. Heel praktisch.
De sound was in het algemeen goed te toen. (zeker als je het vergelijkt met de sound op graspop. Op Party San weten ze hoe je een death of black metalband moet mixen. Op GMM niet.)
Bier was ok als het koud was, maar als het wat warmer werd smaakte het wat naar kots.

Eerste dag vette gigs gezien van Aborted, Negura Bunget, DNS en Decapitated. Wel jammer dat ze niets van "The Negation" hebben gespeeld.

Tweede dag: Urgehal, Absu (sound was niet zo goed en heb ze al beter gezien), primordial, Belphegor, 1349 (sound was kut, van de drum waren enkel de kicks goed hoorbaar en ze klonken dan nog verschillend)Morbid Angel was weer dik in orde, vette set, vette show en heel goede sound. Wel kut van de regen.

Derde dag: helaas Panzerchrist gemist, vette gigs van Taake (nieuwe cd al gehoord, is vet, beter dan de vorige, ook cool effect met die banjo haha), Exhumed, Nachtmistium, Hail of bullets van vet gehoord, Watain, Enslaved, Morgorh en At The Gates(ze waren beter dan op Neurotic deathfest)

Video's:

Darkened Nocturn Slaughtercult: http://www.youtube.com/watch?v=2S6rUiz-Ezc
Urgehal: http://www.youtube.com/watch?v=PV4kRo3XKC4
Absu: http://www.youtube.com/watch?v=vvZ74ETlPOE
Belphegor: http://www.youtube.com/watch?v=MsZi8jZ_a_g
1349: http://www.youtube.com/watch?v=622dQs2T_MQ
Morbid Angel: http://www.youtube.com/watch?v=-SKEWTcEVsA
Watain: http://www.youtube.com/watch?v=hLLgmMIEAjc
Enslaved: http://www.youtube.com/watch?v=upYG4NWUR88

[Dit bericht is gewijzigd door ini op 15-08-2011 20:24]

Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 15-08-2011 20:30 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 14 augustus 2011 18:06 schreef Hub de Gallier het volgende:
Wat een enorm gaaf weekendje.
...kan me van het einde niks meer herinneren hehe... ...een beetje uit de hand gelopen en kan me van het einde niks meer herinneren....
...alle nummers kwijt nu...
...niet echt bewust dingen meegemaakt...

:')

http://www.aa-nederland.nl/index19.php

Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."

Hub de Gallier
Posted 15-08-2011 20:53 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Eens in de zoveel tijd moet je goed kunnen feesten

Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 15-08-2011 21:03 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 15 augustus 2011 20:53 schreef Hub de Gallier het volgende:
Eens in de zoveel tijd moet je goed kunnen feesten
Waarbij "zoveel tijd" gemiddeld een dag of 2 is?

Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com