IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Anti-islamitische (black) metal Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-12-2010 12:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 12:09 schreef Onweerwolf het volgende:
Welke bands zijn dan satanisch maar hebben geen probleem met het christendom?

Cradle of Filth ?

signature

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-12-2010 12:35 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 12:32 schreef Paljas het volgende:
Slap gezever?

Het antwoord is toch duidelijk:

Geen, want er bestaan geen satanische bands.

Natuurlijk.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-12-2010 12:36 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 11:26 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat mag je vinden. Ik irriteer me er aan.
Dat kan niet. Iets irriteert jou, of je ergert je eraan.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-12-2010 12:36 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 12:36 schreef bastianus het volgende:
Dat kan niet. Iets irriteert jou, of je ergert je eraan.

Je hebt gelijk! 2e keer volgens mij al.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-12-2010 12:38 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Paljas heeft wel gelijk. OWW, ik raad je aan om een keer de satansbijbel van La Vey door te spitten, wellicht opent dat jou de ogen m.b.t. satanisme.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Paljas
Usericon van Paljas
Posted 01-12-2010 12:40 by Paljas Wijzig reactieProfiel van PaljasQuote dit bericht

Maar klakkeloos kenmerken aan iets geven heb je geen problemen mee?

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-12-2010 12:41 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 12:40 schreef Paljas het volgende:
Maar klakkeloos kenmerken aan iets geven heb je geen problemen mee?
Wie, ik? Hangt van de situatie af. Soms komt chargeren me wel goed uit.

Paljas
Usericon van Paljas
Posted 01-12-2010 12:42 by Paljas Wijzig reactieProfiel van PaljasQuote dit bericht

Nee, had het tegen OnderWegnaarWorgen.

Paljas
Usericon van Paljas
Posted 01-12-2010 12:43 by Paljas Wijzig reactieProfiel van PaljasQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 12:41 schreef bastianus het volgende:
Soms komt chargeren me wel goed uit.

Maar toch niet klakkeloos?

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-12-2010 12:43 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 12:42 schreef Paljas het volgende:
Nee, had het tegen OnderWegnaarWorgen.
Lijkt me vooral niet snappen.

Paljas
Usericon van Paljas
Posted 01-12-2010 12:44 by Paljas Wijzig reactieProfiel van PaljasQuote dit bericht

Dat idee had ik ook. Ik denk, ik help die arme jongen ff.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-12-2010 12:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

je hebt ook zelfverklaarde Christenen die helemaal niet de leer nakomen,
zijn dat dat ook geen Christenen?

signature

Paljas
Usericon van Paljas
Posted 01-12-2010 12:46 by Paljas Wijzig reactieProfiel van PaljasQuote dit bericht

Dat klopt inderdaad.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-12-2010 12:46 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 12:43 schreef Paljas het volgende:
Maar toch niet klakkeloos?
Och, soms is het wel leuk om de boel wakker te schudden. Soms stoot ik keihard mijn kop, als anderen me er op terug pakken. Dat is het risico van de zet dan.
B.v. in het moslimtopic ben ik soms overdreven politiek correct, maar dat is ook omdat ik er niet goed van word dat je continu dezelfde mening in een andere uitvoering leest. Soms is het leuk om dan mensen aan het nadenken te zetten, b.v. door er dwars tegenin te gaan. Maar menigmaal weet iemand daar doorheen te prikken.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-12-2010 12:46 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 12:38 schreef bastianus het volgende:
Paljas heeft wel gelijk. OWW, ik raad je aan om een keer de satansbijbel van La Vey door te spitten, wellicht opent dat jou de ogen m.b.t. satanisme.

Daar heb ik flink wat stukken uit gelezen maar dat vond ik echt te saai voor woorden om eerlijk te zijn. Ik zie overigens niet in wat dat met Paljas zijn verhaal te maken heeft. Voor de duidelijkheid, ik zeg ook niet dat hij ongelijk heeft, ik vind alleen dat het verder niet relevant is mbt de discussie.

De context is, nogmaals, deze:

Mijn stelling: ik vind dat haat en vergelijkbare sentimenten een goede voedingsbodem kunnen zijn voor interessante kunst. Een goed voorbeeld hiervan is mijns inziens het overwegend anti-christelijke karakter van de zgn. True Norwegian BM scene van begin en midden jaren '90. Vandaar dat ik ook wel interesse heb in de AIBM scene waar dit topic over gaat.

Vervolgens stelt Zelthor dat Emperor niet anti-christelijk was maar satanisch. Mijn vraag is vervolgens of dat satanische niet zo'n beetje per definitie anti-christelijkheid impliceert.

Daar kan je dus ja en nee op antwoorden, maar Paljas' verhaal over 'bands kunnen geen persoonlijke kenmerken dragen' kan ik in deze context dus niet plaatsen. Jij wel?

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-12-2010 12:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 12:46 schreef Paljas het volgende:
Dat klopt inderdaad.

daar wordt op ZM dan wel weer erg rekbaar mee omgesprongen

signature

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-12-2010 12:52 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

@OWW: Ik wel. Satanisme is namelijk helemaal niet per definitie anti-christelijk. Meer een soort uit de hand gelopen hippie-leer. Het maximale uit het leven halen, zonder daarbij anderen al teveel voor het hoofd te stoten. Veel christendom wil alleen maar het goede nastreven, het satanisme erkent ook het "satanische", de "slechte" kant volgens het christendom, in jezelf. In plaats van dan gefrustreerd te worden door de "slechte" kant uit te bannen, kan je ook die kant die in je hoort uitleven. Zoiets. Maar dat wil nergens zeggen dat je tegen christenen of andere religieuzen bent, die laat je gewoon met rust als het goed is.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 01-12-2010 12:52]

Paljas
Usericon van Paljas
Posted 01-12-2010 12:53 by Paljas Wijzig reactieProfiel van PaljasQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 12:50 schreef Hypnos het volgende:
daar wordt op ZM dan wel weer erg rekbaar mee omgesprongen

ZM is dan ook een afspiegeling van onze samenleving. Alleen hier zijn in verhouding meer mensen vroeger op school gepest.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-12-2010 12:53 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 12:52 schreef bastianus het volgende:
@OWW: Ik wel. Satanisme is namelijk helemaal niet per definitie anti-christelijk. Meer een soort uit de hand gelopen hippie-leer. Het maximale uit het leven halen, zonder daarbij anderen al teveel voor het hoofd te stoten. Veel christendom wil alleen maar het goede nastreven, het satanisme erkent ook het "satanische", de "slechte" kant volgens het christendom, in jezelf. In plaats van dan gefrustreerd te worden door de "slechte" kant uit te bannen, kan je ook die kant die in je hoort uitleven. Zoiets. Maar dat wil nergens zeggen dat je tegen christenen of andere religieuzen bent, die laat je gewoon met rust als het goed is.

Prima, maar waar zegt Paljas dat dan?

Paljas
Usericon van Paljas
Posted 01-12-2010 12:57 by Paljas Wijzig reactieProfiel van PaljasQuote dit bericht

Op de vorige pagina. Even opletten, jongen.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-12-2010 12:58 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 12:53 schreef Onweerwolf het volgende:
Prima, maar waar zegt Paljas dat dan?
Hij zegt dat jij de plank mis slaat op het moment dat je je niet voor kan stellen dat er satanische bands zijn die geen problemen met het christendom hebben. En terecht.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-12-2010 13:00 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 12:46 schreef Onweerwolf het volgende:
Vervolgens stelt Zelthor dat Emperor niet anti-christelijk was maar satanisch. Mijn vraag is vervolgens of dat satanische niet zo'n beetje per definitie anti-christelijkheid impliceert.

Dat impliceert het niet per definitie. Zie wat bastianus zegt.

Mijn punt met Emperor was ook vooral dat ze in hun teksten pro-satan/andere kinderachtige duisterheid zijn. Dingen die direct tegen christenen zijn gericht zie ik er zo 1-2-3 niet in.

Dus, beetje tof lopen doen over de duisterheid en daarmee een occult image cultiveren in plaats van dat ze (in teksten) echt tegen christenen ingaan. Uiteraard hebben die lui ook daadwerkelijk shit tegen christenen gedaan, maar dat is ook maar puberaal uit de hand gelopen stoerdoenerij gevoed door dat occulte/satanische waar ze (schijnbaar) zelf zo zwaar aan tilden. En dat is gewoon sneu, dat soort denkmechanismen (wij vinden dit de waarheid, dus die lui die wat anders denken zijn de vijand) staan aan de wieg van al het sektarische gezeik dat we op de wereld hebben. Als je dan als toffe metalhead op precies dezelfde manier aan die kneuzenkermis meedoet, tsja...

En ik vind dat het met "anti-christelijke" bands vaak op dat puberale blijft hangen, daarom lijken anti-islamitische bands me -tekstueel- niks aan (omdat ik dus vermoed dat dat ook niet echt intelligent wordt ).

Maar welke emotie dan ook kán tot goede muziek leiden, ja. Alleen verwacht ik dat we met anti-islamitische bands vooral erg politieke bands krijgen, en die zijn vrijwel nooit muzikaal interessant.

Twee keer fout, dus. Maar ja, misschien komt er wel iets gaafs uit, ik hoor het wel.

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-12-2010 13:03 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 12:58 schreef bastianus het volgende:
Hij zegt dat jij de plank mis slaat op het moment dat je je niet voor kan stellen dat er satanische bands zijn die geen problemen met het christendom hebben. En terecht.

Precies. Waarop ik dus vraag: "welke bands dan?" en meneer een verhaal begint wat verder totaal niet relevant is.

Overigens denk ik persoonlijk dat het onzin is om te stellen dat satanische bands niet anti-christelijk zijn, maar goed, zoals gezegd, heb ik me te weinig in satan verdiept om zo'n stelling hard te maken dus het zal wel. Boeiend.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-12-2010 13:03 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik weet het niet, AG. Het anarchisme uit het punktijdperk heeft toch verdomd interessante (en kwade) bands opgeleverd als Crass, Conflict en in Nederland The Ex. Dat zijn behoorlijk politieke bands vind ik, maar daarbij stoort het me niet. En laten we vooral de Dead Kennedys in de VS niet vergeten.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-12-2010 13:04 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 13:03 schreef Onweerwolf het volgende:
Precies. Waarop ik dus vraag: "welke bands dan?" en meneer een verhaal begint wat verder totaal niet relevant is.

Overigens denk ik persoonlijk dat het onzin is om te stellen dat satanische bands niet anti-christelijk zijn, maar goed, zoals gezegd, heb ik me te weinig in satan verdiept om zo'n stelling hard te maken dus het zal wel. Boeiend.
Prima, maar als je je er zo weinig in verdiept hebt ga dan ook niet de discussie aan met mensen die dat wel gedaan hebben. Zie overigens ook het christendomtopic.

Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com