|
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Pas op! Je zegt nu dat OWW iets niet snapt en dat mag helemaal niet! Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: en thuis signature |
|
quote:Als hij wat meer moeite deed zou hij het wellicht kunnen snappen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Ja, maar geldt dat niet gewoon voor al die bands? quote: Zeker waar. quote: Tekstueel boeit het me ook niet zo, maar muzikaal gezien zou er best een leuk genre uit kunnen ontstaan. Vergelijk het eens met Satyricon. Een band die toch echt heel erg anti-christelijk was (of wellicht nog steeds is) en die hebben het toch heel ver geschopt, hoe sneu hun initiële insteek ook mag zijn geweest. quote: Niet, als het uitdragen van de politieke mening echt boven het maken van muziek wordt verheven nee. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Ik stel toch gewoon vragen of niet dan? Wat jij doet is nu weer net zo kansloos als Fusion: "je mag niet meepraten want je weet er niks van." Wat een onzin en van iemand die docent is en dagelijks met mensen werkt die hij zelf kennis moet aanleren en van wie ik mag hopen dat hij discussie juist stimuleert had ik dit toch echt niet verwacht. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
AG: Mijn punt met Emperor was ook vooral dat ze in hun teksten pro-satan/andere kinderachtige duisterheid zijn. Dingen die direct tegen christenen zijn gericht zie ik er zo 1-2-3 niet in volgens mij was Samoth toch echt wel aanwezig en veroordeeld voor de brandstichtingen van Noorse kerken. Jeugdzonde? misschien, maar voor mij teken genoeg van anti-christelijke gevoelens signature |
|
quote: Dat mag je zo vaak zeggen als je wilt wat mij betreft. Maar als ik zelf al aangeef dat ik weinig verstand heb van het onderwerp dan vraag ik me af wat voor toegevoegde waarde zoiets heeft. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
......en het kringetje is weer rond. LOL. Overigens ben ik van mening dat teksten geen afspiegeling hoeven te zijn van de muziek qua kwaliteit. Emoties bepalen meer dan eventuele teksten de muziek, het is prettig als die in 1 lijn liggen, maar niet noodzakelijk. Dus de vergelijking zoals nu bij Satyricon gemaakt wordt is los zand imo. Boeiender |
|
quote: Yep. Deze heeft 'ie samen met Varg in de fik gestoken: Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Volledig mee eens. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Waarom haal je zo'n voorbeeld aan dan? Ik denk dat Satyricon op basis van muzikaal talent, geluk en marketing groot is geworden, niet op basis van teksten. Op basis van teksten worden doorgaans alleen one-day-fly's een hitje volgens mij. Als er geen muzikale basis is, dan is het niet boeiend over het algemeen. Boeiender |
|
quote: Wat is de toegevoegde waarde van jouw weinig verstand? |
|
quote: Dat denk ik ook, maar zij komen net als een significant aantal andere bands uit een scene waarin dat soort teksten en sneuigheid gemeengoed was. Mijns inziens was het centrale gemeenschappelijke karakter van deze scene een afkeer van het christendom. Daar is de scene destijds omheengegroeid en dat heeft interessante muziek opgeleverd, ondanks slechte teksten. Vandaar dus dat ik denk dat zo'n scene in het midden-oosten eenzelfde resultaat zou kunnen opleveren. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: nee, maar je hebt ook artwork en mooie sjirtjes en zo, en soms ook refreintjes zoals "666 voices inside" of "KIll Kill KIll Lord Jesus Christ" of "Blame is on God" nu wordt dat "622, birth of the Swine" of "Stone Mohammed the paedophile" of "Allah, Bitch of Heaven" es iets anders signature |
|
quote: Marketing.... Boeiender |
|
quote: Ik geloof (hehe) dat de muzikanten en niet het anti-christelijke aspect mooie muziek hebben opgeleverd. Boeiender |
|
quote: Dat geloof ik ook ja. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: ja, is marketing, maar dat vind ik ook een prettig ding Beetje sfeer brengen op een platvloerse manier omdat het anders allemaal vaag en onuitgesproken blijft. Ik hou wel van een paar hoenderhokaanvallen. signature |
|
quote: Ik snap je serieus niet meer, mijn oprechte excuses. Als jij hetzelfde denkt als ik, waarom typ je dan reply's waar uit blijkt dat je het tegenovergestelde denkt? quote: Daar geef jij aan dat je interessante muziek door afkeer van het christendom ingegeven vind. Boeiender |
|
Misschien nog niet zo slecht. antichristelijk in de winter, anti islamitisch in de zomer NP: Emperor - Into teh Infinity of Thoughts ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Mohammed rijmt ook veel beter dan Jezus, dus de poëten kunnen meteen weer aan de slag signature |
|
quote: Niets mis met tegen heilige huisjes aantrappen inderdaad. Boeiender |
|
quote: Tering zeg, lees mijn post anders wel even helemaal. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Nee, zoals ik in mijn eerste post in dit topic al zei: die afkeer van het christendom is een voedingsbodem geweest voor de scene. Dat wil niet zeggen dat de muziek alleen maar of juist interessant is vanwege deze voedingsbodem. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |