IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Anti-islamitische (black) metal Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-12-2010 13:04 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 13:03 schreef bastianus het volgende:
Ik weet het niet, AG. Het anarchisme uit het punktijdperk heeft toch verdomd interessante (en kwade) bands opgeleverd als Crass, Conflict en in Nederland The Ex. Dat zijn behoorlijk politieke bands vind ik, maar daarbij stoort het me niet. En laten we vooral de Dead Kennedys in de VS niet vergeten.

Da's ook waar.

Laat ik dan extreemrechtspolitieke bands zeggen

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 01-12-2010 13:05 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 13:04 schreef bastianus het volgende:
Prima, maar als je je er zo weinig in verdiept hebt ga dan ook niet de discussie aan met mensen die dat wel gedaan hebben. Zie overigens ook het christendomtopic.

Pas op! Je zegt nu dat OWW iets niet snapt en dat mag helemaal niet!

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-12-2010 13:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 12:53 schreef Paljas het volgende:
ZM is dan ook een afspiegeling van onze samenleving. Alleen hier zijn in verhouding meer mensen vroeger op school gepest.

en thuis

signature

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-12-2010 13:06 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 13:05 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Als hij wat meer moeite deed zou hij het wellicht kunnen snappen.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-12-2010 13:09 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 13:00 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat impliceert het niet per definitie. Zie wat bastianus zegt.

Mijn punt met Emperor was ook vooral dat ze in hun teksten pro-satan/andere kinderachtige duisterheid zijn. Dingen die direct tegen christenen zijn gericht zie ik er zo 1-2-3 niet in.

Dus, beetje tof lopen doen over de duisterheid en daarmee een occult image cultiveren in plaats van dat ze (in teksten) echt tegen christenen ingaan. Uiteraard hebben die lui ook daadwerkelijk shit tegen christenen gedaan, maar dat is ook maar puberaal uit de hand gelopen stoerdoenerij gevoed door dat occulte/satanische waar ze (schijnbaar) zelf zo zwaar aan tilden. En dat is gewoon sneu, dat soort denkmechanismen (wij vinden dit de waarheid, dus die lui die wat anders denken zijn de vijand) staan aan de wieg van al het sektarische gezeik dat we op de wereld hebben.

Ja, maar geldt dat niet gewoon voor al die bands?

quote:
Als je dan als toffe metalhead op precies dezelfde manier aan die kneuzenkermis meedoet, tsja...

Zeker waar.

quote:
En ik vind dat het met "anti-christelijke" bands vaak op dat puberale blijft hangen, daarom lijken anti-islamitische bands me -tekstueel- niks aan (omdat ik dus vermoed dat dat ook niet echt intelligent wordt ).

Tekstueel boeit het me ook niet zo, maar muzikaal gezien zou er best een leuk genre uit kunnen ontstaan. Vergelijk het eens met Satyricon. Een band die toch echt heel erg anti-christelijk was (of wellicht nog steeds is) en die hebben het toch heel ver geschopt, hoe sneu hun initiële insteek ook mag zijn geweest.

quote:
Maar welke emotie dan ook kán tot goede muziek leiden, ja. Alleen verwacht ik dat we met anti-islamitische bands vooral erg politieke bands krijgen, en die zijn vrijwel nooit muzikaal interessant.

Niet, als het uitdragen van de politieke mening echt boven het maken van muziek wordt verheven nee.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-12-2010 13:12 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 13:04 schreef bastianus het volgende:
Prima, maar als je je er zo weinig in verdiept hebt ga dan ook niet de discussie aan met mensen die dat wel gedaan hebben. Zie overigens ook het christendomtopic.

Ik stel toch gewoon vragen of niet dan?

Wat jij doet is nu weer net zo kansloos als Fusion: "je mag niet meepraten want je weet er niks van."

Wat een onzin en van iemand die docent is en dagelijks met mensen werkt die hij zelf kennis moet aanleren en van wie ik mag hopen dat hij discussie juist stimuleert had ik dit toch echt niet verwacht.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-12-2010 13:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

AG:
Mijn punt met Emperor was ook vooral dat ze in hun teksten pro-satan/andere kinderachtige duisterheid zijn. Dingen die direct tegen christenen zijn gericht zie ik er zo 1-2-3 niet in

volgens mij was Samoth toch echt wel aanwezig en veroordeeld voor de brandstichtingen van Noorse kerken.
Jeugdzonde? misschien, maar voor mij teken genoeg van anti-christelijke gevoelens

signature

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-12-2010 13:17 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 13:05 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

Dat mag je zo vaak zeggen als je wilt wat mij betreft. Maar als ik zelf al aangeef dat ik weinig verstand heb van het onderwerp dan vraag ik me af wat voor toegevoegde waarde zoiets heeft.

MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-12-2010 13:18 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

......en het kringetje is weer rond.

LOL.

Overigens ben ik van mening dat teksten geen afspiegeling hoeven te zijn van de muziek qua kwaliteit.

Emoties bepalen meer dan eventuele teksten de muziek, het is prettig als die in 1 lijn liggen, maar niet noodzakelijk.

Dus de vergelijking zoals nu bij Satyricon gemaakt wordt is los zand imo.

Boeiender

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-12-2010 13:19 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 13:16 schreef Hypnos het volgende:
AG:
Mijn punt met Emperor was ook vooral dat ze in hun teksten pro-satan/andere kinderachtige duisterheid zijn. Dingen die direct tegen christenen zijn gericht zie ik er zo 1-2-3 niet in

volgens mij was Samoth toch echt wel aanwezig en veroordeeld voor de brandstichtingen van Noorse kerken.
Jeugdzonde? misschien, maar voor mij teken genoeg van anti-christelijke gevoelens

Yep. Deze heeft 'ie samen met Varg in de fik gestoken:

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-12-2010 13:20 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 13:18 schreef MR. N het volgende:
......en het kringetje is weer rond.

LOL.

Overigens ben ik van mening dat teksten geen afspiegeling hoeven te zijn van de muziek qua kwaliteit.

Emoties bepalen meer dan eventuele teksten de muziek, het is prettig als die in 1 lijn liggen, maar niet noodzakelijk.

Dus de vergelijking zoals nu bij Satyricon gemaakt wordt is los zand imo.

Volledig mee eens.

MR. N
Usericon van MR. N
Posted 01-12-2010 13:24 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 december 2010 13:20 schreef Onweerwolf het volgende:
Volledig mee eens.

Waarom haal je zo'n voorbeeld aan dan? Ik denk dat Satyricon op basis van muzikaal talent, geluk en marketing groot is geworden, niet op basis van teksten.

Op basis van teksten worden doorgaans alleen one-day-fly's een hitje volgens mij. Als er geen muzikale basis is, dan is het niet boeiend over het algemeen.

Boeiender

galspuug
Usericon van galspuug
Posted 01-12-2010 13:25 by galspuug Wijzig reactieProfiel van galspuugQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 13:17 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat mag je zo vaak zeggen als je wilt wat mij betreft. Maar als ik zelf al aangeef dat ik weinig verstand heb van het onderwerp dan vraag ik me af wat voor toegevoegde waarde zoiets heeft.

Wat is de toegevoegde waarde van jouw weinig verstand?

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-12-2010 13:28 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 13:24 schreef MR. N het volgende:
Waarom haal je zo'n voorbeeld aan dan? Ik denk dat Satyricon op basis van muzikaal talent, geluk en marketing groot is geworden, niet op basis van teksten.

Op basis van teksten worden doorgaans alleen one-day-fly's een hitje volgens mij. Als er geen muzikale basis is, dan is het niet boeiend over het algemeen.

Dat denk ik ook, maar zij komen net als een significant aantal andere bands uit een scene waarin dat soort teksten en sneuigheid gemeengoed was. Mijns inziens was het centrale gemeenschappelijke karakter van deze scene een afkeer van het christendom. Daar is de scene destijds omheengegroeid en dat heeft interessante muziek opgeleverd, ondanks slechte teksten. Vandaar dus dat ik denk dat zo'n scene in het midden-oosten eenzelfde resultaat zou kunnen opleveren.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-12-2010 13:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 13:24 schreef MR. N het volgende:

nee, maar je hebt ook artwork en mooie sjirtjes en zo, en soms ook refreintjes zoals "666 voices inside" of "KIll Kill KIll Lord Jesus Christ" of "Blame is on God"

nu wordt dat "622, birth of the Swine" of "Stone Mohammed the paedophile" of "Allah, Bitch of Heaven"

es iets anders

signature

MR. N
Usericon van MR. N
Posted 01-12-2010 13:29 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 december 2010 13:28 schreef Hypnos het volgende:
nee, maar je hebt ook artwork en mooie sjirtjes en zo, en soms ook refreintjes zoals "666 voices inside" of "KIll Kill KIll Lord Jesus Christ" of "Blame is on God"

nu wordt dat "622, birth of the Swine" of "Stone Mohammed the paedophile" of "Allah, Bitch of Heaven"

es iets anders

Marketing....

Boeiender

MR. N
Usericon van MR. N
Posted 01-12-2010 13:31 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 december 2010 13:28 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat denk ik ook, maar zij komen net als een significant aantal andere bands uit een scene waarin dat soort teksten en sneuigheid gemeengoed was. Mijns inziens was het centrale gemeenschappelijke karakter van deze scene een afkeer van het christendom. Daar is de scene destijds omheengegroeid en dat heeft interessante muziek opgeleverd, ondanks slechte teksten. Vandaar dus dat ik denk dat zo'n scene in het midden-oosten eenzelfde resultaat zou kunnen opleveren.

Ik geloof (hehe) dat de muzikanten en niet het anti-christelijke aspect mooie muziek hebben opgeleverd.

Boeiender

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-12-2010 13:31 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 13:31 schreef MR. N het volgende:
Ik geloof (hehe) dat de muzikanten en niet het anti-christelijke aspect mooie muziek hebben opgeleverd.

Dat geloof ik ook ja.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-12-2010 13:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 13:29 schreef MR. N het volgende:
Marketing....

ja, is marketing, maar dat vind ik ook een prettig ding
Beetje sfeer brengen op een platvloerse manier omdat het anders allemaal vaag en onuitgesproken blijft. Ik hou wel van een paar hoenderhokaanvallen.

signature

MR. N
Usericon van MR. N
Posted 01-12-2010 13:35 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 december 2010 13:31 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat geloof ik ook ja.

Ik snap je serieus niet meer, mijn oprechte excuses.

Als jij hetzelfde denkt als ik, waarom typ je dan reply's waar uit blijkt dat je het tegenovergestelde denkt?
quote:
Mijns inziens was het centrale gemeenschappelijke karakter van deze scene een afkeer van het christendom. Daar is de scene destijds omheengegroeid en dat heeft interessante muziek opgeleverd, ondanks slechte teksten. Vandaar dus dat ik denk dat zo'n scene in het midden-oosten eenzelfde resultaat zou kunnen opleveren.

Daar geef jij aan dat je interessante muziek door afkeer van het christendom ingegeven vind.

Boeiender

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2010 13:36 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Misschien nog niet zo slecht. antichristelijk in de winter, anti islamitisch in de zomer

NP: Emperor - Into teh Infinity of Thoughts

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-12-2010 13:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Mohammed rijmt ook veel beter dan Jezus,
dus de poëten kunnen meteen weer aan de slag

signature

MR. N
Usericon van MR. N
Posted 01-12-2010 13:36 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 december 2010 13:33 schreef Hypnos het volgende:
ja, is marketing, maar dat vind ik ook een prettig ding
Beetje sfeer brengen op een platvloerse manier omdat het anders allemaal vaag en onuitgesproken blijft. Ik hou wel van een paar hoenderhokaanvallen.

Niets mis met tegen heilige huisjes aantrappen inderdaad.

Boeiender

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 01-12-2010 13:36 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 13:16 schreef Hypnos het volgende:

Tering zeg, lees mijn post anders wel even helemaal.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-12-2010 13:38 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 13:35 schreef MR. N het volgende:
Ik snap je serieus niet meer, mijn oprechte excuses.

Als jij hetzelfde denkt als ik, waarom typ je dan reply's waar uit blijkt dat je het tegenovergestelde denkt?

Daar geef jij aan dat je interessante muziek door afkeer van het christendom ingegeven vind.

Nee, zoals ik in mijn eerste post in dit topic al zei: die afkeer van het christendom is een voedingsbodem geweest voor de scene. Dat wil niet zeggen dat de muziek alleen maar of juist interessant is vanwege deze voedingsbodem.

Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com