IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Anti-islamitische (black) metal Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-12-2010 13:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 13:09 schreef Onweerwolf het volgende:
Ja, maar geldt dat niet gewoon voor al die bands?

Welke 'al die bands'?

Alle zogenaamd anti-christelijke bands, bedoel je? Daar kom ik later dus op, Emperor inspireerde me om het breder te trekken
Tekstueel boeit het me ook niet zo, maar muzikaal gezien zou er best een leuk genre uit kunnen ontstaan. Vergelijk het eens met Satyricon. Een band die toch echt heel erg anti-christelijk was (of wellicht nog steeds is) en die hebben het toch heel ver geschopt, hoe sneu hun initiële insteek ook mag zijn geweest.[/quote]
Ja, het KAN.
quote:
Niet, als het uitdragen van de politieke mening echt boven het maken van muziek wordt verheven nee.

En daar komt het helaas vaak wel op neer

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-12-2010 13:39 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 december 2010 13:38 schreef Onweerwolf het volgende:
Nee, zoals ik in mijn eerste post in dit topic al zei: die afkeer van het christendom is een voedingsbodem geweest voor de scene. Dat wil niet zeggen dat de muziek alleen maar of juist interessant is vanwege deze voedingsbodem.

Waarom typ je dan in andere posts iets anders? Probeer aub iets duidelijker te zijn.

Boeiender

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-12-2010 13:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 13:36 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Tering zeg, lees mijn post anders wel even helemaal.

lees es tussen de regels zeg vage shit is toch vlug duidelijk als je de achtergrond kent, waarom doe ik anders interviews?

signature

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-12-2010 13:42 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 13:39 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja, het KAN.

Precies vandaar dat mijn interesse wel gewekt was.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-12-2010 13:45 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 13:39 schreef MR. N het volgende:
Waarom typ je dan in andere posts iets anders? Probeer aub iets duidelijker te zijn.

Ja, ik geloof niet dat ik in een andere post iets anders typte? Niet zo bedoeld in ieder geval.

Voor de duidelijkheid, mijn interesse in anti-christelijke en/of satanische teksten ben ik op mijn 17e wel kwijtgeraakt. Uitzondering daargelaten natuurlijk.

Het gaat me dus echt om het feit dat een scene hierdoor kan ontstaan zoals in Noorwegen gebeurde, vanwege die gezamenlijke afkeer, wat volgens mij een sterke emotie is. En emotie, afgezien van de aard ervan, is volgens mij gewoon goed voor het maken van muziek. Althans voor de muziek die ik persoonlijk meestal leuk vind.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2010 13:47 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 december 2010 13:42 schreef Onweerwolf het volgende:
Precies vandaar dat mijn interesse wel gewekt was.

Met een goed humeur?

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-12-2010 13:50 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 13:47 schreef ElitE het volgende:
Met een goed humeur?

Mijn humeur is vandaag prima! No worries.

MR. N
Usericon van MR. N
Posted 01-12-2010 13:50 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 december 2010 13:45 schreef Onweerwolf het volgende:
Ja, ik geloof niet dat ik in een andere post iets anders typte? Niet zo bedoeld in ieder geval.

Voor de duidelijkheid, mijn interesse in anti-christelijke en/of satanische teksten ben ik op mijn 17e wel kwijtgeraakt. Uitzondering daargelaten natuurlijk.

Het gaat me dus echt om het feit dat een scene hierdoor kan ontstaan zoals in Noorwegen gebeurde, vanwege die gezamenlijke afkeer, wat volgens mij een sterke emotie is. En emotie, afgezien van de aard ervan, is volgens mij gewoon goed voor het maken van muziek. Althans voor de muziek die ik persoonlijk meestal leuk vind.

Kijk, dank u.

Ik ben van mening dat emotie een grote rol speelt in muziek, maar dat het hebben van een emotie geen garantie geeft voor "goede" muziek of succes.

Boeiender

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-12-2010 13:53 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 13:50 schreef MR. N het volgende:
Kijk, dank u.

Ik ben van mening dat emotie een grote rol speelt in muziek, maar dat het hebben van een emotie geen garantie geeft voor "goede" muziek of succes.

Absoluut, zeker mee eens.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-12-2010 13:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

bestaat er wel muziek zonder emotie?
bedoelt men dan "zonder emotie gebracht", zoals glitch
of op een zeer objectieve manier beluisterd?

signature

MR. N
Usericon van MR. N
Posted 01-12-2010 14:02 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 december 2010 13:59 schreef Hypnos het volgende:
bestaat er wel muziek zonder emotie?

Ik denk het niet.

Boeiender

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-12-2010 14:03 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 14:02 schreef MR. N het volgende:
Ik denk het niet.

Inderdaad, het is meer een kwestie van gradaties.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-12-2010 14:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

nuja, ik koester wel bepaalde OT-emoties soms, alleen blijft het muzikaal wel wat achter. Het "streepje voor" blijft helaas een streepje.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 01-12-2010 14:07]

signature

bokaj
Usericon van bokaj
Posted 01-12-2010 14:07 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 14:06 schreef Hypnos het volgende:
nuja, ik koester wel OT-emoties soms, alleen blijft het muzikaal wel wat achter. Het "streepje voor" blijft helaas een streepje.
On topic-emoties?

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-12-2010 14:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

anti-islamitische

in de drie vormen

jegens de leer, de clerus en de volgelingen,

maar onderling in verschillende gradaties, met alle relativiteit, in zijn genuanceerde vorm, verhoudingsgewijs, als katharsis, maar dus soms ook gewoon bot en platvloers.

en dus ook niet als alleenstaand geval

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 01-12-2010 14:10]

signature

bokaj
Usericon van bokaj
Posted 01-12-2010 14:12 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Baarden zijn heers en hoofddoekjes staan leuk.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-12-2010 14:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 14:12 schreef bokaj het volgende:
Baarden zijn heers en hoofddoekjes staan leuk.

spreek voor jezelf
bij jou komen je ogen mooi naar voor met je baard,
ik lijk dan weer op Jezus' afbeelding
ik heb dan ook iets Grieks-Romeins qua uiterlijk (neus)
kan eigenlijk zo doorgaan voor Joegoeslaaf/Griek
ik sta beter met een hoedje

waar blijven die Romeinse metalbands eigenlijk?

signature

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-12-2010 14:22 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 14:15 schreef Hypnos het volgende:
waar blijven die Romeinse metalbands eigenlijk?

Praetor uit Groningen (voormalig Winter Siege) zijn geinspireerd door de Romeinen en dat doet de zanger erg leuk. Drummer is Merlijn van Elexorien (Black Wizard op ZM).

bokaj
Usericon van bokaj
Posted 01-12-2010 14:31 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 14:15 schreef Hypnos het volgende:
spreek voor jezelf
bij jou komen je ogen mooi naar voor met je baard,
ik lijk dan weer op Jezus' afbeelding
ik heb dan ook iets Grieks-Romeins qua uiterlijk (neus)
kan eigenlijk zo doorgaan voor Joegoeslaaf/Griek
ik sta beter met een hoedje.
En op sokken.

Die Jezusvergelijking heb ik ook wel eens naar mijn hoofd gekregen, door een Moslim notabene. Dat zei hij erbij. "Ik ben zelf moslim, maar weet jij dat je echt op jezus lijkt?" Aardige conducteur was het. Hij vergat zelfs mijn kaartje te controleren, dat scheelde mij een boete.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-12-2010 14:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

@OWW es kieken

dat gedoe van Kataklysmzanger Gorgonzola of hoe heet die weer (bandnaam Pro Deo geloof ik) was alleszins schlecht²

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 01-12-2010 14:32]

signature

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-12-2010 14:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 14:31 schreef bokaj het volgende:
En op sokken.

Die Jezusvergelijking heb ik ook wel eens naar mijn hoofd gekregen, door een Moslim notabene. Dat zei hij erbij. "Ik ben zelf moslim, maar weet jij dat je echt op jezus lijkt?" Aardige conducteur was het. Hij vergat zelfs mijn kaartje te controleren, dat scheelde mij een boete.

ik vind het vrij Joods idd (de krullen) van jou
Moslims hebben meer golvend haar,
en Jezus was tussen sluik en golvend denkk

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 01-12-2010 14:34]

signature

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 01-12-2010 15:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 13:40 schreef Hypnos het volgende:
lees es tussen de regels zeg vage shit is toch vlug duidelijk als je de achtergrond kent, waarom doe ik anders interviews?

Nogmaals: tering zeg, lees mijn post anders wel even helemaal.

Vooral dit stukje en verder: "Uiteraard hebben die lui ook daadwerkelijk shit tegen christenen gedaan.".

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-12-2010 15:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

dat is onderhand duidelijk

signature

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 01-12-2010 15:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 14:33 schreef Hypnos het volgende:

ik vind het vrij Joods idd (de krullen) van jou
Moslims hebben meer golvend haar,
en Jezus was tussen sluik en golvend denkk

Jezus is/was een Jood.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-12-2010 15:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2010 15:45 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Jezus is/was een Jood.

terwijl hij op beeltenissen er meestal Westerser uitziet. Begrijpelijk maar toch niet erg logisch

signature

Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com