![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
Klopt maar ik heb het gevoel dat het weer vaker is de laatste week. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote:Nee. Echt een verschrikkelijk Marxistische versimpeling van de werkelijkheid. quote:Ik vraag het mij ook af hoor, die invloed van speculanten. Er zijn wel producten waarin gespeculeerd wordt en wellicht ook wel in graan, maar of dat de prijs op wereldschaal daadwerkelijk beïnvloed.. ik denk het niet. Dat zijn nmlk wel onmeunig grote hoeveelheden. Ik denk niet dat een paar speculanten daar echt invloed op hebben. Egypte is gewoon een gigantisch inefficiënt land. Ik ben er een paar keer geweest en het is vrij verbazingwekkend hoe het er daar aan toegaat. Steden worden gebouwd op de schaarse, potentiële, landbouwgrond in plaat van in de (rots)woestijn. Niets wordt gerecycled of opgeruimd. Een gigantisch ambtenaren apparaat. En ook bij particuliere onderneming staan de werknemers met z’n drieën het werk van een man te doen. Er valt daar echt heel veel te winnen aan efficiëntie; zolang ze daar geen zin in hebben moeten wij ons echt geen schuldgevoel aan laten praten door andersglobalisten met gezeur over (westerse) speculanten. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Egypte is wel bijzonder efficiënt in landbouwopbrengst per hectare. En bij het vrijwel totaal opmaken van het water wat ze via de Nijl binnenkrijgen. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Misschien niet totaal ontopic, maar check deze uitzending, best intrigerend: http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1059643 Boeiender ![]() |
|
quote:Mwa, die Nijl is nog steeds erg indrukwekkend, hoor. Ook in Noord-Egypte. En ze hebben dmv de Aswan-dam wel een mooie energiecentrale ervan gemaakt. De beveiliging van dat ding is trouwens wel een lachertje. Je voertuig wordt wel gecheckt op explosieven, maar pas als je met je voorwielen op de dam staat. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: Jaoh. Maar de boeren gebruiken 85% van het beschikbare water, dan zijn ze toch bijzonder goed bezig met het opmaken van de Nijlwater ![]() quote: Jaoh. quote: LOL ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
Zag het nieuws gisteren, dacht eerst dat ik Ajax-Feyenoord aan het kijken was... ![]() spelfout weggehaald... ![]() |
|
quote: Mwa kan wel wat beter dan, maar met een vrachtwagen vol explosieven prik je op die manier nog geen gat in die dam. Daarvoor moet je in het midden onder water tegen de dam aan een bom plakken. Zo heb je ook nog de druk van het water mee. Anders is er bij zo'n enorm bouwwerk geen beginnen aan. In Nederland is het een ander verhaal, daar kun je menig dijk in een nachtje met een schep kapot graven. ![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: Jij brengt hier levens in gevaar! ![]() Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." ![]() |
|
http://zunguzungu.wordpress.com/2011/02/05/scenesetter-the-us-state-department-introduces-us-to-omar-suleiman/ Mooi, die cables! Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." ![]() |
|
Ja, die ElBaradei zei geloof ik ook al dat die Suleiman deel van het probleem is... No dogs, no masters. ![]() |
|
'VS-gezant Egypte lobbyde voor Egyptische regering' AMSTERDAM - Frank Wisner, de gezant van de Verenigde Staten die naar Egypte werd gestuurd om het Amerikaanse standpunt te verkondigen, blijkt banden te hebben met de Egyptische overheid. Volgens de Britse krant The Independent werkt Wisner (72) voor advocaten- en lobbykantoor Patton Boggs in de Verenigde Staten. En dat kantoor maakt er geen geheim van de Egyptische regering te adviseren, en werkzaamheden te verrichten voor de Egyptische regering in de Verenigde Staten en Europa. Dat is op zichzelf al opmerkelijk, maar eerdere uitspraken van de oud-ambassadeur in Egypte Wisner komen ermee in een ander licht te staan. Zaterdag zei Wisner via een videoverbinding op een veiligheidscongres in München dat het van het grootste belang was dat Hosni Mubarak aan zou blijven als leider van Egypte. Terwijl het officiële standpunt van de Verenigde Staten is dat er een nieuwe regering moet komen in het land. Wisners uitspraken kwamen hem dan ook op kritiek te staan van het Witte Huis, en van de oppositie in Egypte. 'De uitspraken zijn voor rekening van meneer Wisner zelf', zei een regeringsfunctionaris dit weekend. Clinton moest het weten The Independent vraagt zich dan ook af waarom juist Wisner naar Egypte werd gestuurd - afgezien van zijn ervaring in het land, de regio en de diplomatieke wereld. Twee jaar geleden begon Wisner aan zijn baan bij Patton Boggs, en het is, volgens de Britse krant, niet voor te stellen dat minister van Buitenlandse Zaken Hillary Clinton niet wist van Wisner zijn belangen in Egypte. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/4909/VK-Dossier-De-demonstraties-in-Egypte/article/detail/1832336/2011/02/07/VS-gezant-Egypte-lobbyde-voor-Egyptische-regering.dhtml Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." ![]() |
|
democratie in het Midden-Oosten surrealisme troef signature ![]() |
|
Nou Moebarak is ook met "pensioen" blijkbaar. Kan hij gaan genieten van zijn vele miljoenen. ![]() |
|
Ja eindelijk opgestapt, mooi zo. ![]() |
|
![]() |
|
quote: Zijn tegoeden in Zwitserland schijnen te zijn bevroren. 1-0 voor het volk; nu hopelijk een betere opvolger. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. ![]() |
|
quote: ![]() ![]() |
|
Ik ben benieuwd hoe dat daar nu gaat lopen. Persoonlijk zou het niet mijn voorkerur hebben om te wonen in een land waar de mannen met de wapens het voor het zeggen hebben. Maargoed, da's mijn mening. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
En ik vraag me af of we hier ook op moeten proosten: Iran ziet 'islamitisch Midden-Oosten' ontstaan Uitgegeven: 11 februari 2011 16:50 Laatst gewijzigd: 11 februari 2011 16:50 AMSTERDAM - De opstand in Egypte toont dat er een nieuw islamitisch Midden-Oosten op komst is waar geen plek is voor 'inmenging' van Israël en de Verenigde Staten. Dat zei de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad vrijdag. © AFP De Iraanse leider sprak ter gelegenheid van de herdenking van de islamitische revolutie die in 1979 een einde maakte aan het bewind van sjah Mohammed Reza Pahlavi en waardoor conservatieve geestelijken aan de macht kwamen. De uitspraken van Ahmadinejad volgden uren nadat de Egyptische president Hosni Mubarak aankondigde dat hij de macht zou overdragen aan vicepresicent Omar Suleiman maar niet zou opstappen. Herhaling Iran, dat in de clinch ligt met de internationale gemeenschap vanwege zijn controversiële nucleaire programma, grijpt de protesten in Tunesië en Egypte aan als bewijs van een herhaling van zijn eigen islamitische revolutie. "Ondanks alle ingewikkelde en duivelse plannen van het Westen, komt er een nieuw Midden-Oosten op zonder het zionistische regime en Amerikaanse inmenging, zonder plek voor arrogante machten", zei Ahmadinejad tegen de menigte. Zeer kritisch Iran is zeer kritisch geweest richting het Egyptische regime vanwege het pro-Amerikaanse beleid en de vredesovereenkomst met Israël. Tegelijkertijd wordt de Iraanse regering in eigen land in het nauw gedreven vanwege haar steun voor de Egyptische opstand. De Iraanse oppositie heeft tot protestmarsen opgeroepen om solidariteit te betuigen aan de demonstranten in Egypte en de Iraanse overheid beschouwt dat als een poging om ook in Iran de antiregeringssentimenten aan te wakkeren. Hardhandig ingrijpen Er is voor hardhandig ingrijpen gewaarschuwd als de oppositie de straat op gaat. Veiligheidsdiensten pakten al meerdere leden van de oppositie op. In Washington veroordeelde de woordvoerder nationale veiligheid van het Witte Huis, Tommy Vietor, de 'hypocrisie' van Iran om het Egyptische volk te steunen, maar in eigen land dissidenten de mond te snoeren. De Britse televisiezender BBC meldde vrijdag dat het signaal voor de Perzische dienst vanaf donderdag vanuit Iran wordt gestoord. Volgens de BBC is het een poging om de uitgebreide berichtgeving over de Egyptische protesten te blokkeren. © Novum Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote: Op het journaal hadden ze het over 30 miljard! ![]() The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. ![]() |
|
Gelukkig heeft hij in een aantal grote buitenlandse steden ook nog geld in vastgoed zitten. ![]() Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote: Ik verwacht dat het wel meevalt, het leger van Egypte zal geen extremistische moslims tolereren denk ik. Boeiender ![]() |
|
quote:Diepgravende analyse. Iran was voor de Ayatollahs een pacifistische staat zonder leger. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
![]() |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |