IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Rellen in het Midden Oosten, moeten we daarop proosten? Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-02-2011 23:59 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Voor zover ik begrepen heb vaart de Muslim Brotherhood een pro-democratische koers. Dus ik zie eerlijk gezegd niet het probleem direct dat sommigen hier lijken te schetsen. Wat is er zo veel erger aan een democratie gebaseerd op Islamitische tradities en waardes in vergelijking met een democratie gebaseerd op Christelijke tradities en waardes? Beetje xenofobisch.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-02-2011 0:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

geen idee of het betrouwbaar is maar

http://christipedia.nl/Artikelen/M/Moslimbroederschap

dat klinkt niet zo opti


signature


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 16-02-2011 0:10 by Ziona Wijzig reactieProfiel van ZionaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

Geen goede bron.

quote:
Christipedia.nl is een bijbelgetrouwe internet-encyclopedie (in wording) voor christenen, met nadruk op onderwerpen die voor hen interessant zijn of hen aangaan.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-02-2011 0:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

nee, maar of ze betrouwbaar is weet ik ook niet


signature


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-02-2011 0:28 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Christendemocraten zijn net zulke ratten als moslimdemocraten.


Boeiender


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-02-2011 0:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-02-2011 11:29 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

'Bloedbad in Benghazi'
Uitgegeven: 20 februari 2011 08:39
Laatst gewijzigd: 20 februari 2011 11:03
LONDEN/Caïro - In tweede stad van Libië, Benghazi, voltrekt zich een massaslachting volgens ooggetuigen.
© AFP

Libische troepen hebben onder meer met machinegeweren op demonstranten geschoten in de noordoostelijke stad Benghazi.

Een arts in een ziekenhuis zei dat er honderden gewonden en talrijke lijken zijn binnengebracht, meldde de BBC zondag.

Geen verslaggeving

De nieuwszender al-Jazeera berichtte dat een arts, dokter Mariam, het ''een massale slachting'' noemt. ''De militairen schieten met scherp op mensen en ze zijn overal. Het is hier in het ziekenhuis zelfs niet veilig'', aldus Mariam.

Een kind van acht stierf met kogels in zijn hoofd, zei de arts. Zaterdag openden volgens ooggetuigen militairen het vuur op onder meer een begrafenisstoet.

Daarbij vielen zeker vijftien doden. De begrafenissen van doodgeschoten betogers zijn vaak aanleiding voor nieuwe betogingen. Scherpschutters schoten vanaf daken.

Lamgelegd

In zes dagen van protesten in vooral het oosten van Libië zijn volgens oppositiegroepen minstens 104 doden gevallen. Het regime van Muammar Kaddafi (68) is bijna 42 jaar oud en drijft op olie-inkomsten en een repressief staatsapparaat.

De autoriteiten laten de pers niet toe en het internet is lamgelegd. Er is praktisch geen vrijheid van meningsuiting.

Een grote groep geestelijken heeft via het persbureau Reuters een gezamenlijke oproep aan de veiligheidstroepen gedaan ''het moorden te stoppen''. Het is onduidelijk of die oproep de geadresseerden bereikt.

Transfusies

De nieuwszender al-Jazeera meldde dat de medische hulpverlening in Benghazi niet is berekend op een bloedbad van deze omvang. Het bloed voor transfusies raakt op, aldus een anonieme bron.

Bovendien is niet alleen het grote aantal gewonden een probleem voor de behandelaars. De meeste gewonden zijn er zeer ernstig aan toe als gevolg van het type wapens dat de militairen en politieagenten inzetten, zei een andere arts in een ziekenhuis in de stad.

Hij vreesde dat de hospitaals niet op een bloedbad van deze omvang zijn berekend. Onder de patiënten of doden zijn geen militairen of agenten en vrijwel alle slachtoffers zijn of waren burgers tussen de dertien en 35 jaar oud.

Lees alles over de golf van verandering in het Midden-Oosten op onze special.

Volg de laatste tweets over Libië via NUlive.
© ANP



Gaat lekker daar.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Daops
Usericon van Daops
Posted 20-02-2011 13:29 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Die Ghadaffi is waarschijnlijk de grootste mongool van allemaal Die zal niet opstappen zoals Mubarak, zo blijkt nu al..

[Dit bericht is gewijzigd door Daops op 20-02-2011 13:31]


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-02-2011 21:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Libië gaat wel even een tikje harder dan Egypte, vooralsnog. Deserterende militairen (wat piloten die naar Malta gevlogen zijn en zich overgegeven hebben), bombardementen op prosterenden, een stad die overgenomen is door de oppositie, 9 diplomaten die hun ontslag hebben ingediend, Afrikaanse huurlingen die huishouden, ziekenhuizen die aangevallen worden, enzovoorts enzovoorts... Damn... Dit lijkt te exploderen; hoe dan ook een bloedbad, misschien burgeroorlog en misschien een internationale ingreep.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-02-2011 9:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Libya’s U.N. Diplomats Break With Qaddafi
Members of Libya’s mission to the United Nations renounced Col. Muammar el-Qaddafi on Monday, calling him a genocidal war criminal responsible for mass shootings of demonstrators protesting against his four decades in power. They called upon him to resign.

The repudiation, led by Libya’s deputy permanent representative at a news conference at the mission’s headquarters in New York, amounted to the most high-profile defection of Libyan diplomats in the anti-Qaddafi uprising that has convulsed Libya over the past week.

“We are sure that what is going on now in Libya is crimes against humanity and crimes of war,” the deputy permanent representative, Ibrahim O. Dabbashi, told reporters in the ground-floor lobby of the Libyan mission on Manhattan’s East Side, adorned by a large portrait of Colonel Qaddafi in tribal dress atop a white horse.

About a dozen of Mr. Dabbashi’s colleagues stood behind him as he spoke, looking tense and nervous.

The news conference was held against the backdrop of many reports coming from Libya about the spreading insurrection against Colonel Qaddafi’s regime and what protesters described as his brutal tactics to suppress them, including reports of warplanes that fired on demonstrators in the capital Tripoli.

“We find it is impossible to stay silent and we have to transfer the voice of the Libyan people to the world,” Mr. Dabbashi said.

“We state clearly that the Libyan mission is a mission for the Libyan people,” he said. “It is not for the regime. The regime of Qaddafi has already started the genocide against the Libyan people.”

Mr. Dabbashi also asserted that Colonel Qaddafi was flying in mercenaries recruited from other, unidentified African countries to crush the uprising. He offered no proof to support his assertion.

“We warn all African countries who are sending their soldiers to fight, to fight with Qaddafi, that they will not see their soldiers coming back,” he said.

Mr. Dabbashi called upon Colonel Qaddafi to step down and leave the country “as soon as possible.”

He asked that the United Nations create a “no fly zone” to prevent foreigners from entering Libya, but called upon the governments of neighboring Egypt and Tunisia allow medical supplies through the borders.

Mr. Dabbashi also said that he wanted the International Criminal Court at the Hague to investigate Colonel Qaddafi for what he termed “crimes against humanity and crimes of war” and asked that other nations decline to offer him a safe haven.

Mr. Dabbashi said he had not seen the Libyan ambassador since Friday and did not know his whereabouts or whether he shared the opinion of many in his mission.

Asked whether he feared reprisals from Colonel Qaddafi, Mr. Dabbashi said: “Whatever the risk, it will not be the risk that the Libyan people are facing.”

http://www.nytimes.com/2011/02/22/world/africa/22nations.html?_r=3&smid=fb-nytimes&WT.mc_id=WO-SM-E-FB-SM-LIN-UND-022111-NYT-NA&WT.mc_ev=click

Held


Quis moderabat ipsos moderatores?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-02-2011 9:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Kadaffi is next in line om te vallen zo te zien.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-02-2011 10:03 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik weet het niet met Libië. De grootste vijanden in dat land van Khadaffi zijn vaak van de Al-Jama’a al-Islamiyyah al-Muqatilah bi-Libya. Als je het over echte fundamentalisten hebt. Ik bedoel, prima als al die dictaturen omver geworpen worden, maar ik houd mijn hart vast voor wat ervoor in de plaats gaat komen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-02-2011 10:10 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Goed om te weten dat meneer Bastianus zijn hart vasthoudt over een mogelijke opvolging van Khadaffi terwijl er steden worden gebombardeerd en huurlingen de straten schoonvegen. Past mooi in het rijtje van verbouwereerde toeristen die hun reis naar Noord-Afrika moesten afzeggen vanwege die vervelende onrust.

Waarom is iedereen (in het westen?) opeens een expert op het gebied van machtsverhoudingen in het Midden-Oosten in relatie tot de Islam?

http://www.independent.co.uk/opinion/commentators/fisk/robert-fisk-these-are-secular-popular-revolts-ndash-yet-everyone-is-blaming-religion-2220134.html



[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 22-02-2011 10:16]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-02-2011 10:32 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Inderdaad. Goed hoor, om zo realistisch te zijn dat ook verkeerde lui aan de macht zouden kunnen komen, maar damn... Beetje menselijkheid mag wel...

Vergeet ook niet dat, hoewel er natuurlijk echt foute lui rondlopen, we hier vaak een behoorlijk gespind beeld van dat soort organisaties krijgen.


Quis moderabat ipsos moderatores?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-02-2011 10:33 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2011 10:10 schreef Gemene Lepel het volgende:
Goed om te weten dat meneer Bastianus zijn hart vasthoudt over een mogelijke opvolging van Khadaffi terwijl er steden worden gebombardeerd en huurlingen de straten schoonvegen. Past mooi in het rijtje van verbouwereerde toeristen die hun reis naar Noord-Afrika moesten afzeggen vanwege die vervelende onrust.

Waarom is iedereen (in het westen?) opeens een expert op het gebied van machtsverhoudingen in het Midden-Oosten in relatie tot de Islam?

http://www.independent.co.uk/opinion/commentators/fisk/robert-fisk-these-are-secular-popular-revolts-ndash-yet-everyone-is-blaming-religion-2220134.html


Maak jij je geen zorgen over het komende evenwicht dan? En natuurlijk is vooral 'het westen' debet aan alle problematiek. In Somalië b.v. hebben de VS het islamitisch regime verdreven, en daarna het land (chaos) weer aan het lot overgelaten. En dan raar opkijken als de bevolking overgaat tot piraterij op de zee. En zo zijn er talloze voorbeelden, met name de wapenhandel van hieruit floreert natuurlijk in dat soort regio's.
Maar toch, toen onze religie (christendom bedoel ik) even oud was als de islam nu, waren de christenen op zijn zachtst gezegd dominant bezig op wereldschaal. Het zou me niet verbazen als de islam dezelfde kant opgaat.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 22-02-2011 10:47 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

quote:
Op 22 februari 2011 10:32 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Inderdaad. Goed hoor, om zo realistisch te zijn dat ook verkeerde lui aan de macht zouden kunnen komen, maar damn... Beetje menselijkheid mag wel...

Vergeet ook niet dat, hoewel er natuurlijk echt foute lui rondlopen, we hier vaak een behoorlijk gespind beeld van dat soort organisaties krijgen.


Ik verbaas me erover hoe laconiek zo'n Khadaffi reageert op de ongeregelheden in Tripoli. Denkt die man dat we in het westen dom zijn ofzo?

De media hier zal hier in Nederland, over het algemeen, wel objectief en oprecht zijn maar in de USA zit er toch een onderhuidse haat tegen moslim gerelateerd geweld verborgen in hun berichtgeving. Ze zullen dus niet helemaal objectief zijn, niet allemaal maar toch nog wel een merendeel denk ik. Ik hoop niet dat ze net als destijds met Irak een inval van plan zijn, als Khadaffi gewoon blijft zitten. Dit is meer een situatie die begeleid zou moeten worden door de Verenigde Naties, gewoon de Blauwhelmen erop af sturen haha!

Heel het noordelijk deel van Afrika is nu in staat van anarchie, er proberen ook een hoop naar Italië te vluchten. Op het eiland Lampedusa komen ze vanuit Tunesië met z'n 3000en aangevaren en het eiland is daardoor overbevolkt geraakt. Als er dalijk ook van die stakkers uit Libië de oversteek maken kunnen ze in Zuid Europa hun borst nat maken hahaha!

Dus als waarvan akte, reeds!


5 Euro's? Op je muil!!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-02-2011 12:58 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2011 10:10 schreef Gemene Lepel het volgende:
Waarom is iedereen (in het westen?) opeens een expert op het gebied van machtsverhoudingen in het Midden-Oosten in relatie tot de Islam?



Dat zal toch wel meevallen?
Vast niet veel meer dan het aantal mensen wat voetbalcoach is.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 24-02-2011 16:18 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 24-02-2011 16:32 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2011 10:10 schreef Gemene Lepel het volgende:
Goed om te weten dat meneer Bastianus zijn hart vasthoudt over een mogelijke opvolging van Khadaffi terwijl er steden worden gebombardeerd en huurlingen de straten schoonvegen. Past mooi in het rijtje van verbouwereerde toeristen die hun reis naar Noord-Afrika moesten afzeggen vanwege die vervelende onrust.

Waarom is iedereen (in het westen?) opeens een expert op het gebied van machtsverhoudingen in het Midden-Oosten in relatie tot de Islam?

http://www.independent.co.uk/opinion/commentators/fisk/robert-fisk-these-are-secular-popular-revolts-ndash-yet-everyone-is-blaming-religion-2220134.html


Volgens mij claimt niemand, hier, dat dit religieuze opstanden zijn. Mijn speculeert over en vreest voor wat deze dictaturen zou kunnen opvolgen. De meeste opiniepeilingen die ik heb gelezen wijzen uit dat veel Arabieren momenteel voor vrijheid en democratie kiezen; laten we hopen dat deze peilingen kloppen. Maar vullen deze mensen de begrippen ‘vrijheid’ en ‘democratie’ wel hetzelfde op als wij? Hebben we hier niet te maken met gigantische ruis? Zijn deze mensen bijvoorbeeld bekend met het begrip ‘rechtstaat’, met Montesquieu, weten zij wel dat een democratie naar westers model iets anders, meer is dan ‘one man, one vote’?
Als ik kijk naar de ‘democratieën’ Irak, Afghanistan en de Palestijnse gebieden betwijfel ik dat ten zeerste. Als dan opiniepeilingen ook blijkt dat meer dan 80% van de Egyptenaren voor het stenigen van overspeligen is, dan weet ik wel zeker dat ‘vrijheid’ en ‘democratie’ daar nog ver te zoeken zijn.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Nebelwerfer
Usericon van Nebelwerfer
Posted 24-02-2011 16:36 by Nebelwerfer Wijzig reactieProfiel van NebelwerferQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2011 10:47 schreef Sgeiterdt het volgende:

Ik hoop niet dat ze net als destijds met Irak een inval van plan zijn, als Khadaffi gewoon blijft zitten. Dit is meer een situatie die begeleid zou moeten worden door de Verenigde Naties, gewoon de Blauwhelmen erop af sturen haha!




Ik heb toch het idee dat Amerika economisch inmiddels zo zwak staat dat ze niet zullen ingrijpen.

Die moslim-haat is trouwens, naar mijn bescheiden mening, hier in Nederland en andere Europese landen een stuk groter. Als ik me niet vergis is het in Amerika ook al veel meer ingeburgerd.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 24-02-2011 16:40 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 24 februari 2011 16:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
Als ik me niet vergis is het in Amerika ook al veel meer ingeburgerd.
Klopt. Doen het daar verbazingwekkend goed.

Maar meerdere terroristen die in de V.S., Engeland en Spanje aanslagen pleegden waren bovengemiddeld opgeleid met een goede baan en dito salaris.
Oftewel, moslimextremisme/terrorisme komt niet perse voort uit armoede o.i.d.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 24-02-2011 16:44 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 24 februari 2011 16:40 schreef kwelgeest het volgende:Oftewel, moslimextremisme/terrorisme komt niet perse voort uit armoede o.i.d.



Dat denk ik ook. Daar naast moet je alles goed op een rijtje zetten voor je alles geeft wat je hebt.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-02-2011 21:56 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Khadaffi geeft Bin Laden de schuld

UPDATE TRIPOLI - Leider Muammar Khadaffi van Libië geeft Osama Bin Laden van terreurnetwerk al-Qaeda de schuld van de opstand in zijn land. Bin Laden heeft de jeugd drugs gegeven en aangespoord tot overvallen en protesten, zei Khadaffi vandaag toen hij belde naar een programma van de staatstelevisie van Libië.


Khadaffi geeft Bin Laden de schuld van alles."Ze maken kinderen high," zei hij. "Belachelijk, schaam je! We leefden prima in Libië, niemand hoefde te klagen. Dit is al-Qaeda's schuld." Volgens een briesende Khadaffi, die geregeld in herhaling viel, wil al-Qaeda alleen misleiden "Terroristen geven niets om jullie of jullie gezondheid. Ze hebben alleen een doel: ze willen jullie kinderen doden en dan de macht overnemen. Dat is precies wat Bin Laden wil, hij zal wel blij zijn nu."

Hij riep de Libiërs, vooral ouders en wijze mensen, op om verantwoordelijkheid te nemen en de jeugd van straat te halen, hun wapens af te pakken en de mensen achter de gewelddadige opstand te arresteren zodat ze voor de rechter gebracht kunnen worden. Khadaffi, die zei dat hij slechts een symbolische leider is van Libië, zei bereid te zijn de salarissen aan te passen. Ook wil hij nieuw bloed in de gemeenschappen brengen.

Hij bood zijn condoleances aan wegens vier doden die in de stad Zawiyah zouden zijn gevallen. "Ik vraag me af of Bin Laden jullie daar wel voor compenseert," zei Khadaffi.

Volgens Khadaffi zit zijn volk niet op de juiste weg. Hij zei altijd voor de Libische bevolking te hebben gezorgd en "nu de oliestroom stil komt te liggen, vraag ik me af hoe jullie in leven kunnen blijven." Volgens hem wordt hij onterecht als zondebok aangemerkt. Mensen willen volgens hem ook de Britse koningin doden, "maar daar hebben ze geen recht toe, dat is precies mijn situatie." (ANP)


Wat een figuur! Zou hij bij Bush op school zijn geweest?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 24-02-2011 23:52 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 24 februari 2011 16:40 schreef kwelgeest het volgende:
Klopt. Doen het daar verbazingwekkend goed.

Maar meerdere terroristen die in de V.S., Engeland en Spanje aanslagen pleegden waren bovengemiddeld opgeleid met een goede baan en dito salaris.
Oftewel, moslimextremisme/terrorisme komt niet perse voort uit armoede o.i.d.



Klopt, alle vliegtuigkapers op 9/11 kwamen ook uit Saudi-Arabië. Toch wel gek dat men dat land niet binnengevallen is toen.


Boeiender


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 25-02-2011 1:21 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

lolnee.


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen