![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Hipster alert! Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Bestaan er mensen buiten hokjes? :| Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." ![]() |
|
Haha, zoals ik al aangaf zullen de meeste mensen mij hier als een hipster beschouwen. Maar wat ik onder een hipster versta is een soort fusion van verschillende hokjes, kiest daar de beste dingen uit en creëert zo zijn eigen stijl. Correct me if I'm wrong. Geef dan eens aan wat jij onder een hipster verstaat... ![]() |
|
quote: Dat vind ik de positieve uitleg, en eerlijk gezegd maak ik me daar ook 'schuldig' aan. Aan de andere kant denk ik dat er, vooral in landen waar subculturen wat meer doorslaan dan hier, genoeg hipsters zijn die zo'n fusion van hokjes maken om het fusion maken zelf. Die willen gewoon tof en afwijkend zijn, zoeken wat rare dingen uit culturen die ze niet echt begrijpen en waar het liefst ook op neergekeken wordt door anderen. En daar dan het liefst ook nog bijzonder snobistisch over doen ![]() Dat verschilt qua insteek nog wel enigszins van metalheads die tof/individualistisch willen doen door expliciet voor een 'tegen'-/ vrije subcultuur als metalhead te kiezen. No dogs, no masters. ![]() |
|
Daar kan ik wel inkomen dat er inderdaad ook mensen zijn die het alleen maar voor het 'afwijkend-zijn' doen. Maar ik denk dat je die 2 soorten snel genoeg uit elkaar weet te halen. Als je bv. WITTR echt kutherrie vindt, ga je dat echt niet luisteren voor het 'hip' zijn. ![]() |
|
quote: Ben je het nu niet eigenlijk per definitie niet? Why doesn't my music get me all the chicks? ![]() |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Urfaust! ![]() |
|
sinds dat wij een lovende recensie van onze laatste plaat in DER SPIEGEL hadden, hebben we wel meer hipster fans gekregen.. goede zaak! Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia. ![]() |
|
Voor mijn portemonnee, ja. *logt in op Ebay* Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Goed zo Kwijlgeert, geld maken voor de beweging jongen! Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia. ![]() |
|
quote: Nou ja, je kunt best doen alsof je WITTR luistert. En ik geloof prima dat er lui zijn die dat doen ![]() Anyhoo, voor wat betreft mijn definitie van hipster hou ik de negatieve variant aan. Als je echt hokjesloos bent, ben je gewoon hokjesloos ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
Aparte manier van zeggen dat je niet van kruiswoordpuzzels en/of Sudoku houdt. [Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 08-02-2011 18:13] ![]() |
|
![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Ook een leuk høkje! ![]() |
|
Tja, "hokjesloos"... Elke subcultuur ontstaat door "andersdenkenden" die buiten bestaande hokjes denken. Op een gegeven moment ontwikkelt zich echter een nieuwe "standaard", een nieuwe hokje, zoals de laatst jaren met hipster-cultuur is gebeurd en in de jaren 90 met de "alto-scene". Deels was het zeitgeist, deels hype; groot is het nog steeds maar de hipster-hype heeft de kritische massa bereikt en is (dus) over z'n hoogtepunt heen. Hipster is alweer een scheldwoord geworden, net als "alto" dat ooit werd. ![]() ![]() ![]() |
|
Ik ben jarenlang voor alto uitgescholden. Beetje geuzennaam werd het daardoor voor mij. Waren altijd kakkers die daarmee scholden, dat maakte het ook wel fijn. En het leuke was dat die kakmeisjes na de schoolfeestjes vaak met mij meegingen en niet met die hockeyboys. ![]() Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
Dacht ik al. ![]() |
|
je kan er als een zwerver bij lopen en met een paar oneliners de beste kippenbout van de tafel graaien, als je het goed doet. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK ![]() |
|
Als je het goed doet ben je imiddels "posthipster" hè! ![]() ![]() |
|
![]() ![]() |
|
dan komt crunkcore voorbij enzo IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK ![]() |
|
![]() signature ![]() |
|
![]() |
![]() |
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |