IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Daar waar de nieuwe academische elite de strijd met Wilders aangaat[Post uitgebreid je mening over de PVV en GW-topic] Volgende pagina
Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 06-01-2012 19:03 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Door het lompe gemod in de vorige titel is het nummer helaas kwijt.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-01-2012 19:04 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Homo!
quote:
Op 6 januari 2012 17:14 schreef Gemene Lepel het volgende:
Nee, die vonden dat ze niet de *juiste* geestelijke waarden hadden .

Hehe, ohja
quote:
Heb jij zitten tweeten ofzo, dat je wacht op de hap?

Ja Om de scriptie gevraagd Die wordt later door de student opgestuurd, tweette de begeleider.

http://www.janjaapderuiter.eu/de-thesis-van-henk-bovekerk/

http://www.depers.nl/binnenland/621880/Student-krijgt-10-voor-PVV-scriptie.html

Al met al is het natuurlijk voorbarig om de thesis totaal te verwerpen, maar alle signalen bij elkaar (de begeleider, Liberal Arts, een tien, hoogst politiek onderwerp) leiden er voor mij toch toe dat ik denk dat dit echt prulwerk gaat blijken te zijn.


I wish I was a butterfly


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 06-01-2012 19:05 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Ik kijk er wel naar uit. Mijn scriptie staat al online trouwens! (sowieso interessanter) ==> http://www.jhsg.nl/


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 06-01-2012 19:06 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Ik heb op zich niet altijd moeite met blauwdrukken omdat je anders vervalt in een onwerkbaar relativisme, maar ik ken helemaal geen bevredigende definitie van 'fascisme' en dit onderzoek suggereert volgens mij toch aardig dat dat bestaat.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 06-01-2012 19:07 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 6 januari 2012 19:05 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ik kijk er wel naar uit. Mijn scriptie staat al online trouwens! (sowieso interessanter) ==> http://www.jhsg.nl/
Jij bent Esther, toch?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-01-2012 19:07 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2012 19:06 schreef Kvelgeest het volgende:
Ik heb op zich niet altijd moeite met blauwdrukken omdat je anders vervalt in een onwerkbaar relativisme, maar ik ken helemaal geen bevredigende definitie van 'fascisme' en dit onderzoek suggereert volgens mij toch aardig dat dat bestaat.

En als je die blauwdruk hebt ben je eigenlijk verplicht om niet alleen de PVV zo te toetsen, maar ook alle(rlei) andere politieke groeperingen.


I wish I was a butterfly


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 06-01-2012 19:07 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2012 19:07 schreef Kvelgeest het volgende:
Jij bent Esther, toch?




Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 06-01-2012 19:08 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 6 januari 2012 19:07 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
En als je die blauwdruk hebt ben je eigenlijk verplicht om niet alleen de PVV zo te toetsen, maar ook alle(rlei) andere politieke groeperingen.
Niet aan fopuniversiteit Tilburg. Anti-PVV olé, olé wordt de nieuwe slogan?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 06-01-2012 19:13 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2012 19:06 schreef Kvelgeest het volgende:
Ik heb op zich niet altijd moeite met blauwdrukken omdat je anders vervalt in een onwerkbaar relativisme, maar ik ken helemaal geen bevredigende definitie van 'fascisme' en dit onderzoek suggereert volgens mij toch aardig dat dat bestaat.


Het probleem is, is dat 'fascisme' zeer specifiek voor een korte periode is en een grote heterogeniteit kent. Dat leent zich dan slecht voor een blauwdruk. Gaat men kijken naar nationalisme bijvoorbeeld, dan is daar al veel meer voor te zeggen.

Overigens is de vergelijking PVV = fascistisch nog altijd beter dan Islam = fascistisch, al was het alleen maar omdat de PVV een politieke partij is (in before: islam is politiek en geen religie ).

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 06-01-2012 19:13]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-01-2012 19:13 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Bijvoorbeeld, dat hij bij voorbaat degenen die hem tegenspreken in de scriptie-hetze neerzet als PVV-aanhangers; suggereert dat hij eerder in politieke dan academische termen denkt. Het gaat hier om de beoordeling van het onderzoek, en daarvoor lijkt mij de vraag zeer zeker relevant niettemin omdat het hier om een vrij uitzonderlijk cijfer gaat die de hoogste mate van perfectie weergeeft.

Wat ik vooralsnog inhoudelijk erover lees is het onderzoek zwak omdat het probeert theorieën over fascisme, wat een historisch gedefinieerd begrip is, te toetsen op een contemporaine politiek situatie. Het suggereert een 'blueprint' voor fascisme die los van tijd of plaats relevant is. Daar zeg ik als historicus 'nee' tegen.


Kijk, dat is tenminste een duidelijk verhaal. Dank je.

Dat de begeleider in politieke termen denkt zegt in principe niets over de vraag of het onderzoek degelijk is uitgevoerd. Maar je zou kunnen stellen dat het aannemelijk is dat de beoordeling daardoor niet helemaal objectief. Of dat waar is kun je nu nog niet vaststellen. Die scriptie is overigens ook nog door een ander figuur beoordeeld. Wat weten we daarvan? Ook een linkse pvv-hater?

Met het laatste stuk ben ik het volledig theoretisch eens. Dat wil overigens niet zeggen dat het niet interessant zou zijn om te onderzoeken in hoeverre de PVV fascistisch is vwb de gebruikte definitie. De discussie daarna is dan of die gebruikte definitie relevant is in de huidige situatie of niet. dat hoeft niet per definitie niet zo te zijn.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 06-01-2012 19:17 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

We gaan 't zien! Sowieso wel leuk dat een land zo op z'n kop kan staan hierdoor. Heeft iets kneuterigs waardoor ik weer allemaal warme nationalistische gevoelens krijg voor dit landje.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 06-01-2012 19:18]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 06-01-2012 19:18 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 6 januari 2012 19:13 schreef Gemene Lepel het volgende:
Overigens is de vergelijking PVV = fascistisch nog altijd beter dan Islam = fascistisch, al was het alleen maar omdat de PVV een politieke partij is (in before: islam is politiek en geen religie ).
Onzin, grapjas. Fascisme = ideologie, islam = ideologie. Van de PVV kan je wellicht veel zeggen, maar een ideologie kan ik er niet in ontdekken.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-01-2012 19:21 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2012 19:17 schreef Gemene Lepel het volgende:
We gaan 't zien! Sowieso wel leuk dat een land zo op z'n kop kan staan hierdoor. Heeft iets kneuterigs waardoor ik weer allemaal warme nationalistische gevoelens krijg voor dit landje.




Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 06-01-2012 19:27 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Ik heb moeite met de term 'academische elite'. Jakkes, ik ken tèveel mensen die vinden dat ze daar deel van uitmaken. ENg.

Verder over Wilders; geen aandacht schenken, storm in een glas water.


Ja hoor...


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 06-01-2012 19:42 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Schijnt dat deze 't is:

https://stuwww.uvt.nl/~s559710/BA-Thesis%20Henk%20Bovekerk.pdf

EDIT: haha, vrij geniaal verhaal. Conclusie: er zijn allerlei dingen die niet gelijk zijn aan 'oud' fascisme, maar fascisme zal zich anders voordoen, dus het klopt alsnog.

Let er ook op dat de academische bronnen in deze scriptie op 1 hand te tellen zijn. Meeste zijn opiniestukken, niet-academische boeken of krantenberichten. In relatie tot het fascisme en de wetenschappelijke discussie rond dit onderwerp( die toch een zeer groot interessante titels zou hebben moeten voortgebracht) beperkt de literatuur zich slechts tot Paxton (en Riemen, die een ideologisch, geen wetenschappelijk boek schreef).

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 06-01-2012 19:53]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 06-01-2012 19:55 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Goed speurwerk.

Als ik er even vluchtig doorheen blader meen ik toch te kunnen constateren dat het niveau van het Engels zo nu en dan wat te wensen overlaat. [/taalWilders]


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 06-01-2012 19:58 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php



Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 06-01-2012 20:00 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2012 19:55 schreef Sonic Titan het volgende:
Goed speurwerk.

Als ik er even vluchtig doorheen blader meen ik toch te kunnen constateren dat het niveau van het Engels zo nu en dan wat te wensen overlaat. [/taalWilders]


In zijn vertaling van een stuk van Wilders.

'That is my Netherlands.'


...


:')


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 06-01-2012 20:04 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Haha, dat is wel héél erg.. :')


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 06-01-2012 20:06 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Maar even zonder dollen; het zal direct duidelijk zijn dat dit bij verre geen 10 waard is. Leuk voor op de opiniepagina van de Volkskrant, maar absoluut geen academisch karakter.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 06-01-2012 20:09 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2012 19:58 schreef Sonic Titan het volgende:
De Führer zelf vindt er het zijne van!

https://twitter.com/#!/geertwilderspvv/status/155358061207367680


Typisch Wilders: vooral niet op de inhoud ingaan.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 06-01-2012 20:13 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2012 20:09 schreef Blueprint het volgende:
Typisch Wilders: vooral niet op de inhoud ingaan.


Ik kan hem voor één keer geen ongelijk geven.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 06-01-2012 21:47 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Tien scriptie 'fascistische' PVV
06 jan. 2012, 15:34
Een student van de Universiteit van Tilburg heeft een tien gekregen voor zijn scriptie waarin hij de PVV en Geert Wilders het prototype van het hedendaagse fascisme noemt.

Henk Bovekerk concludeert dat Nederland heeft te maken met een fascistische partij in een gevorderd stadium, de PVV.

De student heeft zich gebaseerd op het boek 'De eeuwige terugkeer van het fascisme' van Rob Riemen, directeur van het prestigieuze Nexus Instituut. Bovendien onderzocht Bovekerk werken van Geert Wilders, PVV-Kamerlid Martin Bosma en historicus Robert O. Paxton.

Arabist Jan Jaap de Ruijter, verbonden aan de universiteit, was de eerste begeleider van de student in Liberal Arts en Sciences, en stelt dat Bovekerk zijn werk „op briljante manier” heeft gedaan. De tweede lezer, prof. dr. Jan Blommaert, was het met het oordeel eens. Vandaar de 10, stelt De Ruijter.

Volgens De Ruijter is er niets omstredens aan de kwestie. „Een student is geïnteresseerd in het onderwerp fascisme. Hij schrijft een thesis over een maatschappelijk gevoelig onderwerp en doet dat op briljante wijze. Dus krijgt hij een 10. Wat is daar raar aan?” Als er ophef over zou ontstaan, zegt dat volgens de Arabist iets over de manier waarop de maatschappij omgaat met onderwerpen als de PVV en het debat over fascisme.

Kabinet ook fascistisch

In het werk van Riemen wordt het populisme van Wilders vergeleken met de begindagen van het fascisme in de jaren dertig. Riemen omschrijft fascisme als 'de politisering van de rancuneuze massamens, die geen geestelijke waarden erkent'. Volgens Riemen is niet alleen de PVV fascistisch, maar ook alle leden van het kabinet-Rutte omdat zij met de PVV regeren.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 06-01-2012 21:56 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Daar gaat het al zo'n 4 pagina's over 11.


 


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 06-01-2012 22:08 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2012 19:13 schreef Onweerwolf het volgende: Die scriptie is overigens ook nog door een ander figuur beoordeeld. Wat weten we daarvan? Ook een linkse pvv-hater?
Het lijkt er wel op.

Jan Blommaert is Hoogleraar Taal, Cultuur en Globalisering aan de Universiteit van Tilburg, en Directeur van Babylon, Center for the Study of the Multicultural Society aan dezelfde universiteit.

http://humanieuws.files.wordpress.com/2011/01/wilders-fascisme-en-verlichting.pdf In dit stuk is hij het volkomen met Riemen eens.


Ik vraag mij wel af waarom en door wie het nieuws van die 10 naar buiten is gebracht. Als het door de universiteit zelf is gedaan mogen ze zich nog eens goed achter de oren krabben, maar ik kan mij ook voorstellen dat het door een klokkenluider is gedaan om het niveau van het academisch onderwijs aan de kaak te stellen. Ik heb even door het stukje van Henk Bovenkerk gescrold en het ziet er heel anders uit dan wat ik vroeger geleerd heb bij het maken van een onderzoekswerkstuk. Misschien ligt het eraan dat ik een betastudie heb gevolgd en gelden daar andere regels. Weet iemand dat?


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 06-01-2012 22:30 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2012 21:56 schreef Forever After het volgende:
Daar gaat het al zo'n 4 pagina's over 11.




Oh sorrie hoor spuit


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen