IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Between The Buried And Me Vorige pagina | Volgende pagina
Equinox
I, Mortal
Usericon van Equinox
Posted 03-10-2007 13:09 by Equinox Wijzig reactieProfiel van EquinoxQuote dit berichthttp://www.dimaeon.com

Colors wordt denk ik nr 1 in mijn jaarlijstje...
wat een vette plaat!




Exit Reality...


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 03-10-2007 13:46 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Yep. FANTASTISCHE plaat weer!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 03-10-2007 20:33 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

1 smiley, 1 lettergreep:



KOPUUUHHHHH


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 03-10-2007 23:42 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Sinds Colors weet ik het zeker Between The Buried and Me is dé toekomst van extreme muziek. En daarom draai ik de afgelopen dagen voorganger Alaska op repeat. Die stond al hoog in mijn top 10, maar verstoot nu Bonnie Prince Billy's 'I See a Darkness' uit mijn top10. Niet dat die per sé minder is. Sterker nog, die plaat is melancholie en emotie tot op het bot. Nu wil ik Between the Buried and Me laten schitteren. Ik kan me altijd bedenken


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 11-10-2007 19:58 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Between the Buried and Me – Colors

Mastodon. The Mars Volta, Tool, Radiohead. Vier namen die regelmatig in verband worden gebracht als vaandeldrager van de moderne, progressieve muziek. De Pink Floyd, Queen of Beatles van de 21e eeuw. Mijn inzending aan die lijst is Between The Buried and Me.

Niet dat ik het de beste band ter wereld vind. De echte progressie wordt niet gemaakt door het naadloos samensmelten van idioot veel genres maar door het aftasten van nieuwe manieren om geluid in muziek te transformeren. Ik zal geen namen noemen. Ook wil ik geen waardeoordeel over ‘progressieve muziek’ uitspreken. Neurosis doet al twintig jaar beroep op een onaards geluid welke bij mij bijna religieuze neigingen voor het netvlies tovert. En merk ik dat tot de essentie teruggebrachte liedjes ongelofelijk mooi kunnen zijn. Net zoals de fysicus weet dat een geïmplodeerde zon niet groter is dan een flinke knikker maar de massa heeft van 500x de aarde. Kracht zit ‘m niet alleen in de manier waarop je het presenteert, maar wat er overblijft zodra je al het overbodige weg haalt.

Nee de rede waarom ik BTBAM aan het bovenstaande lijstje wil toevoegen heeft te maken met de manier waarop mensen muziek beleven. Wat ándere progressief vinden. Ze doen echter niets nieuws. Zoals ik al zei is het samenvoegen van genres van alle tijden. Colors klinkt wél heel nieuw, maar alleen omdat de muziekstijlen echt verdomt ver van elkaar af staan. Je ontkomt dan ook niet aan het noemen van andere bands die je in de muziek herkent. Ik zal hetzelfde proberen

The Dillinger Escape Plan. Naked City. Queen. Grails. The Hauted. Muse. Dream Theater. Parkway Drive. Opeth. Coldplay


Ik probeer het later nog wel eens. In de eerste plaats is het metalcore. Een genre waar ik niet bepaald wakker van lig. Het is extreme muziek, dat staat buiten kijf. Met héél veel precisie gespeelde extreme hardcore/metal met véél invloeden. Waar sommige bands verzuipen in hun eigen creatieve ideeën, klinkt Colors als één groot explosief zonder zwakte. Iets om tegenop te kijken. Elke seconde is spannend en illustreert de volgende. Warme gitaarsolo’s met hardcore zang, neo-klassieke riedeljes met jazzy baslijnen, spacy keyboads en oosterse folk.

Niet alleen valt alles binnen de nummers goed op hun plek, de nummers vloeien onderling naadloos in elkaar over. Alhoewel er geen enkel rustpunt is tussen de nummers is het echter niet één groot nummer. – oh verrek hoorde ik daar net een Beatles stuk?

Het is een van de beste cd’s van dit jaar. Ik denk dat die Alaska nog wel eens gaat overtreffen. Vooralsnog ga ik genieten van de toekomst van muziek. Over decennia’s zullen muziekliefhebbers hier de roots van hun populaire muziek vinden. Er valt héél veel te horen. Ik hoop dat ook vurig dat ze nu eindelijk eens doorbreken. Colors is ‘fucking briljant’.



[Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 11-10-2007 19:58]


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 29-10-2007 17:10 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Colors is inderdaad grandioos! Geen idee welk album ik beter vind trouwens, Alaska of Colors. Maar in dit geval is dat ook niet relevant.

De invloeden op Colors zijn nog breder uitgemeten dan op Alaska. Luister maar eens naar het eerste nummer. Van Muse/Radiohead achtige muziek naadloos over naar death/grind. Als je niet oplet heb je het niet eens door. Echt geniaal. Metalcore, death metal, grindcore, jazz, country, pop en zelfs Devin Townsend achtig gefreak wordt moeiteloos tot 1 geheel gesmeden.

Als er 1 band is waar het woord "geniaal" op van toepassing is dan is het Between the buried and me wel.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 03-11-2007 20:41 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

kwartje begint nu echt te vallen, Colors is haast nog beter dan Alaska. Vooral door de afwisseling. Dikke topper, nu nog een keer live in NL en we zijn blij.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-11-2007 11:28 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Wow, hard op weg om hoog in m'n jaar top-10 te eindigen, dat Colors!

Echt vette shit! Aan het lijstje invloeden XNegativeX wil ik graag Mr. Bungle toevoegen, er komen behoorlijk wat Disco Volante achtige stukjes voorbij.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 05-11-2007 11:55 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

de grunt is overigens af en toe te eentonig..geen eigen smoel.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-11-2007 12:46 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Klopt, al is z'n grunt wel goed. En soms is er wat teveel 'prog' geneuzel.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 15-11-2007 0:20 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

ooeeeh, de plaat wordt beter en beter...


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 15-11-2007 0:22 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2007 0:20 schreef Spirit In Black het volgende:
ooeeeh, de plaat wordt beter en beter...


+ 1

Hij gaat richting nr.1-positie voor dit jaar.



Helvete
Usericon van Helvete
Posted 15-11-2007 1:22 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Ik moet 'm nog wat vaker luisteren denk ik want na 2 of 3 keer vind ik er eigenlijk nog niet zo veel aan..


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 15-11-2007 6:45 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2007 1:22 schreef Helvete het volgende:
Ik moet 'm nog wat vaker luisteren denk ik want na 2 of 3 keer vind ik er eigenlijk nog niet zo veel aan..




Gauw nog 20 keer luisteren!



Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 15-11-2007 8:37 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Ook ik was eigenlijk best teleurgesteld na 1 keer draaien. Alaska was mijn nummer 1 plaat 2 jaar terug en ook s/t en TSC waren geweldige platen. Zo goed ik het kon horen zijn ze op het nieuwe album nog progressiever en minder hard geworden en dat vond ik jammer. Maar gezien al die positieve reacties die ik hier lees ga ik nog eens luisteren of ik echt niets mis...



Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 15-11-2007 15:04 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2007 8:37 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Ook ik was eigenlijk best teleurgesteld na 1 keer draaien. Alaska was mijn nummer 1 plaat 2 jaar terug en ook s/t en TSC waren geweldige platen. Zo goed ik het kon horen zijn ze op het nieuwe album nog progressiever en minder hard geworden en dat vond ik jammer. Maar gezien al die positieve reacties die ik hier lees ga ik nog eens luisteren of ik echt niets mis...


Gauw doen, want 1x luisteren is echt te weinig om de plaat goed te kunnen beoordelen.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 10-12-2007 18:26 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Zo, ik heb Colors nu zo'n 200 keer gedraait, en ja....


MEESTERWERK



spectre
Usericon van spectre
Posted 10-12-2007 18:47 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

lol, je hebt geteld?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 10-12-2007 18:48 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 10 december 2007 18:47 schreef spectre het volgende:
lol, je hebt geteld?


Ja, natuurlijk!


euh... sorry Spectre, nee, is meer een indicatie zeg maar... dat ik hem eerst veel geluisterd heb.... en hij HEERSCHT!



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 10-12-2007 19:00 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

+200


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 10-12-2007 19:02 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht



Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 10-12-2007 19:05 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Net eventjes wat beluisterd, maar het is volgens mij niet aan mij besteed. Teveel gitaargepingel.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-12-2007 19:56 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Nou dat kan ik wel waarderen opzich. Maar WAT ze spelen niet.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 10-12-2007 19:59 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

ga jij nou maar weer lekker james blunt luisteren, mafketel

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 10-12-2007 19:59]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-12-2007 20:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik heb hem ook gekauft, maar niet echt doorgedrongen ...

alleszins, die cover cd SUCKT DIKKE KONTFLAPPEN!!!


signature


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen