|
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ||||
Auteur: |
|
|
The Parallex II: Future Sequence is sinds gisteren uit! Ik ben erg benieuwd, ik pik hem volgende week even op. Ze staan morgen trouwens in Melkweg, voor de liefhebber. |
|
Vond die EP niet baanbrekend maar deze plaat is weer erg vet. Morgen zeker kijken in Melkweg. Siked! |
|
Ik ben benieuwd, ik heb hem nog niet gehoord! En iPim, gezien? Vanavond dus! [Dit bericht is gewijzigd door SQT op 11-10-2012 12:33] |
|
Refused in Tilburg it is! Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Ook vet! |
|
Iemand nog naar die show in de Melkweg geweest gisteren? Wat een sublieme show zeg. Goede setlist, goed geluid en die Bohemian Rhapsody cover aan het einde was geniaal! |
|
Hadden ze iets speciaals gedaan qua cover? Was het natuurgetrouw of overgoten met een BTBAM-sausje? Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: http://www.youtube.com/watch?v=7i0R26PKwNA |
|
Vette poep! Goede audio ook wel. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Hoe kvlt is het om te beweren dat ik de eerste drie platen beter lijk te waarderen dan de laatste drie? |
|
Dus jij gaat hard op de self-titled die niemand ooit noemt? Tja, doe mij maar Silent Circus, Alaska en Colors. Wat mij betreft is Between The Buried And Me een beetje uitgemusiceert. Uitstekende muziek keer op keer, maar het raakt niet meer, imponeert niet meer. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Dat bedoel ik dus. En ja, die self-titled is heel goed, maar ik kies toch eerder voor zowel The Silent Circus als Alaska. Die klinken een stuk rauwer dan Colors en The Great Misdirect (die ook niet slecht zijn). Eerst vond ik die beter, maar het kwartje lijkt nu gevallen te zijn voor die eerdere platen. De laatste EP en full-length interesseren mij dan weer geen bal. |
|
Ik kende deze band enkel van naam, maar na het lezen van een Aardschok-recensie, toch eens hun laatste nieuwe aangeschaft. Staat nu op. Er gebeurd nogal veel tegelijk, een groeiplaatje. Maar best ok op het eerste gehoor. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Ik ben begonnen met Colors. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Bij mij is het zo nu: 1. Colors 2. The Great Misdirect 3. Parallax: Future Sequence 4. Alaska 5. The Silent Circus Primal Creation - modern thrash metal - YouTube |
|
Wat een weergaloze live band, snaarstrak en de technisch hoogstandjes en de souplesse waarmee ze het doen zijn om van te smullen. Wellicht iets teveel blast, maar ze komen ermee weg. |
|
Trailer van de nieuwe live/studio-dvd: Ziet eruit als iets dat ik ga aanschaffen! Dan Briggs (de bassist) heeft trouwens ook met jazzrockband Trioscapes een nieuwe plaat uitgebracht (Digital Dream Sequence), echt een aanrader! [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 22-08-2014 15:52] |
|
De nieuwe plaat is klaar! Coma Ecliptic zal op 5 juli verschijnen en de eerste track is al te beluisteren: Even wennen. Een stuk proggier dan het voorgaande materiaal van de band. Minder grunts en screams, meer cleane vocalen, Dream Theater, King Crimson en Pink Floyd-invloeden. Wel nog steeds met gruwelijk veel overgangen. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 04-04-2015 10:52] |
|
Nieuwe track: Dit wordt echt een proggy plaat. Ik vind het gaaf. |
|
Ik had niet zulke hoge verwachtingen van de nieuwe plaat. Na alle berichten over een meer "prog"-gericht album, meer cleane vocals etc. was ik bang voor een herhaling van Heritage (of nog erger: Road Salt). Maarrr... Niets is minder waar. Bomvol hartstikke gave muziek, ietsjes minder agressief dan sommige eerdere albums maar nog steeds flink brute stukken af en toe. Weet niet of ie uiteindelijk in de buurt gaat komen van Parallax1&2, maar dit soort muziek heeft tijd nodig voordat je er iets nuttigs over kan zeggen. Aanradertje dus. |
|
Ik vind Parallax II prachtig maar vind het nieuwe album tot nu toe een beetje tegenvallen, op de een of andere manier worden hun melodieën en zanglijntjes mij iets te veel een herhaling van zetten. |
|
Ik vinnum lekker When your people matter, menstrual health matters |
|
Colors II is een fijne plaat geworden, sowieso mijn favoriet sinds The Parallax II. Mooie balans tussen nostalgie en experiment met duidelijke verwijzingen naar de eerste Colors, maar ook verdieping van dat geluid. Weer een stuk levendiger en avontuurlijker dan het werk na The Parallax II, dat mij vrij weinig deed. Toch is er niks dat in de buurt van Colors of The Parallax II komt, maar er is weer veel te ontdekken en het luistert erg lekker weg. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 26-08-2021 19:34] |
|
Veel Colors in te horen inderdaad! Was even aan het twijfel of er stiekem een Colors-nummer in de Colors II-playlist van Sumerian Records geslopen was Luistert lekker weg, ja! Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |