|
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ||||
Auteur: |
|
|
potver, ze worden met de plaat beter. Voor de diehard wellicht teveel prog gefriemel, voor mij kan het niet genoeg. |
|
Hmm, dat "prog-gefriemel" hoor ik toch niet zo duidelijk bij deze band, ik moet bij dat woord altijd denken aan moeilijk doen om te laten zien hoe goed je kan spelen, terwijl BTBAM juist "organiser" muziek maakt, alle dingen zijn wel op elkaar afgesteld. Boeiender |
|
quote: +1 Gefriemel zijn juist gewoon afwisselende songs, de stukken met moeilijke ritmes worden meestal gewoon geleid door makkelijk te volgen melodieën. "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" |
|
De eerste 3 platen vond ik alledrie geniaal, maar Colors kon me echt niet boeien. Ik vind die plaat gewoon te nietszeggend, teveel 'prog-gefriemel', geen houvast, het blijft niet hangen, geen structuur. Toen die plaat uitkwam heb ik hem een aantal keer tevergeefs beluisterd en vandaag nog maar eens aangezet, maar ik blijf het een matige plaat vinden. Hopelijk is die nieuwe wat gerichter! |
|
Hm, Colors is wat mij betreft een regelrechte klassieker. Verreweg hun beste plaat, kan er niks anders van maken. Nu alleen nog afwachten of de nieuwe daar nog overheen kan. [Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 26-10-2009 0:21] Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: + 1 inderdaad. Het nieuwe album nu 1 keer beluisterd, maar ik kan er nog niet echt een zinnig woord over zeggen. |
|
Weet je wat, ik ga het eens checken. Colors was brrrrrriljant. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Het spelplezier spat er weer vanaf bij de nieuwe plaat, ik trek het bijzonder goed. Dat had ik bij Colors ook, meteen goeie zin en die is niet meer weggegaan. Aanschaffertje. 17 februari spelen ze trouwens in de Melkweg. In het voorprogramma van Lamb of God, wat een afknapper . Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Ik ga hem ook maar zoeken, ben erg benieuwd. quote: Haha, wat een maffe package, maar ik vind het beiden weliswaar totale verschillende maar wel erg toffe bands, dus zeker present |
|
Supervette schijf, wordt ook met iedere keer luisteren meteen beter, maar hij komt vooralsnog helaas niet over Colors heen. Zeker niet nu Colors hier weer op staat. Hoe dan ook, The Great Misdirect zal de komende tijd in ieder geval vaak genoeg opgezet worden, want het is desalniettemin een fantastische plaat. |
|
Hmm daar zou ik wel eens aanwezig kunnen zijn. De nieuwe plaat pas kort geluisterd maar het klinkt wel weer erg vet. |
|
Top 5-materiaal voor dit jaar, misschien wel top-3. Ik vind hem coherenter dan "Colors" en de climax in het laatste nummer "Swim To The Moon" beter gedaan dan in "White Walls" van het vorige album. Wat een band Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Ik heb het nieuwe album nu 1 keer geluisterd. Wat natuurlijk veel te weinig is om een echt oordeel te vellen. Toch heb ik het idee dat ik dit album een stuk beter vind dan, het ook al niet misselijke, Colors. Colors leek 1 lang muziekstuk. Geen songs. D'r zat weinig lijn in dat album. Dat (in dit geval kleine) euvel lijkt op The Great Misdirect verholpen te zijn. Dit kon nog wel eens hoog in mijn jaarlijst eindigen. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote:Dat vond ik er juist zo ontzettend vet aan. Het heeft weinig zin even een nummertje van Colors op te zetten, je moet de hele cd luisteren. Het is een doorlopend verhaal. Een audiofilm, zeg maar. En hoewel dat bij TGM nog steeds zo is, bestaat er inderdaad een wat duidelijker onderscheid tussen de nummers. Ik kan begrijpen dat veel mensen hem (o.a. daardoor) beter/duidelijker/minder hectisch vinden dan de voorganger, maar ik blijf die mening toch hardnekkig niet delen. Ik ga ze eens even direct achter elkaar luisteren. Verschillen spotten. |
|
Hebben meer mensen de live DVD gezien? Boeiender |
|
Een stukje, ik moet hem nog een keer helemaal afkijken. Zijn er bands die met BTBAM te vergelijken zijn? |
|
quote: Hmmmm....... zo 123 niet echt, qua soepelheid van dingen door elkaar vlechten. Boeiender |
|
The Faceless wellicht? |
|
|
|
quote: Tja, BTBAM heeft wel zijn eigen draai gevonden, toch zijn de volgende bands wel buren imo: Glass Casket The Red Chord Architects Burst, misschien zelfs wel (De vraag is: wil je bands die klinken als BTBAM of wil je bands die klinken naar BTBAM?) EDIT: o ja, Prayer for Cleansing, daarin speelde enkele gasten van BTBAM in voordat ze BTBAM oprichtten. [Dit bericht is gewijzigd door Cainam Ladicius op 03-02-2010 20:11] |
|
Hallo!! HALLOOOOO!!! Waarom heeft niemand op deze aardbol mij ooit verteld dat deze band bestaat?! Wat een vette shizzle!!! When your people matter, menstrual health matters |
|
Man dit is echt behoorlijk VET!!! When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Hmm, heeft god jou niet naar deze moddervette band geleid? Wat een lul! Boeiender |
|
Na al die euforie meerdere malen gecheckt: veel te fragmentarisch zonder lijn imo: die hardere stukken -op de verkeerde manier- voorkomen dat ik het als soundscapes kan aanhoren: bij Graspop halverwege weggelopen: niet aan deze hier besteed. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |