|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
heb je niet ff een link ?? MIEREN IN DE GRASMAAIER MET ZANDJES |
|
quote: Het is sowieso fake. En die nieuwe persoon is de toetsenist. Nooit meegekregen? In welke grot woon jij? |
|
quote: www.opeth.com |
|
quote: toch doet t zeer. en ik woon in limburg laatste keer dat ik ze gezien heb hadden ze ook een toetsenist bij, maar die was niet officieel bij de band ofzo. en op de site kan ik ook zo snel niks vinden over een vijfde man... "There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by." |
|
quote: Heeft in de newssection gestaan. En ik woon ook in Limburg Ik kon echt niet wachten dus ik ben nou bezig het nieuwe album te downloaden. Tering, wat een vet album wat ik er tot nu toe van heb gehoord. Mensen die het slecht inzagen na The Grand Conjunction: dit is inderdaad een minder nummer an het album! Ik heb nou The Baying of the Hounds opstaan en het heerscht als de tering. Ik moet zeggen dat de keyboards helemaal niet overheersen, dus dat is wel fijn. Tering, wat heershct The Baying of the Hounds, alles zit in dit nummer, gave riffs, gave solo's, mooie akoestische stukken, alles dat een Opeth nummer nodig heeft |
|
Ben hem nu ook aan het luisteren, maar dit is zeker geen teleurstelling http://www.myspace.com/entrapmentdeathmetal http://www.myspace.com/villavampiria http://www.myspace.com/doctorscalpeltheincisions http://entrapment2.bandcamp.com/ |
|
Voor de genteresseerden: De volledige plaat is nu op menig torrent site te downloaden. NP: Opeth - The Baying of the Hounds Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Hoe klinkt ie i.v.m. BW en Still life? |
|
Mag ik 'm eerst ff luisteren? Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Nee |
|
quote: 'since Slipknot??? Naja, 9 september sta ik alvast in Hof Ter lo Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon... |
|
De nieuwe opeth is echt heel goed na 1 keer luisteren. Ik kan denk ik al na die ene keer zeggen dat dit het album van het jaar is voor mij. Echt perfecte verhouding tussen harde en zachte stukken. Veel progressieve (lees: prog en progressief) invloeden, verschillende zang en een hele vette productie. Niet echt te vergelijken met de andere albums van opeth. Het klinkt allemaal toch echt heel anders, ook met toetsen erbij die verder heel subtiel zijn en nergens in de overhand. De meeste nummers zijn gevarieerd, vooral 1e nummer (ghost of perdition). Baying of the hounds en The grand conjuration zijn duidelijk de hardste nummers. Atonement en Isolation years duidelijk de zachtste. Hail Opeth |
|
Na een paar keer luisteren, is dat alles weer veel van 't zelfde kunstje herhaald. Zeer jammer. |
|
quote: Zelfde kunstje? Tja, elke band heeft een kunstje. Neem een willekeurige band en je kunt een principe horen waaruit de band muziek maakt (op enkele bijzondere uitzonderingen na (bijv anathema van doom mnaar alternative rock (hoewel melancholisch/depresief karakter in stand blijft.))) Opeth mixt Death met rustige passages. Wat had je anders verwacht? Jazz meets Hiphop? Het gaat erom dat Opeth niet 2 dezelfde albums maakt. Dit album klinkt heel anders dan alle andere platen. Er zijn echt maar een paar stukken (zoals redelijk heel baying of the hounds) die echt vertrouwd klinken en nadrukkelijk te vergelijken zijn met oudere albums. |
|
die 2 nieuwe nummers vond ik wel tegenvallen, ze leken nergens echt los te gaan. ach a, misschien moet ik t gewoon allemaal nog wat meer horen. can't spel CRAP without RAP!!! |
|
kon het toch niet laten..... stiekem gedownload.... en hij is VET!!!!! oh wat heerscht Opeth toch!!!!!!!! I Find That I Am Not There... |
|
Ja hij is weer prachtig! Hij kent trouwens wat meer progressieve (lees: technische), maar ook meer rustige passages dan Deliverance. Ook de toetsen (die overigens niet constant ingezet worden, maar gelukkig goed gedoseerd worden) maken dat het weer behoorlijk anders klinkt dan de voorgaande albums. En er staan ook weer riffs op om U tegen te zeggen! Wel vind ik op het eerste gehoor de bas wat zacht staan. Alleen de hoge noten vang je op zonder je oren te hoeven spitsen. Maar het is weer een geniaal album geworden die ik eerst maar weer even een stuk of 5 keer ga beluisteren voordat ik er ECHT een oordeel over ga vellen. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
heerlijk dat hammond orgel erin, en Atonement is DE verassing van de plaat! oe wat gaaf zeg. Damnation stijl maar dan experimenteler en psychedelischer met schitterend percussie werk. oe zeg wat een mooie plaat. De afwisseling tussen harde stukken en rustige passages is weer prachtig. Stukken beter dan Deliverence, die ik, nu ik merk, maar weinig draai eigenlijk. Dit is zeker Opeth die naar vernieuwing heeft gezocht in hun sound, petje af!!! I Find That I Am Not There... |
|
Ik wacht gewoon 30 augustus af |
|
Hmm, het is zeker geen slechte plaat maar de eerste keer dat ik hem hoorde had ik niet meteen zoiets van 'wow, wat een vette plaat' zoals ik dat bijvoorbeeld wel had bij de nieuwe Porcupine Tree of de keer dat ik BWP het eerst hoorde. De absolute uitblinker vind ik The Baying of the Hounds, toen ik deze hoorde dacht ik dat alles weer goed kwam. maar helaas werd het daarna toch wat minder. Vooral het 4e nummer volgens mij, lijkt me iets teveel op Deliverance, vooral dat laatste stuk dat de hele tijd gepalmmute wordt (zoals ook het eind van Delivernace). Maar ik denk dat ik het album nog wat vaker moet luisteren. Zeker (nog) niet beter dan de laatste 3 albums, maar zeker niet slecht. |
|
When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
quote: Tnx Ff proberen dan maar. We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
ik ok *edit: ja dit is goed* [Dit bericht is gewijzigd door chrishetmetaalhoofd op 28-07-2005 0:41] www.error-band.tk - Melodic Death Metal |
|
Zo met de eerste luisterbeurt is ie toch een beetje wennen. Het klinkt allemaal een stuk progressiever. Minder zwaar.. Nee, dit wordt niet mijn favoriete Opeth-album. Maar na enkele luisterbeurten zal het vast wel weer aanslaan.. Inter faeces et urinam nascimur |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |