![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Ik kan er niet bij. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Meestal zeggen ze 'in je broekje' in zo'n geval, maar dat lijkt me met zeewolf op ossobuco nu niet bepaald wenselijk. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
![]() leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel ![]() |
|
![]() Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Terroir ziet er leuk uit, ik houd het in het achterhoofd. Ik vind het een goed concept ook, kies een fles wijn en bestel daar je eten bij. Is alleen niet (meer) aan mij besteed. Zoek nu juist naar plekken waar ze verstand hebben van een alcoholvrije pairing. Een plek als Héron in Utrecht lijkt mij dan interessanter. ![]() |
|
Zeker naar Heron gaan ja. Bij Rotonde in Rotterdam heb ik vorig jaar ook prima non-alcoholisch gedronken. Al vond ik het iets te veel in de kombuchasfeer blijven hangen. Bij één gerecht geen probleem, maar na drie gangen gaat dat toch vervelen. Het beste wat ik tot nu toe heb meegemaakt is toch weer De Nieuwe Winkel. Daar waren bij een aantal gangen de drankjes alcoholvrij - of misschien hebben we daar toen voor gekozen, omdat tien glazen altijd een beetje in de weg staat van het proeven van het eten. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Nieuwe Winkel staat hier op de lijst. Toch eens werk van maken. Maar dan ga ik gewoon voor de alcohol. ![]() Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Volgens mij was het toen in ieder geval bij één gang standaard dat het drankenarrangement ook een niet-alcoholische versnapering was. Dit was een ijsthee van onrijpe aardbei ofzo. En omdat deze zo goed beviel bij een latere gang expliciet om de niet-alcohol begeleider gevraagd. Mijn ervaring met restaurants met pairing is wel dat ze vaak wat krampachtig doen als je vraagt om iets anders dan ze bedacht hebben en je proberen te overtuigen toch met de keuze van het huis mee te gaan. Nieuwe Winkel moet je zeker doen. Als je nu reserveert (als dat überhaupt lukt) duurt het toch nog even voor je aan de beurt bent. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Ja, even met nog twee bevriende stellen overleggen en eens concreet maken. Zoals ik elders al schreef ben ik tegenwoordig niet meer zo van de pairing. Laat mij de kaart maar zien; dan zoek ik zelf een lekkere fles of 2/3 die zowel bij mijn persoonlijke smaak passen, als de gerechten niet overschreeuwen. Ik ben sowieso niet zo van de zware tanninemonsters. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
![]() |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |