![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | ||||
| Auteur: |
|
|||
|
quote:Geroosterde aardpeer knul, geroosterde aardpeer, dat is het! Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Geroosterde aardpeer in je broekje. Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|||||||||
|
Ik denk nog vaak terug aan het aardpeersorbetijs van de Nieuwe Winkel! one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
quote:Blijkbaar staat iets dergelijks nu bij Heimat op de kaart. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Uit Wim's ijsmachine. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin" |
|||||||||
|
Gisteren tussen het museum en de bands door met een vriend een hapje bij Rosie te Utrecht gaan eten. Het, inmiddels niet meer zo, nieuwe restaurant van Jac van L'ami Jac. Leuke bar om aan plaats te nemen, zeer degelijke wijnkaart. Borrelhapjes, en kleine gerechten om te delen, of alleen te verorberen. Deze keer niet van het Sater- en Zodiac Lung-approved-menu. We begonnen met de huisgemaakte bitterballen van procureur. Flinke eenheden, goddelijk goed. Toast met kalfsragoût en zwezerik. De ragoût kon iets knallender, maar was prima in orde. De Zwezerik perfect gebakken. Net niet helemaal doorgegaard. Brioche met steak, jus en augurk. Richting perfectie. Comfort food. Kwartel in pepersaus, met een witlofsalade en kalfshersensaus. De kwartel was wederom perfect gegaard. Net niet helemaal door. Mooi. Entrecôte met beenmerg. Deze viel wat tegen. Gewoon geen mooi stukje vlees. Wat droog, weinig smaak. Vetrandje was ook weggesneden. De beenmerg was beenmerg, dus geweldig. Als dessert een bordje morcilla: een Spaanse bloedworst. Een combinatie van chorizo met bloedworst. Een van de gaafste dingen die er bestaat. Vet en scherp van de chorizo, mooi diep van het bloed. Heerlijk. Hierbij dronken wij een chardonnay-savagnin nuance uit Arbois, 2018. (Nog) heel fris en zacht. Zowel voor de stijl als de leeftijd. Ik had eigenlijk op een iets rustiekere Jura ingezet, maar de sommelier waarschuwde me al dat deze qua frisheid wat afweek, en het was gewoon een perfecte en mooie wijn. Wel enigszins doch lekker funky. [Dit bericht is gewijzigd door KwelgeestIV op 09-02-2026 11:20] Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Leuk verslagje, maar wat is een 'Sater en Zodiac-Lung approved menu' ? Winter is coming |
|||||||||
|
Er mist een woordje ‘niet’. ZL en ik keuren enkel plantaardig goed. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
In september naar De Nieuwe Winkel. |
|||||||||
|
quote:Gaaf! Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Viandelletje uit de muur getrokken. Damage: 4 euro. Winter is coming |
|||||||||
|
quote: Na wat geschuif met de datum werd dat uiteindelijk gisteren. Abnormaal, wat goed. Ik wil terug! |
|||||||||
|
Die recensie kan langer! one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
Ik mis ergens minstens 9.984 woorden inderdaad. "Succes lijkt in de toekomst te liggen." |
|||||||||
|
Het is ook nooit goed! Sater, jij gaat binnenkort toch ook, of heb ik dat verkeerd in mijn hoofd? Ik wil niet teveel verklappen, mocht je hetzelfde menu als wij krijgen. |
|||||||||
|
quote:Uitermaat teleurstellende wanprestatie dit, indd. Flinke puntenaftrek. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
quote:Was dat in Israël? Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|||||||||
|
quote: Was het maar waar! Ik heb de wens wellicht uitgesproken, maar geen reservering. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
Schrijven, kreng! Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Jaha, jezus. Het was de eerste keer dat we in een tweesterrenrestaurant aten. Het verschil met één ster is enorm, iets waar ik vooraf benieuwd naar was. De hele avond bij ieder gerecht weer zitten grijnzen. Van de ene verbazing in de andere gevallen. Wat ook opviel was de goede flow in de hele avond, van binnenkomst tot aan het eind, en de mooie opbouw in de volgorde van gerechten. Twaalf gangen gehad, eentje meer dan op het menu stond (dat we pas na afloop kregen). Plus dan nog een amuse en friandises. Bonusronde tussendoor in de vorm van een pizza van boekweit, rozenbottel en een blauwe kaas op basis van amandel, waar ze klaarblijkelijk tweeënhalf jaar over hebben gedaan om perfect te krijgen. Wat van de hoogtepunten: de soep van Chinese Mahonie (hout, ja) met zwavelzwam; 'Development in Brown' van Kandinsky nagemaakt in chocolade, zonder cacao maar op basis van onder meer eikel en kastanje; de bolognese van aardbei en zwarte bes; de oesterschelp gemaakt van scoby; het fossiel van zeewier... Echt next level. We hadden er het botanisch drankenarrangement bij, alcoholvrij, en dat was genieten. Eerdere ervaringen met iets dergelijks was dat je aan het eind van de avond uiteindelijk klotste van een buikvol kombucha en het vooral veel zoet en zuur was. Dat was hier totaal niet het geval. Schitterende dranken, allemaal, die op zichzelf goed waren en de gerechten vaak naar een nog hoger niveau tilden, en op precies het goede moment een kop gerookte groene thee. Echt zwaar onder de indruk en nog volop aan het nagenieten. |
|||||||||
|
Super! Ik ga proberen voor eind volgend jaar weer een tafeltje te krijgen. Dan heb ik iets te vieren. Toen ik er was wel voor de wijnen gegaan, maar daar zat ook één of twee keer non-alcohol (of misschien op mijn verzoek, dat weet ik niet meer) tussen en dat was inderdaad fantastisch. IJsthee van onrijpe aardbei en szechuan geloof ik en een duindoornsap bij het diner. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
Mijn ervaring (ben bij een paar twee- en driesterrententen geweest) is dat het verschil tussen 1 of 2 sterren veel groter is dan tussen geen en 1, of 2 en 3. Maar los van het niveau doet Nieuwe Winkel natuurlijk ool noodgedwongen iets heel speciaals. Smaken die wij evolutionair lekker vinden, zijn nou eenmaal veel meer dierlijk product gebonden. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Interessant wat je daar zegt. In de dranken kwam bij ons szechuan ook eens terug ja. Aardbeien ook, maar dan alleen de kroontjes! Zoveel verschillende dingen geproefd dat ik de details al niet meer allemaal scherp heb. Als aperitief een geweldige mousserende drank met zeewier, daardoor stond ik direct áán. Bij het zeewiergerecht kwam een drank met onder andere gefermenteerde zeevenkel, dat was erg bijzonder. Ook een voor De Nieuwe Winkel gemaakt brouwsel van Oedipus, dat voor de herkenbaarheid nog wel in een bierfles kwam, maar daar verder niets meer mee van doen had. En een in Kopenhagen bij MURI gemaakte drank op basis van o.a. rode biet, dat als een soort dessertwijn werd geschonken, die was echt geweldig. |
|||||||||
| Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |
| Index / Algemeen |