|
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | ||||
Auteur: |
|
|
Anders ik wel! |
|
Artwork nieuwe Finntroll: Plaat komt op 19 februari uit. Nieuw nummer 'Under Bergets Rot' op hun myspace => http://www.myspace.com/officialfinntroll Faustian Spirit of the Earth |
|
Mwah, wel aardig, maar niet bijster origineel. Lijkt op kruising van tig andere Finntrollnummers. Hopelijk is de rest nog wat pittiger, net als hun onvolprezen meesterwerk Ur Jordens Djup. |
|
Vandaag nieuw nummer en videoclip verschenen: http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=102198685 |
|
Gaaf nummer hoor Faustian Spirit of the Earth |
|
raar om te zeggen, maar ik kan de nieuwe best hebben. signature |
|
quote: Krijgen we hier nog een review van? |
|
zekerst! signature |
|
Blije shit dat nieuwe clipje The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ik vind de nieuwe juist wat minder dan het vorige album |
|
Nieuwe is niet slecht, maar ben nog niet echt overtuigd. |
|
Ik vind hem wel fijn. Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. |
|
Ik ben voorlopig licht teleurgesteld. Het is allemaal zo rustig, beheerst... ik mis de agressie van Ur Jordens Djup, de échte hoempa van Nattfödd, het enthousiasme van Midnattens Widunder en over Jaktens Tid spreek ik dan nog niet. Nee, die nieuwe kan me voorlopig niet overtuigen. Faustian Spirit of the Earth |
|
quote: Idd, ik denk (en hoop) dat dit een groeiplaat is, want na de eerste luisterbeurt was ik een beetje teleurgesteld eigenlijk. Album knalt er wel lekker in met Solsagan, daarna wat rustigere nummers, die niet slecht zijn ofzo, maar ik had wat stevigers verwacht van Finntroll. Maargoed, heb het album nog maar 1 keer gehoord. |
|
Idem hoor, misschien denk ik er binnenkort wel anders over. De laatste twee nummers bijvoorbeeld, die vond ik wel meteen top Faustian Spirit of the Earth |
|
Nieuwe album is tot nu toe een beetje wennen. Af en toe concentreert het ook best wel op de keyboard orkestjes. Soms net Nightwish on steroids qua 'episch orkest'. Toch staan er wel genoeg leuke nummers op en wat variatie ten opzichte van het oude werk is (in dit geval) nooit mis. |
|
Na meerdere luisterbeurten kan ik alleen maar concluderen dat Nifelvind een groeiplaat is. Je moet hem echt vaker luisteren om hem te kunnen waarderen. Ik las alweer een hoop kritiek op dit album. Mensen vinden dat dit album niet kan tippen aan Ur Jordens Djup. Maar ik meen me te herinneren dat Ur Jordens Djup ook alleen maar gezeik kreeg toen het net uitkwam. Toen werd er juist geklaagd dat dat album te weinig folk elementen had. Kortom, het is nooit goed. Als je het mij vraagt zit dit album, qua muziek, precies tussen Nattfödd en Ur Jordens Djup. Agressiever dan de eerste maar meer folk gericht dan de tweede. Het is eigenlijk gewoon weer een typische Finntroll plaat geworden. Er is 1 verschil met zijn voorgangers en dat is de cleane (viking) zang die in sommige nummers terug komt. Tiden utan tid en Galgasang zijn daar de beste voorbeelden van. Galgasang is trouwens helemaal een folk nummer. Er is geen metal te vinden in dat nummer. Een zeer geslaagd experiment vind ik. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Ja, gave band is het, vooral de hele viking style die heel gaaf naar voren komt in zowel muziek als artwork. Heb zelf Jaktens Tid liggen, en die is echt mooi. Moet me de rest ook eens aanschaffen, zeker als ik de reviews zo lees hier en daar. Evil Dick |
|
Ik vroeg mij af wat nu eigenlijk het verschil is tussen Folk -en Vikingmetal |
|
Tegenwoordig is de eerste metal met folk-invloeden en de tweede ook, maar dan met viking-outfits en -teksten. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
|
|
According to Metalfan.nl, Finnish metal marauders FINNTROLL have set "Blodsvept" as the title of their sixth album, due in Europe on March 25 via Century Media Records. The follow-up to 2010's "Nifelvind" was recorded at Sonic Pump Studios in Helsinki. "Blodsvept" track listing: 01. Blodsvept 02. Ett Folk Förbannat 03. När Jättar Marschera 04. Mordminnen 05. Rösets Kung 06. Skövlarens Död 07. Skogsdotter 08. Häxbrygd 09. Tva Ormar 10. Fanskapsfylld 11. Midvinterdraken |
|
Leuk, ik ben benieuwd! |
|
Heb hem net vier keer beluisterd. Het is een enorme vrolijke partyplaat geworden met saxofonen, tingels, banjo's en ander vrolijk 'gelalalala'. |
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |