IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Mijn kat is gaver dan die van jou [katten en poezen] Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-01-2018 14:56 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 januari 2018 14:21 schreef F.Jacobse het volgende:
Betekent dat ook dat ze daardoor korter leven?





oh absoluut scheelt al snel jaren. Bij katten nog lang niet zo uitgesproken als bij honden omdat ze veel langer en veel intensiever fokken.

bij honden scheelt het snel een jaar of 2 tot meer tussen rassen en asbakken van zelfde formaat.

bij honden heb je een gek formaat effect dat grotere honden altijd minder oud worden. daarom worden deense doggen gemiddeld maar 8 en de allergrootste daarvan nog minder oud. en dan daarbij nog de enorm slechte gewrichten...

ik zal eens wat echte data tussen raskatten en niet raskatten opzoeken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Silence
Usericon van Silence
Posted 12-01-2018 18:47 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht





Guzzi


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 12-01-2018 19:46 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 12 januari 2018 18:47 schreef Silence het volgende:




Berg, Mohammed etc, lol.

Gaaf!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 12-01-2018 23:32 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2018 14:24 schreef Tommeh het volgende:
Hoe ziet Tex eruit qua mate van inteelt? Echt geen flauw idee zelf...


https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/04-12-2017/schattige-raskatten-met-ernstige-afwijkingen/

Na het zien van deze uitzending denk ik dat het met die van jou wel meevalt. Jouw beestje is vlgs mij niet overdreven groot, heeft niet overdreven veel vacht etc.


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 12-01-2018 23:37 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2018 14:48 schreef Snaack het volgende:
Nee hoor, het was een troll omdat ik aan het pochen was met dure raskatten in plaats van beestjes bij het asiel te halen.

Als je je al getrolled voelt wanneer iemand jouw katten niet het gaafst vindt ben je niet helemaal normaal.

Jezus zeg
quote:
Op 12 januari 2018 14:48 schreef Snaack het volgende:
Dat dit onze eerste raskatten zijn en wij hiervoor decennialang met heel ons hart van onze asiel- en zwerfkatten hebben gehouden is arbitrair.


Inderdaad.

quote:
Op 12 januari 2018 14:48 schreef Snaack het volgende:
Anyway. Je hebt helemaal gelijk.


Ok je bent dus op de hoogte van de schadelijke gevolgen, waarom doe je dan toch mee aan die onzin?

quote:
Op 11 januari 2018 1:30 schreef Snaack het volgende:
Wij zouden na onze vakantie 2 kittens ophalen. Helaas heeft 1 kitten het niet gehaald. Ze was erg klein en zwak. RIP, Ripley.


Ja hoe zou dat nou komen?


... hoe de hazen lopen ...


Doodskop
Usericon van Doodskop
Posted 13-01-2018 0:02 by Doodskop Wijzig reactieProfiel van DoodskopQuote dit bericht

dat gejank over katten hier jullie lijken wel een stel wijven.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-01-2018 17:03 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2018 23:37 schreef faalhaas het volgende:
Ja hoe zou dat nou komen?



Het is doodnormaal dat een nestje bestaat uit sterke en minder sterke exemplaren, ongeacht "ras".

Als het een bovengemiddeld groot nestje betreft zijn die verschillen nog geprononceerder en dus ook risicovoller.

Ik heb ook weleens een nest fretjes gehad waarvan er 1 doodgeboren was en een andere baby na een paar dagen alsnog overleed.

Maar, eerlijk is eerlijk, ook dat waren showfretten van een heel duur ras.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-01-2018 17:26 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 13 januari 2018 0:02 schreef Doodskop het volgende:
dat gejank over katten hier jullie lijken wel een stel wijven.


Ik mis alleen de bedreigingen nog.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Doodskop
Usericon van Doodskop
Posted 14-01-2018 17:42 by Doodskop Wijzig reactieProfiel van DoodskopQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2018 17:03 schreef Snaack het volgende:
Het is doodnormaal dat een nestje bestaat uit sterke en minder sterke exemplaren, ongeacht "ras".

Als het een bovengemiddeld groot nestje betreft zijn die verschillen nog geprononceerder en dus ook risicovoller.

Ik heb ook weleens een nest fretjes gehad waarvan er 1 doodgeboren was en een andere baby na een paar dagen alsnog overleed.

Maar, eerlijk is eerlijk, ook dat waren showfretten van een heel duur ras.


uiteraard, geen fretten van de straat voor ome snaack


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 14-01-2018 19:21 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Mooi ook hoe die mijn andere vraag ontwijkt.


... hoe de hazen lopen ...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-01-2018 23:00 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2018 19:21 schreef faalhaas het volgende:
Mooi ook hoe die mijn andere vraag ontwijkt.


Nu niet te zelfverzekerd worden dat jouw vragen de moeite van het beantwoorden waard zijn hé.


Doodskop
Usericon van Doodskop
Posted 14-01-2018 23:06 by Doodskop Wijzig reactieProfiel van DoodskopQuote dit bericht

auw.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 14-01-2018 23:27 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2018 23:00 schreef Snaack het volgende:
Nu niet te zelfverzekerd worden dat jouw vragen de moeite van het beantwoorden waard zijn hé.


Het leek mij wel een legitieme vraag. Blijkbaar verkies je het uiterlijk boven het welzijn van een dier. Een andere verklaring kan ik niet bedenken.

quote:
Op 14 januari 2018 23:06 schreef Doodskop het volgende:
auw.

Ik kan wel wat hebben hoor.


... hoe de hazen lopen ...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-01-2018 10:24 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2018 23:27 schreef faalhaas het volgende:
Het leek mij wel een legitieme vraag. Blijkbaar verkies je het uiterlijk boven het welzijn van een dier. Een andere verklaring kan ik niet bedenken.


Nou.. Ik wil niet weten wat jij met jouw huisdieren doet, maar die van ons worden hun leven lang vertroeteld en met de best mogelijke zorg omringd.

Ik kan er alleen maar over dromen dat als ik een incontinente bejaarde ben geworden er zo goed voor mij gezorgd zou worden.

Kortom.. Ik geloof niet dat er ook maar iets aan valt te merken op het welzijn van onze katten. Sjongejonge zeg.

Wist je trouwens dat katachtigen in gevangenschap tot wel twee keer zo oud worden als in het wild? Dat omdat voeding veel beter is, er medische zorg beschikbaar is en die beestjes een nagenoeg stressvrij bestaan leiden.


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 15-01-2018 10:26 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht



Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 15-01-2018 10:38 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2018 10:24 schreef Snaack het volgende:
Nou.. Ik wil niet weten wat jij met jouw huisdieren doet, maar die van ons worden hun leven lang vertroeteld en met de best mogelijke zorg omringd.

Ik kan er alleen maar over dromen dat als ik een incontinente bejaarde ben geworden er zo goed voor mij gezorgd zou worden.

Kortom.. Ik geloof niet dat er ook maar iets aan valt te merken op het welzijn van onze katten. Sjongejonge zeg.

Wist je trouwens dat katachtigen in gevangenschap tot wel twee keer zo oud worden als in het wild? Dat omdat voeding veel beter is, er medische zorg beschikbaar is en die beestjes een nagenoeg stressvrij bestaan leiden.


Volgens mij heb ik ook nergens beweerd dat je niet goed ze zou zorgen.


... hoe de hazen lopen ...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-01-2018 10:56 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2018 10:38 schreef faalhaas het volgende:
Volgens mij heb ik ook nergens beweerd dat je niet goed ze zou zorgen.


Ik zou het uiterlijk van de kat boven het welzijn van de kat verkiezen. Dat zijn jouw eigen woorden.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-01-2018 10:57 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2018 10:26 schreef Tommeh het volgende:



Mea culpa, en is het vast erg vermakelijk.


WMP
Usericon van WMP
Posted 15-01-2018 12:48 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Doorgefokte inteeltkatten goed verzorgen neemt niet weg dat het nog steeds doorgefokte inteeltkatten zijn wier gezondheid per definitie ondergeschikt is aan uiterlijk vertoon.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 15-01-2018 13:06 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2018 12:48 schreef WMP het volgende:
Doorgefokte inteeltkatten goed verzorgen neemt niet weg dat het nog steeds doorgefokte inteeltkatten zijn wier gezondheid per definitie ondergeschikt is aan uiterlijk vertoon.


Inderdaad. Al zullen er ook mensen zijn die hier niet goed van op de hoogte zijn, die neem ik het iets minder kwalijk. Bij Snaack is dit echter niet het geval zoals blijkt uit een eerdere post van hem:

quote:
Op 12 januari 2018 14:48 schreef Snaack het volgende:
De gemiddelde levensverwachting van "ras" katten/ honden is ook een stuk lager dan van wilde beestjes omdat ze op uiterlijke kenmerken en niet op gezondheid geselecteerd en doorgefokt worden.


... hoe de hazen lopen ...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-01-2018 13:32 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2018 13:06 schreef faalhaas het volgende:
Inderdaad. Al zullen er ook mensen zijn die hier niet goed van op de hoogte zijn, die neem ik het iets minder kwalijk. Bij Snaack is dit echter niet het geval zoals blijkt uit een eerdere post van hem:




Nou. Mijn katten zijn je dankbaar. Denk ik.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 15-01-2018 14:18 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Zeg dan gewoon dat je er inhoudelijk niet op in wilt gaan. :')


... hoe de hazen lopen ...


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 15-01-2018 14:30 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht



Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-01-2018 14:30 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2018 14:18 schreef faalhaas het volgende:
Zeg dan gewoon dat je er inhoudelijk niet op in wilt gaan. :')


WAAROP?

Wees toch duidelijk, padlarf. Jezus Christus op een stokje zeg.

AAAAAARGH.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-01-2018 14:30 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2018 14:30 schreef Tommeh het volgende:



Echt een beauty, Tom.


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen