IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Mijn kat is gaver dan die van jou [katten en poezen] Vorige pagina | Volgende pagina
Silence
Usericon van Silence
Posted 07-02-2018 8:39 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2018 7:03 schreef F.Jacobse het volgende:
Droge brokjes moet de kat gewoon 24/7 kunnen eten.



Niet die van mij, dan weegt ze straks 10 kilo! Die heeft een eetcomplex.


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 07-02-2018 8:54 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2018 7:35 schreef Fusion het volgende:
Sowieso is droogvoer volgens mij gezonder.

Ligt ze op bed? Of in een mandje ernaast?
Ze is overal en nergens behalve op de slaapkamer want die is gesloten voor haar. Anders mauwt ze me recht naast m'n kop wakker.

Ze heeft niet 24/7 de beschikking over brokjes, maar ik zal eens proberen voor dat ik ga slapen wat meer te geven.

Even goed naar al het voer gekeken net in de winkel. Sommige soorten brokjes bevatten 4% vis, en dan de rest random shitmeuk.

Granen en rijst, heeft een kat dat eigenlijk wel nodig? Of is het goedkoop vulmiddel?


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-02-2018 9:10 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Lees dit, Tom. Werk aan de winkel. En volhouden. Mij is het uiteindelijk gelukt om mijn hond stil te laten zijn op een vergelijkbare manier. En dat beest was flink verpest voor hij bij ons kwam.

https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl/diversen/overmatig-miauwen/


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 07-02-2018 9:15 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2018 9:10 schreef bastianus het volgende:
Lees dit, Tom. Werk aan de winkel. En volhouden. Mij is het uiteindelijk gelukt om mijn hond stil te laten zijn op een vergelijkbare manier. En dat beest was flink verpest voor hij bij ons kwam.

https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl/diversen/overmatig-miauwen/
Thanks!


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-02-2018 9:52 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Goede tips idd. Géén aandacht geven, boos worden of whatever, dat werkt averechts.


When your people matter, menstrual health matters


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 07-02-2018 9:57 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 7 februari 2018 8:39 schreef Silence het volgende:
Niet die van mij, dan weegt ze straks 10 kilo! Die heeft een eetcomplex.


Ow, apart! Normaal gesproken stopt een kat als ze genoeg heeft gehad. Tenminste, ik heb nog nooit een kat gehad die doorvrat, hehe.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 07-02-2018 19:00 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2018 8:54 schreef Tommeh het volgende:
Ze is overal en nergens behalve op de slaapkamer want die is gesloten voor haar.


Maar jullie hebben nog wel verkering?


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 08-02-2018 20:42 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2018 9:10 schreef bastianus het volgende:
Lees dit, Tom. Werk aan de winkel. En volhouden. Mij is het uiteindelijk gelukt om mijn hond stil te laten zijn op een vergelijkbare manier. En dat beest was flink verpest voor hij bij ons kwam.

https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl/diversen/overmatig-miauwen/


"Het lijkt vergezocht om met een miauwende kat naar de dierenarts te gaan, maar zeker bij een oudere kat die ineens gaat miauwen is het zinvol om het dier na te laten kijken. Pijn of ongemak moeten eerst worden uitgesloten."

Zeker met dat manke lopen in het achterhoofd lijkt me een bezoekje aan de dierenarts toch geen slecht plan. Maar vraag me af of Tom dit wil inzien.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 08-02-2018 20:42]


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 08-02-2018 20:45 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Raar dat dat er staat. Volgens mij weten toch best veel mensen dat katten niet miauwen als ze pijn hebben. Was het maar zo makkelijk. Ze miauwen om aandacht van mensen te krijgen. G'woon honger, denk ik.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 08-02-2018 20:54]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 08-02-2018 20:58 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Geen idee of je pijn zo makkelijk kunt uitsluiten zoals jij nu doet. Ik was in dit geval naar de dierenarts gegaan. Vanwege dat eerdere voorval. Normaal zou ik me bij miauwen ook niet meteen zo'n zorgen maken en het gewoon negeren.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 08-02-2018 21:01]


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 08-02-2018 21:06 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 7 februari 2018 8:54 schreef Tommeh het volgende:


Ze heeft niet 24/7 de beschikking over brokjes, maar ik zal eens proberen voor dat ik ga slapen wat meer te geven.




Nou ja, dit. In mijn visie moet een kat altijd de beschikking hebben over water en droogvoer. Of ze moeten alles altijd meteen opvreten, hehe. En niet te dicht bij elkaar, zeker niet in zo'n rekje met een bakje voor water en een bakje voor voer.

En heeft ze dat niet, dan gaat ze aandacht trekken.Maar ik ben geen dierenarts, dus niemand hoeft te doen wat ik doe. Of gewoon aandacht trekken dat ze de slaapkamer in wil om bij je te zijn.

Heb je het al wel geprobeerd, Tommeh? Dan kan je het iig wel uitsluiten als het niet zo is.

edit. Ik was het even vergeten, maar eega zegt net dat als een kat ineens heel veel gaat spinnen uit het niets, dat dat wel een indicatie kan zijn dat een kat pijn heeft.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 08-02-2018 21:13]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 08-02-2018 21:13 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

http://kattigekatten.nl/kattengedrag/miauwen-waarom-doen-katten-dat/

"Katten miauwen omdat: Ze ziek kunnen zijn.
Daarom is het belangrijk om eerst naar de dierenarts te gaan als je kat meer of minder dan normaal miauwt! Veel ziektes of aandoeningen kunnen zorgen voor veel honger, dorst of pijn waardoor je kat meer of minder van kan gaan miauwen."


[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 08-02-2018 21:16]


... hoe de hazen lopen ...


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 08-02-2018 21:18 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2018 8:39 schreef Silence het volgende:
Niet die van mij, dan weegt ze straks 10 kilo! Die heeft een eetcomplex.


Ach, die van mij weegt ruim 9 kilo en is ruim 2 en groeit nog tot hij vier is. Zijn vader was ruim 11 kilo met vier en Jax gaat waarschijnlijk richting de 11 tot 12 kilo.. mooi spul zo'n Maine Coon.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 08-02-2018 21:24 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2018 21:06 schreef F.Jacobse het volgende:
edit. Ik was het even vergeten, maar eega zegt net dat als een kat ineens heel veel gaat spinnen uit het niets, dat dat wel een indicatie kan zijn dat een kat pijn heeft.



Ik denk dat je vooral alert moet zijn op plotselinge verandering in gedrag.


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 08-02-2018 21:25 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 8 februari 2018 21:13 schreef faalhaas het volgende:
http://kattigekatten.nl/kattengedrag/miauwen-waarom-doen-katten-dat/

"Katten miauwen omdat: Ze ziek kunnen zijn.
Daarom is het belangrijk om eerst naar de dierenarts te gaan als je kat meer of minder dan normaal miauwt! Veel ziektes of aandoeningen kunnen zorgen voor veel honger, dorst of pijn waardoor je kat meer of minder van kan gaan miauwen."



Dat is toch meer als je katten en miauwen en pijn door google heen haalt. En dat zegt Dianda. 16 gouden tips om je kat voor te bereiden op een shoot staat ook op haar blog.

Ik googelde nu: miauwen katten als ze pijn hebben

De eerste:

Maar hoe herken je pijn dan wel?
Katten miauwen niet als ze pijn hebben, spinnen kan soms juist wél een teken van pijn zijn.

En verder. Maar ja, iedereen gebruikt google anders.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 08-02-2018 21:26]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 08-02-2018 21:38 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 8 februari 2018 21:24 schreef faalhaas het volgende:
Ik denk dat je vooral alert moet zijn op plotselinge verandering in gedrag.


Ja, dat sowieso.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 08-02-2018 21:43 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2018 21:25 schreef F.Jacobse het volgende:
Dat is toch meer als je katten en miauwen en pijn door google heen haalt. En dat zegt Dianda. 16 gouden tips om je kat voor te bereiden op een shoot staat ook op haar blog.

Ik googelde nu: miauwen katten als ze pijn hebben

De eerste:

Maar hoe herken je pijn dan wel?
Katten miauwen niet als ze pijn hebben, spinnen kan soms juist wél een teken van pijn zijn.

En verder. Maar ja, iedereen gebruikt google anders.



Ik had eerlijk gezegd zelf ook altijd het idee dat katten zich juist stil terugtrekken bij pijn of ziekte. Maar de meningen zijn er nogal over verdeeld als ik het er nu op na lees.

Anyway, dat kreupel lopen na oppakken was ook al best vaag, dus ik had wel even overlegd met de dierenarts. Een telefoontje is een kleine moeite toch.

Een maat van me heeft zijn zieke kat ook eens veel te lang door laten modderen omdat ie dacht het wel over zou gaan en geen zin had in dure rekeningen. Nou dat heeft ie geweten, alle tanden moesten uiteindelijk worden getrokken. Niet tof voor zijn portemonnee maar ook niet tof voor zijn kat.


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 08-02-2018 21:49 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 8 februari 2018 21:43 schreef faalhaas het volgende:


Anyway, dat kreupel lopen na oppakken was ook al best vaag, dus ik had wel even overlegd met de dierenarts. Een telefoontje is een kleine moeite toch.

Een maat van me heeft zijn zieke kat ook eens veel te lang door laten modderen omdat ie dacht het wel over zou gaan en geen zin had in dure rekeningen. Nou dat heeft ie geweten, alle tanden moesten uiteindelijk worden getrokken. Niet tof voor zijn portemonnee maar ook niet tof voor zijn kat.


Je kan het proberen, maar de ervaring is hier, dat je kan bellen wat je wil, uiteindelijk komt het er op neer, kom even langs met de kat.

Wat prima is, hoor. Je kan beter het zekere voor het onzekere nemen. Zeker niet te lang doormodderen, nee.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 11-02-2018 8:42 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

Bedankt voor de bezorgdheid [die van Paul is iets té en derhalve getroll], maar zoals de mevrouw van het asiel al zei:

"Negeer alles wat 'kattenkenners' op internet zeggen ivm tegenstrijdigheden."



Het gaat prima met Tex, alleen binnenkort eens de nageltjes knippen. Die gaan tijdens het ruffhousen nog wel eens iets te diep m'n broek in.

Ohja, ik geef Tex nu meer droogvoer voordat ik ga slapen, en het mauwen is minder, maar niet weg. Loeder wilt gewoon natvoer. Dus, compleet negeren tot 0600, dan gaat mijn wekker en krijgt zei natvoer.


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


Silence
Usericon van Silence
Posted 11-02-2018 9:25 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Mijn kat krijgt geen natvoer (op gezette tijden), dan verandert ze ook in een miauwmachine.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-02-2018 14:02 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2018 8:42 schreef Tommeh het volgende:
Bedankt voor de bezorgdheid [die van Paul is iets té en derhalve getroll]


Was goed bedoeld ouwe blikkentikker.

quote:
Op 11 februari 2018 8:42 schreef Tommeh het volgende:
maar zoals de mevrouw van het asiel al zei:

"Negeer alles wat 'kattenkenners' op internet zeggen ivm tegenstrijdigheden."



Maar je komt hier wel om advies vragen.

quote:
Op 11 februari 2018 8:42 schreef Tommeh het volgende:
Het gaat prima met Tex, alleen binnenkort eens de nageltjes knippen. Die gaan tijdens het ruffhousen nog wel eens iets te diep m'n broek in.



Al een krabpaal gekocht?

quote:
Op 11 februari 2018 8:42 schreef Tommeh het volgende:
Ohja, ik geef Tex nu meer droogvoer voordat ik ga slapen, en het mauwen is minder, maar niet weg.


Is iig al een vooruitgang dus. Zijn de brokken altijd op de vlg ochtend?


... hoe de hazen lopen ...


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 12-02-2018 7:42 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2018 14:02 schreef faalhaas het volgende:
Was goed bedoeld ouwe blikkentikker.
Nee Paul, het is enkel voor jouw vermaak. Want dat is de rede dat je rondhangt op dit forum.


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-02-2018 11:31 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Als je wilt dat je kat haar tandjes kwijtraakt moet je haar vooral dagelijks natvoer geven.

Ja, ik spreek uit ervaring. 15 jaar geleden deed ik dat met mijn eerste kat ook, onwetend. Gevolg: tandvlees ontstoken, tandjes getrokken. Je mag je kat hooguit 1 keer per week natvoer geven, bij wijze van snack.

Droogvoer daarentegen werkt als een natuurlijke tandenborstel voor het gebit van de kat.

Edit: als de kat uit haar bek stinkt duidt dat meestal op problemen met het tandvlees. Dus let daar op. Je zou amper iets moeten ruiken.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 12-02-2018 11:49]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-02-2018 11:47 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2018 8:54 schreef Tommeh het volgende:
Granen en rijst, heeft een kat dat eigenlijk wel nodig? Of is het goedkoop vulmiddel?


Dat is een goedkoop vulmiddel met zero voedingswaarde. Je kat zal er meer van nodig hebben dan van een graanvrije brok om dezelfde energetische waarde binnen te krijgen.

Newsflash: een kat is een karnivoor. Waarom de fuck zou je een karnivoor granen geven?

Het is zoeken naar voer waar je kat het beste op reageert. Die van ons doen het goed op Applaws.

De brokken die de kat het lekkerst vind zijn niet perse de beste brokken. Net als zoveel mensen houden katten immers ook van ongezonde meuk.

Fabrikanten willen verder natuurlijk zoveel mogelijk brokjes verkopen, en niet perse het beste voer voor de kat maken.

Ik heb in een noodgeval een keer een zak bij de supermarkt moeten halen, vonden ze superlekker maar ze scheten een paar dagen lang alles onder.

Jij zou er ook niet beter van worden elke dag patat te eten, dus investeren in beter voer is geen slecht idee.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-02-2018 12:04 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2018 8:42 schreef Tommeh het volgende:
Bedankt voor de bezorgdheid [die van Paul is iets té en derhalve getroll], maar zoals de mevrouw van het asiel al zei:

"Negeer alles wat 'kattenkenners' op internet zeggen ivm tegenstrijdigheden."


Er zijn hier meerdere mensen die al decennialang katten in huis hebben en die van alles mee hebben gemaakt met hun geliefde pluizebollen, dus daar kun je imho blind op vertrouwen.

quote:
Ohja, ik geef Tex nu meer droogvoer voordat ik ga slapen, en het mauwen is minder, maar niet weg.


Ze kan ook gewoon erg aanhankelijk zijn, dat heb ik in ieder geval met een kat meegemaakt.

Ik had haar als kitten gekregen en heb toen een tijd ziek thuis gezeten, dus we waren altijd samen en daar raakte ze aan gewend.

Het was een drama toen ik weer aan het werk ging. Ook was het een drama toen ze niet meer de slaapkamer in mocht.

Gevalletje "jammer dan".

Sowieso, zorg ervoor dat je kat altijd voldoende brokjes en vers water heeft. Over het algemeen overeten katten zichzelf niet.

Verder: is ze ontwormd? Als ze mee-eters heeft heeft ze ook meer behoefte aan voedsel.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 12-02-2018 15:45]


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen