IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : STRIEMEN (Netflix, HBO, Amazon Prime Video, Hulu, e.a. on demand streaming services) Vorige pagina
Freduk
Usericon van Freduk
Posted 13-11-2024 16:28 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Ja dat spreekt allemaal erg tot de verbeelding. Eigenlijk een onbedoeld woordgrapje.
Ik heb Wikipedia even nageplozen op de algemeen aanvaarde historie van dat eilandje en dat is ook machtig interessant, het werd volgens de overlevering zowel door de polynesiers als de chilenen gekoloniseerd, waarop die elkaar gingen uitroeien tot alleen de chilenen overbleven.
Die bleven daar wat rondhangen maar na een jaar of 1000 kreeg het eiland het door klimaatopwarming en droogte nogal moeilijk, en klapte de samenleving aldaar nogal in. Toch lijkt het alsof ze niet helemaal uitstierven, dat is me even niet helemaal duidelijk.

Winter is coming

OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 13-11-2024 17:44 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2024 16:28 schreef Freduk het volgende:
Ja dat spreekt allemaal erg tot de verbeelding. Eigenlijk een onbedoeld woordgrapje.

quote:
Op 13 november 2024 16:28 schreef Freduk het volgende:
Ik heb Wikipedia even nageplozen op de algemeen aanvaarde historie van dat eilandje en dat is ook machtig interessant, het werd volgens de overlevering zowel door de polynesiers als de chilenen gekoloniseerd, waarop die elkaar gingen uitroeien tot alleen de chilenen overbleven.
Die bleven daar wat rondhangen maar na een jaar of 1000 kreeg het eiland het door klimaatopwarming en droogte nogal moeilijk, en klapte de samenleving aldaar nogal in. Toch lijkt het alsof ze niet helemaal uitstierven, dat is me even niet helemaal duidelijk.

Er wonen sowieso nog steeds mensen. Wat ik begrijp momenteel ongeveer de helft inheemse Rapa Nui en de andere helft mensen van Chileense afkomst. Maar misschien kan PandroidJack daar wat meer over vertellen.

Nog een leuk weetje. Het eiland werd ontdekt door een paar Nederlanders op paaszondag in 1722. Vandaar dus de naam paaseiland. Werd uitgelegd in die docu op Netflix.

Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.

PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 14-11-2024 6:33 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Ik weet enkel dat het officieel aan Chili toebehoort, ik het de reis toen ook gecombineerd met 3 weken Chili eerst (het eiland zelf heb je op week wel gezien).

Er staan ook bijzonder weinig bomen op het eiland, omdat het gros daarvan gebruikt werd om die beelden te vervoeren.

En af en toe loop je wel eens op een paardenkarkas aan.

The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.

Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-11-2024 22:10 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Silo heeft stoekem toch een S02 gekregen

When your people matter, menstrual health matters

spectre
Usericon van spectre
Posted 20-11-2024 22:11 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Old Man ook. heerlijk

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 23-11-2024 15:46 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Zeg mensen,

Ik vind Better Call Saul de beste serie ooit. Het is denk ik de enige serie die ik beter vind dan Breaking Bad, welke het dan weer nipt won van Game of Thrones.
Sitcoms neem ik dan niet mee en andere humoristische zwik, hoewel daar natuurlijk ook een hoop vernuft in kan zitten.

Verder zijn er een hoop series waarvan 1 seizoen erg goed was, zoals bijv True Detective. Ozark begon ook goed. Maar het probleem met de meeste series is dat het erg inzakt, zoals bijv Sons of Anarchy, of The Walking Dead.

[Dit bericht is gewijzigd door Freduk op 23-11-2024 15:47]

Winter is coming

Tanteloos
Het is je vergeven
Usericon van Tanteloos
Posted 24-11-2024 10:55 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Dat zeggen alleen mensen die The Wire nog niet gezien hebben.

Wees niet gefopt door de stenen die ik heb, ik blijf ik blijf Sjannie uit de buurt

PandroidJack
The Paranoid Android
Posted 03-01-2025 13:54 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Op Netflix staat een docu over Avicii, het Zweedse DJ-genie. Nu heb ik helemaal niets met zijn muziek (om het nog zachtjes uit te drukken), maar desondanks een serene en interessante docu over hoe deze introverte, verlegen jongeman, waarschijnlijk, toch ten onder ging aan het belachelijk drukke leven en de torenhoge verwachtingen.

[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 03-01-2025 13:55]

The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 03-01-2025 15:49 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Geleefd worden he, dat lijkt me de juist omschrijving. Je zou kunnen claimen dat dat verlegene en introverte er iets mee te maken heeft, maar het aantal zelfmoordgevallen onder K-pop artiesten is ook wel opvallend, en een vanachter deze computer bekeken vergelijkbare situatie.

Winter is coming

Tanteloos
Het is je vergeven
Usericon van Tanteloos
Posted 03-01-2025 16:02 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Squid Game 2 valt tegen.

Wees niet gefopt door de stenen die ik heb, ik blijf ik blijf Sjannie uit de buurt

PandroidJack
The Paranoid Android
Posted 16-01-2025 12:28 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Op Netflix staat seizoen 1 van deze serie, op Prime gelukkig toch al 2 seizoenen. Maar er zijn er meer en ik ben in blijde verwachting dat die ook op Prime gaan verschijnen. Niet al te diepgravend of speciaal, wel zeer sympathiek en best grappig. Ik ben een fan van de meeste personages (buiten die seut van een burgemeester). Een perfecte serie om je gezellig af te zonderen van de dagelijkse beslommeringen en je over te geven aan deze utopische, blije wereld.

Een beetje in hetzelfde straatje is deze serie. Geen 'Alien' in dit geval, wel rijke stinkerds die van hun sokkel zijn gevallen en in feite nog meer van de wereld zijn dan je doorsnee Alien:

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-01-2025 12:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Schitt's Creek kort geleden voor het eerst gezien, vind het héél grappig.

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com