![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | ||||
| Auteur: |
|
|||
|
quote:Begon heel aardig, maar zwakte snel af naar clichematig, voorspelbaar, en niets te bieden, tot een stierlijk vervelend, slaapverwekkend, mierzoet einde. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
quote:Eerste drie afleveringen waren onderhoudend. Genoeg suspense enzo. De volgende drie waren vermakelijk. Geen zonde van de tijd. Maar de laatste drie was het overduidelijk te moeilijk om het sterk en origineel af te ronden. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Uwe Boll meets Geert Wilders. Niet voor flowsnakes. |
|||||||||
|
Eerste aflevering van Alone Australia, seizoen vier. Voor wie het niet kent: een oorspronkelijk Amerikaans format dat inmiddels ook spin offs heeft in o.a. de Scandinavische landen, het VK, Nederland (vooralsnog 1 seizoen) en dus Australië. Het concept is simpel: tien mensen worden met een zelfgekozen uitrusting van tien voorwerpen en een hoop filmapparatuur ergens in de wildernis gedropt. Geen voedsel. Meestal zo eind van de herfst, in onherbergzaam, noordelijk gebied. Vaak Alaska, maar er zijn ook seizoenen in bijvoorbeeld Patagonië opgenomen. Wie het langst volhoudt, wint. Geen contact met wie dan ook, behalve een medische staf die eens in de zoveel tijd controleert of je niet langzaam sterft. Mooi om te zien hoe het is gegroeid. In retrospect waren de eerste seizoenen bijna lachwekkend, met mariniers die vooraf bluften over hoe hard ze wel niet waren, maar na twee nachten huilend werden opgehaald omdat ze een beer hadden gezien. Die legden het dan af tegen bloemenmeisjes die een connectie met de aarde kwamen leggen, mensen die hun halve lichaamsgewicht verloren en het op pure koppigheid maanden volhielden, en échte bikkels die verstand van zaken hebben. Inmiddels is het een soort van Olympische Spelen voor bushcrafters en survivalexperts, zeker de Amerikaanse editie. Ik kijk dit al vele jaren met plezier. Australië seizoen drie hoort bij de mooiste seizoenen tot nu toe (de eerste twee waren slecht), en ook deze reeks belooft mooi te worden. Tien Aussies die met de winter in aantocht boven de poolcirkel in Finland worden achtergelaten. Met een gratis account en VPN naar Australië hier te zien: https://www.sbs.com.au/ondemand/tv-series/alone-australia |
|||||||||
|
Sugar. Begint als een aardige detective, maar heeft een lame plottwist waarna het een lame serie is. M'n vriendin vindt het echter erg leuk, en het kan stommer, dus ik kijk braaf mee. Aan Widow's Bay begonnen. Die bevalt me tot nu toe erg goed. Leuke humor. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
De afgelopen dagen heb ik de zesdelige HBO-serie Half Man gezien, van en met Richard Gadd. Uitzonderlijk goed. Eerder schreef hij Baby Reindeer, waarin hij ook de hoofdrol speelde. Dat was al een geweldige serie, maar Half Man vind ik nog veel beter. Over de complexe relatie tussen twee zwaar beschadigde, (zelf)saboterende stiefbroers. Waanzinnig goed geacteerd door de vier acteurs die de oude en jonge versies van de mannen spelen, echt magistraal. Heel spannend, en bruut ook. Na iedere aflevering is er veel om over door te praten. |
|||||||||
|
quote: Klinkt interessant! Baby Reindeer vond ik geweldig Ik heb net alle 4 seizoenen van Mythic Quest er doorheen geragd. En nu ben ik overnieuw begonnen Lang geleden dat ik echt hardop moest lachen om een comedy serie. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|||||||||
|
Ik heb de documentaire over Boeing op Netflix gezien, ik geloof dat ie "Freefall" heet en best populair is, stond op top 10 films toen ik keek. "Schokkend" zei een collega van me, en ook "Ik stap nooit meer in een Boeing". Dus ook maar gekeken. Ik vond het een standaardfilm over klokkenluiders, in dit geval over kwaliteitsissues bij Boeing. Ik ben er maar lauwwarm enthousiast over en vond het niet schokkend. Ik zou ook zo weer in een Boeing stappen, tenzij het er eentje is van Aeroflot, misschien. Winter is coming |
|||||||||
|
Miniserie op Netlifx over de Zweedse crimineel Clark Olofsson. Best grappig en nogal flitsend in beeld gebracht. Het 'Stockholm-syndroom' komt dus van deze flamboyante figuur. Onder alle grollen en Guy Rithcie-achtige onnozelheden schuilt een diep tragisch figuur, die in zijn jeugd door een alcoholische vader mismeesterd werd en zelf een heel spoor van vernieling heeft achtergelaten, als uitgekiende opportunist die enkel met zichzelf inzat. Zelfinzicht heeft hij blijkbaar nooit gehad en dat komt allemaal mooi naar voren in de laatste scène. De soundtrack is trouwens van Mikael Åkerfeldt en de regisseur is Jonas Åkerlund, ooit nog de drummer van Bathory. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 07-09-2026 7:37] The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|||||||||
|
Serie over een sekte die overhoop gehaald wordt door de komst van een crimineel op de vlucht. In eerste instantie denk je aan een cliché, voorspelbaar verloop van een vrouw die koste wat kost aan het strenge, misogyne regime wil ontsnappen en de knappe vreemdeling die haar komt redden. Maar gaandeweg blijkt het allemaal niet zo rechtlijnig en verschuift het hele beeld. Erg goed geacteerd en begeesterend verteld. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 11-09-2026 7:42] The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|||||||||
| Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 |
| Index / Nieuws, actualiteit en media |