Natural Disaster |
The Dude |
|
|
|
Posted 01-06-2023 17:50 by Natural Disaster |
|
|
https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-willem-alexander/
quote: Briefje van Jan – aan Willem-Alexander
Beste Willem,
Ik begrijp dat je 1 juli samen met de golddigger aanwezig bent bij de Nationale Herdenking Slavernijverleden in het Oosterpark in Amsterdam.
Die dag is ook de start van het Herdenkingsjaar Slavernijverleden.
De Rijksvoorlichtingsdiens schrijft daarover: “Tijdens het herdenkingsjaar wordt in het hele Koninkrijk door middel van evenementen en activiteiten stilgestaan bij dit verleden en de doorwerking daarvan in het leven van mensen nu.”
Allemaal leuk en aardig, die ‘evenementen’ en ‘activiteiten’ om te herdenken wat mijn overoveroveroveroverovergrootouders de overoveroveroveroverovergrootouders van de halve Bijlmer niet hebben aangedaan.
‘Evenementen’ en ‘activiteiten’ houden de organisatoren, de deelnemers en de gasten van de straat, zullen we maar zeggen.
Alleen…
Ik voorzie dat de nazaten geen genoegen nemen met feesten en partijen.
Sterker: dat weet ik wel zeker.
Ik word namelijk de laatste maanden platgemaild over de website Herstelbetalingen.nl die ik jaren geleden met een vooruitziende blik heb geregistreerd en nu via Mijndomein te koop heb gezet.
Lang verhaal heel kort: als ik ‘m niet gratis weggeef, ben ik een racist.
Ja, hoor!
Kan ik éindelijk eens wat terugverdienen van ook míjn belastinggeld dat al decennia in bodemloze putten als Suriname en de andere Overzeese Gebiedsdelen wordt gepleurd, moet ik een blijkbaar gewilde domeinnaam gratis weggeven, terwijl mijn eigen overoveroveroveroverovergrootouders, die arme sloebers, ten zuiden van Rotterdam óók als lijfeigenen werden behandeld door hun ‘werkgevers’.
Dikke doei natuurlijk.
Ik begrijp dat dat bij jou anders ligt.
Jij laat onderzoek doen naar het slavernijverleden van jóuw familie.
En het zal mij niks verbazen als ‘de nazaten’ ook van jou doekoe willen zien.
Of jij daar op ingaat?
Dat ligt eraan uit welk geldpakhuis jóuw herstelbetalingen gaan komen.
Mijn angst: van de grote hoop.
En daar heb ik eerlijk gezegd geen zin in, Willem.
Daarom het ik een voorstel om het eens helemaal anders te doen met die herstelbetalingen.
Dat je niet volgend bent, maar leidend, zoals het de koning betaamt.
Voor elke euro die jij als baas van de Koninklijke Familie uit jullie privé-vermogen (!) aan herstelbetalingen betaalt, legt de staat er eentje bij.
Van onze belastingcenten.
Dan hebben we volgens mij de grootste kans dat we er met een koopje vanaf komen.
Groet,
JanD
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."
|