IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Old school death metal Vorige pagina | Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-05-2003 23:57 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik geef je wel gelijk; ik zette em erbij omdat ie mij wel een old school gevoel geeft; bepaalde sfeer die erin zit...

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 10-05-2003 23:57 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

pungent stench kan ik na hun optreden op wacken niet meer serieus nemen.

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 10-05-2003 23:58 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

ik krijg gelijk zin in die plaat
lang geleden dat ik 'm gehoord heb zeg...

Morbid Angel- BatS

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 10-05-2003 23:58 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2003 23:57 schreef ghoulliette het volgende:

daar is het ook niet echt de band voor.

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 10-05-2003 23:59 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:

Heb je dat ooit gedaan?

Splatterday night fever

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 11-05-2003 0:01 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Been Caught Buttering van Pungent Stench zat tussen het eerste stapeltje metalcd's dat ik te leen kreeg, toen ik nog een onwetend kortharig ventje was, dat alleen Metallica en Pantera kende

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 11-05-2003 0:02 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2003 23:59 schreef Mutilator het volgende:
Heb je dat ooit gedaan?

Splatterday night fever

Je hebt het tegen iemand die bands als WASP en Zimmershole erg serieus neemt

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 11-05-2003 0:07 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 11 mei 2003 0:02 schreef ghoulliette het volgende:
Je hebt het tegen iemand die bands als WASP en Zimmershole erg serieus neemt

Ooit een stageslut van WASP willen zijn dan? Het schijnt dat toendertijd de vrouwen ervoor in de rij stonden om onstage 'ge-whipped' te worden. (Het soort vrouwen dat ik natuurlijk nooit tegenkom )

Nog ff over Zimmershole; hij gooide toch die kaas in het publiek met zo'n papiertje ertussen van 'als je dit vangt krijg je een gratis poster'; kwam er op het eind backstage nog een gozer met dat papiertje leuren om een poster ook!

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 11-05-2003 0:09 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2003 0:07 schreef Mutilator het volgende:
Ooit een stageslut van WASP willen zijn dan? Het schijnt dat toendertijd de vrouwen ervoor in de rij stonden om onstage 'ge-whipped' te worden. (Het soort vrouwen dat ik natuurlijk nooit tegenkom )

Nog ff over Zimmershole; hij gooide toch die kaas in het publiek met zo'n papiertje ertussen van 'als je dit vangt krijg je een gratis poster'; kwam er op het eind backstage nog een gozer met dat papiertje leuren om een poster ook!

Een engels sprekende erg zatte gozer? Die poster hangt namelijk nu in mijn kamer

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 11-05-2003 0:11 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 11 mei 2003 0:09 schreef ghoulliette het volgende:
Een engels sprekende erg zatte gozer? Die poster hangt namelijk nu in mijn kamer

Da's dan weer kewl! Die backstage gozer was dus een andere en dus een zeer sneue digitale gehaktbal!

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 11-05-2003 0:13 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

ik vind Left Hand Path van Entombed eigenlijk helemaal niet zo'n wereldschokkende CD. Een goede death metal plaat, maar er zijn in die periode veel betere CD's uitgekomen imho? of heb 'ken' ik 'm nog niet goed genoeg

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 11-05-2003 0:22 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Vind het altijd zo lastig te bepalen wat nu old school en new school is. Wordt met new school soms het zweedse deathmetal bedoeld, en is oldschool meer de Amerikaanse stroming?

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-05-2003 0:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2003 0:22 schreef ghoulliette het volgende:
Vind het altijd zo lastig te bepalen wat nu old school en new school is. Wordt met new school soms het zweedse deathmetal bedoeld, en is oldschool meer de Amerikaanse stroming?

ik weet het ook niet helemaal maar ik denk dat het niks met landen te maken heeft. Old school is een simpelere versie van death metal. zonder blastbeat en geen nummers met 50.000 riffs. perfecte voorbeeld van oldschool: master. schoolvoorbeeld van new school: suffocation

maar nogmaals, dit is zo ik er over denk.

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 11-05-2003 0:38 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Waar trek je de grens? Is het op basis van technisch vernuft, of gewoon op de sfeer die neergezet wordt door een band.

Obituary bijvoorbeeld is in mijn ogen een old-school band. Maar een vooruitstrevende band uit dezelfde periode is bijvoorbeeld Grotesque, as mentioned by Mutilator, maar heeft toch die old-school feel...

attila_de_hun
Posted 11-05-2003 0:45 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2003 0:38 schreef aerodis het volgende:
Waar trek je de grens? Is het op basis van technisch vernuft, of gewoon op de sfeer die neergezet wordt door een band.

Obituary bijvoorbeeld is in mijn ogen een old-school band. Maar een vooruitstrevende band uit dezelfde periode is bijvoorbeeld Grotesque, as mentioned by Mutilator, maar heeft toch die old-school feel...

obituary is voor mij old school, vooral de eerste. maar er is geen harde grens.

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 11-05-2003 0:45 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Eind jaren 80/ begin jaren 90 was er opeens een periode waarin allerlei deathmetalplaten uitkwamen die vernieuwend waren; idd meer techniek en meer diepgang/variatie in de composities. Dat zou je de begin van de newschool kunnen noemen. Oldschool zijn echt de godfathers; grondleggers die je terughoort in de latere deathmetal.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 11-05-2003 0:47]

enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 11-05-2003 8:16 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 10 mei 2003 23:53 schreef Mutilator het volgende:
Enforcer> Die platen zíjn ook goed; maar de énige death metal....?

wat dacht je bijv van deze:

DEATH SCREAM BLOODY GORE / LEPROSY
PESTILENCE - CONSUMING IMPULSE
ASPHYX - THE RACK
AUTOPSY - SEVERED SURVIVAL
BOLT THROWER - WAR MASTER
CARCASS - NECROTICISM DESCANTING THE INSALUBRIOUS
NAPALM DEATH - HARMONY CORRUPTION
GROTESQUE - IN THE EMBRACE OF EVIL
PUNGENT STENCH - FOR GOD YOUR SOUL, FOR ME YOUR FLESH

....

JAJAJ, natuurlijk maar ten eerste zei ik VOOR MIJ, en ten tweed bedoelde ik meer in de stijl van dei platen niet zozeer ALLEN die platen PESTILENCE is een van mijn favorieteb gewoon evrgetenSORRY!

Grafland
..Heidentrots..
Usericon van Grafland
Posted 11-05-2003 9:05 by Grafland Wijzig reactieProfiel van GraflandQuote dit bericht

Kent er hier iemand Abruptum?

..Blak Metal ist Krieg!..

attila_de_hun
Posted 11-05-2003 19:00 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2003 0:45 schreef Mutilator het volgende:
Eind jaren 80/ begin jaren 90 was er opeens een periode waarin allerlei deathmetalplaten uitkwamen die vernieuwend waren; idd meer techniek en meer diepgang/variatie in de composities. Dat zou je de begin van de newschool kunnen noemen. Oldschool zijn echt de godfathers; grondleggers die je terughoort in de latere deathmetal.

correct met als toevoeging dat je ook "nieuwe"oldschool bands hebt zoals "pentacle" en "grave". van mij mogen er wel wat meer van zulke cd's worden uitgebracht. die supersnelle hyperblast death metal koop ik zelden.

Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 11-05-2003 19:03 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

Lekkere old school Death Metal, dan denk ik aan (Broken) Hope, godverdamme ik voel me al echt bejaard

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 11-05-2003 19:05 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Darkthrone - Cromlech

attila_de_hun
Posted 11-05-2003 19:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2003 19:03 schreef Heer Krieg het volgende:
Lekkere old school Death Metal, dan denk ik aan (Broken) Hope, godverdamme ik voel me al echt bejaard

hoe moet ik me dan voelen? Ik vind broken hope nog steeds een "nieuwe"band. voor mij is deathmetal nog steeds:

possessed
master
hellhammer/oude celtic frost
slaughter
death
massacre

dan ben ik wel hyperbejaard.(jammer dat er geen "oude-mannetje"smiley bestaat. die zou ik nu goed kunnen gebruiken)

Nimmer nuchter
Usericon van Nimmer nuchter
Posted 13-05-2003 8:46 by Nimmer nuchter Wijzig reactieProfiel van Nimmer nuchterQuote dit bericht

Kent er iemand hier Perniccious, ze noemen zichzelf ook oldschool, ik heb er twee cd s van. Perniccious kills

Nimmer nuchter
Usericon van Nimmer nuchter
Posted 13-05-2003 8:49 by Nimmer nuchter Wijzig reactieProfiel van Nimmer nuchterQuote dit bericht

quote:

kep ze vorig jaar in Nederland gezien, toen waren ze wel degelijk goed,

4 stringed axe
...whetterkhupje...
Usericon van 4 stringed axe
Posted 13-05-2003 11:07 by 4 stringed axe Wijzig reactieProfiel van 4 stringed axeQuote dit bericht

Ze schopten zekers harde konten... Alleen dat pakje van die bassist

Koanus khuppen en anders drie vingers je poeperke in...

Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com